Skocz do zawartości

Dziś przywitałem się z elektrykiem :-]


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Od 1-lipca w Szwecji zmieniają się zasady leasingu pracowniczego. Na gorsze.

Do tej daty średnio połowa raty miesięcznej odliczana była od pensji brutto a połowa od netto. Od 1 lipca całość sumy będzie odliczana od pensji netto. Mnożąc różnice przez 36 miesięcy to wychodzi spora suma. Jako że prawo nie działa wstecz, to wystarczy wziąć nowy samochód przed tą datą, aby cieszyć się trzema latami tańszego jeżdżenia. 

Z tegoż więc powodu sporo ludzisk przedterminowo kończy aktualne leasingi i bierze nowe. Rozmawiałem z lokalnym dealerem VW i powiedział, że ludzie rzucili się na auta. Ja też oddałem mu moje małe BMW i pobrałem to:

IMG_20210629_175147.jpg.5428b3c0503565c22f29026011529e57.jpg

 

Id4 first edition 77 kWh

 

Mam nadzieję, że będę zadowolony. Zdaje sobie sprawę, że info-system jest kiepski, no i że ma inne wady (np po włączeniu cruise control sam przyspiesza do limitu, jaki kiedyś obowiązywał, a teraz jest niższy, wkurzajace i może skutkować mandatem, ale jestem blisko wyłączenia tego).

ID4 ujął mnie przestrzenią, wyciszeniem, zasięgiem, szybkością ładowania i hakiem (nareszcie). 

Kolor jest dla mnie nieważny, brałem co było. 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 3
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2021 o 18:15, HelixSv napisał:

Od 1-lipca w Szwecji zmieniają się zasady leasingu pracowniczego. Na gorsze.

Do tej daty średnio połowa raty miesięcznej odliczana była od pensji brutto a połowa od netto. Od 1 lipca całość sumy będzie odliczana od pensji netto. Mnożąc różnice przez 36 miesięcy to wychodzi spora suma. Jako że prawo nie działa wstecz, to wystarczy wziąć nowy samochód przed tą datą, aby cieszyć się trzema latami tańszego jeżdżenia. 

Z tegoż więc powodu sporo ludzisk przedterminowo kończy aktualne leasingi i bierze nowe. Rozmawiałem z lokalnym dealerem VW i powiedział, że ludzie rzucili się na auta. Ja też oddałem mu moje małe BMW i pobrałem to:

IMG_20210629_175147.jpg.5428b3c0503565c22f29026011529e57.jpg

 

Id4 first edition 77 kWh

 

Mam nadzieję, że będę zadowolony. Zdaje sobie sprawę, że info-system jest kiepski, no i że ma inne wady (np po włączeniu cruise control sam przyspiesza do limitu, jaki kiedyś obowiązywał, a teraz jest niższy, wkurzajace i może skutkować mandatem, ale jestem blisko wyłączenia tego).

ID4 ujął mnie przestrzenią, wyciszeniem, zasięgiem, szybkością ładowania i hakiem (nareszcie). 

Kolor jest dla mnie nieważny, brałem co było. 

Lubię niebieskie 😁

 

Fajnie, przydadzą się informacje w pierwszej ręki 👍

 

Można jakoś porównać do Niro czy to jak nic do dnia? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, mrBEAN said:

Lubię niebieskie 😁

 

Fajnie, przydadzą się informacje w pierwszej ręki 👍

 

Można jakoś porównać do Niro czy to jak nic do dnia? :) 

 

Tak na szybko. 

 

- Duży, sprawia wrażenie bezpiecznego, taki czołgowaty. W Kiji tego wrażenia nie ma. 

- Kierownica gruba i daje spory opór. 

- Głupie "piano black" na drzwiach, konsoli i obok ekranu. Nikt tego nie lubi a oni dalej to pchają. W Kj też trochę jest ale mniej. 

- Ciągnie więcej prądu. Mam trasę na której Kija bierze z 16.5 kWh na 100 km. W Id4 to jakieś 19. Ale jechałem tylko raz, więc mała próbka. 

- No i oczywiście obsługa jest upierdliwa i jest mniej informacji na ekranie na raz niż w Kiji. 

- Średnica zawracania jest bardzo mała. Powiedziałbym nawet, że szokująco mała. Duży plus. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2021 o 19:02, HelixSv napisał:

 

Tak na szybko. 

 

- Duży, sprawia wrażenie bezpiecznego, taki czołgowaty. W Kiji tego wrażenia nie ma. 

- Kierownica gruba i daje spory opór. 

- Głupie "piano black" na drzwiach, konsoli i obok ekranu. Nikt tego nie lubi a oni dalej to pchają. W Kj też trochę jest ale mniej. 

- Ciągnie więcej prądu. Mam trasę na której Kija bierze z 16.5 kWh na 100 km. W Id4 to jakieś 19. Ale jechałem tylko raz, więc mała próbka. 

- No i oczywiście obsługa jest upierdliwa i jest mniej informacji na ekranie na raz niż w Kiji. 

- Średnica zawracania jest bardzo mała. Powiedziałbym nawet, że szokująco mała. Duży plus. 

Wyciszenie i zawieszenie jak? 
 

Kiedy go zmieniasz? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrBEAN said:

Wyciszenie i zawieszenie jak? 
 

Kiedy go zmieniasz? 😁

 

Wyciszenie jest ok. Q7 to to nie jest, ale nie można narzekać. Jest trochę lepiej niż w eNiro czy i3. 

 

Zawieszenie jest w porządku, lepiej się trzyma drogi niż eNiro (wiem, średni komplement), ale testu łosia nie robiłem i nie zamierzam. 

 

Długo nie zmienię. Najlepszy samochód, jaki miałem. Przejechałem już około 700 km, jest bardzo dobrze. Tylko te piano black ciągle wkurza, bo widać paluchy szczególnie na drzwiach. A, i przyzwyczaiłem się do systemu. 

 

Za tydzień wyprawa w Twoje rejony (Duszniki) a potem Zakopane i Warszawa. Miała być Francja, ale przez tego covida jeszcze poczekamy.

 

Mam nadzieję, że do tego czasu  dostanę już oficjalny papier na Id4, bo inaczej będziemy musieli jechać 'kijom'. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś stukneło 1000 km. 💡

 

Przetestowałem właśnie ładowanie CCS, co by w Niemczech i Polsce nie było jakieś niespodzianki. Od 68% do 75% w 7 minut, czyli tak, jak powinno być.

Wczoraj pierwszy raz otworzyłem schowek pasażera i znalazłem: bardzo krótki kabelek vw usb-c do iphona,  ścierę vw do ciągłego usuwania odcisków palców z piano black i jakieś tasiemki odblaskowe do oznaczania trafionych łosi i jeleni. :pifpaf:

 

Powtarzam się, ale to jest świetny samochód. W porównaniu do eNiro gorsze są tylko trzy rzeczy: brak wentylowanych foteli, piano black na uchwytach drzwi i mało wybaczający system utrzymania na pasie. W eNiro mogę spokojnie puścić kierownicę chwycić butelkę, odkrecić, napić się, zakrecić, odstawić i złapać kierownicę. Tu niestety dostaje opieprz prawie od razu i auto bardziej odbija się od linii, zamiast utrzymywać się na środku. A, jest jeszcze jedna pierdoła, id4 podaje prędkość aktualnego ładowania w km na minutę :facepalm:, ale może jakimś apdejtem to naprawią i będzie w kW.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HelixSv napisał:

Dziś stukneło 1000 km. 💡

 

Przetestowałem właśnie ładowanie CCS, co by w Niemczech i Polsce nie było jakieś niespodzianki. Od 68% do 75% w 7 minut, czyli tak, jak powinno być.

Wczoraj pierwszy raz otworzyłem schowek pasażera i znalazłem: bardzo krótki kabelek vw usb-c do iphona,  ścierę vw do ciągłego usuwania odcisków palców z piano black i jakieś tasiemki odblaskowe do oznaczania trafionych łosi i jeleni. :pifpaf:

 

Powtarzam się, ale to jest świetny samochód. W porównaniu do eNiro gorsze są tylko trzy rzeczy: brak wentylowanych foteli, piano black na uchwytach drzwi i mało wybaczający system utrzymania na pasie. W eNiro mogę spokojnie puścić kierownicę chwycić butelkę, odkrecić, napić się, zakrecić, odstawić i złapać kierownicę. Tu niestety dostaje opieprz prawie od razu i auto bardziej odbija się od linii, zamiast utrzymywać się na środku. A, jest jeszcze jedna pierdoła, id4 podaje prędkość aktualnego ładowania w km na minutę :facepalm:, ale może jakimś apdejtem to naprawią i będzie w kW.

Kawał wozu. Trasa to będzie przyjemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@HelixSv tak sie zastanawiam, czemu wziales id.4 a nie skode Enyaq?

Mialem id.4 na 24h (jako jazde probna) - 77kwh first edition (czyli 1 silnik) i byl calkiem spoko, ale jak poszedlem przymierzyc sobie Skode to roznica we wnetrzu jest (wg. mnie) ogromna na plus Skody.

 

Moje wrazenia opisywalem tu (jakby ktos nie widzial):  LINK DO WATKU

 

Edytowane przez jaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, jaceq said:

@HelixSv tak sie zastanawiam, czemu wziales id.4 a nie skode Enyaq?

Mialem id.4 na 24h (jako jazde probna) - 77kwh first edition (czyli 1 silnik) i byl calkiem spoko, ale jak poszedlem przymierzyc sobie Skode to roznica we wnetrzu jest (wg. mnie) ogromna na plus Skody.

 

Moje wrazenia opisywalem tu (jakby ktos nie widzial):  LINK DO WATKU

 

 

Mam bardzo proste wytłumaczenie. 

Koszt leasingu Skody był w przeliczeniu około 600 PLN większy niż VW. 

 

I zgadzam się, Skoda wydaje się być lepszym samochodem. Minimalnie większy bagażnik, lepsza deska rozdzielcza i podobno niższe zużycie prądu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, HelixSv napisał:

Koszt leasingu Skody był w przeliczeniu około 600 PLN większy niż VW. 

 

To jest zawsze właściwa odpowiedź (i prawdziwa) jak ktos się pyta dlaczego wziałeś VW, a nie XYZ ;]

 

Leasing i serwis VW zabija konkurencję ;]

Nawet wewnętrzną konkurencję.

 

Jak się coś nie zmieni w tym temacie, to ja do śmierci będę VW jeździł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, kravitz said:

To jest zawsze właściwa odpowiedź (i prawdziwa) jak ktos się pyta dlaczego wziałeś VW, a nie XYZ ;]

Leasing i serwis VW zabija konkurencję ;]

Nawet wewnętrzną konkurencję.

Jak się coś nie zmieni w tym temacie, to ja do śmierci będę VW jeździł ;) 

 

Na szczescie nie wszyscy patrza na auto przez pryzmat tylko tego, zeby bylo koniecznie jak najtaniej ;]

Smutno byloby na ulicach ogladac same VW-eje ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Na szczescie nie wszyscy patrza na auto przez pryzmat tylko tego, zeby bylo koniecznie jak najtaniej ;]

Smutno byloby na ulicach ogladac same VW-eje ;)

 

 

 

 

Ostatnie dwa auta jak kupowałem, zaczynałem od innych salonów, w ogóle niezwiązanych z VAG ;]

Szukałem aut które się podobają ;]

 

A mam dwa Golfy. Co ja mam powiedzieć więcej? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.