Skocz do zawartości

Wszystkie drogi prowadzą do superba (klasa D)?


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno założyłem wątek o zakupie używki 3-5 lat - jako drugie auto - ale rozpatruję plan, by obecny superb został zdegradowany do roli drugiego, a na jego miejsce nowe auto - w sensie również jako nowe z salonu.

Wymogi takie same jak zawsze w moim przypadku:

- klasa D (nie SUV)

- przestrzeń

- komfort

- dobre osiągi

- nieprzepłacanie za markę

- wyposażenie ma rolę drugorzędną, bo w klasie D i tak właściwie jest wszystko, co trzeba.

Brzmi trochę jak ustawiony przetarg, ale może coś się znajdzie oprócz superba?

Spoglądam teraz na 2.0 tsi, ale słabszą wersję 190 KM, gdyż nie chcę 4x4, wysokiego spalania i super osiągi nie są mi potrzebne.

Naprawdę dobrze wyposażony kosztuje ok. 145 tys. PLN. Co może być alternatywą? Mondeo?

Czy może - ze względu na wartość po kilku latach - lepiej patrzeć na promocje np. E-klasy? Trochę drożej w zakupie, ale sumarycznie może wyjść taniej ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Segment D to już dogorywające, mało innowacyjne samochody. Kupujesz co ci pasuje patrząc przez pryzmat ceny - wszystkie samochody to technologiczne starocie.

Jeśli chcesz wybierać w czymś w co producent "inwestuje" i wprowadza innowacje to niestety natkniesz się na SUVy jeśli chcesz rozmiar segmentu D.

 

Mam Mondeo MK5 - chciałem coś odświeżyć w tym samym segmencie - i na końcu zawsze wychodzi SUV jeśli chcesz coś nowszego/fajniejszego.

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

Jeśli chcesz wybierać w czymś w co producent "inwestuje" i wprowadza innowacje to niestety natkniesz się na SUVy jeśli chcesz rozmiar segmentu D.

Cóż tam jest takiego nowego, czego nie ma w plaskaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Polarny napisał:

Cóż tam jest takiego nowego, czego nie ma w plaskaczach?

 

nowe silniki/napędy, nowocześniejsze wnętrza, systemy wspomagające jazdę , możliwości aranżacji wnętrza/bagażnika

... tak mocno generalizując to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, wujek napisał:

Jest Gulia 200KM, jest passat choć będzie droższy, jest jeszcze Volvo ale nie wnikalem w ceny bo nie mój target. 

Tylko ta giulia to ilością miejsca może sobie konkurować z kompaktami. 

Jak ktoś szuka fajnego, dobrze prowadzącego się autka to super samochód .... ale jeśli ktoś szuka przestronności segmentu D to giulia ma mało do zaoferowania w tej dziedzinie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też niedługo będę szukał nie-suva dla siebie i wybór jest słaby:
Superb/Passat/Arteon (mam teraz i ciągnie mnie do czegoś innego)
Insignia (mi nie podchodzi)
Mondeo (schodzący model, ma nie być następcy)
508 (miałem poprzedni model, musze spradzić obecny)
Talisman
Mazda 6
Camry (wstępnie mi się podoba, ale finansowanie słabe w porównaniu do VW - 105-106%, drogi serwis z przeglądami co 15kkm - łączny koszt serwisu do 120kkm to około 13000zł)
Kia Stinger (ztcp wycofali silnik 2.0 i jest tylko 3.3)
Pozostają premiumy lub prawie: C klasa, BMW 3, A4/A5, Volvo, Lexus).



Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Segment D to już dogorywające, mało innowacyjne samochody. Kupujesz co ci pasuje patrząc przez pryzmat ceny - wszystkie samochody to technologiczne starocie.
Jeśli chcesz wybierać w czymś w co producent "inwestuje" i wprowadza innowacje to niestety natkniesz się na SUVy jeśli chcesz rozmiar segmentu D.
 
Mam Mondeo MK5 - chciałem coś odświeżyć w tym samym segmencie - i na końcu zawsze wychodzi SUV jeśli chcesz coś nowszego/fajniejszego.
Jeśli wyznacznikiem jest Fort to może i masz rację, gdyż w żadnym aucie z grupy VW, Stellantos, premiumy niemieckie takich kwiatków nie ma.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwal napisał:

Jeśli wyznacznikiem jest Fort to może i masz rację, gdyż w żadnym aucie z grupy VW, Stellantos, premiumy niemieckie takich kwiatków nie ma.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Nie, wyznacznikiem nie jest Ford Mondeo. Forda Mondeo chciałem zamienić na analogiczną świeżą konstrukcję. Pomijając segment premium, to nie ma nic ciekawego ani innowacyjnego w tej klasie:

 

Mondeo - stare, tylko diesle, mało ciekawa forma na dzisiejsze czasy, nuuuuuda ... brak kontynuacji modelu

Mondeo Hybrid - stare, nuuuda, hubryda na siłę (zobacz bagażnik)

Insignia - staaare, nudne, mało ciekawe - prawdopodobnie brak kontynuacji modelu

Superb - już stare, słabo wyglądające i geneneryczne autko - jak każdy VAG z tego budżetu - na plus przestronność - moim zdaniem ostatnia generacja, bo segment skradnie kodiaq

Passat - wypolerowany staroć ... nie mówie że zły, ale cholernie mało pociągający - prawdopodobnie brak kontynuacji modelu

Arteon ... wariacja nudnego passata, jednak fajny i coś w sobie ma .... ale obecnie absurdalnie drogi do tego co oferuje

Giulia - super, fajne autko, dobra cena, sztos! .... ale to wielkościowo segment C a nie D .... dla rodziny odpadła, bo potrzebuję liftbacka lub kombi, a w AR kombi = SUV/Stelvio. Moim zdaniem bez kontynuacji

Camry - już chciałem wpłacać zaliczkę - niezły hybryda, niezłe jakościowo wnętrze, chociaż trąca myszką ... ogólnie dziadkowóz, ale całkiem spoko dziadkowóz. Brak możliwości montażu haka i bagażnika dachowego ... a do tego sedan - dyskwalifikacja jako auto rodzinne 

Lex ES = jeszcze fajniejsze camry, tylko już drogo i z te same wady co camry

Stinger - wycofane 2.0 .. zostało 3.3 za 250k

francuzy - ja akurat nie mam ochoty na francuzy

 

Klasa premium (3er, MB-C, A4, V60) - tu jest w czym wybierać, chociaż rozmiary zazwyczaj mniejsze i cena to nie 150-200k ... tylko 200-250k za coś co nie szczypie w oczy. Tu faktycznie widać że producencie kontynuują serię z najnowszymi nowinkami technicznymi ... ale cena przebijająca 200k za średniaka powoduje że nie ma sensu zestawiać tego z superbem, mondeo, insignią ... 

 

zostały SUVy... tu jest wybór w fajnych w przedziale do 200k, dobrze wyposażonych, wygodnych, rodzinnych samochodach ... ale jeszcze pounikam SUVa przez 2-3 lata czekając na coś ciekawego w segmencie D

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chciałbym zapytać co to w ogóle jest za argument dla obecnego samochodu, że "brak kontynuacji modelu"? Bo jest dopisane prawie wszędzie, a dla mnie to jest jakiś czysty idiotyzm. Co Cię obchodzi czy będzie kolejny model jeśli obecny jest w porządku? Wyczuwam tu opary absurdu, albo nie jestem w stanie dostrzec geniuszu.

Jakbym miał szukać jakichś dziwnych związków, to bym nawet powiedział, że to jest dobre, że nie będzie kolejnej iteracji, bo jest pewne, że się zmieni model (niektórzy nie lubią drugi raz brać tego samego, nieważne jak dobre by nie było).

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chciałbym zapytać co to w ogóle jest za argument dla obecnego samochodu, że "brak kontynuacji modelu"? Bo jest dopisane prawie wszędzie, a dla mnie to jest jakiś czysty idiotyzm. Co Cię obchodzi czy będzie kolejny model jeśli obecny jest w porządku? Wyczuwam tu opary absurdu, albo nie jestem w stanie dostrzec geniuszu.
Jakbym miał szukać jakichś dziwnych związków, to bym nawet powiedział, że to jest dobre, że nie będzie kolejnej iteracji, bo jest pewne, że się zmieni model (niektórzy nie lubią drugi raz brać tego samego, nieważne jak dobre by nie było).
Jedyny argument jest taki, że straci więcej na wartości...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Azbest napisał:

 

Klasa premium (3er, MB-C, A4, V60) - tu jest w czym wybierać, chociaż rozmiary zazwyczaj mniejsze i cena to nie 150-200k ... tylko 200-250k za coś co nie szczypie w oczy. Tu faktycznie widać że producencie kontynuują serię z najnowszymi nowinkami technicznymi ... ale cena przebijająca 200k za średniaka powoduje że nie ma sensu zestawiać tego z superbem, mondeo, insignią ... 

 

 

Gdybym miał 200k na auto to chyba poszedł bym w Tesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

Jedyny argument jest taki, że straci więcej na wartości...

 

Jeżeli model był udany, a nie ma siłą rzeczy droższego następcy to takie pewne nie jest.

 

Swoją drogą, od czego straci więcej skoro nowego modelu nie będzie, ba bezpośredniej nowej konkurencji w segmencie nie będzie  :hmm: (rozumiem o co Ci chodzi, ale czegoś uczepić się musiałem)?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Azbest napisał:

 

camry jest bardzo fajne, tylko dla mnie dyskwalifikującym faktem był brak możliwości założenia haka i bagażnika dachowego. 

Nie ma miejsca na montaż łapek do belek dachowych? Trochę niedobrze.

O camry zapomniałem zupełnie - tymczasem faktycznie ciekawa propozycja. Opinie ma bardzo dobre, na minus jest:

- klasyczny sedan

- brak możliwości montażu belek

- silnik aż 2.5 (kwestia OC, bo podobno pali mało dzięki hybrydowości)

- jak tu wyżej ktoś wspominał - słabe finansowanie i drogie przeglądy (w skodzie za 1100 przez 3 lata serwis z częściami i olejami gratis)

To, że wnętrze z poprzedniej epoki, to mi nie przeszkadza.

Umówię się na jazdę - może mnie mimo wszystko urzeknie komfortem i "limuzynowatością".

 

Mondeo też do sprawdzenia - tym bardziej że dobrze wyposażone hybrydy są za 130 kPLN.

 

508 trochę przesadza z cenami, podobnie zresztą jak Talisman.

 

Argumentu "schodzący model" absolutnie nie rozumiem - wg mnie to może się wręcz okazać zaletą (jak wchodzi nowa generacja, to poprzednia od razu tanieje).

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Azbest napisał:

 

nowe silniki/napędy, nowocześniejsze wnętrza, systemy wspomagające jazdę , możliwości aranżacji wnętrza/bagażnika

... tak mocno generalizując to wszystko

Nie znam przykładów, gdzie byłoby coś w SUVie, a nie było w odpowiedniku D. Zresztą - to byłoby zwyczajnie nieopłacalne. Skoro już jest technologia, to co za problem wrzucić to do niższej budy?

Ale możesz dać przykład - tak z ciekawości. SUVa i tak nie kupię.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Polarny napisał:

Nie znam przykładów, gdzie byłoby coś w SUVie, a nie było w odpowiedniku D. Zresztą - to byłoby zwyczajnie nieopłacalne. Skoro już jest technologia, to co za problem wrzucić to do niższej budy?

Ale możesz dać przykład - tak z ciekawości. SUVa i tak nie kupię.

też byłbym zdziwiony. Jeśli D jest pod koniec cyklu, a SUV na początku, to pewnie tak się może zdarzyć, ale tak samo w drugą stronę. Jeżdżę chwilowo nowym SUVe i ma kolosalne braki. Brak Autohold, brak elektrycznego ręcznego, brak line assist, brak bezprzewodowego kluczyka itp. itd. No, ale to jest właśnie model tuż przed wyjściem następcy w którym to wszystko będzie.

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2021 o 14:37, Polarny napisał:

Naprawdę dobrze wyposażony kosztuje ok. 145 tys. PLN. Co może być alternatywą? Mondeo?

Czy może - ze względu na wartość po kilku latach - lepiej patrzeć na promocje np. E-klasy? Trochę drożej w zakupie, ale sumarycznie może wyjść taniej ...

Do klasy E musisz dołożyć przynajmniej 100 tys zł na dzień dobry do założonego budżetu.

 

W cenie 145 tys zl kupisz bazowego Arteona z kilkoma dodatkami i to jest dobry kierunek przy tym budżecie, który w obecnych czasach pozwala na zakup nie klasy D a w wybranym silniku klasy C, czy octavii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2021 o 14:37, Polarny napisał:

Niedawno założyłem wątek o zakupie używki 3-5 lat - jako drugie auto - ale rozpatruję plan, by obecny superb został zdegradowany do roli drugiego, a na jego miejsce nowe auto - w sensie również jako nowe z salonu.

Wymogi takie same jak zawsze w moim przypadku:

- klasa D (nie SUV)

- przestrzeń

- komfort

- dobre osiągi

- nieprzepłacanie za markę

- wyposażenie ma rolę drugorzędną, bo w klasie D i tak właściwie jest wszystko, co trzeba.

Brzmi trochę jak ustawiony przetarg, ale może coś się znajdzie oprócz superba?

Spoglądam teraz na 2.0 tsi, ale słabszą wersję 190 KM, gdyż nie chcę 4x4, wysokiego spalania i super osiągi nie są mi potrzebne.

Naprawdę dobrze wyposażony kosztuje ok. 145 tys. PLN. Co może być alternatywą? Mondeo?

Czy może - ze względu na wartość po kilku latach - lepiej patrzeć na promocje np. E-klasy? Trochę drożej w zakupie, ale sumarycznie może wyjść taniej ...

 

 

Mniejsze premium 3er, A4, Cklas, V60,iS. Mniejsze ale komfort jazdy znacznie wyższy. Zawias, wyciszenie. 
 

508 w cenniku jest drogi w salonie już cenna jest Ok.

 

Przejdź się Q5 wyglada jak SUV, a prowdzi się nie jak SUV.

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sdss napisał:

Mniejsze premium 3er, A4, Cklas, V60,iS. Mniejsze ale komfort jazdy znacznie wyższy. Zawias, wyciszenie. 
 

508 w cenniku jest drogi w salonie już cenna jest Ok.

 

Przejdź się Q5 wyglada jak SUV, a prowdzi się nie jak SUV.

Tyle tylko, że do Q5 musi dołożyć jakieś 40 tys. zł lekką ręką pod założony budżet.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Seth napisał:

No właśnie, chciałbym zapytać co to w ogóle jest za argument dla obecnego samochodu, że "brak kontynuacji modelu"? Bo jest dopisane prawie wszędzie, a dla mnie to jest jakiś czysty idiotyzm. Co Cię obchodzi czy będzie kolejny model jeśli obecny jest w porządku? Wyczuwam tu opary absurdu, albo nie jestem w stanie dostrzec geniuszu.

Jakbym miał szukać jakichś dziwnych związków, to bym nawet powiedział, że to jest dobre, że nie będzie kolejnej iteracji, bo jest pewne, że się zmieni model (niektórzy nie lubią drugi raz brać tego samego, nieważne jak dobre by nie było).

 

"idiotyzm", "opary absurd", "geniusz" ... do prostego stwierdzenia że nie będzie kontynuacji modelu - chyba musisz raz na jakiś czas odstawić internet.

 

Pokazuję że obecne samochody segmentu D to albo już starocie, albo zaraz będą technologicznymi starociami bez szans na odświeżenie czy kontynuację. Producenci powoli olewają ten segment i nie inwestują w niego ... sprzedają to co zostało zaprojektowane dawno temu - w przypadku mondeo w 2013r była premiera obecnej generacji. Dziś po 2-3 liftingach to praktycznie ten samo samochód - coraz mniej interesujący.  Hybryda dodana na siłę ... samochód nie był nawet do tego zaprojektowany, a dziś to konieczność.

Cała para idzie w SUVy które zastąpią segment D. Nie przeszkadza mi to że samochód nie będzie miał następcy, ale nie chce też kupować starego technologicznie plaskacza, kiedy w tej samej cenie mam nowoczesnego SUVa w tej samej cenie i podobnej "rodzinnej" użyteczności. Może gdyby była nowa generacja Mondeo, Insignii czy Superba na horyzoncie to można by poczekać i ocenić jak się pojawi - ale prawdopodobnie nie będzie, albo będzie to SUV

 

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Tyle tylko, że do Q5 musi dołożyć jakieś 40 tys. zł lekką ręką pod założony budżet.

1,5 roku temu za 150-160 kupił A6 czy tam 5er, x3 czy q5. Premium dość mocno podrożało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Azbest napisał:

nie chce też kupować starego technologicznie plaskacza, kiedy w tej samej cenie mam nowoczesnego SUVa w tej samej cenie i podobnej "rodzinnej" użyteczności.

Podaj jakiś przykład, bo aż mi się wierzyć nie chce, że producenci w ogóle odróżniają technologie stosowane w plaskaczach i toi-tojach.

To, że część ulega modzie na SUV-y nie oznacza, że to pójdzie totalnie - po prostu trochę będzie tego i trochę tego.

7 godzin temu, sdss napisał:

508 w cenniku jest drogi w salonie już cenna jest Ok.

Patrzyłem na otomoto - tam są ceny jak po rozmowie w salonie - i nadal jest słabo (najtańszy 162 kPLN). Chyba że jednak w salonie jeszcze lepiej? Ale po co w takim razie zniechęcają cenami oficjalnymi?

7 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Do klasy E musisz dołożyć przynajmniej 100 tys zł na dzień dobry do założonego budżetu.

Zależy od rabatów, np.: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-rabat-61050-zl-mercedes-benz-e-220-d-ID6DU0VP.html#72f62e2627

Są i tańsze, ale dałem w filtrze moc żeby dało się jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Polarny napisał:

Podaj jakiś przykład, bo aż mi się wierzyć nie chce, że producenci w ogóle odróżniają technologie stosowane w plaskaczach i toi-tojach.

To, że część ulega modzie na SUV-y nie oznacza, że to pójdzie totalnie - po prostu trochę będzie tego i trochę tego.

Patrzyłem na otomoto - tam są ceny jak po rozmowie w salonie - i nadal jest słabo (najtańszy 162 kPLN). Chyba że jednak w salonie jeszcze lepiej? Ale po co w takim razie zniechęcają cenami oficjalnymi?

Zależy od rabatów, np.: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-rabat-61050-zl-mercedes-benz-e-220-d-ID6DU0VP.html#72f62e2627

Są i tańsze, ale dałem w filtrze moc żeby dało się jechać.

 

Oglądałem ostatnio Hyundai SantaFe i Kię Sorento jako potencjalnego następcę. Mocno nie chce SUVa, ale wszystko mi przemawiało za tymi modelami jako samochód rodzinny w zestawieniu z popularnymi modelami segmentu D. Często dostaje się AWD w cenie FWD. 

EDIT:

Ostatnio też byłem ze swoim benzynowym outlanderem na przeglądzie i jeździłem outlanderem PHEV - niby stara konstrukcja, ale teraz ma mocniejszy silnik 2.4 ... i bardzo fajnie mi się tym jechało ... PHEV/4x4/SUV wielkości prawie segmentu D - za ok 150kPLN  ... nawet w tym przypadku bym miał ciężki orzech do zgryzienia. 

Edytowane przez Azbest
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też byłbym zdziwiony. Jeśli D jest pod koniec cyklu, a SUV na początku, to pewnie tak się może zdarzyć, ale tak samo w drugą stronę. Jeżdżę chwilowo nowym SUVe i ma kolosalne braki. Brak Autohold, brak elektrycznego ręcznego, brak line assist, brak bezprzewodowego kluczyka itp. itd. No, ale to jest właśnie model tuż przed wyjściem następcy w którym to wszystko będzie.
Ten SUV co jezdzisz to chyba Dacia albo jakieś stare Suzuki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

Ten SUV co jezdzisz to chyba Dacia albo jakieś stare Suzuki...

Ani jedno ani drugie. Produkt jednej z marek z koncernu VW. 3 tysiące przebiegu rocznik 2020 najbogatsza wersja wyposażenia z dodatkami. 

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Janosik z Pogranicza said:

Ani jedno ani drugie. Produkt jednej z marek z koncernu VW. 3 tysiące przebiegu rocznik 2020 najbogatsza wersja wyposażenia z dodatkami. 

 

Hmm, mozesz podac marke i model?

Bo zeby nie bylo elektrycznego recznego w 2020 w najbogatszej wersji to ciezko uwierzyc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Janosik z Pogranicza napisał:

a czym innym są inne SUVy jak nie podniesionymi wersjami aut tradycyjnych?

To nie ma znaczenia to jest jakis tam Crossover. Pelikany lykaja bo latwiej sie wsiada grubszym i starszym. Takie mamy czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Polarny napisał:

O camry zapomniałem zupełnie

Umówię się na jazdę - może mnie mimo wszystko urzeknie komfortem i "limuzynowatością".

 

Mondeo też do sprawdzenia - tym bardziej że dobrze wyposażone hybrydy są za 130 kPLN.

Camry nie jeździłem, ale RAV4 Hybrid mnie trochę przekonuje, mocy na wystarczająco, w trasie da się tym nawet normalnie jechać, autostrady to już gorzej, ale też pojedzie.

Spalanie po mieście ok 4,5-5, na trasie do 6 przy deptaniu. Tak mi to spalało ostatnio.

 

Mondeo też jest ok, ale mój sąsiad na hybrydę z USA bardzo narzekał, kupił 2.0T 240 KM i już nie narzeka, poza spalaniem, w wypadku nowego hybryda albo diesle, które też są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, komor napisał:

Camry nie jeździłem, ale RAV4 Hybrid mnie trochę przekonuje, mocy na wystarczająco, w trasie da się tym nawet normalnie jechać, autostrady to już gorzej, ale też pojedzie.

Spalanie po mieście ok 4,5-5, na trasie do 6 przy deptaniu. Tak mi to spalało ostatnio.

 

Mondeo też jest ok, ale mój sąsiad na hybrydę z USA bardzo narzekał, kupił 2.0T 240 KM i już nie narzeka, poza spalaniem, w wypadku nowego hybryda albo diesle, które też są ok.

 

Dla mnie Camry to inna liga niż RAV4. Ravka jest bardzo głośna przy wyższych prędkościach, trochę taka puszka się robi. Ja się bardzo zawiodłem tym samochodem po przejechaniu się jako pasażer. W camry masz więcej komfortu.

 

Ale na co narzekał w tym mondeo?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Arona FR

 

tylko my tu rozmawiamy o SUVach które konkurują z segmentem D ... i nie jest to podniesiony segment D, tylko samochody od razu projektowane jako SUV

Arona to praktycznie polo na szczudłach / samochody z segmentu B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

 

tylko my tu rozmawiamy o SUVach które konkurują z segmentem D ... i nie jest to podniesiony segment D, tylko samochody od razu projektowane jako SUV

Arona to praktycznie polo na szczudłach / samochody z segmentu B

co nie zmienia sytuacji. Jeśli SUV ma cykl produkcyjny przesunięty względem odpowiednika ze swojego segmentu, to w zależności od momentu cyklu będzie miał albo lepsze, albo gorsze wyposażenie. Nikt nie ogranicza wyposażenia tylko do SUV, z wyjątkiem czasem napędu 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Azbest napisał:

 

Dla mnie Camry to inna liga niż RAV4. Ravka jest bardzo głośna przy wyższych prędkościach, trochę taka puszka się robi. Ja się bardzo zawiodłem tym samochodem po przejechaniu się jako pasażer. W camry masz więcej komfortu.

 

Ale na co narzekał w tym mondeo?

 

Rav4 jest głośniejszy, to na pewno. Kolega ma Camry i chwali, ale na autostradzie narzeka ;]

W mondeo narzekał na mało sprawny napęd hybrydowy, na autostradzie podobno dramat, na plus jedynie niższe spalanie po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.