Jump to content

Dopłata do wagi na granicy Austrii


TWENTIS
 Share

Recommended Posts

Wracamy do PL busem do 3.5 tony na zarej na 9 osob

Jest nas 5 w tym 3 osoby to osoby wielkosci dzieci. Mamy troche bagazu ale bez przesady. Mamy 300 kg ponad 3.5 tony. :-(

Chca od nas 175 EUR

 

Wala w człona?

Co z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, TWENTIS said:

 

Wracamy do PL busem do 3.5 tony na zarej na 9 osob

Jest nas 5 w tym 3 osoby to osoby wielkosci dzieci. Mamy troche bagazu ale bez przesady. Mamy 300 kg ponad 3.5 tony. 😞

Chca od nas 175 EUR

 

Wala w człona?

Co z tym zrobić?

 

 

Wysadzic kilka osob przed granica i niech przejda na piechote ;)

 

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

 
Wysadzic kilka osob przed granica i niech przejda na piechote
 

My w 5 osob nie wazmy 300 kg :-)
Musielibysmy przepchac go chyba
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, TWENTIS napisał:

Wala w człona?

Co z tym zrobić?

Zawrócić i udać się na inne przejście? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, TWENTIS said:


My w 5 osob nie wazmy 300 kg 🙂
Musielibysmy przepchac go chyba

 

To jechac na inne przejscie i liczyc na to, ze nie sprawdza...

Wpadanie pewnie w jakis ichni viatoll za >3.5t, wiec chca doplate.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, TWENTIS napisał:

Wracamy do PL busem do 3.5 tony na zarej na 9 osob

Jest nas 5 w tym 3 osoby to osoby wielkosci dzieci. Mamy troche bagazu ale bez przesady. Mamy 300 kg ponad 3.5 tony. 😞

Chca od nas 175 EUR

 

Wala w człona?

Co z tym zrobić?

 

Austriacy tak mają.

Nie dość że mandat, to pewnie jeszcze każą wyładować nadbagaż.

 

Link to comment
Share on other sites

Austriacy tak mają.
Nie dość że mandat, to pewnie jeszcze każą wyładować nadbagaż.
 

Nie kazali. Tylko kasa.
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, TWENTIS napisał:

Wala w człona?

Co z tym zrobić?

Zawrócić i udać się na inne przejście? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, TWENTIS napisał:


Nie kazali. Tylko kasa.

 

lubią też ważyć na autostradach, jazda przez A przeładowanym autem to zły pomysł

dlatego jak mogę to z przyczepą omijam A i jadę przez Węgry/Słowenię ;)

(przyczepy/kampery też ważą)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
lubią też ważyć na autostradach, jazda przez A przeładowanym autem to zły pomysł
dlatego jak mogę to z przyczepą omijam A i jadę przez Węgry/Słowenię
(przyczepy/kampery też ważą)
 

Do glowy nam nie przyszło ze auto jest przeładowane.
Generalnie bardzo wysoka jest masa własna auta.
Nie było innego busa i to był bład.
Link to comment
Share on other sites

Zawrócić i udać się na inne przejście? :hehe:

Nie przyszlo nam do glowy zreszta juz wjechalismy a Policaje mieli nasz dokumenty
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, TWENTIS napisał:


Do glowy nam nie przyszło ze auto jest przeładowane.

 

wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy

np moje auto na wadze ma 200kg nadwagi - puste waży ponad 1800kg, a wg papierów 1600kg

przyczepa podobnie, ze 100kg ws do MW z DR (ładowności jest 170kg) 

więc na dzień dobry mam 300kg nadwagi i do przekroczenia 3500kg brakuje niewiele :oslabiony:

 

Edited by Koonrad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy
np moje auto na wadze ma 200kg nadwagi - puste waży ponad 1800kg, a wg papierów 1600kg
przyczepa podobnie, ze 100kg ws do MW z DR (ładowności jest 170kg) 
więc na dzień dobry mam 300kg nadwagi i do przekroczenia 3500kg brakuje niewiele :oslabiony:
 

Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?
Bus na kierowce i 8 przedszkolakow?

Bez sensu

Bedziemy reklamowac wynajem
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, TWENTIS napisał:


Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?

Może ktoś nie wyciągnął kontrabandy po ostatnim wynajmie ;]

  • I love it 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, komor napisał:

Może ktoś nie wyciągnął kontrabandy po ostatnim wynajmie ;]

 

Sprawdzić czy pod podłogą nie ma uchodźców ;]

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, TWENTIS napisał:


Najdluzszy i najwyzszy Renault Master

To jest fabryczna wersja czy ktoś zrobił zabudowę osobową?

 

Krawiec

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, TWENTIS napisał:


Najdluzszy i najwyzszy Renault Master

papiery papierami, a te busy właśnie mają dziwne zabudowy, formalnie dostosowane do 3,5 t, a potem wychodzą takie cyrki

Link to comment
Share on other sites

To jest fabryczna wersja czy ktoś zrobił zabudowę osobową?
 
Krawiec

Wyglada na fabryczna. Ma szyby, przesuwane drzwi i wysuwany stopiend0a7d31d12a56b508d6353e3387a4425.jpg
a353be221bba1ddcf6b98850c28c77bb.jpg
113f6b6e931992cfa6c7f8a1e9cee6c1.jpg
dae286bd3f742b7ed26d895d94e99168.jpg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, TWENTIS napisał:


Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?
Bus na kierowce i 8 przedszkolakow?

Bez sensu

Bedziemy reklamowac wynajem

Klient miał swego czasu auto na pusto ważace z kierowcą ok ~ 3,5 t 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, TWENTIS napisał:

Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

To dane z tabliczki znamionowej/DR czy z wagi?

Tak czy owak jakoś dużo, za dużo...

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, TWENTIS napisał:


Wyglada na fabryczna. Ma szyby, przesuwane drzwi i wysuwany stopien

5km od mojej chałupy mieści się firma Carpol, przerabiają wszystkie nowe busy sprzedawane w Pl. Robią wszystko co sobie klient zażyczy przy konfiguracji nowego busa w salonie. Busy przerabiają na osobowe, brygadowe i międzynarodówki z zabudową sypialnianą spojkar lub kurnik.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, TWENTIS napisał:

Wyglada na fabryczna. Ma szyby, przesuwane drzwi i wysuwany stopien

L4H3 jest wersją najwyższą i najdłuższą. Długość 6,875m , wysokość 2,808m a z profilu wygląda tak

image.png.23e5e49f0095f8d44ab7b949135efccf.png

 

nie występuje w wersji "osobowe kombi", można zamówić w wersji najwygodniejszej do przebudowy z oszklonymi drzwiami z boku i z tyłu, bez grodzi i z wysuwanym stopniem.

Po pierwszym zdjęciu można sądzić ("cienki"dach pomiędzy otworem drzwi przesuwanych a niebem) że jest to wersja L4H2 o wysokości 2,557m wyglądająca tak:

image.png.dc7b3f1a846791e8e183016ca65e5e19.png

 

Ten też nie występuje w wersji osobowej.

 

Patrząc na wykończenia detali widać że jest to przebudowa, których można zrobić setki w dziesiątkach różnych firm. Po przebudowie na 9 osób auto nabiera przeciętnie 300-400 kg wagi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, TWENTIS napisał:


Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?
Bus na kierowce i 8 przedszkolakow?

Bez sensu

Bedziemy reklamowac wynajem

W windach jest przelicznik 8 osób - 630 kg, tu zrobili bardziej pod skoczków narciarskich. 

 

Z drugiej strony jak macie 300 kg nadwagi przy 5 osobach, to razem z bagażem ważycie ponad 900 kg - to albo nie jest mały bagaż, albo to nie są lekkie osoby. 

Edited by Mike_wwl
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, szafir napisał:

L4H3 jest wersją najwyższą i najdłuższą. Długość 6,875m , wysokość 2,808m a z profilu wygląda tak

image.png.23e5e49f0095f8d44ab7b949135efccf.png

 

nie występuje w wersji "osobowe kombi", można zamówić w wersji najwygodniejszej do przebudowy z oszklonymi drzwiami z boku i z tyłu, bez grodzi i z wysuwanym stopniem.

Po pierwszym zdjęciu można sądzić ("cienki"dach pomiędzy otworem drzwi przesuwanych a niebem) że jest to wersja L4H2 o wysokości 2,557m wyglądająca tak:

image.png.dc7b3f1a846791e8e183016ca65e5e19.png

 

Ten też nie występuje w wersji osobowej.

 

Patrząc na wykończenia detali widać że jest to przebudowa, których można zrobić setki w dziesiątkach różnych firm. Po przebudowie na 9 osób auto nabiera przeciętnie 300-400 kg wagi.

Ile to waży w wersji fabrycznej? Bo jak dla mnie to już powinno być 4,5t no ale u nas wiadomo.... jeździ się na prawko B przeładowanymi.

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, krawiec napisał:

Ile to waży w wersji fabrycznej? Bo jak dla mnie to już powinno być 4,5t no ale u nas wiadomo....

Z fabryki, w wersji wyposażonej do przebudowy, gotowy do jazdy z kierowcą około 2400kg. Obciążenie maksymalne około 980kg. 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, TWENTIS napisał:

Tak. Chyba h2

Tym zdjęciem rozwiązałeś zagadkę. Gruau to duża międzynarodowa firma zajmująca się przebudową i nadbudową m.in. renówek.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.07.2021 o 12:59, TWENTIS napisał:

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?
Bus na kierowce i 8 przedszkolakow?

wg naszych przepisów to kiero 75 kg a pasazer 71 kg , tak się to liczy niestety nawet w autobusach .

 

W dniu 14.07.2021 o 12:59, TWENTIS napisał:

Bedziemy reklamowac wynajem

powodzenia - tak samo jakbyś reklamował pojazd z ładownością 1000 kg ale załadował 1500 kg bo tyle weszło

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.07.2021 o 12:59, TWENTIS napisał:

Tu jest bus na 9 os.
Wazy 2860
Czyli 640 moze wejsc

9 chlopa po 100 kg to jest juz 300 kg ponad. A bagaz?
Bus na kierowce i 8 przedszkolakow?

 

Wg przepisów do homologacji to ludzi liczy się po ~70kg i wszystko się zgadza. Czy w homologacji jest coś o bagażu?

 

W dniu 14.07.2021 o 12:59, TWENTIS napisał:

Bez sensu

 

Może tak, może nie. 

 

W dniu 14.07.2021 o 12:59, TWENTIS napisał:

Bedziemy reklamowac wynajem

 

Próbować możecie, ale tego bagażu to Wam chyba za dużo wyszło. No chyba, że masa własna jest inna.

Link to comment
Share on other sites

Austriacy od dawna takie kontrole robią. Pamiętam, jak tata nosił się z zamiarem robienia kategorii C właśnie pod kątem podróży przez Austrię. Miał wtedy kampera na VW LT35 zarejestrowanego na 6 osób. Całość na sucho ważyła wg wagi na złomie 3360kg. Jak się wleje paliwo i wodę to już jest poza zakresem, a gdzie pasażerowie, bagaże, butle z gazem i reszta wyposażenia? W DR nie mam pojęcia co wtedy było wpisane jak MW, ale na pewno mniej niż faktycznie. Takie zabudowy to musowo lecą na krzywych kwitach.

 

Odnosząc się do masy typowych dostawczaków, to w firmie mieliśmy krótkiego LT35 ze skrzynią z 2002r. - MW ~ dwie tony, ładowność 1590 kg. Teraz jest Ducato z 2018r. też skrzyniowe, ale L2 i tutaj ładowność to 960kg przy DMC 3,5t. Auto jest dłuższe od LT o 80cm. Nie możliwe, żeby metr skrzyni ważył 500kg, samochody dostawcze też mocno przytyły i stare przepisy słabo przystają do rzeczywistości.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.