Jump to content

Z cyklu ile to może kosztować


sherif
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, sherif napisał:

i tak auto by do ASO trafiło, może jedynie większy rabat by zastosowali :).

Jak sobie Państwo życzą ;) 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Manx napisał:

to nie są absurdy - niestety koszty napraw osiągnęły poziom zachodni czy USA.

Koszty roboczogodziny rozumiem, ale dlaczego ta sama (oryginał, nie zamiennik) część poza ASO potrafi kosztować 2-3 krotnie mniej? 

Jakby złożyć samochód z części kupionych w ASO, to by kosztował 5x tyle co w salonie (bez żadnej robocizny). 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, iwik said:

Koszty roboczogodziny rozumiem, ale dlaczego ta sama (oryginał, nie zamiennik) część poza ASO potrafi kosztować 2-3 krotnie mniej? 

Jakby złożyć samochód z części kupionych w ASO, to by kosztował 5x tyle co w salonie (bez żadnej robocizny). 

 

A czemu obiad w knajpie kosztuje 10 razy tyle co skladniki kupione w supermarkecie? ;]

Albo perfumy w Sephorze 2x tyle co w necie?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

A czemu obiad w knajpie kosztuje 10 razy tyle co skladniki kupione w supermarkecie? ;]

Złe porównanie, napisałem bez kosztów robocizny. 

Jeśli już, to: "czemu składniki obiadu kupione w restauracji kosztują 10x tyle, co te same kupione w tym samym sklepie, w którym zaopatruje się jej szef kuchni"? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, iwik said:

Złe porównanie, napisałem bez kosztów robocizny. 

Jeśli już, to: "czemu składniki obiadu kupione w restauracji kosztują 10x tyle, co te same kupione w tym samym sklepie, w którym zaopatruje się jej szef kuchni"? :hehe:

 

Bo moga, czasy gospodarki centralnie sterowanej sie skonczyly ;]

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Bo moga, czasy gospodarki centralnie sterowanej sie skonczyly ;]

 

W sumie to właśnie przypadek OC jest przykładem gospodarki centralnie sterowanej, bo Ty masz prawo nie jechać do ASO jak Ci podadzą cenę z d...y, a TU nie może odmówić zapłaty faktury. 

Ale TU są same sobie winne, bo proponowanymi wycenami zniechęcają ludzi do napraw w warsztatach niezależnych.

Jakby mi zaproponowali za ten zderzak, co zapłacili 10k + zastępcze auto na tydzień, ze 4-5 tyś. to bym wziął z uśmiechem na ustach i sobie sam gdzieś naprawił nawet na zamiennikach (w końcu to tylko plastiki) i jeszcze dokupił akumulator ;). Ale zaproponowali 1600, za tyle to nawet lakiernik nie schyli się po pistolet, a ja musiałbym szukać używek gdzieś po szrotach. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, iwik said:

W sumie to właśnie przypadek OC jest przykładem gospodarki centralnie sterowanej, bo Ty masz prawo nie jechać do ASO jak Ci podadzą cenę z d...y, a TU nie może odmówić zapłaty faktury. 

Ale TU są same sobie winne, bo proponowanymi wycenami zniechęcają ludzi do napraw w warsztatach niezależnych.

Jakby mi zaproponowali za ten zderzak, co zapłacili 10k + zastępcze auto na tydzień, ze 4-5 tyś. to bym wziął z uśmiechem na ustach i sobie sam gdzieś naprawił nawet na zamiennikach (w końcu to tylko plastiki) i jeszcze dokupił akumulator ;). Ale zaproponowali 1600, za tyle to nawet lakiernik nie schyli się po pistolet, a ja musiałbym szukać używek gdzieś po szrotach. 

 

I naprawde myslisz, ze wszystkie TU sa zarzadzane przez debili, ktorzy na to nie wpadli? ;]

Skoro obecny model im odpowiada to chyba musi im sie to oplacac :ok:

Ja bym w ogole zlikwidowal rozliczenia gotowkowe, bo to napedza szara strefe, handel kradzionymi czesciami, etc.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Maciej__ napisał:

Ja bym w ogole zlikwidowal rozliczenia gotowkowe, bo to napedza szara strefe, handel kradzionymi czesciami, etc.

Ja bym za to rozszerzył działanie GVO i wymusił większą standaryzację obsługi aut, z prawnym zapewnieniem dostepu do  wszystkich interfejsów diagnostycznych (otwarte licencje), specyficznych narzędzi, procedur napraw, części zamiennych itp. Jakby była prawdziwa alternatywa dla ASO w postaci dużych sieci warsztatów, to też nie lecieliby tak w kule z kosztami napraw. 

 

19 minut temu, Maciej__ napisał:

 

I naprawde myslisz, ze wszystkie TU sa zarzadzane przez debili, ktorzy na to nie wpadli? ;]

Skoro obecny model im odpowiada to chyba musi im sie to oplacac :ok:

Z tymi debilami w zarządach to bym akurat głowy nie dał... 😄

Natomiast pewnie masz rację i 8/10 poszkodowanych bierze te "1600zł" 

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, iwik napisał:

Ja bym za to rozszerzył działanie GVO i wymusił większą standaryzację obsługi aut, z prawnym zapewnieniem dostepu do  wszystkich interfejsów diagnostycznych (otwarte licencje), specyficznych narzędzi, procedur napraw, części zamiennych itp. Jakby była prawdziwa alternatywa dla ASO w postaci dużych sieci warsztatów, to też nie lecieliby tak w kule z kosztami napraw. 

 

i jak myślisz kto by zapłacił za tę standaryzację obsługi, części i oprogramowania? ;]

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cała sytuacja przypomina USA i ich ceny za interwencje/zabiegi medyczne. Wszystko drożeje, to uzyskania equilibrium, przy czym dla przeciętnej osoby ten stan równowagi jest na powalającym poziomie. :bzik: Inna sprawa, że jak ktoś ma nowe na rynku auto to i tak się cen części oryginalnych nie da obejść, bo zamienników i rozbitków brak. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, sherif napisał:

TU powinno zabierać wymienione części i sprzedawać je na rynku wtórnym osiągając tym częściową rekompensatę

TU w przypadku delikatnego, prawie niewidocznego uszkodzenia, ale jednak nowego elementu (w moim przypadku lampy), po zakwalifikowaniu do wymiany, to żąda jego komisyjnego zniszczenia  😄

W TU pracują ludzie którzy cały czas kombinują jak człowieka oskubać na kilka złotych. Czasem im się udaje, a czasem przez to kombinowanie płacą kilkukrotnie więcej, bo auto trafia do ASO, albo sami się zakręcą w tym liczeniu i finansują rzeczy zupełnie ekonomicznie nieopłacalne dla nich. Ale pewnie w tabelkach w excelu im się wszystko zgadza ;)

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, iwik said:

Koszty roboczogodziny rozumiem, ale dlaczego ta sama (oryginał, nie zamiennik) część poza ASO potrafi kosztować 2-3 krotnie mniej? 

ASO zarabiają głównie na częściach i na serwisie... także tu masz wyjasienie ;) 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, bartekm said:

Inna sprawa, że jak ktoś ma nowe na rynku auto to i tak się cen części oryginalnych nie da obejść, bo zamienników i rozbitków brak. 

Ale powiem Ci, że dalej jest różnie. Najbardziej jaskrawy przykład to reflektory przód. Od kiedy są LEDy, skrętne ksenony itp. to koszty są astronomiczne, jak do zwykłej Astry H jak pamiętam skrętny ksenon to kosztował (GOŁA LAMPA) 3k czy coś koło tego.

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, maro_t napisał:

fajnie, tylko że kto ostatecznie za to płaci? :(

Wiadomo kto, ale jak auto jest do poskładania za 4-5 tysi, dostajesz propozycję TU na 1,2 to potem buli ono 14 (kwoty przykładowe, ale z realnego życia wzięte).

Na tym dżungla systemu ubezpieczeń polega, że każdy innych chce wydymać.

Link to comment
Share on other sites

W PZU mają taki bałagan że głowa mała. Przykład był ruszany tu na kąciku. Pani wjechała mi w tył passata z hakiem. Po moich zdjęciach wycena zderzak i hak do wymiany z tym że amortyzacja na hak 50% ( cena haka 1500zl a całość po amortyzacji 2000zl). Zacząłem dopytywać czemu itd więc zrobili oględziny i pan uznał naklejkę na zderzaku do wymiany oraz gniazdo haka i przyznał 700zl oraz natychmiastowy przelew a po pierwszej wycenie 3tygodnie zwlekali. Po telefonach i wiadomościach przez aplikacje nie chcieli słyszeć o oględzinach tylko wstawiać do warsztatu i wtedy ocenia. Po kosztorysie z ASO na prawie 10 000zl co przewyższa wartość samochodu uznali 1200zl ale muszę im faktury przedstawić. Dopiero po pisemnym odwołaniu zgodzili się na ponowne oględziny na kanale lub podnośniku. Przyjechał pan i kosztorys na 3000zl z tym że ten sam hak staniał do 1100zl. 

Znów z głupia wysłałem kosztorys do firmy skupującej i chce odkupić za 1500zl plus podatek. 

Aha roboczogodzina wg nich 48zl. 

Czekam na decyzję i pewnie dalej będę się odwoływał bo ciekawi mnie jak ta firma jeszcze pewnie z 3000zl od niech uzyska, przecież nie oszukają ich tylko PZU wypłaci tyle ile powinno.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.07.2021 o 02:39, Azbest napisał:

 

Z tymi stłuczkami przodem to jest trochę wróżenie z fusów, bo nie wiadomo co pod zderzakiem siedzi .. a aso nie naprawia tylko wymienia. 

Cena faktycznie wysoka ... ale nie jestem zszokowany, bo te wyceny na styku ASO/Ubezpieczalnie to jest obłęd. Wszyscy za to zapłacimy w składkach :)

 

ASO najczęściej nic nie robi tylko zleca...

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Cinek said:

ASO najczęściej nic nie robi tylko zleca...

Fakt - jest bardzo wiele zleca to na zewnątrz, a tych co fizycznie to robią jest mniej.

Z tego co kiedyś rozmawiałem z kierownikiem pewnego ASO, które robi samo, to stworzenie działu blacharsko-lakierniczego jest to bardzo droga i skomplikowana zabawa - bez sprzętu, odpowiedniej ilości miejsca i ludzi z umiejętnościami nic dobrego z tego nie wyjdzie i dlatego wiele zleca to na zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.07.2021 o 23:15, todamian napisał:

Czekam na decyzję i pewnie dalej będę się odwoływał bo ciekawi mnie jak ta firma jeszcze pewnie z 3000zl od niech uzyska, przecież nie oszukają ich tylko PZU wypłaci tyle ile powinno.

 

Przerabiałem temat odszkodowania, tyle, że mi gość porysował błotnik i wywalczyłem z kosztorysem z ASO dodatkowe jakieś tam 500 zł na odczepne i to mi wystarczyło bo polerka załatwiła sprawę.

Ale w Twoim wypadku widzę, że chcesz sam naprawiać a nie nie oddać na bezgotówkową? Ma to sens? Bez faktury za robotę nic nie ugrasz samymi odwołaniami.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Auto odebrano z ASO, niemal miesiąc było naprawiane. Sumarycznie stanęło na 53kzł +2600zł za wypożyczenie auta zastępczego :bzik:.
Mimo, że ASO ładną sumę przytuli odmówiło naładowania aku (PHEV), argumentując że to dużo kosztuje :phi:.
Zawsze po przeglądzie odbierałem auto z podladowanym aku w misku phev. Czasami do pełna czasami nie Ale zawsze było więcej niż jak dodawałam.

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, sherif napisał:

Auto odebrano z ASO, niemal miesiąc było naprawiane. Sumarycznie stanęło na 53kzł +2600zł za wypożyczenie auta zastępczego :bzik:.

Mimo, że ASO ładną sumę przytuli odmówiło naładowania aku (PHEV), argumentując że to dużo kosztuje :phi:.

 

zrobili niemalże po kosztach, ledwo na chleb starczy, a Ty byś jeszcze prądu chciał w tej cenie. ;]

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, stig napisał:

Czytałem właśnie. Faktycznie jakaś patologia.

To żart? Pomijam cenę części... ale lakierowanie 28,7h? i jeszcze Paint Supplies kolejne 28,7h. Co oni do ciężkiej cholery przez 7 roboczodni robili przy lakierze? Do tego naprawa nadwozia 85h i inne prace mechaniczne jeszcze 57,6h? Rozebrali to auto na części i poskładali?

Z całym szacunkiem ale to albo fake albo ordynarne oszustwo. 

 

Krawiec

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, krawiec napisał:

To żart? Pomijam cenę części... ale lakierowanie 28,7h? i jeszcze Paint Supplies kolejne 28,7h. Co oni do ciężkiej cholery przez 7 roboczodni robili przy lakierze? Do tego naprawa nadwozia 85h i inne prace mechaniczne jeszcze 57,6h? Rozebrali to auto na części i poskładali?

Z całym szacunkiem ale to albo fake albo ordynarne oszustwo. 

 

Krawiec

Pewnie czytali instrukcje serwisowe a później szkolenia dla pracowników 😁

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.