Jump to content

Ceramika - samodzielnie


fosfor
 Share

Recommended Posts

Cześć,

jako miłośnik motoryzacji chciałbym zabezpieczyć samochód. Ceramika wygląda fajnie:

- wygląda fajnie ;)

- mam nadzieję, że ochroni przed kamyczkami (i powstawaniem odprysków na masce)

- i torebką żony

- uchroni przed rysami np. od torby z zakupami czy kosiarki wyciąganej z bagażnika

- i ułatwi utrzymanie czystości

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to pancerz abramsa, myślę o ochronie przed delikatnymi rysami na lakierze bezbarwnym.

Zwykle firmy proponują opcję 2-3-5 lat.

 

Co po tym okresie? Samochód będzie wyglądał jak krowa milka, wymagał polerki, ceramika zmatowieje, odpadnie czy sama zniknie?

 

Przed cermiką chcą też robić korektę lakieru. Szczerze mowiąc, to mnie też mocno zniechąca. Pełna polerka co 3 lata nie wydaje mi się specjalnie dobrym pomysłem.

Jeśli ten krok pominę, to co się stanie?

 

No i oczywiście koszt aplikacji. Zdaję sobie sprawę, że tutaj jest sporo roboczogodzin plus potrzebna powierzchnia. Z drugiej strony, weekend poświęcić mogę i do garażu dostęp mam.

 

Plan mam taki:

1. Umyć auto na myjni bezdotykowej - piana, proszek, woda zdeminralizowana

2. Dokończyć "detailing" glinką i wodą z mydłem

3. - polerki nie robię, pomijam ten krok. Jedno auto lakier ma praktycznie idealny, drugie ma dwie niwielkie rysy na bezbarwnym i szkoda życia na ich usuwanie

4. Kupuję zestaw K2 (podobno łatwy w aplikacji): https://allegro.pl/oferta/k2-gravon-lite-zestaw-powloka-ceramiczna-klinet-9917944093

5. Klinet po glince

6. Aplikacja ceramiki

 

Jakie ryzyko, jakie plusy, jakie minusy?

Macie doświadczenia, jak to wygląda?

 

Link to comment
Share on other sites

Musi być korekta, w zależności od stanu lakieru, jedno albo kilkustopniowa. Nowe lakiery też nie są idealne a ceramika czy kwarc tylko uwydatni ryski.

 

Ja w zeszłym roku robiłem 3-stopniową korektę i na to kwarc, byłem zadowolony, ale po korekcie to każdą nową ryskę widzę i jestem zdruzgotany widząc każdy ślad.

Jak auto garazujesz to ryzyko powstania rys jest mniejsze, ja niestety trzymam auto pod chmurką.

 

Czy bym ponownie szedł w kwarc, albo ceramikę...raczej nie, w razie powstania ryski, jakbyś chciał ją zdjąć, to już polerowanie całego panelu i kładzenie ceramiki na nowo, to jest koszt.

 

Czy warto dla samego błysku, łatwości utrzymania lakieru w czystości, warto.

 

Po kroku 1 powinieneś zrobić pełna dekontaminację lakieru, czyli deironizer, usunięcie smoły. Potem glinka. Dodałbym po niej:

- mycie

- jak nie chcesz korekty, bo nie, to ręcznie chociaż Megs UC,

- mycie

- IPA

- ceramika

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Od razu możesz sobie wykreślić z listy dwa punkty których ceramika nie spełni tj, ochrona przed odpryskami oraz powstawanie rys.
Z mojego doświadczenia kładzenie ceramiki bez korekty lakieru mija się z celem. Nie będzie efektu łał -no chyba że ma nie być.

No i sama powłoka K2 to produkt raczej low end

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, fosfor said:

Cześć,

jako miłośnik motoryzacji chciałbym zabezpieczyć samochód. Ceramika wygląda fajnie:

- wygląda fajnie ;)

- mam nadzieję, że ochroni przed kamyczkami (i powstawaniem odprysków na masce)

- i torebką żony

- uchroni przed rysami np. od torby z zakupami czy kosiarki wyciąganej z bagażnika

- i ułatwi utrzymanie czystości

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to pancerz abramsa, myślę o ochronie przed delikatnymi rysami na lakierze bezbarwnym.

 

 

Jak chcesz miech ochrone przed odpryskami lub rysami, to zostaje niestety jedynie oklejenie folia.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jak chcesz miech ochrone przed odpryskami lub rysami, to zostaje niestety jedynie oklejenie folia.

 

Za kompletny przód w PPF to wyjdzie pewnie drożej niż ceramika na całym aucie, ale jednak folia to trwalsze rozwiązanie :ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hm, dzięki za opinie.

Szczerze mówiąc, myślałem, że temat np. paznokci pod klamką ta dodatkowa, potrójna warstwa wytrzyma.

W takim razie, chyba odpuszczę, albo zrobię tylko dla efektu wow na motocyklu.

A co po "okresie trwałości"? Samo "znika", czy trzeba dodatkowego zabiegu, żeby elegancko usunąć?

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, analyzer64 said:

 

Za kompletny przód w PPF to wyjdzie pewnie drożej niż ceramika na całym aucie, ale jednak folia to trwalsze rozwiązanie :ok:

 

Dlatego oklejaine folia zwyklych dupowozow raczej nie ma sensu...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, fosfor napisał:

A co po "okresie trwałości"? Samo "znika", czy trzeba dodatkowego zabiegu, żeby elegancko usunąć?

 

Delikatnie polerujesz a potem Reloader kładziesz. Podobnie jest z kwarcem, ale ten jest góra na rok czasu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jako miłośnik motoryzacji pewnie wiesz ze nie ma ceramiki bez porządnej korekty lakieru ;)

Ja się amatorsko bawię detailingiem od nastu lat z dwadzieścia aut zrobilem, a mimo to nie podjąłbym się aplikacji ceramiki. Aplikacja bez polerki? Ewidentnie nie jesteś w temacie, więc na własnym aucie absolutnie tego nie próbuj.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Vadero napisał:

więc na własnym aucie absolutnie tego nie próbuj.

Jak ma próbować to jednak lepiej na swoim.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 11.07.2021 o 21:56, Vadero napisał:

Jako miłośnik motoryzacji pewnie wiesz ze nie ma ceramiki bez porządnej korekty lakieru ;)

Ja się amatorsko bawię detailingiem od nastu lat z dwadzieścia aut zrobilem, a mimo to nie podjąłbym się aplikacji ceramiki. Aplikacja bez polerki? Ewidentnie nie jesteś w temacie, więc na własnym aucie absolutnie tego nie próbuj.

Widziałem film z przykładem i nie wyglądało to na rocket science ;) Jakie ryzyko poniósłbym, nakładająć ceramikę bez polerki? Nie da efektu "mokrego" auta, czy zmatowieje i będzie problem?

 

Tak czy siak, ceramikę porzuciłem, głównie ze względu na to, że nie spełniała oczekiwań dotyczących zabezpieczenia lakieru.

Nałożyłem wosk Collinite 476s. W czasie nakładania zauważyłem dwie niedoskonałości, poprawię następnym razem.

 

Czy mikrofibry użyte do Izopropylu i wosku oraz aplikator można umyć, czy to jednorazówki? Jeśli tak, to po prostu ciepła woda?

 

edit, wyszło tak, jestem zadowolony:

obraz.png.ada5b71df61ccfa9514be8cc1d36b9a3.png

Edited by fosfor
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, fosfor napisał:

Jakie ryzyko poniósłbym, nakładająć ceramikę bez polerki?

 

Ceramika uwydatni każdą niedoskonałość.

 

2 minuty temu, fosfor napisał:

Czy mikrofibry użyte do Izopropylu i wosku oraz aplikator można umyć, czy to jednorazówki? Jeśli tak, to po prostu ciepła woda?

 

Ja piorę, ale z użyciem szarego mydła.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, fosfor napisał:

edit, wyszło tak, jestem zadowolony:

O, widzę, że masz Stonica poliftowego. DCT czy manual?

 

Możesz napisać coś o aucie? Ledy dają radę?

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

O, widzę, że masz Stonica poliftowego. DCT czy manual?

 

Możesz napisać coś o aucie? Ledy dają radę?

 

Manual, niestety, na DCT zabrakło budżetu.

 

Wygląd LEDów - super, działają też fajnie, przy dłuższym postoju wyłączają się i zapalają przy ruszaniu.  Co do skuteczności ciężko powiedzieć, teraz długo jasno i nie było okazji przetestować w nocy czy zimowym zmierzchu.

 

Wnętrze - imo wersja L ma dużo lepsze, wersja M z tego co pamiętam nie ma podłokietnika i jest ciemniejsze.

Wielkość - dla 2+1 albo 2+2 ok, w piątke było ciasno, a nie jesteśmy bardzo duzi. Bagażnik - jak to w crossoverze B - jest. Na zakupy wystarczy.

Osiągi - 120 KM, daje radę. Odczuwalnie zbiera się lepiej niż mondeo mk4 150 KM, ale nie mierzyłem ze stoperem. Oferują też wersję 1.2 ok 82 koni. Tego bym sie trochę bał, myślę, że będzie za słaby.

 

Największa zaletą jest wg mnie wygląd, bardzo ładna bryła.

Ma sporo systemów bezpieczeństwa i komfortu (w opcjach/pakietach) - aktywny tempomat, awaryjne hamowanie, asystent pasa, monitorowanie martwej strefy, asystent ruchu poprzecznego przy wyjeździe tyłem. Żeby mieć to wszystko, to niestety, ale...

... cennik jest bardzo cwany i tak naprawdę kluczowe (dla mnie) opcje były porozrzucane po różnych pakietach. Zawsze czegoś brakowało i z czegoś trzeba było zrezygnować.

Zasadniczo - użytkownika zachwycona.

Aha, asystent pasa piszczy w dość upierdliwy sposób, co przy śpiącym dziecku może przeszkadzać, a za pierwszym razem nawet przestraszyć.

 

Jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to pytaj, możemy też przenieść się na priv.

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Tak czytam i nie wierze 🤣 nowe lakiery chcecie polerować 😱 Ile tymi samochodami chcecie jeździć ? 
Flotowe auta w większości nawet wosku z automatu nie widziały a łykają je ludzie jak pelikany 🥳

ps

jak mój teść z Oktawia od nowości - on na automacie nie umyje bo porysuje, nieważne ze już pół auta lakierowane z dachem bo „korozja” 😎

ps 2

pózniej jakaś obcierka, malowanie i znów problem jak to wyrównać i uzupełnić  na elementach lakierowanych.

Link to comment
Share on other sites

Piszesz pod kątem użytkowym samochodu. Są ludzie, którzy lubią jak auto jest czyste, bez rys, lubią patrzeć jak woda po deszczu czy myjni ładnie spływa albo tworzy fajne krople. Tego się nie da wytłumaczyć, bo tu juz nie gra roli głowa a serce ;] 

I tak jak kobieta lubi mieć ładne paznokcie, tak część z nas tutaj lubi tego typu prace na aucie ;]

 

Ja np. wyjeżdżając ostatnio powiedziałem mamie żeby doglądała auta czy ptaki nie obs*ały i jak ma sobie z takim czymś ewentualnie poradzić ;]

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ale ja lubie mieć czyste auto. Nawet Alu myje szczoteczka do zębów, ale ceramika dla mnie to „zbędny koszt”, po prostu co mycie woskuje auto. Wszystkie zakamarki po myjni wycieram i usuwam liście itd itp. 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, kmwtw napisał:

Ja tam żonie w nocy paznokcie obciąłem, bo mi lakier za klamką rysowała..

 

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Moja żona potrafi na kierownicy malować paznokcie 😩 zauważam po kolorowej skórze na kierownicy 🤣

Ale ostatnio przeszła sama siebie jak to robiła n telefonie. Telefon w „kolorach snów” 🤣

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Camel napisał:

Tak czytam i nie wierze 🤣 nowe lakiery chcecie polerować 😱

 

no właśnie cała sprawa rozeszła się o to, że nie chcę i nie poleruję ;)

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, fosfor napisał:

no właśnie cała sprawa rozeszła się o to, że nie chcę i nie poleruję ;)

Mimo niechęci ja poleruje lub benzyna ekstrakcyjna usuwam rysy „w kolorze snów”. Nie wiem jakie to bo rozpoznaje tylko 3 kolory.

A gdzie ? Za klamkami 😩

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

Tego nie praktykowałem, zresztą moja :piekna: traktuje paznokcie jak świętość, więc nawet nie myślę o czymś takim.

Ja z kolei mam zboczenie na punkcie auta, więc też uważa i nie ryje nimi za klamką ;]

 

Folię daj. To samo na słupki B gdzie jest piano black - polerką i folia, nie będą się rysować :skromny:

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, Vadero napisał:

Folię daj. To samo na słupki B gdzie jest piano black - polerką i folia, nie będą się rysować :skromny:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

Edited by analyzer64
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

 

Mi to ziom od deatilingu robił :nie_wiem:Folia PPF. 

https://m.facebook.com/394775200690063/photos/a.394791647355085/1891845057649729/?type=3&source=54&ref=page_internal

 

Mam to pod klamkami, na progach, na słupkach, lusterkach (mam czarne, piano black), strasznie się to przy myciu rysowało, odkąd mam folię jest od roku jak nowe. 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Jak tę folię przyciąć kurde pod klamkami. Rzucisz linkiem? Na 4 klamki to wyszłoby jej mało, folia PPF, czy coś jak na telefony?

 

Edit

U mnie więcej zabawy z klamkami, bo mam tam zaślepki od HF, ale by można wyjąć i dociąć.

 

Zobacz tu , mają gotowe zestawy do konkretnego modelu https://chronlakier.pl/

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.