Jump to content

Żarówki H7 LED- używacie?


Prezo
 Share

Recommended Posts

Kupiłem i założyłem żarówki led Osram ledriving H7.

Świecą fajnie, wszystko ok.

Natomiast w najbliższych dniach robie trasę po PL i Niemczech. 

Teraz pytanie - sprawdzają, kontrolują za to w PL i DE?

Zmienić dla świętego spokoju na zwykle czy jechać? 😎

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

A w Niemczech to to chyba legalne jest, ale nie jestem pewny czy konkretny model auta ma być czy każde.

U nas to wiadomo-nielegalne.

Tylko niektóre modele, a dokładnie 29 modeli aut i tylko niektóre żarówki.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Prezo napisał:

Kupiłem i założyłem żarówki led Osram ledriving H7.

Świecą fajnie, wszystko ok.

Natomiast w najbliższych dniach robie trasę po PL i Niemczech. 

Teraz pytanie - sprawdzają, kontrolują za to w PL i DE?

Zmienić dla świętego spokoju na zwykle czy jechać? 😎

jak masz dzienne , to nie będzie podpadać , że masz H7 LED , wieczorem będzie różnica , jeśli masz soczewki do LED H7 idealnie się tam sprawdza i nadal nie podpada , że masz LED , ja bym zostawił LED , za dużo aut ma to teraz seryjnie by bawili si w kontrolę 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, shapyr napisał:

Ja się zastanawiam nad wpakowaniem żarówek h18 w miejsce h7

 

Ciekaw jestem czy temperatura wyższa o jakieś 20 stopni nie wpływa negatywnie na odbłyśnik, soczewkę.

Ogólnie to te żarówki pasują niemal p&p.

Link to comment
Share on other sites

 
Ciekaw jestem czy temperatura wyższa o jakieś 20 stopni nie wpływa negatywnie na odbłyśnik, soczewkę.
Ogólnie to te żarówki pasują niemal p&p.
Czy jazda w krajach o niższych temperaturach wpływa na trwałość? Albo jazda zimą?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, WaWeR napisał:

Czy jazda w krajach o niższych temperaturach wpływa na trwałość? Albo jazda zimą?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie wiem, sama żarówka H18 nagrzewa się do wyższej temperatury, więc poddaję do dyskusji kwestię wyższej temperatury wewnątrz lampy, czy ma to wpływ na stan odbłyśnika/soczewki, niby to jest tylko 10W różnicy.

 

Link to comment
Share on other sites

 
Nie wiem, sama żarówka H18 nagrzewa się do wyższej temperatury, więc poddaję do dyskusji kwestię wyższej temperatury wewnątrz lampy, czy ma to wpływ na stan odbłyśnika/soczewki, niby to jest tylko 10W różnicy.
 
Pewnie kwestia konstrukcji odlysnika/reflektora, a głównie projektora.
Dla plastiku możeiec znaczenie, dla metalowych..pewnie mniejsze.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

On 7/11/2021 at 6:53 PM, mmaciejosss said:

jak masz dzienne , to nie będzie podpadać , że masz H7 LED , wieczorem będzie różnica , jeśli masz soczewki do LED H7 idealnie się tam sprawdza i nadal nie podpada , że masz LED , ja bym zostawił LED , za dużo aut ma to teraz seryjnie by bawili si w kontrolę 

Aha - świetna rada, jak pamiętam jeden taki na klubie Forda chodził po sądach bo ktoś wskazał, że go oślepił i znaleźli BiLED'a zamiast ksenonów. Weźmiesz ewentualną odpowiedzialność za skutki, czy wtedy Cię nie będzie? :smirk:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, AstraC napisał:

Aha - świetna rada, jak pamiętam jeden taki na klubie Forda chodził po sądach bo ktoś wskazał, że go oślepił i znaleźli BiLED'a zamiast ksenonów. Weźmiesz ewentualną odpowiedzialność za skutki, czy wtedy Cię nie będzie? :smirk:

Osobiście mam LED seryjnie w aucie. Ale jeśli miałbym soczewki z regulacją wysokości nie bał bym się wstawić tam LED.  Byłem raz w stacji kontroli pojazdów na próbie ustawień i linia światła była idealna , nawet diagnosta by się nie miał do czego przyczepić. Ponoć xsenony i pełne LED mają automatyczną regulację wysokości to jedyna istotną ważna różnica .

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Osobiście mam LED seryjnie w aucie. Ale jeśli miałbym soczewki z regulacją wysokości nie bał bym się wstawić tam LED.  Byłem raz w stacji kontroli pojazdów na próbie ustawień i linia światła była idealna , nawet diagnosta by się nie miał do czego przyczepić. Ponoć xsenony i pełne LED mają automatyczną regulację wysokości to jedyna istotną ważna różnica .

 

Ostatnio byłem na przeglądzie Tipo, w mijania H7 soczewka mam retrofity H7 i diagnosta się nie przyczepił a sprawdzał światła. Diagnosta z tych upierdliwych bo przyczepił się do tego że przewód gazowy był zamontowany za blisko wydechu. To był 4 przegląd tego auta i nikt się wcześniej nie przyczepił do tego, a gaz montowany przez ASO przy sprzedaży auta🤣

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Opisz szerzej, masz HID czy LEDy tam wsadzone?

W soczewce te retrofity świecą prawidłowo, ale spotkałem się z uwagami, że jakoś tak tego światła na drodze więcej nie ma. Problem pewnie w takim porównaniu to taki, że soczewka i odbłyśnik są już zmęczone i zmiany trudne do zaobserwowania (na ogół ludzie wymieniają w co najmniej kilkuletnich autach).
Sam kiedyś demontowałem soczewkę bi-ksenon w celu jej wymiany choć okazało się, że tylko przykurzone. Po wytarciu z 30% więcej światła 😳

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Majkiel napisał:

 

Jakiej barwy (temperatura) masz te żarówki?

 

 

Najpierw miałem 6500K, ale za niebiesko świeciły i oczy mi się w nocy bardziej męczyły. Zakupiłem 2 komplet o barwie 5000K i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Jakiej barwy (temperatura) masz te żarówki?

 

 Mam 5ooo i 43oo, zostałem przy tych 2gich.

 

Nie kupujcie na chinach COB. Szukajcie na ZES.

 

Aha, w nowych autach retrofity z wbudowanym modułem oszukiwania elektroniki o spalonej zarówce, nie działają (Astra K na soczewkach i h7). W starszych radzą sobie. 

Edited by el_guapo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Najpierw miałem 6500K, ale za niebiesko świeciły i oczy mi się w nocy bardziej męczyły. Zakupiłem 2 komplet o barwie 5000K i jest ok.
Dużo grzebania z tymi żarówkami w Tipo czy normalnie wchodzi bez przeróbek, wycinania plastiku?
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.07.2021 o 08:50, gilbert3 napisał:
W dniu 16.07.2021 o 23:44, steyr napisał:
 
Najpierw miałem 6500K, ale za niebiesko świeciły i oczy mi się w nocy bardziej męczyły. Zakupiłem 2 komplet o barwie 5000K i jest ok.

Dużo grzebania z tymi żarówkami w Tipo czy normalnie wchodzi bez przeróbek, wycinania plastiku?

 

Te z ww. linku pasują bez żadnych kombinacji do świateł mijania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.07.2021 o 17:43, Prezo napisał:

Kupiłem i założyłem żarówki led Osram ledriving H7.

Świecą fajnie, wszystko ok.

Natomiast w najbliższych dniach robie trasę po PL i Niemczech. 

Teraz pytanie - sprawdzają, kontrolują za to w PL i DE?

Zmienić dla świętego spokoju na zwykle czy jechać? 😎

Używamy. Od ponad roku Ledy Philipsa. Chwale sobie. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.07.2021 o 19:02, shapyr napisał:

Ja się zastanawiam nad wpakowaniem żarówek h18 w miejsce h7

No to po dzisiejszym zakupie, metalowa wypustka jest o 2mm szersza w h18 niż w H7. Zobaczę co lampa na to... Na wszelki wypadek kupiłem H7 zwykłe również...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.07.2021 o 13:46, steyr napisał:

 

Led H7 z ali komplet za 50pln.

Do tipo są juz legalne (w Niemczech :facepalm:) retrofity Osrama chyba (widziałem tipo na liście homologowanych modeli).

Ale pewnie cena x10. 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, shapyr napisał:

Żeby włożyć H18 trzeba przyciąć blaszkę. Inaczej nie wejdzie.

Właśnie zauważyłem, dlatego napisałem, że nie jest p&p :piwko:

Edit: Żarówki po testach nie dają wyraźnie więcej światła przed pojazdem, tylko więcej ciepła generują...

Wróciłem do H7, szkoda lampy.

Edited by Pipper
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uzywam takich jakby co
Wróciłem, zrobiłem ponad 1500 km, żadnych kontroli.
Świecą bardzo fajnie, białe ładne światło.
W reflektorach mam fabryczne dzienne, pasek led który ma w zasadzie taki sam odcień co te Ledy.
Więc wygląda prawie jak fabryka 20210727_120534.jpg

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Pipper napisał:

Edit: Żarówki po testach nie dają wyraźnie więcej światła przed pojazdem, tylko więcej ciepła generują...

Wróciłem do H7, szkoda lampy.

 

Tak myślałem, mierzyłeś jakoś temperaturę czy organoleptycznie tylko? :)

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

 

Tak myślałem, mierzyłeś jakoś temperaturę czy organoleptycznie tylko? :)

 

Organoleptycznie wystarczyło, była 1:30 wieczorem już, po wymianach w tylnym zawiasie czołgu już mi się nie chciało po pirometr iść  :hush:

 

Link to comment
Share on other sites

Tydzień temu do swojego Mondeo (fabryczne soczewki H7) założyłem takie:

https://www.osram.com/ecat/NIGHT BREAKER H7-LED-LED lamps (street-legal)-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_3401765/

Co prawda były ponad 10 razy droższe niż LEdy z Aliexpress 😉 ale w Niemczech mają homologację do moich lamp a więc miałem nadzieję, że będą działać bez problemów. I rzeczywiście - wszystko pasuje, nic nie wystaje, lampa się zamyka - jest OK.

Co do światła - po kilku późnowieczornych jazdach mam subiektywnie lekko mieszane wrażenia. Pozytywy - światła przed autem jest sporo więcej niż z dotychczas używanych Ring H7 +130%. Negatywy - odcięcie światła. Wszystkie żarówki halogenowe jakich używałem zawsze lekko świeciły również ponad linią odcięcia co powodowało, że podczas jazdy granica pomiędzy światłem i cieniem na drodze była łagodna. Przy LED odcięcie jest idealne - na dole biało, na górze ciemno - granica światła i cienia jest jak spod linijki, ale teraz wszystko co pojawia się w polu widzenia pojawia się nagle. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Kombinuję z wysokością ustawienia świateł, ale za daleko nie mogę ich wypuścić bo będę oślepiał..

Każdy kto kiedyś zmieniał żarówki w Mondeo mk5 wie, że to masakra (trzeba praktycznie zdjąć zderzak i wymontować reflektory) a więc pewnie zostanę przy tych LEDach..

 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, kocur100 napisał:

Przy LED odcięcie jest idealne - na dole biało, na górze ciemno - granica światła i cienia jest jak spod linijki, ale teraz wszystko co pojawia się w polu widzenia pojawia się nagle.

 

Ciekawe, czy to tak tylko w tych lampach Mondeo, czy też w innych jest podobnie? 

Bo z tego co piszesz, to IMO poważna wada!

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kmwtw napisał:

Ciekawe, czy to tak tylko w tych lampach Mondeo, czy też w innych jest podobnie? 

Bo z tego co piszesz, to IMO poważna wada!

W sumie to nie wiem czy to wada. Odcięcie chyba powinno być wyraźne żeby nie oślepiać..

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, kmwtw napisał:

Ciekawe, czy to tak tylko w tych lampach Mondeo, czy też w innych jest podobnie? 

Bo z tego co piszesz, to IMO poważna wada!

 

15 godzin temu, kocur100 napisał:

W sumie to nie wiem czy to wada. Odcięcie chyba powinno być wyraźne żeby nie oślepiać..

To nie tyle wada, co cecha soczewek, że odcięcie jest jak przy linijce

Link to comment
Share on other sites

Bardziej odnosiłem się do do tego fragmentu wypowiedzi, gdzie kolega kocur100 stwierdził, że obiekty w tym świetle pojawiają się nagle. Dla mnie brzmi to pejoratywnie.

No ale jeśli to cecha, to ok. ;)

Edited by kmwtw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.