Skocz do zawartości

Corvetta LPG


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.06.2021 o 10:51, mahcin napisał:

Ja ostatnio widziałem taką odwrotność: Jeden z najnowszych Nissan Micra na LPG, nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fabryczny znaczek "Hybrid"... czyli że jak... że na prądzie... na gazie.... i może kiedyś na benzynie?😃

 

btw mi "zwykła" Honda CR-V 2.0 automat bierze co najmniej 12L/100km podczas oszczędnej miejskiej jazdy, a przeważnie te 15L-16L,

jak typowo autostrada to 8-10L, i to jest normalne u mnie, zaniżenie w moim przypadku zacznie powodować redukcję luzów zaworowych. Mówi się że niby te 20-25% więcej gazu na sekwencji ale to nie do końca prawda dla każdego przypadku, mi benzyny brała 6L na autostradzie (tempomat 115km/h) a ok 10L w mieście, a teraz w mieście +50% gazu a w trasie +30% i nie mogę zejść niżej, po prostu nie mogę, co bym nie zrobił to wtryski mi się rozjeżdżają co prowadzi do ubogiej mieszanki. Wierzę więc w te 30L dla Corvetty.

Masz tam sonde szerokopasmową?

Jak masz auto w CL to zwiekszanie dawki LPG nic nie da bo silnik dostouje sie do korekt. zbyt bogata imeszanka bedzie powodowała dopalanie sie mieszanki w kanale wylotowym i przegrzanie zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

To zmien ten serwis, jak dalej z nich korzystasz ;)

 

 

Sorry ale ja nawet nie pamiętam gdzie 8 lat temu go serwisowałem. A Edek został zagazowany w znanym i polecanym serwisie LPG Autodakar, więc nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ArekMiz napisał:

 

Sorry ale ja nawet nie pamiętam gdzie 8 lat temu go serwisowałem. A Edek został zagazowany w znanym i polecanym serwisie LPG Autodakar, więc nie powinno być problemów.

No widzisz, nikt nie jest doskonaly ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bielaPL napisał:

38l

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

Mam nadzieje  ze nie Twoja ;) 35l. Klient chce dołożyć drugą butle bo się ponoć męczy z tym tankowaniem co chwilę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, sherif napisał:

Tak to jest z lpg, że ten spokój ducha jest, szkoda że tylko przy tankowaniu ;). Odnośnie Q7 za te pół bańki to osobiście nie chciałbym w takim aucie stracić gwarancji. Kumpla Q7 trochę tańsze ale już dwa razy po całym dniu w ASO naprawiali, ale skoro może być ten spokój ducha przez moment tankowania ;]..

Jak dużo jeździłeś na LPG, że masz takie doświadczenia?
Mam LPG w starej skodzie, od 4 lat nie dotykałem się do instalacji, nawet filtrów nie zmieniałem bo cały czas to przekładam na przyszły miesiąc xD Zero problemów a samochód ma 300kkm. Czy to dużo? Czy to mało? Dzisiaj tankowałem - 3,40zł taniej na litrze paliwa...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje  ze nie Twoja  35l. Klient chce dołożyć drugą butle bo się ponoć męczy z tym tankowaniem co chwilę
 
Hehe nie moja. Ale podejrzewałem coś takiego ;) skoro padło pytanie.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem w lanosie 1.5 8V II generacja
bravo tjet sekwencja
jeep 5.9 sekwencja
 
i tylko w jeepie działało to jako tako dobrze
Lanos sekwencja brc- założona przy 80kkm sprzedany przy 190kkm jedna awaria sterownika po 5kkm

Aktualnie auto z gazem od nowości, teraz 310kkm i z instalacją brc wszystko ok

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Koonrad napisał:

 

Przerost formy trochę

Tak jak ktoś pisał, takich aut nie kupuje się do nawijania km, też mam vitare do zabawy i bez sensu było zakładać gaz, auto robiło max 5tys w rok, a czasem 500km ;)

Druga kwestia to gdzie w takich autach daje się butlę ?

Ja w X3 wożę dojazdowkę w dużym bagażniku, tak samo było w kombi, ale już Vitara butla zajmuje cały tył

A taka Corvette to bagażnika prawie nie ma :hmm:

Nie ma co porównywać do Q7 czy cayenne (widziałem na stacjach LPG), bo takie auta często robią po kilka tys km w miesiącu, a miejsce na butle też jest

 

no jeśli max 5k na rok to się zgadzam ;]

ale jeśli 10k to już mam inne zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje  ze nie Twoja  35l. Klient chce dołożyć drugą butle bo się ponoć męczy z tym tankowaniem co chwilę
 
Kolega kupił Voyagera z jedną 38l

Po tygodniu zakładał drugą :ok: ;l

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, deszczowyRoman napisał:

Masz tam sonde szerokopasmową?

Jak masz auto w CL to zwiekszanie dawki LPG nic nie da bo silnik dostouje sie do korekt. zbyt bogata imeszanka bedzie powodowała dopalanie sie mieszanki w kanale wylotowym i przegrzanie zaworów.

Jakby to powiedzieć.... "już mam" :-)

W oryginale model 2008 nie miał szerokopasmowej, jak się nie mylę coś po 2012r zaczęli dokładać szerokopasmową.... ja sobie więc sam na stałe wspawałem.

Dzięki za sugestię, korekty mam idealne wręcz w stosunku do pracy na benzynie, skąd ta pewność? Bo dodatkowo mam na stałe zamontowany LCD skaner który na bieżąco mi przez calutki czas ukazuje korekty, nie byle jaki, z hAmeryki ściągałem, odżałowałem ok 400zł za malutki LCD ale warto było dla własnego komfortu, porównałem z oprogramowaniem LPG Tech oraz elektronicznym skanerem warsztatowym i korekty wyświetlają się w obu urządzeniach i programie LPG Tech dokładnie takie same, także wierzę tym odczytom. A więc jak sobie radzę z moim systemem: obecnie kiedy widzę po zaworach że jest okej to nie reguluję instalacji LPG w ogóle, jak tylko widzę że korekta ciut zaczyna odchylać się to zawsze bliżej czasu "serwisu", aczkolwiek wyjątki się zdarzają, generalnie wymieniam filtry i jest git, a jakby nie był git, to wtedy brałbym się za regulację LPG ale jak na razie takiej potrzeby patrząc na korekty - brak. Podsumowując jak w końcu wyregulowałem prawidłowo tak teraz nie ruszam bez potrzeby, a widzę wszystko cały czas i zawsze podczas jazdy, nawet mam info na ekranie kiedy jest CL kiedy OL.

 

Ciekawostka: filtry LPG rozjeżdżać mi zaczynają korektę bez zasady, nieraz jest to 8tkm a nieraz ok 5tkm, chyba tylko raz udało mi się dobić do 10tkm i wymienić dla zasady, gdzie tankuję na tych samych stacjach, ale podróże się zdarzają wtedy więc stacje są przypadkowe, może wtedy właśnie coś zapycha... nie wiem.

 

Co do zbyt bogatej mieszanki i dopalania w kanale wylotowym, dziękuję bardzo, nie wiedziałem o tym, wiedza przyda się na przyszłość i na pewno zwrócę na to uwagę przy najbliższej regulacji zaworów, jak to się będzie miało do zapisków z poprzedniej...

 

 

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mahcin napisał:

Jakby to powiedzieć.... "już mam" 🙂

W oryginale model 2008 nie miał szerokopasmowej, jak się nie mylę coś po 2012r zaczęli dokładać szerokopasmową.... ja sobie więc sam na stałe wspawałem.

Dzięki za sugestię, korekty mam idealne wręcz w stosunku do pracy na benzynie, skąd ta pewność? Bo dodatkowo mam na stałe zamontowany LCD skaner który na bieżąco mi przez calutki czas ukazuje korekty, nie byle jaki, z hAmeryki ściągałem, odżałowałem ok 400zł za malutki LCD ale warto było dla własnego komfortu, porównałem z oprogramowaniem LPG Tech oraz elektronicznym skanerem warsztatowym i korekty wyświetlają się w obu urządzeniach i programie LPG Tech dokładnie takie same, także wierzę tym odczytom. A więc jak sobie radzę z moim systemem: obecnie kiedy widzę po zaworach że jest okej to nie reguluję instalacji LPG w ogóle, jak tylko widzę że korekta ciut zaczyna odchylać się to zawsze bliżej czasu "serwisu", aczkolwiek wyjątki się zdarzają, generalnie wymieniam filtry i jest git, a jakby nie był git, to wtedy brałbym się za regulację LPG ale jak na razie takiej potrzeby patrząc na korekty - brak. Podsumowując jak w końcu wyregulowałem prawidłowo tak teraz nie ruszam bez potrzeby, a widzę wszystko cały czas i zawsze podczas jazdy, nawet mam info na ekranie kiedy jest CL kiedy OL.

 

Ciekawostka: filtry LPG rozjeżdżać mi zaczynają korektę bez zasady, nieraz jest to 8tkm a nieraz ok 5tkm, chyba tylko raz udało mi się dobić do 10tkm i wymienić dla zasady, gdzie tankuję na tych samych stacjach, ale podróże się zdarzają wtedy więc stacje są przypadkowe, może wtedy właśnie coś zapycha... nie wiem.

 

Co do zbyt bogatej mieszanki i dopalania w kanale wylotowym, dziękuję bardzo, nie wiedziałem o tym, wiedza przyda się na przyszłość i na pewno zwrócę na to uwagę przy najbliższej regulacji zaworów, jak to się będzie miało do zapisków z poprzedniej...

 

 

Jak tak sie lubisz bawic to ustaw auto na sondzie afr, dodatkowo wplyw na strojenie maja warunki pogodowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mPh napisał:

Jak dużo jeździłeś na LPG, że masz takie doświadczenia?
Mam LPG w starej skodzie, od 4 lat nie dotykałem się do instalacji, nawet filtrów nie zmieniałem bo cały czas to przekładam na przyszły miesiąc xD Zero problemów a samochód ma 300kkm. Czy to dużo? Czy to mało? Dzisiaj tankowałem - 3,40zł taniej na litrze paliwa...

A ile razy naprawiałeś takie nowe Audi Q7 ;)?

Ja na lpg zrobiłem w 3 po ok 100kkm w każdym. Co do cen tankowania to możemy się policytować, ja tankuje za max 0.7gr/kWh ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2021 o 12:50, mokrii napisał:

A ingerencja w okresie gwarancji w silnik i drastyczne podniesienie mocy by tobie pasowała? Bo jak coś to kolega@johny może zechce wytłumaczyć po co ;]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

Dla fun’u tak po prostu 😁

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lucash napisał:

Mam nadzieje  ze nie Twoja ;) 35l. Klient chce dołożyć drugą butle bo się ponoć męczy z tym tankowaniem co chwilę :)

 

Będzie się męczył czasem tankowania... :hush:

Piszę jako posiadacz 85,88,95l netto.

Pickup będzie miał pod 160-180l netto.

Też nie lubię częstych tankowań, ale fotelik wędkarski by się przydał przy dystrybutorze  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mahcin napisał:

Jakby to powiedzieć.... "już mam" 🙂

W oryginale model 2008 nie miał szerokopasmowej, jak się nie mylę coś po 2012r zaczęli dokładać szerokopasmową.... ja sobie więc sam na stałe wspawałem.

Dzięki za sugestię, korekty mam idealne wręcz w stosunku do pracy na benzynie, skąd ta pewność? Bo dodatkowo mam na stałe zamontowany LCD skaner który na bieżąco mi przez calutki czas ukazuje korekty, nie byle jaki, z hAmeryki ściągałem, odżałowałem ok 400zł za malutki LCD ale warto było dla własnego komfortu, porównałem z oprogramowaniem LPG Tech oraz elektronicznym skanerem warsztatowym i korekty wyświetlają się w obu urządzeniach i programie LPG Tech dokładnie takie same, także wierzę tym odczytom. A więc jak sobie radzę z moim systemem: obecnie kiedy widzę po zaworach że jest okej to nie reguluję instalacji LPG w ogóle, jak tylko widzę że korekta ciut zaczyna odchylać się to zawsze bliżej czasu "serwisu", aczkolwiek wyjątki się zdarzają, generalnie wymieniam filtry i jest git, a jakby nie był git, to wtedy brałbym się za regulację LPG ale jak na razie takiej potrzeby patrząc na korekty - brak. Podsumowując jak w końcu wyregulowałem prawidłowo tak teraz nie ruszam bez potrzeby, a widzę wszystko cały czas i zawsze podczas jazdy, nawet mam info na ekranie kiedy jest CL kiedy OL.

 

Ciekawostka: filtry LPG rozjeżdżać mi zaczynają korektę bez zasady, nieraz jest to 8tkm a nieraz ok 5tkm, chyba tylko raz udało mi się dobić do 10tkm i wymienić dla zasady, gdzie tankuję na tych samych stacjach, ale podróże się zdarzają wtedy więc stacje są przypadkowe, może wtedy właśnie coś zapycha... nie wiem.

 

Co do zbyt bogatej mieszanki i dopalania w kanale wylotowym, dziękuję bardzo, nie wiedziałem o tym, wiedza przyda się na przyszłość i na pewno zwrócę na to uwagę przy najbliższej regulacji zaworów, jak to się będzie miało do zapisków z poprzedniej...

 

 

Yyy, zmień warsztat lub instalacje...

Piszę to jako posiadacz 2 Hond CR-V, 2 i 3 gen z 2.0. w 2gen od 95kkm LPG i bez kłopotów, w 3gen od 55kkm i również bez kłopotów. Spalanie 9-14litrow.

2gen 5b manual, 3gen 5b automat, obie 4wd. Honda CR-V z mpi jest idealna pod LPG :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Pipper said:

Będzie się męczył czasem tankowania... :hush:

Piszę jako posiadacz 85,88,95l netto.

Pickup będzie miał pod 160-180l netto.

Też nie lubię częstych tankowań, ale fotelik wędkarski by się przydał przy dystrybutorze  :hehe:

lng power  ;] 2x 500l 

 

sie kierowcy pytałem czy podczas tankowania to idzie na obiad +do kila +pod prysznic ;l 

e4a4de525f7ed28a96c430156c8012b7.jpg

no ale nie  ;] 15 minut i zatankowany :buu:  ;] 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mokrii napisał:

lng power  ;] 2x 500l 

 

sie kierowcy pytałem czy podczas tankowania to idzie na obiad +do kila +pod prysznic ;l 

e4a4de525f7ed28a96c430156c8012b7.jpg

no ale nie  ;] 15 minut i zatankowany :buu:  ;] 

A "oni" te elektryki tak pompują...

Sieć nie dźwignie ładowania, ale tu niech się @Toost wypowie.

U mnie w garażu przydomowym 4 pojazdy, gdyby to zmienić na elektryki, to we wsi prądu nie ma..

Nie piszę o pozostałych 5 posiadanych w innych lokalizacjach... :hush: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Pipper napisał:

A "oni" te elektryki tak pompują...

Sieć nie dźwignie ładowania, ale tu niech się @Toost wypowie.

U mnie w garażu przydomowym 4 pojazdy, gdyby to zmienić na elektryki, to we wsi prądu nie ma..

Nie piszę o pozostałych 5 posiadanych w innych lokalizacjach... :hush: 

U mnie na wiosce nie wydają już zgody na nowe przyłącza gazowe do domków… także tego..🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, stig napisał:

U mnie na wiosce nie wydają już zgody na nowe przyłącza gazowe do domków… także tego..🤣

U mnie w wiosce lpg z butli, nie ma ziemnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, deszczowyRoman napisał:

Jak tak sie lubisz bawic to ustaw auto na sondzie afr, dodatkowo wplyw na strojenie maja warunki pogodowe.

Bardzo dziękuję za sugestię, widzę że też bdb się znasz na temacie, tak, afr zrobione na samym początku, wspawałem 3cią sondę na stałe, dołożyłem "zegar" afr z elektroniką żeby widzieć cały czas wszystko (stft/ltft/oc/cl/afr), trochę droga zabawka bo ok 800zł (świat tuningu), ale zdecydowałem że dla komfortu zapłacę, bo przecież to zakup raz na całe życie, zmienię auto to zegar + elektronikę zabiorę ze sobą do nowego, a sama sonda to raptem kwestia 50zł z rozbitka :-)

 

Tak, właśnie przez ostatnie lata zauważyłem że warunki pogodowe mają mega wpływ, już nawet nie zimno/ciepło ale (chyba), tu nie mam dowodów: ciśnienie powietrza danego dnia.

 

Muszę przyznać że np skaner odb na stałe podpięty to ekstra sprawa i polecam wszystkim podróżnikom, mam jak się nie mylę 5pozycji do wyboru, mogę wybrać co tylko możliwe z ECU, ale tylko 5 będzie na LCD i teraz tak: główne mojego wyboru to: stft/ltft (oc/cl jest w gratisie na stałe wyświetlone), poboczne czyli mniejsza czcionka na LCD to wybrałem: ładowanie aku, obciążenie silnika, ciśnienie kolektora. Co mi to dało? Obciążenie silnika w % pozwala mi na jazdę bardziej eko, nie piłowanie pod górki gdy nie muszę, ciśnienie pomaga rozumieć luzy zaworowe (na mój sposób), a ładowanie aku: no mega, miałem awarię, jadę przez Holandię a tu "pyk" kontrolka ładowania aku na czerwono, serce w tym momencie wypadło daleko poza samochód ze stresu... 2 głębokie wdechy... oko na LCD czytnika... uff... 12.6-13V, to jedziemy :-) . Zrobiłem więc z zapaloną kontrolką na pewniaka ok 130km, nie sądziłem że aż tyle przejadę z kontrolką, dużo to nie pomogło w temacie ale przynajmniej obyło się bez paniki, gdy spadło do 11.8V to już było wiadomo że koniec, ciągnie prąd z aku już tylko, trzeba zjechać, tak też zrobiłem, środek nocy, zostało dużo prądu na dogrzewanie się co jakiś czas przez noc. Widzę lawetę Polską, "eee luz", zostawiłem karteczkę za szybą bo co będę budził o 1 w nocy, rano pogadamy, wynagrodzimy banknotami, zapewne pomogą, jadą na pusto... rano: oni też się popsuli, 1wszy raz w życiu, jak peszek to peszek po całości hehe

 

  

5 godzin temu, Pipper napisał:

Yyy, zmień warsztat lub instalacje...

Piszę to jako posiadacz 2 Hond CR-V, 2 i 3 gen z 2.0. w 2gen od 95kkm LPG i bez kłopotów, w 3gen od 55kkm i również bez kłopotów. Spalanie 9-14litrow.

2gen 5b manual, 3gen 5b automat, obie 4wd. Honda CR-V z mpi jest idealna pod LPG :piwko:

 

Dziękuję za sugestię, ale ja nie mam obecnie żadnych problemów z LPG, na początku miałem, co pokazała mi regulacja zaworów, ale teraz luzik, a oczujnikowany jestem bo lubię i chcę wiedzieć na bieżąco co się dzieje. Dzięki temu nie reguluję instalacji, tylko wymieniam filtry, pokazuje mi to że jednak nie mam potrzeb dalszych regulacji(stft/ltft), zobaczymy czy ta praktyka sprawdzi się przez lata, obecnie ok 50tkm na LPG. Nie mam potrzeby zmieniać instalacji, a warsztatu brak - sam robiłem (mieszkam obecnie w kraju gdzie nie ma zakazu przeciw instalacji samemu, są przeciw wskazania, ale nie prawny zakaz a auto nie jest zarejestrowane w Polsce)

 

Mi pali 8-16, tobie 9-14, w sumie porównywalne. Z ciekawości masz STAG? Ponoć LPG Tech oszczędza na starcie 1L, może stąd czysto teoretycznie różnica dolna, a górna? Te 2L więcej u mnie? Lubię depnąć, afr pokazuje że tyle chce, więc zalałem tyle na ile była potrzeba... wyszło 16L, nie wiem, to tylko taka tam moja teoretyczna paplanina, może zero faktu a chodzi bardziej o mniejsze/większe zużycie auta, nie wiem.

 

w II gen ciut inna bajka bo K20, a w III gen R20, u przyjaciela sprawdzałem co prawda K24 ale pokrywa się to co niektórzy piszą na forach że w "R" stany pracy o wiele szybciej i częściej się zmieniają co wpływa na strojenie (nie OL/CL, po prostu obserwacje STFT) - musi być jeszcze dokładniej wystrojona mapa vs II "K" żeby się wszystko pięknie pokryło - przynajmniej w naszych przypadkach.

 

Czy mógłbyś podać jak bardzo u Ciebie instalacja ma wpływ na regulację zaworów? Czy dużo trzeba podregulować? A zwłaszcza na cylinder 4ty? Czy 4ty znacznie odbiega Ci od reszty robiąc pomiar przed wyregulowaniem? Ciężko inaczej coś powiedzieć że instalacja dobra, bo moim zdaniem LPG to czasem taki... cichy powolny zabójca silnika. 4x4 w III gen nie ma praktycznego wpływu na LPG, załącza się bardzo bardzo rzadko, jeśli w II gen to ja nie wiem. W III gen bardziej zwykła klima ma już wpływ... przez znaczne obciążenie chwilowe i zmianę czasu wtrysku (głównie postój - takie tam dopieszczenie)

 

Na marginesie moja instalacja w CR-V III R20, to rurki Faro 8mm, wtryski Barracuda, parownik TUR, szczerze polecam tym co szukają. Komputer to kwestia względna... co kto lubi.

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mahcin napisał:

 

 

Tak, właśnie przez ostatnie lata zauważyłem że warunki pogodowe mają mega wpływ, już nawet nie zimno/ciepło ale (chyba), tu nie mam dowodów: ciśnienie powietrza danego dnia.

 

 

 

  

 

 

 

Na marginesie moja instalacja w CR-V III R20, to rurki Faro 8mm, wtryski Barracuda, parownik TUR, szczerze polecam tym co szukają. Komputer to kwestia względna... co kto lubi.

strojenie powinno byc zrobione tego samegodnia.

Masz dotrysk benzyny?

wrzuc fote jak wygladaje te zegary

 

 

co do ksoztów, np stag w niektórych stwrownikach ma odczyt parametrów OBD, wystarczy dokupic  interfejs USB, na telefonie zamontowac aplikacje  i w ten psosob mozna podgladac parmetry

Edytowane przez deszczowyRoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.