Skocz do zawartości

KIA wyprzedza VW


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

I co Państwo na to? https://kiawiarnia.pl/jak-kia-wyprzedzila-volkswagena/?utm_source=Facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=Kiawiarnia&utm_content=link_post

 

Czyżby era VW się kończyła w Polsce? 🤔 A może ludzie w końcu stwierdzili, że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, angrius said:

To spójrz na czerwiec. I przeczytaj artykuł dokładnie

 

Biorac pod uwage, ze sa problemy z dostepnoscia nowych aut, to nie wyciagal bym zadnych wiekszych wnioskow z jednego miesiaca ;)

Od stycznia jednak VW ma sprzeda o 1/3 wieksza niz Kia.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Biorac pod uwage, ze sa problemy z dostepnoscia nowych aut, to nie wyciagal bym zadnych wiekszych wnioskow z jednego miesiaca ;)

Od stycznia jednak VW ma sprzeda o 1/3 wieksza niz Kia.

 

 

Tak to wygląda, mam kolegę handlowca w skodzie, stwierdził ostatnio ze idzie na urlop, plac pusty... (pierwszy raz coś takiego widziałem), auta zamówione opóźniają się, generalnie nie mają czym handlować.

W VW jest to samo.

Widać KIA lepiej się "zatowarowała"

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

Tak to wygląda, mam kolegę handlowca w skodzie, stwierdził ostatnio ze idzie na urlop, plac pusty... (pierwszy raz coś takiego widziałem), auta zamówione opóźniają się, generalnie nie mają czym handlować.

W VW jest to samo.

Widać KIA lepiej się "zatowarowała"


Sąsiad na Mercedesa GLE czeka już 8 miesięcy... ciągle wydłużają termin produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

I co Państwo na to? https://kiawiarnia.pl/jak-kia-wyprzedzila-volkswagena/?utm_source=Facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=Kiawiarnia&utm_content=link_post

 

Czyżby era VW się kończyła w Polsce? 🤔 A może ludzie w końcu stwierdzili, że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? 

Ale różnicę już widać wyraźnie, zazwyczaj na korzyść Kia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, TomekD000 napisał:

Tak to wygląda, mam kolegę handlowca w skodzie, stwierdził ostatnio ze idzie na urlop, plac pusty... (pierwszy raz coś takiego widziałem), auta zamówione opóźniają się, generalnie nie mają czym handlować.

W VW jest to samo.

Widać KIA lepiej się "zatowarowała"

Pół godziny temu rozmawiałem z handlowcem w VW - samochód wg zamówienia z 04.05.2021 miał być do odbioru do końca lipca - tydzień 30. Na dzisiaj jeszcze nie rozpoczęła się produkcja, w systemie wisi jako zatwierdzony do produkcji na tydzień 27 czyli poprzedni. Fabryka w Portugalii planuje 3 tygodnie postoju w sierpniu na przełomie czerwca i lipca też mieli jakieś przestoje. Sprzedawca nic nie jest w stanie obiecać, bo na nic nie ma wpływu. Wczoraj mieli spotkanie z opiekunem z ramienia VW z polskiej centrali Poznania - żadnych konkretnych informacji. Walczą ze skutkami zerwanych łańcuchów dostaw, robią co mogą i tyle. Dla samochodów zamówionych dwa tygodnie po moim deklarują terminy dostawy na początku października. Dealerzy nie dostali żadnego dodatkowego budżetu na ułaskawienie klientów typu dodatkowy pakiet przeglądów czy wydłużony okres gwarancji, jakieś gratisowe wyposażenie. Klienci zaczynają być nerwowi, wycofują zamówienia i biorą to, co konkurencja ma na placu. Szczęśliwie mam czym powozić więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, zejk napisał:

Pół godziny temu rozmawiałem z handlowcem w VW - samochód wg zamówienia z 04.05.2021 miał być do odbioru do końca lipca - tydzień 30. Na dzisiaj jeszcze nie rozpoczęła się produkcja, w systemie wisi jako zatwierdzony do produkcji na tydzień 27 czyli poprzedni. Fabryka w Portugalii planuje 3 tygodnie postoju w sierpniu na przełomie czerwca i lipca też mieli jakieś przestoje. Sprzedawca nic nie jest w stanie obiecać, bo na nic nie ma wpływu. Wczoraj mieli spotkanie z opiekunem z ramienia VW z polskiej centrali Poznania - żadnych konkretnych informacji. Walczą ze skutkami zerwanych łańcuchów dostaw, robią co mogą i tyle. Dla samochodów zamówionych dwa tygodnie po moim deklarują terminy dostawy na początku października. Dealerzy nie dostali żadnego dodatkowego budżetu na ułaskawienie klientów typu dodatkowy pakiet przeglądów czy wydłużony okres gwarancji, jakieś gratisowe wyposażenie. Klienci zaczynają być nerwowi, wycofują zamówienia i biorą to, co konkurencja ma na placu. Szczęśliwie mam czym powozić więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

 

Masakra... tak o tym mniej więcej opowiadał.

Klienci idą do konkurencji i co ciekawe po używki, stąd ich rosnące ceny.

 

KIA sie sprzedaje bo ma w dalszych ciągu nie złe ceny na ceed'y i sportage (tu się pewnie skończy wraz z nowym modelem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spójrz na czerwiec. I przeczytaj artykuł dokładnie
Jeden miesiąc nie jest zbytnio reprezentatywny.
Ponadto teraz mamy totalny chaos związany z dostępnością podzespołów, z którym to azjatyckie firmy radzą sobie lepiej :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kiwal napisał:

Ponadto teraz mamy totalny chaos związany z dostępnością podzespołów, z którym to azjatyckie firmy radzą sobie lepiej 🙂

Taka Toyota nie miała praktycznie przestojów. Mają dużo lepiej zorganizowany łańcuch dostaw. U nas wywalali wszystko poza EU bo taniej. I się na tym przejechali. Ciekawe czy się czegoś nauczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, marcindzieg said:

Taka Toyota nie miała praktycznie przestojów. Mają dużo lepiej zorganizowany łańcuch dostaw. U nas wywalali wszystko poza EU bo taniej. I się na tym przejechali. Ciekawe czy się czegoś nauczą.

 

Ale tez Toyota i reszta Japonskich marek nie daje takiej mozliwosci personalizacji aut.

Wybierasz z predefiniowanych pakietow i tyle.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale tez Toyota i reszta Japonskich marek nie daje takiej mozliwosci personalizacji aut.

Wybierasz z predefiniowanych pakietow i tyle.

Niby tak. Jednak mimo wszystko gdyby większości części nie robiono poza EU to byłoby lepiej. Choć w sumie mogło by być drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, TomekD000 said:

 

Tak to wygląda, mam kolegę handlowca w skodzie, stwierdził ostatnio ze idzie na urlop, plac pusty... (pierwszy raz coś takiego widziałem), auta zamówione opóźniają się, generalnie nie mają czym handlować.

W VW jest to samo.

W VW i Seacie znajomi handlowcy mówią, że jest tak samo - nigdy nie mieli tak, że nie mają na placu aut, a są w stanie sprzedać więcej niż fabryka dostarczyć. Ludzie odchodzą z kwitkiem i id gdzie indziej, bo nie chcą tyle czekać, a wielu chce auto na już. Czasy oczekiwania na niektóre modele podawane są 3-4 m-ce, a w rzeczywistości może wyjść i 6 m-cy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ghost2255 napisał:

W salonie Hyundaia sprzedawca od progu prawie ostrzega, że przyjmuje zamówienia na październik, ale może się opóźnić.

Ja swoją kijankę zamawiałem w grudniu do produkcji koniec grudnia (rabat 3 koła na stary rocznik) i była u mnie na początku marca - nie jest źle w porównaniu do vw, którego do produkcji zamawiałem w sierpniu a przywieźli koniec grudnia 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ghost2255 napisał:

W salonie Hyundaia sprzedawca od progu prawie ostrzega, że przyjmuje zamówienia na październik, ale może się opóźnić.

 

to jest uczciwe podejście jeśli od razu ostrzega. Gorzej jak obiecują 3 miesiące, a potem nie wiadomo ile jeszcze

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie rozwala jak dealer mówi że nie dostał żadnego "dodatkowego budżetu" na ułaskawienie klientów, i że są bezsilni. Wychodzi na to, że to tacy sami sprzedawcy jak handlarze z byle komisu. Inna rzecz, że większość klientów im wierzy i cierpliwie czeka :) i wtedy tak naprawdę to klient końcowy płaci im za skutki pandemii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, angrius napisał:

I co Państwo na to? https://kiawiarnia.pl/jak-kia-wyprzedzila-volkswagena/?utm_source=Facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=Kiawiarnia&utm_content=link_post

 

Czyżby era VW się kończyła w Polsce? 🤔 A może ludzie w końcu stwierdzili, że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? 

 

Ja bym się nie ekscytował za wcześnie. Może być tak, że KIA miała większe wydanie aut w czerwcu do klientów i tak im wyszło. No i druga rzecz, że place konkurencji świecą pustkami. Więc może być tak, że po wakacjach większe wydania będą np. w VAG po słyną zamówienia z wiosny. Dopiero na koniec roku będzie można ocenić. Ale finalnie dobrze, że coraz więcej marek potrafi zaoferować fajne samochody, których nie odrzucasz właśnie ze względu na uprzedzenia do jakiejś marki. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, zet napisał:

a mnie rozwala jak dealer mówi że nie dostał żadnego "dodatkowego budżetu" na ułaskawienie klientów, i że są bezsilni. Wychodzi na to, że to tacy sami sprzedawcy jak handlarze z byle komisu. Inna rzecz, że większość klientów im wierzy i cierpliwie czeka :) i wtedy tak naprawdę to klient końcowy płaci im za skutki pandemii. 

Ja pana płaszcza nie mam i co mi pan zrobisz?

 

Przykre to jest niestety i rozwalające, ale jednak sprzedawca w komisie ma auta na placu, wie za ile kupił i za ile może sprzedać z godziwym zarobkiem. Handlowiec z salonu jest w gorszej sytuacji, bo na placu pustki, a na produkcję nie ma wpływu.

 

Co do płacenia za koszty pandemii, to i tak wszyscy je płacimy w inflacji chociażby.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zet napisał:

a mnie rozwala jak dealer mówi że nie dostał żadnego "dodatkowego budżetu" na ułaskawienie klientów, i że są bezsilni. Wychodzi na to, że to tacy sami sprzedawcy jak handlarze z byle komisu. Inna rzecz, że większość klientów im wierzy i cierpliwie czeka :) i wtedy tak naprawdę to klient końcowy płaci im za skutki pandemii. 

Mnie rozwala roszczeniowa postawa, gdzie się da jak się da byle by coś wyrwać, na każdym kroku...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, zejk napisał:

 Fabryka w Portugalii planuje 3 tygodnie postoju w sierpniu na przełomie czerwca i lipca też mieli jakieś przestoje. 

 

a ja mam Info ,że zakład w Portugali stoi do końca sierpnia...ale od końcówki lipca , więc nie 3 tygodnie, a 5 tygodni. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Pado napisał:

 

a ja mam Info ,że zakład w Portugali stoi do końca sierpnia...ale od końcówki lipca , więc nie 3 tygodnie, a 5 tygodni. 

 

Akurat przestoje wakacyjne w takich fabryka to norma. Z jednej strony trzeba ludzi wysłać na urlopy wypoczynkowe, z drugiej strony służby utrzymania ruchu mają wtedy czas na planowy przegląd i serwis urządzeń produkcyjnych. Z tego co mówił gość z salonu to owszem, mają stać cały sierpień jako fabryka, ale poszczególne projekty po 3 tygodnie. Nie chcę tu teraz udowadniać, czyja wiedza jest "najmojsza" - taką dostałem od pracownika salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, zejk napisał:

Akurat przestoje wakacyjne w takich fabryka to norma. Z jednej strony trzeba ludzi wysłać na urlopy wypoczynkowe, z drugiej strony służby utrzymania ruchu mają wtedy czas na planowy przegląd i serwis urządzeń produkcyjnych. Z tego co mówił gość z salonu to owszem, mają stać cały sierpień jako fabryka, ale poszczególne projekty po 3 tygodnie. Nie chcę tu teraz udowadniać, czyja wiedza jest "najmojsza" - taką dostałem od pracownika salonu.

 

mnie nie chodzi, czyja wiedza dokładniejsza, ale o sam fakt, że z terminy na T roci na pewno się wydłużą. Chodzą też plotki o kolejnych podwyżkach cen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pado napisał:

 

mnie nie chodzi, czyja wiedza dokładniejsza, ale o sam fakt, że z terminy na T roci na pewno się wydłużą. Chodzą też plotki o kolejnych podwyżkach cen...

Tak, wydłużą się, a raczej już się wydłużyły i nie wiadomo o ile, co jest jeszcze bardziej frustrujące. Co do podwyżek, to one już nastąpiły (dla T-Roc ztcp około 1,5kpln czyli 1-2% w zależności od konfiguracji), a kolejna podwyżka ma być od piździernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zejk napisał:

Tak, wydłużą się, a raczej już się wydłużyły i nie wiadomo o ile, co jest jeszcze bardziej frustrujące. Co do podwyżek, to one już nastąpiły (dla T-Roc ztcp około 1,5kpln czyli 1-2% w zależności od konfiguracji), a kolejna podwyżka ma być od piździernika.

Wszystkie modele oberwały dopiero co 1,5%.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zejk napisał:

Tak, wydłużą się, a raczej już się wydłużyły i nie wiadomo o ile, co jest jeszcze bardziej frustrujące. Co do podwyżek, to one już nastąpiły (dla T-Roc ztcp około 1,5kpln czyli 1-2% w zależności od konfiguracji), a kolejna podwyżka ma być od piździernika.

1,5% tyle maja podnieść. Takie info dostałem w salonie bo chciałem zamówić paseratti. Zamówienie teraz i drożej niż teraz o 1.5% i odbiór w 1 kwartale 2022. Odpuszczam 😩 

 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2021 o 16:05, marcindzieg napisał:

Taka Toyota nie miała praktycznie przestojów. Mają dużo lepiej zorganizowany łańcuch dostaw. U nas wywalali wszystko poza EU bo taniej. I się na tym przejechali. Ciekawe czy się czegoś nauczą.

Nie wiem jak Toyota jest zorganizowana w kwestii dostaw nowych aut ale na listwę dachową czekałem 4 miesiące. 

A na serio, w Toyocie masz ograniczoną możliwość personalizacji. Jest duże prawdopodobieństwo, że zakupiony dzisiaj samochód, już stoi na placu. Fabryka produkuje typowe auta, które dopiero w salonie są doposażane. Dlatego nie ma takich problemów. Ma to też dodatkową zaletę - łatwo potem samemu dołożyć sobie akcesoryjne wyposażenie bo jest to bardzo prosto technicznie rozwiązane.

 

Edytowane przez mPh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mPh napisał:

Nie wiem jak Toyota jest zorganizowana w kwestii dostaw nowych aut ale na listwę dachową czekałem 4 miesiące. 

A na serio, w Toyocie masz ograniczoną możliwość personalizacji. Jest duże prawdopodobieństwo, że zakupiony dzisiaj samochód, już stoi na placu. Fabryka produkuje typowe auta, które dopiero w salonie są doposażane. Dlatego nie ma takich problemów. Ma to też dodatkową zaletę - łatwo potem samemu dołożyć sobie akcesoryjne wyposażenie bo jest to bardzo prosto technicznie rozwiązane.

 

Hmm, okno dachowe tez można ? 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Camel napisał:

1,5% tyle maja podnieść. Takie info dostałem w salonie bo chciałem zamówić paseratti. Zamówienie teraz i drożej niż teraz o 1.5% i odbiór w 1 kwartale 2022. Odpuszczam 😩 

 

 

Ciekawe jak w Skodzie, jutro jadę obmacać Karoqa. Dzisiaj przez telefon sprzedawca mówił, że na placu mają null, czas oczekiwania na auto do produkcji około 4 miesiące. Zazwyczaj przed wyprzedażą rocznika mieli ok 100 pojazdow na placu, teraz praktycznie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sowik85 napisał:

 

Ciekawe jak w Skodzie, jutro jadę obmacać Karoqa. Dzisiaj przez telefon sprzedawca mówił, że na placu mają null, czas oczekiwania na auto do produkcji około 4 miesiące. Zazwyczaj przed wyprzedażą rocznika mieli ok 100 pojazdow na placu, teraz praktycznie nic.

I pomyśleć,  że kiedyś na vaga się czekało 8 tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówiłem auto z koncernu VW ze 2 miesiące temu. Miał być za pół roku. Mówię spoko, mam czym jeździć nie pali się. Nagle po dwóch tygodniach sprzedawca mówi, że auto będzie wyprodukowane w czerwcu, że jeszcze nie widział takiej historii. Mówię spoko, to sprzedaję co mam. Auto sprzedałem, a teraz sprzedawca mówi, że auto wyprodukowane zgodnie z planem , ale stoi pod fabryką, bo brakuje jakiegoś elementu. Na szczęście dostałem coś w zastępstwo. Do konkurencji nie pójdę, bo mało kto ma webasto i auto o dość specyficznych cechach. Patrząc na sumaryczną sprzedaż koncernów to rządzi VW (skoda audi seat VW) drugi jest kia/hiundai z ogromną stratą, dopiero potem toyota. W salonie nie ma aut, na placu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

zamówiłem auto z koncernu VW ze 2 miesiące temu. Miał być za pół roku. Mówię spoko, mam czym jeździć nie pali się. Nagle po dwóch tygodniach sprzedawca mówi, że auto będzie wyprodukowane w czerwcu, że jeszcze nie widział takiej historii. Mówię spoko, to sprzedaję co mam. Auto sprzedałem, a teraz sprzedawca mówi, że auto wyprodukowane zgodnie z planem , ale stoi pod fabryką, bo brakuje jakiegoś elementu. Na szczęście dostałem coś w zastępstwo. Do konkurencji nie pójdę, bo mało kto ma webasto i auto o dość specyficznych cechach. Patrząc na sumaryczną sprzedaż koncernów to rządzi VW (skoda audi seat VW) drugi jest kia/hiundai z ogromną stratą, dopiero potem toyota. W salonie nie ma aut, na placu też.

Na Południowej zamawiałeś? Bo słyszałem tam chyba identyczną historię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kiwal napisał:

Nie, chlapacze, dywaniki, alarm....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

dużo więcej dokładają. Tak jak ktoś napisał, Toyota produkuje auta w kilku wersjach wyposażenia i koniec. Nie ma układania sobie konfiguracji, która wyjedzie z fabryki. Jak teraz widać taki model działania ma dużo zalet. Akcesoria nie są dokładane w ASO tylko w specjalistycznych firmach, które mają umowę z importerem i do których trafiają auta zanim trafią do salonu w celu wydania klientowi. W Polsce jest jedna taka firma. I to nie tylko dywaniki czy alarm, ale np. lepsze multimedia, czy skórzana tapicerka. Tak, jak zamawiasz Rav4 ze skórą, to z fabryki wyjeżdża w zwykłej szmacie, a dopiero w Mszczonowie wybebeszają szmatę i zakładają skórę. To samo jest z Lexusem. Nawet jakieś pakiety sportowe. Do PL przyjeżdża bez tego, w PL zdejmują zderzaki i zakładają takie z "dyfuzorami" czy inne duperele. Czasami ten samochód naprawdę w Polsce jest nieźle wybebeszony i złożony od nowa. A w ASO to najwyżej myją i zimówki założą ;)

  • Lubię to 2
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

To zart z ta Toyota czy fakt?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Chyba jednak nie. Bo siostrzeniec pracuje w T. I tez mówił że wszystkie systemy cofania i inne udziwnienia montują w PL gotowymi pakietami w jakimś garażu obok „stoku”. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał:

Chyba jednak nie. Bo siostrzeniec pracuje w T. I tez mówił że wszystkie systemy cofania i inne udziwnienia montują w PL gotowymi pakietami w jakimś garażu obok „stoku”. 

 

to nie jest garaż. To jest normalna duża firma, gdzie panowie wiele rzeczy potrafią złożyć lepiej niż fabryka.

 

EDIT. Tak ten garaż wygląda: ;]

 

Fuzja na rynku FVL - MOSTVA i CAT Polska łączą siły - Log24.pl

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, maro_t napisał:

 

to nie jest garaż. To jest normalna duża firma, gdzie panowie wiele rzeczy potrafią złożyć lepiej niż fabryka.

Garaż w domyśle „hangar” 😎

a czy lepiej czy gorzej to się okaże. Ja zawsze mam z tylu głowy jak wymieniają „spinki” „wciśnięte w blachy”, czy oby nie uszkodzą lakieru a co za tym idzie korozja nie wejdzie w blachy ?

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2021 o 09:56, zet napisał:

a mnie rozwala jak dealer mówi że nie dostał żadnego "dodatkowego budżetu" na ułaskawienie klientów, i że są bezsilni. Wychodzi na to, że to tacy sami sprzedawcy jak handlarze z byle komisu. Inna rzecz, że większość klientów im wierzy i cierpliwie czeka :) i wtedy tak naprawdę to klient końcowy płaci im za skutki pandemii. 

A handlowiec ma płacić z własnej kieszeni?:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.