Skocz do zawartości

1,0 TSI - lubię ten silnik


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie jestem fanem 3 cylindrów, ale nawet w porównaniu z BMW 1,5/3 cyl ten TSI mi bardziej pasuje.

Oczywiście 110/115 KM jest fajne w lekkim aucie jeśli idzie o osiągi, ale ja ten silnik cenię przede wszystkim za wrażenia akustyczne, takie lekkie "bulgotanie". Nie lubię dźwięku 4 cylindrów. Szkoda, że nie jest dostępny z lepszymi opcjami wyposażenia w kompaktach. :(

 

P.S. uważam, że najlepiej akustycznie ten silnik pracuje w seatach.

 

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie jestem fanem 3 cylindrów, ale nawet w porównaniu z BMW 1,5/3 cyl ten TSI mi bardziej pasuje.
Oczywiście 110/115 KM jest fajne w lekkim aucie jeśli idzie o osiągi, ale ja ten silnik cenię przede wszystkim za wrażenia akustyczne, takie lekkie "bulgotanie". Nie lubię dźwięku 4 cylindrów. Szkoda, że nie jest dostępny z lepszymi opcjami wyposażenia w kompaktach.
 
P.S. uważam, że najlepiej akustycznie ten silnik pracuje w seatach.
 
Jechałem nim na jeździe próbnej w Octavii. Nawet tam dawał radę i nie sprawiał wrażenia, ze auto się dusi. Zresztą 10s do setki w Octavii z tym motorkiem to dla przeciętnego kierowcy to i tak sporo.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowokujesz bójkę na motokąciku? 😁 Żona ma ten silnik w T-crosie i gdyby nie DSG i dobre wygłuszenie to byłaby porażka. Jej wystarcza ale ja zawsze się męczę z tym wyjcem. O ile już ruszy (co trwa zdecydowanie za długo) to do 60-70 fajnie jedzie. Po mieście wystarcza ale już gdzieś dalej to tylko do toczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ziolo napisał:

Prowokujesz bójkę na motokąciku? 😁 Żona ma ten silnik w T-crosie i gdyby nie DSG i dobre wygłuszenie to byłaby porażka. Jej wystarcza ale ja zawsze się męczę z tym wyjcem. O ile już ruszy (co trwa zdecydowanie za długo) to do 60-70 fajnie jedzie. Po mieście wystarcza ale już gdzieś dalej to tylko do toczenia. 

jak pisałem to jest fajny silnik do mniejszych, lżejszych aut. Zapewne w VW jest inaczej zestrojony akustycznie niż  w seacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

ogólnie jestem fanem 3 cylindrów, ale nawet w porównaniu z BMW 1,5/3 cyl ten TSI mi bardziej pasuje.

Oczywiście 110/115 KM jest fajne w lekkim aucie jeśli idzie o osiągi, ale ja ten silnik cenię przede wszystkim za wrażenia akustyczne, takie lekkie "bulgotanie". Nie lubię dźwięku 4 cylindrów. Szkoda, że nie jest dostępny z lepszymi opcjami wyposażenia w kompaktach. :(

 

P.S. uważam, że najlepiej akustycznie ten silnik pracuje w seatach.

 

Wsiądź do Pumy, wtedy usłyszysz najlepiej brzmiące bulgotanie w 3 cylindrach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Ziolo napisał:

Prowokujesz bójkę na motokąciku? 😁 Żona ma ten silnik w T-crosie i gdyby nie DSG i dobre wygłuszenie to byłaby porażka. Jej wystarcza ale ja zawsze się męczę z tym wyjcem. O ile już ruszy (co trwa zdecydowanie za długo) to do 60-70 fajnie jedzie. Po mieście wystarcza ale już gdzieś dalej to tylko do toczenia. 

 

Dlaczego bójkę? Jednemu będzie pasować a drugiemu nie. 1.0 Tce też fajnie brzmi. Mi odpowiada ale drugi powie że nie jedzie bo ma tylko 13 sekund do setki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, KYRTAP napisał:

 

Dlaczego bójkę? Jednemu będzie pasować a drugiemu nie. 1.0 Tce też fajnie brzmi. Mi odpowiada ale drugi powie że nie jedzie bo ma tylko 13 sekund do setki. 

no właśnie w takiej ibizie/polo ma 9,5 s do setki, a wrażenie dynamiki nawet lepsze niż podaje papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, 62545tomasz napisał:

jeździłem Fabią teraz z tym silnikiem, ale 95 koni 5biegów.

Dynamika ok, jak na miasto znośnie, w trasie te 160-180 też leciała, ale spalanie spore;) i głośność w środku dramat

Duże spalanie ?

 

Chorwacja. Skoda Rapid .5 osób . Mocno nie przepisowo. Średnia ponad 120 z 370km i spalanie 6.2

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marek13 napisał:

Też lubię:) Za spalanie. Dzisiaj 4,4 l/100km. Średnia prędkość 60 km/h, dystans około 80 km. Golf VII 110 Km.

 

 Potwierdzam. Trasa Częstochowa - Kraków - Częstochowa spalanie 4,5l/100km. Oczywiście jazda płynna bez szaleństw. Golf 1.0 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże spalanie ?
 
Chorwacja. Skoda Rapid .5 osób . Mocno nie przepisowo. Średnia ponad 120 z 370km i spalanie 6.2
No i tyle samo spali 1,5 130 lub 150 KM. Ten 1.0 najekonomiczniej wychodzi w mieście, w trasie już mocniejsze1,5 TSI spala podobnie.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

No i tyle samo spali 1,5 130 lub 150 KM. Ten 1.0 najekonomiczniej wychodzi w mieście, w trasie już mocniejsze1,5 TSI spala podobnie.


Takie jest przeznaczenie tego silnika - jazda po mieście, dojazdy do pracy i 2/3 razy w roku dłuższa wyprawa. Jak ktoś dużo jeździ po autostradach to oczywiście 1.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Właśnie odpoczywam po powrocie. 1.0 115KM arona. Silnik przyjemny. Kwestia pewnie wyciszenia ale nie hałasuje. Rodzina 2+2 bagażnik do pełna. Tempomat na ekspresowce 130, na autostradzie 135. Kawałkami przy wyprzedzaniu 150, 160 km/h. Trasa Rzeszów- Kołobrzeg- Rzeszów plus parę km na miejscu. Kilkadziesiąt km w każdą stronę w ulewnym deszczu. Spalanie 6.4 . Uważam to za bardzo dobry wynik. Tipo w porównywalnych warunkach paliło 0.6-1 l więcej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Duże spalanie ?

 

Chorwacja. Skoda Rapid .5 osób . Mocno nie przepisowo. Średnia ponad 120 z 370km i spalanie 6.2

no szału nie ma 1.2 Tce w Meganie w trasie taki sam wynik osiąga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

ogólnie jestem fanem 3 cylindrów, ale nawet w porównaniu z BMW 1,5/3 cyl ten TSI mi bardziej pasuje.

Oczywiście 110/115 KM jest fajne w lekkim aucie jeśli idzie o osiągi, ale ja ten silnik cenię przede wszystkim za wrażenia akustyczne, takie lekkie "bulgotanie". Nie lubię dźwięku 4 cylindrów. Szkoda, że nie jest dostępny z lepszymi opcjami wyposażenia w kompaktach. :(

 

P.S. uważam, że najlepiej akustycznie ten silnik pracuje w seatach.

 


Mam taki w Golfie.

Moim zdaniem to strzał w dziesiątkę :ok:

 

Spoko osiągi, mega dobre spalanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

ogólnie jestem fanem 3 cylindrów, ale nawet w porównaniu z BMW 1,5/3 cyl ten TSI mi bardziej pasuje.

Oczywiście 110/115 KM jest fajne w lekkim aucie jeśli idzie o osiągi, ale ja ten silnik cenię przede wszystkim za wrażenia akustyczne, takie lekkie "bulgotanie". Nie lubię dźwięku 4 cylindrów. Szkoda, że nie jest dostępny z lepszymi opcjami wyposażenia w kompaktach. :(

 

P.S. uważam, że najlepiej akustycznie ten silnik pracuje w seatach.

 

Ze środka spoko buczenie ale nie lubię go słuchać z zewnątrz - zwłaszcza jak otworzysz maskę 😄 Chyba matiz nawet lepiej brzmiał 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaruga napisał:

Ze środka spoko buczenie ale nie lubię go słuchać z zewnątrz - zwłaszcza jak otworzysz maskę 😄 Chyba matiz nawet lepiej brzmiał 😄

chyba nigdy mi się nie zdarzyło otwierać maski z pracującym silnikiem. Na zewnątrz faktycznie słabo, na wolnych obrotach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, r1sender said:

no szału nie ma 1.2 Tce w Meganie w trasie taki sam wynik osiąga...

kilka dni temu miałem  na test clio 1.0 100 lpg 

komputer pokazywal 10,1 dla lpg i cos kolo 7.5 benzyny :bzik: 

 

ja rozumiem ze auto do testów i raczej nikt wczesniej nie jeździł przepisowo 

 

ale  na 300km  co nim zrobiłem to  troche sporo :hmm: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, r1sender napisał:

no szału nie ma 1.2 Tce w Meganie w trasie taki sam wynik osiąga...

 

Nie wiem jak się ma ten 1.2 do 1.3 który jeździ w Mercedesie, a chyba jest to silnik Renault.

Ten 1.3 w A klasie spokojnie wciągał więcej o litr na 100 niz 1.0TSI. Litr to takie spore zaokrąglenie w dół ;)

Ktoś powie, że silnik sporo mocniejszy. OK, rozumiem.

Ale ja jeździłem tym jak 1.0TSI, czyli na ekspresówce zapięty tempomat na 100km/h ;]

 

A litr róznicy przy tych wartościach to jest 20% ;)

W ogóle nie dało się schodzić do takich wartości jakie są w Golfie, choćbym nie wiem jak głaskał pedał gazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie wiem jak się ma ten 1.2 do 1.3 który jeździ w Mercedesie, a chyba jest to silnik Renault.
Ten 1.3 w A klasie spokojnie wciągał więcej o litr na 100 niz 1.0TSI. Litr to takie spore zaokrąglenie w dół
Ktoś powie, że silnik sporo mocniejszy. OK, rozumiem.
Ale ja jeździłem tym jak 1.0TSI, czyli na ekspresówce zapięty tempomat na 100km/h ;]
 
A litr róznicy przy tych wartościach to jest 20%
W ogóle nie dało się schodzić do takich wartości jakie są w Golfie, choćbym nie wiem jak głaskał pedał gazu
100 na S

Szczerze podziwiam.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Seth napisał:

To mnie też proszę podziwiać, bo 110 mam zapięte na tempomacie zarówno na S jak i na A ;]

I jedziesz prawą stroną jezdni? 

A co, gdy trzeba wyprzedzić ciężarówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rwIcIk napisał:

I jedziesz prawą stroną jezdni? 

A co, gdy trzeba wyprzedzić ciężarówkę?

Trzeba włączyć kierunkowskaz- w tym przypadku lewy, zmienić pas na lewy i wyprzedzić ciężarówkę. Potem analogicznie wszystko w prawą stronę.

 

Też tak jeżdżę. 110-115km/h na S i mnie wystarcza. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ghost2255 napisał:

Trzeba włączyć kierunkowskaz- w tym przypadku lewy, zmienić pas na lewy i wyprzedzić ciężarówkę. Potem analogicznie wszystko w prawą stronę.

 

Też tak jeżdżę. 110-115km/h na S i mnie wystarcza. 

 

To wiadomo ale chyba pytanie było o to czy jadąc lewym pasem podczas wyprzedzania nadal jedzie 110 na austradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KYRTAP napisał:

 

To wiadomo ale chyba pytanie było o to czy jadąc lewym pasem podczas wyprzedzania nadal jedzie 110 na austradzie?

Nie wiem jak @Seth, ale jak nikogo nie ma za mną, to tak, dalej jadę swoją prędkością. TIR jedzie około 90km/h, więc go powoli wyprzedzam. Jak sytuacja wymusza szybszy manewr, to oczywiście odpowiednio zwiększam prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Trzeba włączyć kierunkowskaz- w tym przypadku lewy, zmienić pas na lewy i wyprzedzić ciężarówkę. Potem analogicznie wszystko w prawą stronę.

 

Też tak jeżdżę. 110-115km/h na S i mnie wystarcza. 

Bez dodawania gazu?

Wiesz, że możesz to zrobić, nie psując ustawień tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Bez dodawania gazu?

Wiesz, że możesz to zrobić, nie psując ustawień tempomatu?

Oczywiście. Jak sytuacja tego nie wymaga, to nie dodaję gazu. W końcu jadę szybciej, niż ciężarówka, a jak nikomu nie przeszkadzam, to nie widzę sensu przyspieszania.

 

Jeśli jednak muszę, to przyspieszam i wyprzedzam jak szybko się da i można. Potem znowu jadę swoim tempem. 

Nie lubię szybkiej jazdy, rzadko jeżdżę po S i A. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ghost2255 napisał:

Oczywiście. Jak sytuacja tego nie wymaga, to nie dodaję gazu. W końcu jadę szybciej, niż ciężarówka, a jak nikomu nie przeszkadzam, to nie widzę sensu przyspieszania.

 

Jeśli jednak muszę, to przyspieszam i wyprzedzam jak szybko się da i można. Potem znowu jadę swoim tempem. 

Nie lubię szybkiej jazdy, rzadko jeżdżę po S i A. 

Rozumiem :ok:

też nie lubię szybko - ale nie aż tak :)

Bo są tu niektórzy, co mają w głębokim poważaniu innych uczestników na lewem pasie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seth napisał:

To mnie też proszę podziwiać, bo 110 mam zapięte na tempomacie zarówno na S jak i na A ;]

też tak zwykle jeżdżę. Dlatego zasadniczo nic poza 1,0 110KM mi niepotrzebne, a wolałbym ten silnik ze względu na przyjemne walory dźwiękowe. Naprawdę fajnie "bulgocze" gdy przyspiesza. Niestety jest niedostępny z wyższymi opcjami wyposażenia i musiałem zamówić 1,5 150KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Raczej niestety nie. Nie te geny.

Tapatalk
 

ja wciąż lubię dynamiczną jazdę, ale na autostradzie różnica między 110 a 140 km/h jest niemal żadna w zakresie przyjemności. 140 jest raczej bardziej męczące, nie dojedzie się wiele szybciej, nie widzę sensu jechać szybciej niż 110, czasem 120. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

ja wciąż lubię dynamiczną jazdę, ale na autostradzie różnica między 110 a 140 km/h jest niemal żadna w zakresie przyjemności. 140 jest raczej bardziej męczące, nie dojedzie się wiele szybciej, nie widzę sensu jechać szybciej niż 110, czasem 120. 

U nas jest właśnie problem z tymi 140km/h. Albo jadą ponad 160 albo okolice 120.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost2255 napisał:

Oczywiście. Jak sytuacja tego nie wymaga, to nie dodaję gazu. W końcu jadę szybciej, niż ciężarówka, a jak nikomu nie przeszkadzam, to nie widzę sensu przyspieszania.

 

Jeśli jednak muszę, to przyspieszam i wyprzedzam jak szybko się da i można. Potem znowu jadę swoim tempem. 

Nie lubię szybkiej jazdy, rzadko jeżdżę po S i A. 

Robię tak samo. Gdy mam tempomat aktywny, to sobie spokojnie jadę za tirem i wolę chwilę zaczekać na dłuższe "okienko" na lewym i wyprzedzić bez mocnego dodawania gazu, niż łapać się w pierwsze dostępne ale z butem w podłodze. Pełen relaks, coś pięknego ;]

2 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Niestety jest niedostępny z wyższymi opcjami wyposażenia i musiałem zamówić 1,5 150KM

Też zamówiłem ten silnik, no ale w wadze średniej, nie piórkowej. Jak uda mi się zrobić 5,5 l/100 w trasie to będę bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seth napisał:

Robię tak samo. Gdy mam tempomat aktywny, to sobie spokojnie jadę za tirem i wolę chwilę zaczekać na dłuższe "okienko" na lewym i wyprzedzić bez mocnego dodawania gazu, niż łapać się w pierwsze dostępne ale z butem w podłodze. Pełen relaks, coś pięknego ;]

Też zamówiłem ten silnik, no ale w wadze średniej, nie piórkowej. Jak uda mi się zrobić 5,5 l/100 w trasie to będę bardzo zadowolony.

Robiłem znacznie poniżej 5,5/100 golfem z tym silnikiem. (Dsg). 1100 km na zbiorniku było do ogarnięcia przy oszczędnej jeździe, takiej jak opisujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.0 tsi w wersji 115 km świetnie jeździ w Ibiezie. W wersji 90 km w skodzie rapid z dsg było jako tako, ale spalanie wysokie. 1.0 tsi 110 manual w Rapidzie duże spalanie i męcząca jazda. Ten silnik w ogóle nie ma dołu. Plusem jest to, że całkiem ładnie się wkręca na obroty.

 

Szkoda, że w Vagu już nie ma genialnego 1.4 125, który jest, w szczególności w SEACIE bardzo dynamiczny, a do tego pali śmieszne ilości paliwa.

Jeszcze lepszym silnikiem było 1.4 150.

 

Nowe 1.5 tsi mhev też fajnie jeździ z dsg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.0 115KM w rapidzie skrzynia manualna i złego słowa nie powiem spalanie bardzo dobre

żona ma 1.0 110Km w aronie skrzynia manualna auto genialne dziś zrobiłem 250km i spalanie średnie wyszło 5,8l. 

 

Zastanawia mnie tylko jak będzie z trwałością tych jednostek? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

I jedziesz prawą stroną jezdni? 

A co, gdy trzeba wyprzedzić ciężarówkę?


Jade prawą strona.

Przy wyprzedzaniu przyspieszam jak jest taka potrzeba, tzn coś się zbliża na lewym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, RABIN napisał:

Mam 1.0 115KM w rapidzie skrzynia manualna i złego słowa nie powiem spalanie bardzo dobre

żona ma 1.0 110Km w aronie skrzynia manualna auto genialne dziś zrobiłem 250km i spalanie średnie wyszło 5,8l. 

1.0 tsi jest krokiem wstecz pod względem jazdy i wobec 1.2 tsi (bardzo przyjemny silnik), nie wspominając wobec 1.4 125.

 

W tych samych warunkach 1.4 125 pali mniej niż 1.0 115 km.

 

Najbardziej denreujacą rzeczą w 1.0 jest turbodziura

 

Tez Wam tak hula wiatr pod maską w Aronie podczas jazdy z prędkościami od 100 km/h w górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

ja wciąż lubię dynamiczną jazdę, ale na autostradzie różnica między 110 a 140 km/h jest niemal żadna w zakresie przyjemności. 140 jest raczej bardziej męczące, nie dojedzie się wiele szybciej, nie widzę sensu jechać szybciej niż 110, czasem 120. 


Ja kiedyś jeździłem 110.

Zmieniłem na 100 właśnie przez znaczne zmniejszenie potrzeby wyprzedzania ciężarówek. Różnica w prędkości niewielka a wyprzedzanie prawie nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja kiedyś jeździłem 110.
Zmieniłem na 100 właśnie przez znaczne zmniejszenie potrzeby wyprzedzania ciężarówek. Różnica w prędkości niewielka a wyprzedzanie prawie nie występuje.
To ja muszę max 92 jechać by nie wyprzedzać ciężarówek. Czasami taki tir bierze się za wyprzedzanie przed wzniesieniem i wtedy .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.