Skocz do zawartości

Honda CR-V III benzyna - nie trzeba wymieniać drogiego tłumika


mahcin

Rekomendowane odpowiedzi

Problem ze skorodowanym łączeniem środkowego tłumika z końcowym, korozja zazwyczaj powstaje na tłumiku środkowym, nie da się tego zaspawać, jedyne co to odciąć i wstawić końcówkę z innego, więc finalnie zazwyczaj dochodzi do wymiany całego tłumika środkowego który jest dość drogi albo powiedziałbym nawet że bardzo drogi. Pracowałem nad tym ok 2 lata temu, tłumiki jakichś mało znanych mi firm to był wydatek rzędu ok 500zł i z doświadczenia wiem że nie poradzi sobie "żyć" tak długo jak oryginał, fakt o tym i cenie świadczył nawet znak na łączeniu w formie wielkiej ilości jakiegoś kleju/silikonu w miejscu łączenia/usterki po poprzednim właścicielu, a więc zdecydowałem się na używany oryginał, w bdb stanie wyrwę za podobną kwotę... tuż przed doznałem pewnego oświecenia myśli, w efekcie:

 

reperaturka/zestaw naprawczy: od Opel Astra G pasuje do naszych CR-V III wersji benzynowych idealnie. Jest to nic innego jak po prostu ten łącznik skręcony śrubami, należy go nałożyć i zespawać, użyłem tylko prawą część na tłumik środkowy, koszt: ok 60zł + za ok 600zł kupiłem sobie zacną spawarkę, a co się będę skoro zaoszczędziłem kupę kasy na tłumiku. Dziś czerwiec 2021, brak przewiewów, mimo że mój pierwszy w życiu spaw to mega glut, wielka bulwa, ale ważne że działa, a że jest pod samochodem to ta kosmetyka akurat mnie nie rusza.

 

Uwaga:

  tłumik wymaga metalowej uszelki od tej strony, wg salonu:18229-SNA-A01, wg danych nie oficjalnych: 18210SWWE01,
  kupiłem: GMG12, 410140  na laczeniu z koncowym tlumikiem , za grosze.
  Występuje jako: Uszczelka układu wydechowego DAEWOO CIELO, NEXIA; FIAT PANDA, TEMPRA,
  TEMPRA S.W., TIPO, UNO; FORD SIERRA; HONDA CITY, CIVIC VI, CIVIC VII, CIVIC VIII,
  CR-V I, CR-V II, CR-V III 1.0-2.2 03.79-
  nry zamienne: CEG55 CEG71, Bosal 256-435 Bosal, Klarius GMG12 Klarius GMG33, Retec 6055.02
  Retec 1057.50, Walker 82522 Walker, OE 90128293 OE 94024717, 91115634
  zewn średnica: 60 mm, wysokość: 13 mm, wewn średnica: 45mm

 

Drugiej strony nie ruszałem, nie odkręcałem, śruby tak zapieczone, że jakoś pospawałem bez odkręcania i bez kanału (da się - jakoś)

 

A tu foto reperaturki / zestawu naprawczego z Astra G:

zn.png

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.