Skocz do zawartości

P308 vs Megane IV


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

10 minutes ago, bergerac said:

jakie to problemy ? Bo akurat o PureTech'u słyszałem same dobre opinie.

 

Chodzi o pasek rozrzadu w kapieli olejowej... Luszczy sie i potrafi zatkac smok pompy.

Niby zmienili pasek na jakis wzmocniony w miedzyczasie, ale podobniez za wiele to nie pomoglo.

Lepiej wymieniac sporo wczesniej niz deklarowany interwal przez producenta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bergerac napisał:

jakie to problemy ? Bo akurat o PureTech'u słyszałem same dobre opinie.

1.2 Faktycznie ma dobre opinie, problem był z 1.6 THP. Chociaż u mnie wymieniali cały silnik 1.2 110KM na gwarancji - zatarły się panewki na wałkach rozrządu przy 59kkm i 3,5 lat. Silnik też brał olej - od wymiany  do wymiany 0,8 litra. Dodatkowo, co już opisywałem, po około 1,5 roku zaczął występować problem LSPI co skutkowało zmniejszeniem interwału wymiany oleju z 20kkm na 15kkm, stosowaniem dodatku do paliwa raz w roku (TUNAP) i przejściem z noPb 95 na 98.

 

W dniu 22.06.2021 o 09:17, el_guapo napisał:

Przepraszam, ale to co odwalił Peugeot zarówno w 308, czego preludium miałem już w 208, to kompletna porażka ergonomiczna. Oczywiście mowa o "tabletmanii" we wnętrznu i o samym systemie multimedialnym. Obsługa prawie wszystkich funkcji auta (poza paroma guzikami fizycznymi: awaryjne, grana szyba, obieg wewnętrzny, start-stop) odbywa się przez tablet.

Niestety PUG nie umie w software. Kilka razy system się zawiesił, w normalnym użytkowaniu muli strasznie i jest mało responsywny. Szczęśliwie w 208 poprzedniej generacji są fizyczne przyciski od klimatyzacji. Gdyby trzeba było sterować nawiewem przez tablet, to szlag by mnie trafił. Ustawienie czegokolwiek, zajmuje dużo czasu, bo wszystkie opcje samochodu są głęboko zakopane i mało intuicyjnie opisane. Na szczęście ustawia się to raz. Zakładka "Usługi połączonego internetu" nie działa. Nie idzie się połączyć za żadne skarby z wifi i czegokolwiek załadować. Całe szczęście multimedia obsługują AA i ACP.

 

Dziwi mnie, że ten sam dziadowski system pakują do nowych modeli 208, 2008, 508. Te samochody są fantastycznie zaprojektowane i dobrze wykonane, ale multimedia leżą.

 

Co do samego 308, to miałem okazję pojeździć przez miesiąc zastępczakiem z dieslem w podstawowej wersji. Najbardziej irytował mnie obrotomierz, który chodził odwrotnie - za cholerę nie mogłem się przestawić. Sam projekt wnętrza też był przykry w porównaniu z 208. Całe połacie czarnego tworzywa. Przesiadając się do swojego samochodu czułem ulgę, bo wnętrze 208 po prostu mnie cieszy.

Edytowane przez zejk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 

 

Okaże się że albo produkcja pochłania więcej zasobów lub emituje więcej CO2, albo pojawi się problem z utylizacją zużytych aut, albo jeszcze coś innego. Do tego może jeszcze jakaś nowa technologia dostanie wsparcie silnego lobby. Pożyjemy, zobaczymy. Póki co mamy okazję kupić ostatnie nowe auta spalinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Kolega Ci wyżej napisał i tego się trzymaj. Urzędnicy unijni są idiotami kompletnie oderwanym od rzeczywistości. Ale mieszkamy tu i nic na to nie poradzimy. Więc należy to olać i się przystosować.

 

Tak, myślę że polscy użytkownicy forów internetowych są lepszymi specjalistami od emisji spalin, globalnego ocieplenia, nowoczesnych technologii, zmian klimatu. Od wszystkiego w ogóle ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

Tak, myślę że polscy użytkownicy forów internetowych są lepszymi specjalistami od emisji spalin, globalnego ocieplenia, nowoczesnych technologii, zmian klimatu. Od wszystkiego w ogóle

Nie. Diesel to rewelacja, teraz elektryki to rewelacja. A cały, pozostały świat to idioci. Może tak jest. Tylko czemu na całym świecie działa a w EU za bardzo nie chce skoro tylko tu się znają. Ale w sumie nie powinni nic czytać tylko słuchać urzędników. Bo oni chcą zawsze dobrze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Nie. Diesel to rewelacja, teraz elektryki to rewelacja. A cały, pozostały świat to idioci. Może tak jest. Tylko czemu na całym świecie działa a w EU za bardzo nie chce skoro tylko tu się znają. Ale w sumie nie powinni nic czytać tylko słuchać urzędników. Bo oni chcą zawsze dobrze.

 

UE przynajmniej coś robi. Wczesniej czy później czeka nas katastrofa. Można siedzieć przez TV z browarem i udawać że nic się nie dzieje, można próbować coś zmieniać, zapewne myląc się przy tym wiele razy, co jest normalne. Ale przynajmniej próbować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

Ale przynajmniej próbować.

I w związku z tym jeżdżę praktycznie cały czas z obiegiem zamkniętym bo dzięki ich eksperymentom nie da się inaczej. A rowerzystom mogę tylko współczuć. Zastanawiam się czy muszą Ci zrobić pod domem składowisko zużytych akumulatorów żebyś zrozumiał. Bo jeśli ekologicznym jest wielki, hybrydowy diesel a Panda z LPG już nie to chyba coś jest nie tak. Ale ja się nie znam.

Próbować trzeba. Ale trzeba też uwzględnić że świat się na kończy na granicach Brukseli.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, zejk napisał:

1.2 Faktycznie ma dobre opinie,

Nie potwierdzam. :)

Jeśli chodzi o kulturę pracy jak na 3 cylindrową pokrakę i rozwijaną moc i zużycie paliwa jest ok.

Niestety wspomniany pasek rozrządu w kąpieli olejowej. A w moim był ten niby poprawiony to nieszczęście tego silnika.

Łuszczy się i zatyka smok pompy olejowej i kanaliki olejowe w silniku. Interwał wymiany paska przewidziany na 105 000 km lub 6 lat, a pozostałych składników rozrządu na 210 000 km. Na szczęście dla mnie pasek złuszczył się przed 100 000 km i płukanie silnika wymiana rozrządu i wszystkie zabiegi z tym związane odbyły się na koszt PSA. A żeby było jasne olej jest zmieniany co 15 000 a nie jak wskazuje producent w folderze reklamowym co 30 000 km. Do tego doszła awaria pompy wody nagle przy przebiegu 85 000 straciła szczelność i to jakieś 3-4 miesiące po gwarancji. Auto skończyło na lawecie. PSA nie było chętne partycypować w naprawie uszkodzonego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rudobrody napisał:

Nie potwierdzam. :)

Czyli jak przypuszczałem - jeśli Peugeot/Citroen to tylko z HDI. W rodzinie są 3szt. 1.6hdi w tym 1 z przelotem grubo ponad 300kkm i (odpukać) suma wszystkich awarii w nich jest mniejsza niż w Twoim 1 silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, maro_t napisał:

 

UE przynajmniej coś robi. Wczesniej czy później czeka nas katastrofa. Można siedzieć przez TV z browarem i udawać że nic się nie dzieje, można próbować coś zmieniać, zapewne myląc się przy tym wiele razy, co jest normalne. Ale przynajmniej próbować.

Przecież katastrofa dla planety nastąpiła już od samego początku pojawienia się człowieka. Zobacz (nie dosłownie) co dzieje się już w kosmosie. Tony złomu na orbicie czy w przestrzeni które powodują zagrożenia dla nowych misji.

A UE planuje takie rygorystyczne normy, że będzie (już powoli zostaje) lekceważona przez niektórych producentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, marcindzieg said:

Nie. Diesel to rewelacja, teraz elektryki to rewelacja. A cały, pozostały świat to idioci. Może tak jest. Tylko czemu na całym świecie działa a w EU za bardzo nie chce skoro tylko tu się znają. Ale w sumie nie powinni nic czytać tylko słuchać urzędników. Bo oni chcą zawsze dobrze.

 

Na całym świecie nie działa tak samo. Tylko reszta świata nie chce przyznać, że nie możemy dalej żyć tak, jak żyliśmy do tej pory. EU próbuje coś robić, reszta świata siedzi z głową w piasku i udaje, że problemu nie ma. 

 

Oczywiście, że będą fkuckpy - ten się nie myli, który nic nie robi. Wolę jednak tak niż nie robić nic.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, iwik said:

Czyli jak przypuszczałem - jeśli Peugeot/Citroen to tylko z HDI. W rodzinie są 3szt. 1.6hdi w tym 1 z przelotem grubo ponad 300kkm i (odpukać) suma wszystkich awarii w nich jest mniejsza niż w Twoim 1 silniku.

 

1.6 HDI to też nie jest szczyt niezawodności, choć to dość kulturalny i oszczędny silnik. 

Najlepszy jest 2.0 HDI w różnych odmianach. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, stig said:

Przecież katastrofa dla planety nastąpiła już od samego początku pojawienia się człowieka. Zobacz (nie dosłownie) co dzieje się już w kosmosie. Tony złomu na orbicie czy w przestrzeni które powodują zagrożenia dla nowych misji.

A UE planuje takie rygorystyczne normy, że będzie (już powoli zostaje) lekceważona przez niektórych producentów. 

 

Rolą regulatora jest regulacja dla dobra ogółu, nie dla widzimisie biznesu. Producenci chcą tylko taniej, taniej taniej - a to nie jest dobre.

 

Powinni się wziąć jeszcze za producentów plastiku i wprowadzić podatek od wprowadzania plastiku do obiegu. Tam, gdzie to potrzebne (np. medycyna czy R&D) różnica w cenie będzie pomijalna. Natomiast nie potrzebuję mieć każdych 3 pomidorków zapakowanych w folijke... 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

Rolą regulatora jest regulacja dla dobra ogółu, nie dla widzimisie biznesu

I dlatego regulator swoimi działaniami w EU wyrzucił w błoto miliardy EUR wydane przez firmy na opracowanie technologii dieslowskich, których zainwestowanie wymusił systemem podatkowym, potem kolejne miliardy wpompowane w turbobenzyny i w efekcie za 5 lat będziemy w miejscu, w którym technologicznie koncerny chińskie są teraz z EV. I za te 5 lat Chińczycy wykupią padających na pysk europejskich producentów i ich nowe modele EV za przysłowiowe 1 EUR i pozamiatają resztki fabryk w Europie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, grogi napisał:

EU próbuje coś robić, reszta świata siedzi z głową w piasku i udaje, że problemu nie ma. 

Piszesz pierdoły że aż boli. Katalizatory były obowiązkowe w USA dużo wcześniej niż w EU. Hybrydy i wodór - Toyota. Zresztą Japonia to królestwo małych aut. Elektryki - Tesla. Reszta świata też próbuje coś robić. Tylko patrzy trochę szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, marcindzieg said:

Piszesz pierdoły że aż boli. Katalizatory były obowiązkowe w USA dużo wcześniej niż w EU.

 

Co absolutnie nie rozwiązuje problemu, z którym globalnie zmagamy się teraz - nadmierna emisja CO2, która prowadzi do zmian klimatycznych.

 

Quote

Hybrydy i wodór - Toyota. Elektryki - Tesla.

 

Zwróć uwagę, że to są inicjatywy oddolne, firm prywatnych. Czy rząd Japoński czy Amerykański w jakiś celowy sposób promuje te rozwiązania? W USA są śladowe ulgi podatkowe dla startupów wychodzących z autami elektrycznymi. Ale to głównie Kalifornia pcha Amerykański burdel do przodu, reszta najchętniej dalej jeździłaby gaźnikowymi V8.

 

Quote

Zresztą Japonia to królestwo małych aut.

 

Co wynika głównie z uwarunkowań geograficznych - nie ma miejsca na duże samochody w gęsto upakowanych miasta wciśniętych między pasma górskie - jak i historycznych - kei-car został stworzony po przegranej WWII. Japończycy jako naród głęboko w poważaniu mają ochronę środowiska - np. od 2019 olewają międzynarodowe porozumienia o zaprzestaniu polowań na walenie (IWC). 

 

Quote

Reszta świata też próbuje coś robić. Tylko patrzy trochę szerzej.

 

No co próbuje zrobić? Jakie masz narodowe regulacje w USA? Na przestrzeni ostatnich 5 lat EPA wycofała się z próby wymuszenia na producentach pojazdów ograniczenia średniego CO2. "Bo to będzie nasz kosztowało $$$". Daaah!

 

W USA chcieliby, żeby problem został rozwiązany, ale bez jakiejkolwiek zmiany dla obywatela. Ale tak się nie da i trzeba zaakceptować fakt, że nie da się żyć i konsumować w takim tempie jak do tej pory. Samochodów musi być coraz mniej, a te co zostaną muszą być coraz bardziej neutralne dla środowiska. 

 

Zresztą, to się wpisuje nawet ładnie w sytuację z koronawirusem. Wszyscy czekają tylko, aż szczepionka magicznie problem rozwiąże i wrócimy do starego-dobrego. To se ne vrati pane Havranek.

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grogi napisał:

Ale to głównie Kalifornia pcha Amerykański burdel do przodu, reszta najchętniej dalej jeździłaby gaźnikowymi V8.

Nieprawda. Nowa technologia wypiera naturalnie starą bo jest lepsza. Większość woli płacić połowę mniej za paliwo. Nie potrzeba do tego żadnych regulacji. To się przekłada na ilość CO2. Bezpośrednio.

 

7 minut temu, grogi napisał:

No co próbuje zrobić? Jakie masz narodowe regulacje w USA?

Po co chcesz to robić? Masz przez nie miliony śmierdzących diesli, z którymi nie bardzo wiadomo co zrobić. A firmy w EU są do tyłu. Niby nic nie ma a taka Tesla doskonale sobie radzi. Podobnie jak Toyota. Uważasz że są regulacje potrzebne? Za komuny były. Do niczego dobrego to nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, marcindzieg said:

Nieprawda. Nowa technologia wypiera naturalnie starą bo jest lepsza. Większość woli płacić połowę mniej za paliwo. Nie potrzeba do tego żadnych regulacji. To się przekłada na ilość CO2. Bezpośrednio.

 

Ale jeszcze bardziej woli duże i szybkie samochody, mimo że będą płacić odrobinę więcej za paliwo. Żeby to miało jakąkolwiek szansę działania, paliwo musiałoby kosztować kilka razy więcej niż teraz. Już widzę te marsze poparcia dla tego pomysłu 😄

 

24 minutes ago, marcindzieg said:

Po co chcesz to robić? Masz przez nie miliony śmierdzących diesli, z którymi nie bardzo wiadomo co zrobić. A firmy w EU są do tyłu.

 

Niby nic nie ma a taka Tesla doskonale sobie radzi.

 

Gdyby nie Elon to by sobie nie radziła. Elon to nie jest reguła, to wyjątek. Elon to unikatowe połączenie: ma charyzmę i jest pierdolnięty w tym samym czasie. Ale to unikat. 

 

24 minutes ago, marcindzieg said:

Podobnie jak Toyota.

 

Toyota radziła sobie świetnie od zawsze. Zaczęli wchodzić w hybrydy nie z dobroci serca, ale z zysku. Bo wiedzą, że czasy się zmieniają. 

 

24 minutes ago, marcindzieg said:

Uważasz że są regulacje potrzebne?

 

Tak, bardzo potrzebne. Biznes tylko chce zysku i nie patrzy na nic innego. Rolą regulatora jest właśnie tak regulować, żeby zysk był tam, gdzie jest to dla obywateli korzystne.

 

24 minutes ago, marcindzieg said:

Za komuny były. Do niczego dobrego to nie prowadzi.

 

Guzik prawda. Możesz zepsuć kanapkę z pomidorem, co nie znaczy że wszystkie kanapki są do kitu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, grogi napisał:

Ale jeszcze bardziej woli duże i szybkie samochody, mimo że będą płacić odrobinę więcej za paliwo.

Nie woli. Centrala naszej firmy jest w Kalifornii. Wiem z pierwszej ręki czym chłopaki jeżdżą. Jeden miał nawet Golfa w TDKu. Tego z afery. To, że są to nie znaczy że stanowią większość. Wolą większe silniki bo nie lubią jak się psują. Zapewnij że 3-cylindrowy przejedzie 500 kkm to kupi taki. Bo z racji dużych odległości takie przebiegi nie są niczym dziwnym.

 

38 minut temu, grogi napisał:

Gdyby nie Elon to by sobie nie radziła. Elon to nie jest reguła, to wyjątek. Elon to unikatowe połączenie: ma charyzmę i jest pierdolnięty w tym samym czasie. Ale to unikat. 

Kolejna bzdura. Pieniędzy jest nieograniczona ilość. Musisz mieć tylko pomysł. I są to prywatne pieniądze więc z definicji znacznie mniej podatne na korupcje.

Jest robiona kupa proekologicznych startupów.

 

43 minuty temu, grogi napisał:

Tak, bardzo potrzebne. Biznes tylko chce zysku i nie patrzy na nic innego. Rolą regulatora jest właśnie tak regulować, żeby zysk był tam, gdzie jest to dla obywateli korzystne.

Strasznie dużo korzyści dały obywatelowi te regulacje przemysłu motoryzacyjnego w EU. Wymień choć jedną :)

 

44 minuty temu, grogi napisał:

Guzik prawda. Możesz zepsuć kanapkę z pomidorem, co nie znaczy że wszystkie kanapki są do kitu. 

OK. Więc wymień jakie mamy z tych regulacji korzyści. Poza zniszczonym przemysłem motoryzacyjnym i milionami śmierdzących diesli na ulicach.

Kiedyś będzie lepiej. Może ale nie koniecznie :)

 

Jeszcze apropos ekologii w USA - kopacze Bitcoinów jako jedną z lokalizacji po wyrzuceniu z Chin wymieniają Texas. Jako że jest tam duża rezerwa taniej i odnawialnej energii. Ciekawe skąd jak poza Kalifornią wszyscy mają ekologie w tyłku :)

Kończę bo popsułem kolegom wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, marcindzieg napisał:

Jeszcze apropos ekologii w USA - kopacze Bitcoinów jako jedną z lokalizacji po wyrzuceniu z Chin wymieniają Texas. Jako że jest tam duża rezerwa taniej i odnawialnej energii. Ciekawe skąd jak poza Kalifornią wszyscy mają ekologie w tyłku

Rezerwa może i jest, jak są sprzyjające warunki meteo. W Teksasie pewnie będzie to 99% czasu. Gorzej jak przyjdzie raz na 5 lat kilka dni takiego -15 jak w tym roku, gdzie ta "duża rezerwa odnawialnej energii" okazała się mocno papierowa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2021 o 09:17, el_guapo napisał:

Ilością miejsca z tyłu punktuje P308. Jest zdecydowanie więcej miejsca na nogi i nad glowami. Także więcej miejsca na stopy znajdziecie w P308.

Tylko dlatego, że to wersja kombi. P308 hb ma krótszy rozstaw osi i z tyłu jest bardzo mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, el_guapo napisał:

A co ja porównuje? HBki czy kombi? :smirk:

 

Nie no spoko, zwracam uwagę tylko, żeby się ktoś nie zdziwił jak się zachęci "dużym kombi" i pojedzie oglądać HB, "bo to przecież to samo, tylko bagażnik mniejszy" ;)

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.