Jump to content

Renault, Opel, Peugeot czy może Nissan do 8-9 tys?


HerrMajki
 Share

Recommended Posts

Niestety bolid żony idzie na żyletki - pogonili mnie wczoraj w SKP - za dużo rudej.

Muszę kupić wozidło do jazdy w koło komina, które nie zardzewieje od stania na dworze w ciągu 3 lat. Coś do czego jest duży dostęp części i nie rujnuje portfela. Wstępnie przymierzam się do:

1 Modus/Clio - 1.2 75KM

2 Corsa C/D - 1.2 80KM

3 Micra K12 - 1.2 80KM

4 206/207 - 1.4 (nie VTi)

Co z tymi silnikami może być nie tak (oprócz mocy)? W Oplu wiem, że rozrząd kuca, VTi poczytałem, że przy większych przebiegach lepiej omijać. Gdzie ewentualnie szukać dziury przy oglądaniu?

Edited by HerrMajki
Link to comment
Share on other sites

  • HerrMajki changed the title to Renault, Opel, Peugeot czy może Nissan do 8-9 tys?
2 minuty temu, PawelWaw napisał:

Duzo tej rdzy ? 

Moze po prostu zmienic skp ? 

No nie - Micra K11 z 2001 - progi zjedzone i mocno w tym roku poleciała przy mocowaniu wahaczy. Poza ty i tak był plan jesienią puścić bo zimówki sie skończyły i podwoiłbym wartość pojazdu po zakupie nowych.

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, ghost2255 napisał:

W takim budżecie, to ten, który ma podłogę i progi.

 

A najlepiej mieć jeszcze kilka złotych na doprowadzenie do porządku po zakupie.

Parę złotych raczej rezerwuje na jakieś sprawy bardziej mechaniczne niż blacharskie.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, HerrMajki napisał:

Parę złotych raczej rezerwuje na jakieś sprawy bardziej mechaniczne niż blacharskie.

Szedłbym w Clio.

W starych autach chyba najlepiej z rdzą w Renault, do tego błotniki plastikowe.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, HerrMajki napisał:

Parę złotych raczej rezerwuje na jakieś sprawy bardziej mechaniczne niż blacharskie.

to clio. Renówki nawet małe dobrze są zabezpieczone przed rudą, miałem 3 i w żadnej to nie był problem.  Pewnie celujesz w model clio III.  Szukałbym benzyniaka 1.4 16v moc podawan od 95-98 KM. Miałem taki w II i bardzo fajnie napędzał samochód przy akceptowalnym zużycia paliwa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, r1sender napisał:

to clio. Renówki nawet małe dobrze są zabezpieczone przed rudą, miałem 3 i w żadnej to nie był problem.  Pewnie celujesz w model clio III.  Szukałbym benzyniaka 1.4 16v moc podawan od 95-98 KM. Miałem taki w II i bardzo fajnie napędzał samochód przy akceptowalnym zużycia paliwa.

Żona robi 2 tys rocznie więc spalanie ma małe znaczenie. Chodzi bardziej o prostotę napraw i dostęp części. 

A VW Polo jak wygląda w tym wieku? 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, HerrMajki napisał:

Żona robi 2 tys rocznie więc spalanie ma małe znaczenie. Chodzi bardziej o prostotę napraw i dostęp części. 

A VW Polo jak wygląda w tym wieku? 

 

Polo kupisz starsze bo VW w Polsce lepiej trzyma cenę.

Link to comment
Share on other sites

Meriva A, techniczne Corsa C, nie rdzewieje, 1.4 16V demonem nie jest ale jeździ i się nie psuje raczej.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, KYRTAP napisał:

 

Proponujesz aby szukał skp do skutku? Poważnie? 

 

2 skp i 3 wyniki. 

Moze nie jest tak zle dlatego pytam ile rdzy... 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, HerrMajki napisał:

Żona robi 2 tys rocznie więc spalanie ma małe znaczenie. Chodzi bardziej o prostotę napraw i dostęp części. 

A VW Polo jak wygląda w tym wieku? 

Silniki benzynowe  tych autach są trwałe czy to 1.2 czy 1.4 i 1.6. Części dostępne w  rozsądnej kasie, nawet oryginalne. Polo może już chrupać ruda. 

Link to comment
Share on other sites

Niestety bolid żony idzie na żyletki - pogonili mnie wczoraj w SKP - za dużo rudej.
Muszę kupić wozidło do jazdy w koło komina, które nie zardzewieje od stania na dworze w ciągu 3 lat. Coś do czego jest duży dostęp części i nie rujnuje portfela. Wstępnie przymierzam się do:
1 Modus/Clio - 1.2 75KM
2 Corsa C/D - 1.2 80KM
3 Micra K12 - 1.2 80KM
4 206/207 - 1.4 (nie VTi)
Co z tymi silnikami może być nie tak (oprócz mocy)? W Oplu wiem, że rozrząd kuca, VTi poczytałem, że przy większych przebiegach lepiej omijać. Gdzie ewentualnie szukać dziury przy oglądaniu?
Clio, mam rocznik 2000 i brak problemów z rdza na progach i podłodze. A auto parkowane pod chmurką.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, HerrMajki napisał:

No nie - Micra K11 z 2001

moja jeździ K11 z 1998 r i nie chce nic innego . micra się jeszcze jakoś trzyma ale wszystko robione samemu. mam też clio III z 2010 r od nowości . renówka bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją silnik 1,2 75 KM demonem nie jest ale prosty i tani w obsłudze. micra k12 jest na podwoziu clio , silnik ma podobne osiągi . z zaproponowanych przez Ciebie aut weź te , które będzie najzdrowsze i przystępne cenowo , wszelkie ew usterki trzeba jakby "włożyć w ryzyko ". wg mojego sumienia francuzy mają lepszą antykorozję niż corsa czy japońce.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, HerrMajki napisał:

A Yarosław z 2006 z silnikiem 1.3 87KM będzie równie dobry jak silniki 1.3 z Yarisa I? czy tu już ruda będzie rządzić?

Najpierw zobacz jak wyglądają progi w okolicy tylnego koła. Szukałem dla córki  pierwszego  samochodu i kilka yarisów  obejrzałem i smutno to wygląda. Ponoć częściowo pasują progi od kangura ale też trzeba rzeźbić.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, r1sender napisał:

Najpierw zobacz jak wyglądają progi w okolicy tylnego koła. Szukałem dla córki  pierwszego  samochodu i kilka yarisów  obejrzałem i smutno to wygląda. Ponoć częściowo pasują progi od kangura ale też trzeba rzeźbić.

Niestety kiedyś musiałem sprzedać całkiem sprawnego Yarisa że względu na rdzę. Nadkola i progi ☹️

Yaris made in Japan. Podobno te z Francji mają lepsze blachy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A Yarosław z 2006 z silnikiem 1.3 87KM będzie równie dobry jak silniki 1.3 z Yarisa I? czy tu już ruda będzie rządzić?
To już może być loteria.

Przy francuzie z tego rocznika jak nie był bity i zrobiony na sztukę rudej nie będzie.

Popatrz też na cytrynę lub puga.

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Na razie jest ciekawie. 90% ogłoszeń "prywatnych" to handlarze. Z kilku godnych uwagi nie obejrzałem nic bo... "najwcześniej będzie mógł w środę", "wyjechał na kilka dni", zarezerwowany do przyszłego tygodnia" itd... Po co wystawiać i zawracać sobie d..pe? K11 wczoraj sprzedałem w godzinę od wystawienia ogłoszenia.

Ale najlepszy był gość, który podczas 3 minutowej rozmowy o samochodzie (bo w ogłoszeniu napisał nic i oczywiście był mocno poirytowany pytaniami, na które pewnie odpowiadał już setny raz) kilka razy powtórzył że cena nie podlega negocjacji (nawet o to nie pytałem) po czym za 2 godziny obniżył cenę o 600 zł ale podstawowych informacji o samochodzie nadal nie dodał.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.