Skocz do zawartości

Porozmawiajmy o RWD


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

 

W dniu 16.07.2021 o 13:19, ppmarian napisał:

Bez szpery FWD byloby to samo. 
 

 

 

Niekoniecznie. Układ sił w FWD jest inny. W takiej sytuacji RWD bardziej stawia bokiem.

 

Ba, dlaczego twierdzisz, że AWD byłoby lepsze w tej sytuacji?? Bo koło skrętne wyciąga??? Więc to samo masz w FWD, ale dodatkowo nie masz niekorzystnego zjawiska pchania przez tył kiedy przód jest zwalniany, co jest najczystszą przyczyna poślizgów nadsterownych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2021 o 16:24, prawoimotoryzacja napisał:

że w takich warunkach Fiat Panda byłby bardziej bezpieczny, ponieważ ma napęd na przód?

 

 

Nie tylko. Panda ma duużo węższe opony, które zdecydowanie lepiej są odporne na aquaplaning.

 

Więc IMHO  w tym konkretnym przypadku taka panda czy inny skromny samochód mógłby sobie zdecydowanie lepiej poradzić. 

 

Dziwi cię to???  Więc wygląda na to, że prawo i motoryzacja oraz fizyka i motoryzacja, to dwa kompletnie odległe bieguny ;].

Edytowane przez muchenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 19:41, Harp napisał:

Dwa miesiące temu koleżanka roztrzaskała swoje UFO w identycznych warunkach. Nowa droga ekspresowa, prędkość 110, duża kałuża z jednej strony, roczne opony premium. 

Pociągnęło i już leciała w bariery. 

 

 

 

Ale znasz dokładnie okoliczności??? Może przyhamowała jak zaczęło obracać??? Brak kontry???

 

Ja kiedyś, z 20 lat temu, jechałem z kolegą (on prowadził) i nas złapało przy ponad 140 km/h. Zaczęło obracać, ale kałuża się skończyła i wyprowadził. Samochód to był Golf bez żadnego systemu. Jakby przyhamował to na 100% zaliczylibyśmy barierki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, muchenz napisał:

 

Nie tylko. Panda ma duużo węższe opony, które zdecydowanie lepiej są odporne na aquaplaning.

 

Więc IMHO  w tym konkretnym przypadku taka panda czy inny skromny samochód mógłby sobie zdecydowanie lepiej poradzić. 

 

Dziwi cię to???  Więc wygląda na to, że prawo i motoryzacja oraz fizyka i motoryzacja, to dwa kompletnie odległe bieguny ;].

 

Po 1. Kolega chyba nie wyczuł generalizacji oraz ironii? :) Owszem, co do zasady, węższe opony powinny sobie lepiej dać radę, ale zmiennych jest na tyle dużo, że sama szerokość opony nie rozwiązuje tematu :)

 

 

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Bądź twardy bierz, RWD i koniecznie w nadwoziu sedan !

Tapatalk
 

 

Akurat opcji sedan z rwd nie ma w ofercie, także przykro mi, ale rozczaruję kolejny już raz 😄

2 godziny temu, stig napisał:

Tak straszycie a kobieta mi się uparła na Giulie… 😁 

 

Znajomy ma, i dwa razy nie mógł wycofać z miejsca parkingowego - płaskiego - pod kancelarią. Przechodnie musieli go wypychać jak nasypało śniegu, gdyż tył samochodu od razu się w nim ślizgał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Po 1. Kolega chyba nie wyczuł generalizacji oraz ironii? :) Owszem, co do zasady, węższe opony powinny sobie lepiej dać radę, ale zmiennych jest na tyle dużo, że sama szerokość opony nie rozwiązuje tematu :)

 

 

 

Akurat opcji sedan z rwd nie ma w ofercie, także przykro mi, ale rozczaruję kolejny już raz 😄

 

Znajomy ma, i dwa razy nie mógł wycofać z miejsca parkingowego - płaskiego - pod kancelarią. Przechodnie musieli go wypychać jak nasypało śniegu, gdyż tył samochodu od razu się w nim ślizgał...

To typowa wada RWD. Jest jeszcze Q4 i to będzie dla niej bezpieczniejsza opcja.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2021 o 04:59, muchenz napisał:

 

 

 

Niekoniecznie. Układ sił w FWD jest inny. W takiej sytuacji RWD bardziej stawia bokiem.

 

Ba, dlaczego twierdzisz, że AWD byłoby lepsze w tej sytuacji?? Bo koło skrętne wyciąga??? Więc to samo masz w FWD, ale dodatkowo nie masz niekorzystnego zjawiska pchania przez tył kiedy przód jest zwalniany, co jest najczystszą przyczyna poślizgów nadsterownych.

Elektronika w ułamku sekundy przestaje pchać tył, gdy auto zaczyna się obracać. To nie lata osiemdziesiąte.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.07.2021 o 13:08, ppmarian napisał:

Mielismy zapiety tempomat.

A zjawisko obrotu było dokładnie jak piszesz. Przy awd prawdopodobnie tego by nie było. Przynajmniej z mojej oceny po kilku set kkm za kierownica awd

Tapatalk
 

 

Xdrive w BMW też działa do jakiejś prędkości. Potem podobno jest rozłączany. 

 

Zwróć uwagę, że najlepsze opony wpadają w aquaplaning poniżej 100 km/h. Na drodze potrafią się zrobić takie małe jeziora i jak za szybko wlecisz to lecisz jak po lodzie. 

Mój szef tez tak kiedyś zatańczył jak opisałeś i to było 530d xdrive. Auto lekko obite, ale leciał pewnie ze 180... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2021 o 12:31, ppmarian napisał:

Wjazd w prawa strona w potężną kałuże.

Ile mm zostało na tylnich oponach? 
Bo pewnie max. połowa fabrycznej głębokości. 
Po prostu za szybko. A RWD tylko trochę pomogło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.