Skocz do zawartości

Jak zarejestrować samochód z importu


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-sonata-hyundai-sonata-vii-lpi-lpg-ID6DOfau.html

Ten jest z Korei, nawet dzwoniłem podpytać się jak on to zarejestrował, ale do końca nie chce powiedzieć. Miał tylko jazdę z przekładką LPG na polską homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

W przypadu aut z Korei na LPG trzeba uważać, żeby nie kupić auto bez zasilania benzynowego, bo takie tam występują. 

Doskonale o tym wiem, nie opłaca się kupić LPI. Nie ma u nas homologacji i softu do obsługi. Legalizacja kosztuje 8000pln. Szkoda bo za 5000-6500$ można wyrwać chevi Orlando z 2016-2018 z LPI.

Jako ciekawostkę napiszę że w Korei przeróbka na LPI kosztuje 600-800 $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, robciolas napisał:

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

Czekaj.

Piszesz, że tylko elektronicznie i dostajesz kserokopię świadectwa wyrejestrowania?

To jest jakiś oryginał czy nie, bo jak myślę Jak urzędnik i słyszę kserokopia to znaczy, że jest też oryginał?

Jak tak wysłałeś zapytanie urzędnikowi, z tą kserokopią, to co miał Ci odpisać?

 

Na etapie, na którym jesteś pozostaje Ci liczyć na rozmowę z naczelnikiem.

Żeby bić się z koniem to raczej musiałbyś mieć już to auto, złożyć wniosek o rejestrację z papierami które masz, dostać decyzję odmowną, a potem odwoływać się od niej udowadniając Jak jest w Korei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Czekaj.

Piszesz, że tylko elektronicznie i dostajesz kserokopię świadectwa wyrejestrowania?

To jest jakiś oryginał czy nie, bo jak myślę Jak urzędnik i słyszę kserokopia to znaczy, że jest też oryginał?

Jak tak wysłałeś zapytanie urzędnikowi, z tą kserokopią, to co miał Ci odpisać?

 

Na etapie, na którym jesteś pozostaje Ci liczyć na rozmowę z naczelnikiem.

Żeby bić się z koniem to raczej musiałbyś mieć już to auto, złożyć wniosek o rejestrację z papierami które masz, dostać decyzję odmowną, a potem odwoływać się od niej udowadniając Jak jest w Korei.

Tylko xerokopia świadectwa wyrejestrowania czarno-biała lub kolorowa, tylko xero, oryginał zostaje w Korei. Są jeszcze inne dokumenty: faktura, list przewozowy, certyfikat pochodzenia (bez tego dokumentu nie będzie zwolnienia z cła).

Tak wysłałem urzędnikowi przykładowy tytuł wyrejestrowania z Korei po angielsku i koreańsku, odpisał to co wyżej:

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

Właśnie nie bardzo chcę się kopać z koniem i nie chce kupować auta aby nie mieć problemu później z rejestracją. Po zakupie auta i opłaceniu sprzedawca wysyła mi DHL-em komplet dokumentów: Commercial Invoice & Packing List, Black and White Copy of Title Cancellation Certificate, Certificate of Origin (extra 100$), English Translated Copy of Title Cancellation (extra 100$)

 

oryginalne info:

A document named "Title" (Certificate of Title) cannot exist and cannot be provided during the process.
Since the "Original Title" must be submitted to the government for deregistration, there is no "Original Title" and we cannot provide this title. A "Certificate of Revocation of Title" (color version) is a document issued by the local authority that certifies that the vehicle has been legally deregistered in Korea and approved for export.

 

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ghost2255 napisał:

W przypadu aut z Korei na LPG trzeba uważać, żeby nie kupić auto bez zasilania benzynowego, bo takie tam występują. 

A w czym to ma przeszkadzać? Jeśli jeździ (dobrze) na samym LPG to nawet lepiej, ze z benzyną nie trzeba się bawić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Tylko xerokopia świadectwa wyrejestrowania czarno-biała lub kolorowa, tylko xero, oryginał zostaje w Korei. Są jeszcze inne dokumenty: faktura, list przewozowy, certyfikat pochodzenia (bez tego dokumentu nie będzie zwolnienia z cła).

Korespondencja z PL urzędem liczy się tylko na papierze (owszem są wyjątki).

Jakby tak pomyśleć jak polski urzędnik, to może da się tam zrobić notarialny odpis DR i przedstawić u nas jako inny dokument stwierdzający rejestrację?

Ewentualnie wydruk jakiś opieczętować gdzieś w Korei, żeby nasz urzędnik widział pieczątkę i dokument, który nabrał mocy.

Próba rejestracji w innym, nowocześniej podchodzącym do życia WK lub znajomości.

Skarga na naczelnika do jego zwierzchnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

A w czym to ma przeszkadzać? Jeśli jeździ (dobrze) na samym LPG to nawet lepiej, ze z benzyną nie trzeba się bawić:)

Jak jedzie na LPG, to w niczym. 

Ale jak np. skończy się gaz, to nie doniesiesz w kanisterku kilku litrów na dolewkę.

Jak się coś zepsuje(a może), to nie przełączysz sobie na benzynę, żeby dojechać do majstra i naprawić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.06.2021 o 23:07, robciolas napisał:

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

 

 

Co to za auto, że aż tak walczysz z machiną urzędniczą?

Mi by się nie chciało sprowadzać auta z Korei, kopać się z PL biurokracją, zwłaszcza,że rynek EU aut jest przepastny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto koreańskie KIA lub Hultaj, tu chodzi o cenę, rynek używek w EU oszalał. Znajdź w EU np Hyundaia Sonatę 2.0 CVVL z AT z 2016/2017 w cenie do 40 tyś PLN po podatkach z przebiegiem poniżej 70tyś km.

Dla mnie też nie ma sensu kopać się z koniem, bo kupić i sprowadzić to mały problem. Zarejestrować bez oryginalnych dokumentów to w PL jest problem.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, Kysior napisał(a):

A gdzie szukałeś ogłoszeń z Korei? Cholera, może bym sobie następcę mojej Optimy ściągnął ;)

 

Kia K5 - autowini.com

Na YT dużo handlarzy z Korei.

Teraz to finansowo zupełnie się nie opłaca. Strasznie przez te 2 lata fracht podrożał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.