Skocz do zawartości

Ceramika - samodzielnie


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jako miłośnik motoryzacji chciałbym zabezpieczyć samochód. Ceramika wygląda fajnie:

- wygląda fajnie ;)

- mam nadzieję, że ochroni przed kamyczkami (i powstawaniem odprysków na masce)

- i torebką żony

- uchroni przed rysami np. od torby z zakupami czy kosiarki wyciąganej z bagażnika

- i ułatwi utrzymanie czystości

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to pancerz abramsa, myślę o ochronie przed delikatnymi rysami na lakierze bezbarwnym.

Zwykle firmy proponują opcję 2-3-5 lat.

 

Co po tym okresie? Samochód będzie wyglądał jak krowa milka, wymagał polerki, ceramika zmatowieje, odpadnie czy sama zniknie?

 

Przed cermiką chcą też robić korektę lakieru. Szczerze mowiąc, to mnie też mocno zniechąca. Pełna polerka co 3 lata nie wydaje mi się specjalnie dobrym pomysłem.

Jeśli ten krok pominę, to co się stanie?

 

No i oczywiście koszt aplikacji. Zdaję sobie sprawę, że tutaj jest sporo roboczogodzin plus potrzebna powierzchnia. Z drugiej strony, weekend poświęcić mogę i do garażu dostęp mam.

 

Plan mam taki:

1. Umyć auto na myjni bezdotykowej - piana, proszek, woda zdeminralizowana

2. Dokończyć "detailing" glinką i wodą z mydłem

3. - polerki nie robię, pomijam ten krok. Jedno auto lakier ma praktycznie idealny, drugie ma dwie niwielkie rysy na bezbarwnym i szkoda życia na ich usuwanie

4. Kupuję zestaw K2 (podobno łatwy w aplikacji): https://allegro.pl/oferta/k2-gravon-lite-zestaw-powloka-ceramiczna-klinet-9917944093

5. Klinet po glince

6. Aplikacja ceramiki

 

Jakie ryzyko, jakie plusy, jakie minusy?

Macie doświadczenia, jak to wygląda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być korekta, w zależności od stanu lakieru, jedno albo kilkustopniowa. Nowe lakiery też nie są idealne a ceramika czy kwarc tylko uwydatni ryski.

 

Ja w zeszłym roku robiłem 3-stopniową korektę i na to kwarc, byłem zadowolony, ale po korekcie to każdą nową ryskę widzę i jestem zdruzgotany widząc każdy ślad.

Jak auto garazujesz to ryzyko powstania rys jest mniejsze, ja niestety trzymam auto pod chmurką.

 

Czy bym ponownie szedł w kwarc, albo ceramikę...raczej nie, w razie powstania ryski, jakbyś chciał ją zdjąć, to już polerowanie całego panelu i kładzenie ceramiki na nowo, to jest koszt.

 

Czy warto dla samego błysku, łatwości utrzymania lakieru w czystości, warto.

 

Po kroku 1 powinieneś zrobić pełna dekontaminację lakieru, czyli deironizer, usunięcie smoły. Potem glinka. Dodałbym po niej:

- mycie

- jak nie chcesz korekty, bo nie, to ręcznie chociaż Megs UC,

- mycie

- IPA

- ceramika

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu możesz sobie wykreślić z listy dwa punkty których ceramika nie spełni tj, ochrona przed odpryskami oraz powstawanie rys.
Z mojego doświadczenia kładzenie ceramiki bez korekty lakieru mija się z celem. Nie będzie efektu łał -no chyba że ma nie być.

No i sama powłoka K2 to produkt raczej low end

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, fosfor said:

Cześć,

jako miłośnik motoryzacji chciałbym zabezpieczyć samochód. Ceramika wygląda fajnie:

- wygląda fajnie ;)

- mam nadzieję, że ochroni przed kamyczkami (i powstawaniem odprysków na masce)

- i torebką żony

- uchroni przed rysami np. od torby z zakupami czy kosiarki wyciąganej z bagażnika

- i ułatwi utrzymanie czystości

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to pancerz abramsa, myślę o ochronie przed delikatnymi rysami na lakierze bezbarwnym.

 

 

Jak chcesz miech ochrone przed odpryskami lub rysami, to zostaje niestety jedynie oklejenie folia.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jak chcesz miech ochrone przed odpryskami lub rysami, to zostaje niestety jedynie oklejenie folia.

 

Za kompletny przód w PPF to wyjdzie pewnie drożej niż ceramika na całym aucie, ale jednak folia to trwalsze rozwiązanie :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, dzięki za opinie.

Szczerze mówiąc, myślałem, że temat np. paznokci pod klamką ta dodatkowa, potrójna warstwa wytrzyma.

W takim razie, chyba odpuszczę, albo zrobię tylko dla efektu wow na motocyklu.

A co po "okresie trwałości"? Samo "znika", czy trzeba dodatkowego zabiegu, żeby elegancko usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, analyzer64 said:

 

Za kompletny przód w PPF to wyjdzie pewnie drożej niż ceramika na całym aucie, ale jednak folia to trwalsze rozwiązanie :ok:

 

Dlatego oklejaine folia zwyklych dupowozow raczej nie ma sensu...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, fosfor napisał:

A co po "okresie trwałości"? Samo "znika", czy trzeba dodatkowego zabiegu, żeby elegancko usunąć?

 

Delikatnie polerujesz a potem Reloader kładziesz. Podobnie jest z kwarcem, ale ten jest góra na rok czasu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako miłośnik motoryzacji pewnie wiesz ze nie ma ceramiki bez porządnej korekty lakieru ;)

Ja się amatorsko bawię detailingiem od nastu lat z dwadzieścia aut zrobilem, a mimo to nie podjąłbym się aplikacji ceramiki. Aplikacja bez polerki? Ewidentnie nie jesteś w temacie, więc na własnym aucie absolutnie tego nie próbuj.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2021 o 21:56, Vadero napisał:

Jako miłośnik motoryzacji pewnie wiesz ze nie ma ceramiki bez porządnej korekty lakieru ;)

Ja się amatorsko bawię detailingiem od nastu lat z dwadzieścia aut zrobilem, a mimo to nie podjąłbym się aplikacji ceramiki. Aplikacja bez polerki? Ewidentnie nie jesteś w temacie, więc na własnym aucie absolutnie tego nie próbuj.

Widziałem film z przykładem i nie wyglądało to na rocket science ;) Jakie ryzyko poniósłbym, nakładająć ceramikę bez polerki? Nie da efektu "mokrego" auta, czy zmatowieje i będzie problem?

 

Tak czy siak, ceramikę porzuciłem, głównie ze względu na to, że nie spełniała oczekiwań dotyczących zabezpieczenia lakieru.

Nałożyłem wosk Collinite 476s. W czasie nakładania zauważyłem dwie niedoskonałości, poprawię następnym razem.

 

Czy mikrofibry użyte do Izopropylu i wosku oraz aplikator można umyć, czy to jednorazówki? Jeśli tak, to po prostu ciepła woda?

 

edit, wyszło tak, jestem zadowolony:

obraz.png.ada5b71df61ccfa9514be8cc1d36b9a3.png

Edytowane przez fosfor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fosfor napisał:

Jakie ryzyko poniósłbym, nakładająć ceramikę bez polerki?

 

Ceramika uwydatni każdą niedoskonałość.

 

2 minuty temu, fosfor napisał:

Czy mikrofibry użyte do Izopropylu i wosku oraz aplikator można umyć, czy to jednorazówki? Jeśli tak, to po prostu ciepła woda?

 

Ja piorę, ale z użyciem szarego mydła.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

O, widzę, że masz Stonica poliftowego. DCT czy manual?

 

Możesz napisać coś o aucie? Ledy dają radę?

 

Manual, niestety, na DCT zabrakło budżetu.

 

Wygląd LEDów - super, działają też fajnie, przy dłuższym postoju wyłączają się i zapalają przy ruszaniu.  Co do skuteczności ciężko powiedzieć, teraz długo jasno i nie było okazji przetestować w nocy czy zimowym zmierzchu.

 

Wnętrze - imo wersja L ma dużo lepsze, wersja M z tego co pamiętam nie ma podłokietnika i jest ciemniejsze.

Wielkość - dla 2+1 albo 2+2 ok, w piątke było ciasno, a nie jesteśmy bardzo duzi. Bagażnik - jak to w crossoverze B - jest. Na zakupy wystarczy.

Osiągi - 120 KM, daje radę. Odczuwalnie zbiera się lepiej niż mondeo mk4 150 KM, ale nie mierzyłem ze stoperem. Oferują też wersję 1.2 ok 82 koni. Tego bym sie trochę bał, myślę, że będzie za słaby.

 

Największa zaletą jest wg mnie wygląd, bardzo ładna bryła.

Ma sporo systemów bezpieczeństwa i komfortu (w opcjach/pakietach) - aktywny tempomat, awaryjne hamowanie, asystent pasa, monitorowanie martwej strefy, asystent ruchu poprzecznego przy wyjeździe tyłem. Żeby mieć to wszystko, to niestety, ale...

... cennik jest bardzo cwany i tak naprawdę kluczowe (dla mnie) opcje były porozrzucane po różnych pakietach. Zawsze czegoś brakowało i z czegoś trzeba było zrezygnować.

Zasadniczo - użytkownika zachwycona.

Aha, asystent pasa piszczy w dość upierdliwy sposób, co przy śpiącym dziecku może przeszkadzać, a za pierwszym razem nawet przestraszyć.

 

Jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to pytaj, możemy też przenieść się na priv.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i nie wierze 🤣 nowe lakiery chcecie polerować 😱 Ile tymi samochodami chcecie jeździć ? 
Flotowe auta w większości nawet wosku z automatu nie widziały a łykają je ludzie jak pelikany 🥳

ps

jak mój teść z Oktawia od nowości - on na automacie nie umyje bo porysuje, nieważne ze już pół auta lakierowane z dachem bo „korozja” 😎

ps 2

pózniej jakaś obcierka, malowanie i znów problem jak to wyrównać i uzupełnić  na elementach lakierowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz pod kątem użytkowym samochodu. Są ludzie, którzy lubią jak auto jest czyste, bez rys, lubią patrzeć jak woda po deszczu czy myjni ładnie spływa albo tworzy fajne krople. Tego się nie da wytłumaczyć, bo tu juz nie gra roli głowa a serce ;] 

I tak jak kobieta lubi mieć ładne paznokcie, tak część z nas tutaj lubi tego typu prace na aucie ;]

 

Ja np. wyjeżdżając ostatnio powiedziałem mamie żeby doglądała auta czy ptaki nie obs*ały i jak ma sobie z takim czymś ewentualnie poradzić ;]

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja lubie mieć czyste auto. Nawet Alu myje szczoteczka do zębów, ale ceramika dla mnie to „zbędny koszt”, po prostu co mycie woskuje auto. Wszystkie zakamarki po myjni wycieram i usuwam liście itd itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kmwtw napisał:

Ja tam żonie w nocy paznokcie obciąłem, bo mi lakier za klamką rysowała..

 

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Moja żona potrafi na kierownicy malować paznokcie 😩 zauważam po kolorowej skórze na kierownicy 🤣

Ale ostatnio przeszła sama siebie jak to robiła n telefonie. Telefon w „kolorach snów” 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fosfor napisał:

no właśnie cała sprawa rozeszła się o to, że nie chcę i nie poleruję ;)

Mimo niechęci ja poleruje lub benzyna ekstrakcyjna usuwam rysy „w kolorze snów”. Nie wiem jakie to bo rozpoznaje tylko 3 kolory.

A gdzie ? Za klamkami 😩

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Folię daj. To samo na słupki B gdzie jest piano black - polerką i folia, nie będą się rysować :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Vadero napisał:

Folię daj. To samo na słupki B gdzie jest piano black - polerką i folia, nie będą się rysować :skromny:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

 

Mi to ziom od deatilingu robił :nie_wiem:Folia PPF. 

https://m.facebook.com/394775200690063/photos/a.394791647355085/1891845057649729/?type=3&source=54&ref=page_internal

 

Mam to pod klamkami, na progach, na słupkach, lusterkach (mam czarne, piano black), strasznie się to przy myciu rysowało, odkąd mam folię jest od roku jak nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

Zobacz tu , mają gotowe zestawy do konkretnego modelu https://chronlakier.pl/

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.