Skocz do zawartości

Dacia i LPG...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, K3 napisał:

A dokładniej "fabryczna" instalacja i silnik 1.0 TCe 100KM...

 

Jak te silniki się sprawują z gazem?

Są jakieś problemy?

 

Plotki zasłyszane w ASO mówią, że to zbliżona konstrukcja co 0.9 TCE.

Podobno z gazem bardzo dobrze sobie radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Nie ma, zarowno 0.9 jak i 1.0 tce to silniki z wtryskiem posrednim.

 

Z ciekawości zajrzałem na Otomoto po ile do kupienia są Dacie. Cenowo poszli w pizdu. Wolałbym nową Corsę niż Sandero. :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, spad said:

 

Z ciekawości zajrzałem na Otomoto po ile do kupienia są Dacie. Cenowo poszli w pizdu. Wolałbym nową Corsę niż Sandero. :)

 

No tak, ale Corsa ma silnik wolnossacy i nie ma LPG ;)

Wiec zalezy co kto potrzebuje i jakie ma priorytety :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No tak, ale Corsa ma silnik wolnossacy i nie ma LPG ;)

Wiec zalezy co kto potrzebuje i jakie ma priorytety :ok:

 

 

No ale jak ma wolnossący to 2700 zł i jest lpg u gazownika. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

Tam jest dotrysk, kojarzysz może? 

Nie ma. Tzn. w samej opcji oprogramowania może być aktywowany. Ale fabrycznie nie jest. W 0.9tce tak było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

Tam jest dotrysk, kojarzysz może? 

Nie ma. On zamontował jakąś zwykłą instalacje i jeździł i jeździł. Silnik nie klęknął, a oddał na złom bo raz że o auto kompletnie nie dbał a dwa przyłożył tak w jelenia że nie opłacało się tego robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

A dokładniej "fabryczna" instalacja i silnik 1.0 TCe 100KM...

 

Jak te silniki się sprawują z gazem?

Są jakieś problemy?

znajomy kilka miesięcy temu zakupił Dustera z tym silnikiem , jeździ , mało pali , ok 8-8,5l gazu po mieście jak i nie za szybkiej trasie (  autostradzie )  + benzyna na start . Auto nowe 2021 więc ma 6 biegów ( te z 2020r miały 5 biegów)  ale dość krótkich 2-75 ,3-115 , 4-170 , przez co wydaje się dynamiczne mimo 13s-100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mmaciejosss napisał:

znajomy kilka miesięcy temu zakupił Dustera z tym silnikiem , jeździ , mało pali , ok 8-8,5l gazu po mieście jak i nie za szybkiej trasie (  autostradzie )  + benzyna na start . Auto nowe 2021 więc ma 6 biegów ( te z 2020r miały 5 biegów)  ale dość krótkich 2-75 ,3-115 , 4-170 , przez co wydaje się dynamiczne mimo 13s-100km/h

 

Użytkuje Dustera z tym silnikiem z lpg i spalanie mam trochę większe. Pali tak około 9, 5 litra gazu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KYRTAP napisał:

 

Użytkuje Dustera z tym silnikiem z lpg i spalanie mam trochę większe. Pali tak około 9, 5 litra gazu. 

 

znajomy wolno jeździ i mało dynamicznie 😉 , do pracy codziennie  trasa 23km więc nie ma krótkich odcinków co nie zmienia faktu , ze nawet 9,5-10l gazu to całkiem niezły wynik , ja u siebie w 1.4T MH mam z ostatnich 5kkm 7l benzyny w Vitarze przy jeździe zdecydowanie dynamicznej ale tu nie muszę mocno deptać by auto rwało do przodu ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni jeżdżę Dacia Sandero Stepway z tym silnikiem,

na razie tylko 1800km, ledwo co dotarty, pali 7-8 litrów na 100km.

Instalacja Landi Renzo, butla 50 litrów, wchodzi tam niecałe 40 litrów gazu, zasięg na jednym tankowaniu gazu ponad 500km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał:

znajomy wolno jeździ i mało dynamicznie 😉 , do pracy codziennie  trasa 23km więc nie ma krótkich odcinków co nie zmienia faktu , ze nawet 9,5-10l gazu

 

Wujaszek ma Kamiqa 1.0 TSI i spala mu poniżej 5 litrów przy spokojnej jeździ do pracy. Pozwoliłem sobie skomentować, bo w sumie na jedno wychodzi w zł :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Wujaszek ma Kamiqa 1.0 TSI i spala mu poniżej 5 litrów przy spokojnej jeździ do pracy. Pozwoliłem sobie skomentować, bo w sumie na jedno wychodzi w zł :) 

 

Rozważałem kamiq 1.0 ale :

-przy mojej jeździe na testach palił ponad 8 prawie 9

-ma 3 cylindry choć mi to nie przeszkadza

-przy tym samym wyposażeniu kosztował 12kzl więcej

-ladnieszy w środku to plus 

-teraz mam mild hibrid i fajny zapas mocy przy normalnej jeździe 

-jak wolno jadę to miałem już wynik 4,7l z 340km. Jak na budę całkiem nieźle

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mmaciejosss napisał:

Rozważałem kamiq 1.0 ale :

-przy mojej jeździe na testach palił ponad 8 prawie 9

-ma 3 cylindry choć mi to nie przeszkadza

-przy tym samym wyposażeniu kosztował 12kzl więcej

-ladnieszy w środku to plus 

-teraz mam mild hibrid i fajny zapas mocy przy normalnej jeździe 

-jak wolno jadę to miałem już wynik 4,7l z 340km. Jak na budę całkiem nieźle

 

Czyli też porównywalnie do tej Dacii z LPG :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Czyli też porównywalnie do tej Dacii z LPG :) 

Jak bym jechał Eco Dacią pewnie miał bym na gazie 6.5-7l ale ja tak nie potrafię . Bywa tak u mnie że komp ma takie wskazania z ostatnich 5/10/15 min i wg wskaźnika to uda mi się zbliżyć do 4-4.5l . Nie kasuje kompa za każdym razem bo w Suzuki nie ma dwóch liczników spalania . Mam jedno spalanie od 5kkm.gaz zawsze będzie tańszy

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, deszczowyRoman napisał:

silnik na szklankach  co zwieksza kozst serwisu,

instlacja LR z zablokowanym kompem, okorojony zakres regulacji i to tylko w ASO.

Z tym, że w tych TCe producent nie przewiduje w ogóle prewencyjnego grzebania przy zaworach, zarówno w wersjach bez jak i z LPG. I faktycznie się tam nie grzebie.

Słyszę od użytkowników, że niezależne zakłady LPG zaczynają już mieć dostęp do tych fabrycznych kompów LR. Ale faktycznie dotąd przez wiele lat w TCe0,9 z LPG nie chcieli się dotykać do tych instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kordirko napisał:

Od 2 tygodni jeżdżę Dacia Sandero Stepway z tym silnikiem,

na razie tylko 1800km, ledwo co dotarty, pali 7-8 litrów na 100km.

Instalacja Landi Renzo, butla 50 litrów, wchodzi tam niecałe 40 litrów gazu, zasięg na jednym tankowaniu gazu ponad 500km.

 

Jak z wyciszeniem? Słyszałem że mocno Sandero poszło do przodu pod względem komfortu podróżowania.

 

Jakby dołożyli możliwość zakupu pakietów bezpieczeństwa typu asystent pasa ruchu czy radar hamujący w korku, to bym to brał w ciemno. Podobnie doposażone Clio wychodzi pod 80 kpln, na maxa dopchane Sandero ponad 20 kpln mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

 

Jak z wyciszeniem? Słyszałem że mocno Sandero poszło do przodu pod względem komfortu podróżowania.

 

Jakby dołożyli możliwość zakupu pakietów bezpieczeństwa typu asystent pasa ruchu czy radar hamujący w korku, to bym to brał w ciemno. Podobnie doposażone Clio wychodzi pod 80 kpln, na maxa dopchane Sandero ponad 20 kpln mniej.

Gdybyś dołożył systemy, to wyszłoby +20kpln i wziął byś Clio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

 

Jak z wyciszeniem? Słyszałem że mocno Sandero poszło do przodu pod względem komfortu podróżowania.

Jest ciszej na asfalcie, w sensie wyciszenia nadwozia. Natomiast w przypadku komfortu zawieszenia na nierównościach jest zauważalnie gorzej niż w poprzedniej generacji- na pewno w przypadku wersji Stepway. Mam poprzednie Sandero Stepway i o ile nim można wprost przepływać mięciutko przez poprzeczne garby, czy dziury, bez protestów i jęków z zawieszenia, to w nowym Sandero Stepway już tego komfortu nie ma- trzeba zwalniać a i tak rzuca całą budą a łomoty spod podwozia też nie należą do przyjemnych. Stare było wprost stworzone na drogi gruntowe, nowe to już zupełnie nie to. Często jeżdżę gruntówkami i dla mnie jest to cecha dyskwalifikująca nowy model.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Wujaszek ma Kamiqa 1.0 TSI i spala mu poniżej 5 litrów przy spokojnej jeździ do pracy. Pozwoliłem sobie skomentować, bo w sumie na jedno wychodzi w zł :) 

 

 

Właśnie tak czytam i mi sie coś nie dodaje ;)

Mój Golfina z 1.0TSI tez pali około 5/100 beny. Może to nieco drożej na 100km, ale to zależy juz od cen w danym momencie.

Może to kwestia samego spalania gazu. Czy te małe turbo silniki Reno/Dacia palą tez tak dużo benzyny?

 

Mitsubishi lancer 1.8 pali około 9 benzyny i 11 gazu. A to auto uważam za paliwożerne dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kravitz napisał:

 

Właśnie tak czytam i mi sie coś nie dodaje ;)

Mój Golfina z 1.0TSI tez pali około 5/100 beny. Może to nieco drożej na 100km, ale to zależy juz od cen w danym momencie.

Może to kwestia samego spalania gazu. Czy te małe turbo silniki Reno/Dacia palą tez tak dużo benzyny?

 

Mitsubishi lancer 1.8 pali około 9 benzyny i 11 gazu. A to auto uważam za paliwożerne dosyć.

ojciec ma clio 4 kombi 0.9
w trasie schodzi ponizej 5l (spokojna jazda)

ale ze glownie jezdzi po miescie oscyluje w okolicy 6-6.3, (krotkie odcinki)

najgorsze w tym silniku jest to ze on strasznie słaby jest ale nawet nie brzmi tak źle jako kosiarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pipper napisał:

Gdybyś dołożył systemy, to wyszłoby +20kpln i wziął byś Clio...

 

Systemy to max 4-5 kpln. Napisałem tylko o najprostszych - jakiś radar eliminujący ryzyko stłuczki i asystent pasa ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kordirko napisał:

Od 2 tygodni jeżdżę Dacia Sandero Stepway z tym silnikiem

Trochę OFF, ale czy Dacia ma jakiś program coś w podobnego do Vagowskiego VCDS-a lub OBD11 za pomocą którego można kodować moduły w aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bizz napisał:

 Napisałem tylko o najprostszych - jakiś radar eliminujący ryzyko stłuczki...

No przecież podstawowy radar z hamowaniem w nowym Sandero i Loganie jest. Nie ma oczywiście systemu reagującego na pieszych.

Asystenta pasa również brak.

 

 

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2021 o 10:25, bizz napisał:

radar hamujący w korku

To chyba akurat ma. Teściu zamówił jakiś czas temu i się ostatnio chwalił że auto mu będzie samo hamować 😉

 

Edyta: Auto odebrane - radar hamujący w korku jest i działa 👍

 

Edytowane przez Lukas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lukas napisał:

Trochę OFF, ale czy Dacia ma jakiś program coś w podobnego do Vagowskiego VCDS-a lub OBD11 za pomocą którego można kodować moduły w aucie ?

Dacie obsługujemy tym samym softem co Renault- większość rzeczy ogarniam programem ddt4all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki w wersji lpg lub zwykła benzyna są takie same? Bo kiedyś obiło mi się o uszy że Dacia do wersji lpg robi jakieś zmiany w silniku, utwardzone zawory czy coś takiego. Chodzi oczywiście o takie same silniki.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, pejus1982 napisał:

Silniki w wersji lpg lub zwykła benzyna są takie same?

Według licznych podań ludowych i informacji od niektórych ASO silniki do LPG są "wzmocnione". Natomiast nigdzie nie daje się tej informacji zweryfikować na piśmie a katalogi części zamiennych są przy tym bezlitosne- niezależnie od wersji i zasilania LPG numery głowic, zaworów itp są takie same.

Prawdopodobne jest więc po prostu to, że silniki są jednakowe i każdy jest "zrobiony" pod LPG.

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizz napisał:

 

Systemy to max 4-5 kpln. Napisałem tylko o najprostszych - jakiś radar eliminujący ryzyko stłuczki i asystent pasa ruchu.

Raz wątpię, dwa nie ta marka ...

Trzy nie każdy chce to mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wasylek napisał:

No przecież podstawowy radar z hamowaniem w nowym Sandero i Loganie jest. Nie ma oczywiście systemu reagującego na pieszych.

Asystenta pasa również brak.

 

 

 

Popatrz, nie wiedziałem:oki:

To całkiem fajnie się zapowiada. 

Ostatnio jak cudem gość za mną odbił i wleciał w rów zamiast we mnie, zacząłem się zastanawiać co bym zrobił jakby mi wjechał. Zakładając że mam bardzo dobre AC i dostałbym kwotę z polisy - 42 kpln za trzyletnie auto, chyba pozostałoby mi pójść do Dacii. 

Biorę pod uwagę tylko nowe auta z LPG, dużego wyboru nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.