Skocz do zawartości

Pasek rozrządu?


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jestem na etapie wymiany napędu rozrządu w 1.4tjet w Tipo. Zestaw już zamówiłem kompletny z Contitech-a/Continental z racji ze kilka zestawów zamontowałem do różnych aut bez problemu, aczkolwiek nie przerabiam tego dużo ot tak hobbystycznie. I tak jeden taki naopowiadał mi że Conti to be, że produkują w China, pakują w EU i itp. Że ogólnie to beło🤣 I teraz pytanie gdzie stoi prawda? Jest tu ktoś na forum kto jest czynnym mechanikiem, lub handluje samochodówka czyli siedzie w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, steyr napisał:

że produkują w China, pakują w EU i itp.

Gdyby nawet to co z tego? Wielu tak robi a conti to jednak jakaś tam firma jest i gówna puszczać nie będą.

Jeśli jednak nie mógłbyś przez to spać to zamontuj co tam uważasz za godnego;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, steyr napisał:

Cześć,

 

jestem na etapie wymiany napędu rozrządu w 1.4tjet w Tipo. Zestaw już zamówiłem kompletny z Contitech-a/Continental z racji ze kilka zestawów zamontowałem do różnych aut bez problemu, aczkolwiek nie przerabiam tego dużo ot tak hobbystycznie. I tak jeden taki naopowiadał mi że Conti to be, że produkują w China, pakują w EU i itp. Że ogólnie to beło🤣 I teraz pytanie gdzie stoi prawda? Jest tu ktoś na forum kto jest czynnym mechanikiem, lub handluje samochodówka czyli siedzie w temacie?

A co ten "jeden taki" poleca?
Montowałem w tamtym roku (drugi raz zestaw Contitech) i nic się nie dzieje złego. W zestawie był pasek Conti, pompa Conti, rolka bodajże firmy INA.
Pasek, który z racji wieku był wymieniany był w zadowalającym stanie technicznym ;] tzn. normalne zuużycie jak na swój wiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kolegi mechanika i znajomego sprzedającego części usłyszałem dawno temu, że dobrze jest kupować paski Dayco, a rolki/napinacze ina. Do dziś tak twierdzą i jak takie zestawy kupuję, i nigdy problemów nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dymny napisał:

A co ten "jeden taki" poleca?
Montowałem w tamtym roku (drugi raz zestaw Contitech) i nic się nie dzieje złego. W zestawie był pasek Conti, pompa Conti, rolka bodajże firmy INA.
Pasek, który z racji wieku był wymieniany był w zadowalającym stanie technicznym ;] tzn. normalne zuużycie jak na swój wiek.

 

Poleca Dayco i INA. Tak jak pisałem, Conti zamontowałem parę zestawów i na razie bez problemów. Aż sprawdzę gdzie jest klepany ten zestaw co kupiłem do Tipo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, blue_ napisał:

 

Jeśli kupisz oryginał, to spoko. Ale w sprzedaży jest bardzo dużo podróbek tej firmy i jest ryzyko wtopy

 

Zestaw mam od znajomego co handluje częściami, a zestaw ma z okolicznej hurtowni motoryzacyjnej. Więc raczej zestaw pewny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w zeszłym roku zdałem się na mechanika, który zamiast oryginału założył kompletny rozrząd INA/Contitech i właśnie przerabiam dźwięk ocierającego o coś paska na zimnym. Wcześniej miałem oryginał i żadnych podobnych sensacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem CONTI w Oplu (tu chyba miałem zestaw tej firmy z napinaczem) i był w porządku. Potem w Hondzie miałem pasek CONTI+napinacz NSK (stosowane na pierwszy montaż), potem przerzuciłem się na paski Dayco i w mojej ocenie, pasek rozrządu i osprzętu CONTI do Hondy, był gorszej jakości niż Dayco do tego samego auta.

 

Pompy wody z reguły brałem GMB i Hepu, rzadziej Aisin, ale brałem też Airtex, Dolz w mamy byłej Astrze H działa dobrze już grubo ponad 6 lat, ale ten jest pędzony paskiem osprzętu.

 

Także ja, jak widać, wolę sam kompletować sobie zestawy.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, analyzer64 said:

Montowałem CONTI w Oplu i był w porządku. Potem w Hondzie miałem pasek CONTI+napinacz NSK (stosowane na pierwszy montaż), potem przerzuciłem się na paski Dayco i w mojej ocenie, pasek rozrządu i osprzętu CONTI do Hondy, był gorszej jakości niż Dayco do tego samego auta.

 

Z ciekawosci, po czym oceniales jakosc tych paskow? ;]

Bo jesli sie nie zerwie przed terminem to kazdy jeden jest tak samo dobry ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Z ciekawosci, po czym oceniales jakosc tych paskow? ;]

Bo jesli sie nie zerwie przed terminem to kazdy jeden jest tak samo dobry ;)

 

 

Wiesz co, dla mnie ten CONTI był jakiś taki twardy i sztywny, wręcz plastikowy, mowa o nowych paskach :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

No to faktycznie bardzo fachowa analiza jakosci ;)

 

To jak ocenilbyś jakość paska? Tylko na podstawie okresu po jakim doszło do zerwania? 

Uwzględniłem (subiektywnie) w jaki sposób oba paski zostały wykonane, guma twardsza szybciej może pęknąć.

Gdybym miał oceniać swoje paski tylko na podstawie czasu zerwania, to tak, wszystkie były tak samo dobre, bo nigdy mi się pasek nie zerwał.

 

Powiedz mi jaka powinna być fachowa analiza jakości, bo rozumiem że pasków to nawymieniałeś się więcej niż my wszyscy tutaj ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i tak sam pasek ma nadruk made in Germany, rolka jest Litens-a więc jak większość pakowaczy jest ok. Sama pompa na tylko napis Continental wypalony na kole zębatym, nie ma nigdzie wzmianki o miejscu produkcji jak i na pompie tak i na opakowaniu poza data produkcji. Pasek osprzętu Conti nadruk made in Romania. Nie kombinuje montuje to co jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To jak ocenilbyś jakość paska? Tylko na podstawie okresu po jakim doszło do zerwania? 
Uwzględniłem (subiektywnie) w jaki sposób oba paski zostały wykonane, guma twardsza szybciej może pęknąć.
Gdybym miał oceniać swoje paski tylko na podstawie czasu zerwania, to tak, wszystkie były tak samo dobre, bo nigdy mi się pasek nie zerwał.
 
Powiedz mi jaka powinna być fachowa analiza jakości, bo rozumiem że pasków to nawymieniałeś się więcej niż my wszyscy tutaj ;]
 
 
O tym właśnie mówię, tego nie da się ocenić na oko ;]
Tobie się wydaje, że bardziej miękki jest lepszy i nic więcej.
A skoro żaden nie popekal czy się nie zerwał to znaczy, że równie dobrze spełnił swoją rolę :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

O tym właśnie mówię, tego nie da się ocenić na oko ;]
Tobie się wydaje, że bardziej miękki jest lepszy i nic więcej.
A skoro żaden nie popekal czy się nie zerwał to znaczy, że równie dobrze spełnił swoją rolę :ok:

 

Ja tam się nie znam - w jednej peżynie mam co 180-240kkm,  jest 340kkm (był wymieniany), zestaw rozrządu INA.  Cisza, spokój. 

 

Tak, diesel PSA :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.