prawoimotoryzacja Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 6 minut temu, Dark_Knight napisał: Wczoraj trochę popadało i jadąc A1 widziałem jak tacy, co myśleli że nowe auto i AWD omijają prawa fizyki byli zdejmowani z barierek. Mam nadzieje, że nie spotkałeś żadnego nowego Merca C w kombi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał: Mam nadzieje, że nie spotkałeś żadnego nowego Merca C w kombi? Nie. Ale bardzo ładny Arteon urwał sobie przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 W dniu 16.07.2021 o 13:19, ppmarian napisał: Bez szpery FWD byloby to samo. Niekoniecznie. Układ sił w FWD jest inny. W takiej sytuacji RWD bardziej stawia bokiem. Ba, dlaczego twierdzisz, że AWD byłoby lepsze w tej sytuacji?? Bo koło skrętne wyciąga??? Więc to samo masz w FWD, ale dodatkowo nie masz niekorzystnego zjawiska pchania przez tył kiedy przód jest zwalniany, co jest najczystszą przyczyna poślizgów nadsterownych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 (edytowane) W dniu 18.07.2021 o 16:24, prawoimotoryzacja napisał: że w takich warunkach Fiat Panda byłby bardziej bezpieczny, ponieważ ma napęd na przód? Nie tylko. Panda ma duużo węższe opony, które zdecydowanie lepiej są odporne na aquaplaning. Więc IMHO w tym konkretnym przypadku taka panda czy inny skromny samochód mógłby sobie zdecydowanie lepiej poradzić. Dziwi cię to??? Więc wygląda na to, że prawo i motoryzacja oraz fizyka i motoryzacja, to dwa kompletnie odległe bieguny . Edytowane 7 Sierpnia 2021 przez muchenz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 W dniu 19.07.2021 o 19:41, Harp napisał: Dwa miesiące temu koleżanka roztrzaskała swoje UFO w identycznych warunkach. Nowa droga ekspresowa, prędkość 110, duża kałuża z jednej strony, roczne opony premium. Pociągnęło i już leciała w bariery. Ale znasz dokładnie okoliczności??? Może przyhamowała jak zaczęło obracać??? Brak kontry??? Ja kiedyś, z 20 lat temu, jechałem z kolegą (on prowadził) i nas złapało przy ponad 140 km/h. Zaczęło obracać, ale kałuża się skończyła i wyprowadził. Samochód to był Golf bez żadnego systemu. Jakby przyhamował to na 100% zaliczylibyśmy barierki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 Skoro ma 4matic, to jest szansa, że nie rozwali szybko kolejnego auta! Bądź twardy bierz, RWD i koniecznie w nadwoziu sedan ! Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 6 minut temu, ppmarian napisał: Bądź twardy bierz, RWD i koniecznie w nadwoziu sedan ! Tapatalk Tak straszycie a kobieta mi się uparła na Giulie… 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 6 godzin temu, muchenz napisał: Nie tylko. Panda ma duużo węższe opony, które zdecydowanie lepiej są odporne na aquaplaning. Więc IMHO w tym konkretnym przypadku taka panda czy inny skromny samochód mógłby sobie zdecydowanie lepiej poradzić. Dziwi cię to??? Więc wygląda na to, że prawo i motoryzacja oraz fizyka i motoryzacja, to dwa kompletnie odległe bieguny . Po 1. Kolega chyba nie wyczuł generalizacji oraz ironii? Owszem, co do zasady, węższe opony powinny sobie lepiej dać radę, ale zmiennych jest na tyle dużo, że sama szerokość opony nie rozwiązuje tematu 2 godziny temu, ppmarian napisał: Bądź twardy bierz, RWD i koniecznie w nadwoziu sedan ! Tapatalk Akurat opcji sedan z rwd nie ma w ofercie, także przykro mi, ale rozczaruję kolejny już raz 2 godziny temu, stig napisał: Tak straszycie a kobieta mi się uparła na Giulie… Znajomy ma, i dwa razy nie mógł wycofać z miejsca parkingowego - płaskiego - pod kancelarią. Przechodnie musieli go wypychać jak nasypało śniegu, gdyż tył samochodu od razu się w nim ślizgał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 40 minut temu, prawoimotoryzacja napisał: Po 1. Kolega chyba nie wyczuł generalizacji oraz ironii? Owszem, co do zasady, węższe opony powinny sobie lepiej dać radę, ale zmiennych jest na tyle dużo, że sama szerokość opony nie rozwiązuje tematu Akurat opcji sedan z rwd nie ma w ofercie, także przykro mi, ale rozczaruję kolejny już raz Znajomy ma, i dwa razy nie mógł wycofać z miejsca parkingowego - płaskiego - pod kancelarią. Przechodnie musieli go wypychać jak nasypało śniegu, gdyż tył samochodu od razu się w nim ślizgał... To typowa wada RWD. Jest jeszcze Q4 i to będzie dla niej bezpieczniejsza opcja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 W dniu 7.08.2021 o 04:59, muchenz napisał: Niekoniecznie. Układ sił w FWD jest inny. W takiej sytuacji RWD bardziej stawia bokiem. Ba, dlaczego twierdzisz, że AWD byłoby lepsze w tej sytuacji?? Bo koło skrętne wyciąga??? Więc to samo masz w FWD, ale dodatkowo nie masz niekorzystnego zjawiska pchania przez tył kiedy przód jest zwalniany, co jest najczystszą przyczyna poślizgów nadsterownych. Elektronika w ułamku sekundy przestaje pchać tył, gdy auto zaczyna się obracać. To nie lata osiemdziesiąte. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bnow Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 W dniu 16.07.2021 o 13:08, ppmarian napisał: Mielismy zapiety tempomat. A zjawisko obrotu było dokładnie jak piszesz. Przy awd prawdopodobnie tego by nie było. Przynajmniej z mojej oceny po kilku set kkm za kierownica awd Tapatalk Xdrive w BMW też działa do jakiejś prędkości. Potem podobno jest rozłączany. Zwróć uwagę, że najlepsze opony wpadają w aquaplaning poniżej 100 km/h. Na drodze potrafią się zrobić takie małe jeziora i jak za szybko wlecisz to lecisz jak po lodzie. Mój szef tez tak kiedyś zatańczył jak opisałeś i to było 530d xdrive. Auto lekko obite, ale leciał pewnie ze 180... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 W dniu 16.07.2021 o 12:31, ppmarian napisał: Wjazd w prawa strona w potężną kałuże. Ile mm zostało na tylnich oponach? Bo pewnie max. połowa fabrycznej głębokości. Po prostu za szybko. A RWD tylko trochę pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.