Jump to content

Jak zarejestrować samochód z importu


robciolas
 Share

Recommended Posts

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

Link to comment
Share on other sites

W przypadu aut z Korei na LPG trzeba uważać, żeby nie kupić auto bez zasilania benzynowego, bo takie tam występują. 

Edited by ghost2255
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

W przypadu aut z Korei na LPG trzeba uważać, żeby nie kupić auto bez zasilania benzynowego, bo takie tam występują. 

Doskonale o tym wiem, nie opłaca się kupić LPI. Nie ma u nas homologacji i softu do obsługi. Legalizacja kosztuje 8000pln. Szkoda bo za 5000-6500$ można wyrwać chevi Orlando z 2016-2018 z LPI.

Jako ciekawostkę napiszę że w Korei przeróbka na LPI kosztuje 600-800 $.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, robciolas napisał:

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

Czekaj.

Piszesz, że tylko elektronicznie i dostajesz kserokopię świadectwa wyrejestrowania?

To jest jakiś oryginał czy nie, bo jak myślę Jak urzędnik i słyszę kserokopia to znaczy, że jest też oryginał?

Jak tak wysłałeś zapytanie urzędnikowi, z tą kserokopią, to co miał Ci odpisać?

 

Na etapie, na którym jesteś pozostaje Ci liczyć na rozmowę z naczelnikiem.

Żeby bić się z koniem to raczej musiałbyś mieć już to auto, złożyć wniosek o rejestrację z papierami które masz, dostać decyzję odmowną, a potem odwoływać się od niej udowadniając Jak jest w Korei.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Czekaj.

Piszesz, że tylko elektronicznie i dostajesz kserokopię świadectwa wyrejestrowania?

To jest jakiś oryginał czy nie, bo jak myślę Jak urzędnik i słyszę kserokopia to znaczy, że jest też oryginał?

Jak tak wysłałeś zapytanie urzędnikowi, z tą kserokopią, to co miał Ci odpisać?

 

Na etapie, na którym jesteś pozostaje Ci liczyć na rozmowę z naczelnikiem.

Żeby bić się z koniem to raczej musiałbyś mieć już to auto, złożyć wniosek o rejestrację z papierami które masz, dostać decyzję odmowną, a potem odwoływać się od niej udowadniając Jak jest w Korei.

Tylko xerokopia świadectwa wyrejestrowania czarno-biała lub kolorowa, tylko xero, oryginał zostaje w Korei. Są jeszcze inne dokumenty: faktura, list przewozowy, certyfikat pochodzenia (bez tego dokumentu nie będzie zwolnienia z cła).

Tak wysłałem urzędnikowi przykładowy tytuł wyrejestrowania z Korei po angielsku i koreańsku, odpisał to co wyżej:

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

Właśnie nie bardzo chcę się kopać z koniem i nie chce kupować auta aby nie mieć problemu później z rejestracją. Po zakupie auta i opłaceniu sprzedawca wysyła mi DHL-em komplet dokumentów: Commercial Invoice & Packing List, Black and White Copy of Title Cancellation Certificate, Certificate of Origin (extra 100$), English Translated Copy of Title Cancellation (extra 100$)

 

oryginalne info:

A document named "Title" (Certificate of Title) cannot exist and cannot be provided during the process.
Since the "Original Title" must be submitted to the government for deregistration, there is no "Original Title" and we cannot provide this title. A "Certificate of Revocation of Title" (color version) is a document issued by the local authority that certifies that the vehicle has been legally deregistered in Korea and approved for export.

 

Edited by robciolas
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ghost2255 napisał:

W przypadu aut z Korei na LPG trzeba uważać, żeby nie kupić auto bez zasilania benzynowego, bo takie tam występują. 

A w czym to ma przeszkadzać? Jeśli jeździ (dobrze) na samym LPG to nawet lepiej, ze z benzyną nie trzeba się bawić:)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, robciolas napisał:

Tylko xerokopia świadectwa wyrejestrowania czarno-biała lub kolorowa, tylko xero, oryginał zostaje w Korei. Są jeszcze inne dokumenty: faktura, list przewozowy, certyfikat pochodzenia (bez tego dokumentu nie będzie zwolnienia z cła).

Korespondencja z PL urzędem liczy się tylko na papierze (owszem są wyjątki).

Jakby tak pomyśleć jak polski urzędnik, to może da się tam zrobić notarialny odpis DR i przedstawić u nas jako inny dokument stwierdzający rejestrację?

Ewentualnie wydruk jakiś opieczętować gdzieś w Korei, żeby nasz urzędnik widział pieczątkę i dokument, który nabrał mocy.

Próba rejestracji w innym, nowocześniej podchodzącym do życia WK lub znajomości.

Skarga na naczelnika do jego zwierzchnika?

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, volf6 napisał:

A w czym to ma przeszkadzać? Jeśli jeździ (dobrze) na samym LPG to nawet lepiej, ze z benzyną nie trzeba się bawić:)

Jak jedzie na LPG, to w niczym. 

Ale jak np. skończy się gaz, to nie doniesiesz w kanisterku kilku litrów na dolewkę.

Jak się coś zepsuje(a może), to nie przełączysz sobie na benzynę, żeby dojechać do majstra i naprawić.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak by to było takie proste, to polscy handlarze ciągnęli auta z Korei a nie tylko USA i Kanady.

Było ich kilku co ściągnęli z LPI, robili wał z homologacją, (można poczytać w necie). Później ich prokurator ścigał.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 26.06.2021 o 23:07, robciolas napisał:

Chcę sobie kupić używany koreański samochód w Korei Płd.

Zderzyłem się ze ścianą polskiej biurokracji, ponieważ w Korei nie ma papierowych dowodów rejestracyjnych, sprawy rejestracji i wyrejestrowania ogarnia się tylko elektronicznie.

Dostaję od sprzedawcy tylko xerokopię świadectwa wyrejestrowania samochodu z przeznaczeniem na export w języku koreańskim lub za 100 $ przetłumaczone xero na angielski.

Wysłałem email do kierownika mojego urzędu d/s rejestracji pojazdów i otrzymałem odpowiedź mnie nie satysfakcjonującą.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym  wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód
rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego
rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji
pojazdów w tym państwie.

Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym.

 

PS. 

Na koreańskie auta nie ma w UE cła

Płacę tylko VAT i AKCU.

Czy się opłaca? 4 letni taki sam model w PL będzie 12-20 tyś droższy.

 

 

 

Co to za auto, że aż tak walczysz z machiną urzędniczą?

Mi by się nie chciało sprowadzać auta z Korei, kopać się z PL biurokracją, zwłaszcza,że rynek EU aut jest przepastny.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Auto koreańskie KIA lub Hultaj, tu chodzi o cenę, rynek używek w EU oszalał. Znajdź w EU np Hyundaia Sonatę 2.0 CVVL z AT z 2016/2017 w cenie do 40 tyś PLN po podatkach z przebiegiem poniżej 70tyś km.

Dla mnie też nie ma sensu kopać się z koniem, bo kupić i sprowadzić to mały problem. Zarejestrować bez oryginalnych dokumentów to w PL jest problem.

Edited by robciolas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.