Skocz do zawartości

Wszystkie drogi prowadzą do superba (klasa D)?


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, komor napisał:

 

Rav4 jest głośniejszy, to na pewno. Kolega ma Camry i chwali, ale na autostradzie narzeka ;]

W mondeo narzekał na mało sprawny napęd hybrydowy, na autostradzie podobno dramat, na plus jedynie niższe spalanie po mieście.

 

Ja mam obecnie Mondeo 1.5T i na trasie to rewelacyjny samochód - długa skrzynia, bardzo cicho przy prędkościach autostradowych przy relatywnie niskich obrotach i spalaniu.

Nawet myślałem czy nie zamienić go Mondeo Hybrid, ale jeździć takim wielkim samochodem z tak beznadziejnym bagażnikiem znaczonym przez baterie ... a do tego właśnie głośnym na trasach (silnik wolnossący) ... odpuściłem. Ten samochód nie była projektowany jako hybryda - a ja już nie chce takich protez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Janosik z Pogranicza said:

Arona FR

To jest Crossover  do turlania się po mieście a nie SUV ;) Koło SUVa to nawet nie stało, nawet nie ma w opcji napędu 4x4. De facto to jest Ibiza z podniesionym dachem i nieco wydłużona. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Azbest napisał:

 

tylko my tu rozmawiamy o SUVach które konkurują z segmentem D ... i nie jest to podniesiony segment D, tylko samochody od razu projektowane jako SUV

Arona to praktycznie polo na szczudłach / samochody z segmentu B

Koledze SUVa sprzedali, pewnie jeszcze FR! Wiec niech Arona zostanie SUVem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Polarny napisał:

Nie ma miejsca na montaż łapek do belek dachowych? Trochę niedobrze.

O camry zapomniałem zupełnie - tymczasem faktycznie ciekawa propozycja. Opinie ma bardzo dobre, na minus jest:

- klasyczny sedan

- brak możliwości montażu belek

 

To chyba kwestia homologacji - bo belki są dostępne w US czy OZI

248026PR.jpg?20210309054744

 

Tak samo jest ze Stingerem. W Australi na stronie KIA bagaznik dachowy jest na liscie oryginalnych akcesoriów. W EU jest brak mozliwosci montazu wskazany w homologacji. I to zarowno dla wersji z otwieranym dachem jak i zwykłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Filipfm napisał:

 

To chyba kwestia homologacji - bo belki są dostępne w US czy OZI

248026PR.jpg?20210309054744

 

Tak samo jest ze Stingerem. W Australi na stronie KIA bagaznik dachowy jest na liscie oryginalnych akcesoriów. W EU jest brak mozliwosci montazu wskazany w homologacji. I to zarowno dla wersji z otwieranym dachem jak i zwykłym.

Normy CO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Azbest said:

 

tylko my tu rozmawiamy o SUVach które konkurują z segmentem D ... i nie jest to podniesiony segment D, tylko samochody od razu projektowane jako SUV

Arona to praktycznie polo na szczudłach / samochody z segmentu B

Jeśli Ty myślisz że tak się projektuje SUVy to się możesz srodze zawieść ile elementów mają wspólnych z ich klasowymi zwykłymi odpowiednikami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

 

Ja mam obecnie Mondeo 1.5T i na trasie to rewelacyjny samochód - długa skrzynia, bardzo cicho przy prędkościach autostradowych przy relatywnie niskich obrotach i spalaniu.

Nawet myślałem czy nie zamienić go Mondeo Hybrid, ale jeździć takim wielkim samochodem z tak beznadziejnym bagażnikiem znaczonym przez baterie ... a do tego właśnie głośnym na trasach (silnik wolnossący) ... odpuściłem. Ten samochód nie była projektowany jako hybryda - a ja już nie chce takich protez.

 

Mimo, że mondeo kombi ma jednak mniejszy bagażnik niż konkurencja, do tego jeszcze go więcej zabrali przez baterie ;] W suvach baterii się tak nie odczuje, jest gdzie je schować, w kombi kl. D ciężej to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, sdss napisał:

Normy CO ?

 

A cholera ich wie. Moze normy, moze DMC ... nie wiem :( 

 

W wypadku Stingera chyba pojscie na łatwiznę - bo faktycznie wersja ze szklanym dachem jest pod tym wzgledem problematyczna a poszli po całości i nawet do zwyklej wersji nie mozna zalozyc. Tzn technicznie mozna, ale jest ryzyko, ze przy jakims karampuk sie TU albo :milicja::czujnik: moze sie o to burzyc. 

Ze stingerem tez jest ciekawostka, ze zdaje sie od rocznika 2020 DMC przyczepy spadła z 1500 na 1000kg. W aucie, ktore ma 360KM i naped 4x4 :facepalm: ale w zasadzie niewiele nim pociągniesz

 

W sumie podobna akcja jest z Civicem - haka nie zalozysz bo jest centralny wydech, a oficjalnie na wersje ze szklanym dachem belek montowac nie mozna. A praktycznie wystarczy pamietac o nie otwieraniu szyberdachu i belki mozna zalozyc. 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

Tzn technicznie mozna, ale jest ryzyko, ze przy jakims karampuk sie TU albo :milicja::czujnik: moze sie o to burzyc. 

 

Niezła mina.

Do głowy by mi nie przyszło, że na auto nie można bagażnika dachowego wrzucić.

Ostatnia rzecz przy kupnie jaką bym sprawdzał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Filipfm napisał:

 

To chyba kwestia homologacji - bo belki są dostępne w US czy OZI

 

 

Tak samo jest ze Stingerem. W Australi na stronie KIA bagaznik dachowy jest na liscie oryginalnych akcesoriów. W EU jest brak mozliwosci montazu wskazany w homologacji. I to zarowno dla wersji z otwieranym dachem jak i zwykłym.

 

Tak, to kwestia homologacji. Akurat te belki bym przeżył, ale hak potrzebuję do platformy rowerowej. Przy nadwoziu sedan to nawet roweru do bagażnika wrzucę.

Stinger to liftback i awaryjnie rower się zmieści po zdjęciu koła i rozłożeniu kanapy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Azbest napisał:

 

Tak, to kwestia homologacji. Akurat te belki bym przeżył, ale hak potrzebuję do platformy rowerowej. Przy nadwoziu sedan to nawet roweru do bagażnika wrzucę.

Stinger to liftback i awaryjnie rower się zmieści po zdjęciu koła i rozłożeniu kanapy. 

 

 

Ja tez lubie sedany ... oglądać. Sam bym nigdy nie kupił właśnie ze względu na ograniczoną uzyteczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2021 o 14:37, Polarny napisał:

Niedawno założyłem wątek o zakupie używki 3-5 lat - jako drugie auto - ale rozpatruję plan, by obecny superb został zdegradowany do roli drugiego, a na jego miejsce nowe auto - w sensie również jako nowe z salonu.

Wymogi takie same jak zawsze w moim przypadku:

- klasa D (nie SUV)

- przestrzeń

- komfort

- dobre osiągi

- nieprzepłacanie za markę

- wyposażenie ma rolę drugorzędną, bo w klasie D i tak właściwie jest wszystko, co trzeba.

Brzmi trochę jak ustawiony przetarg, ale może coś się znajdzie oprócz superba?

Spoglądam teraz na 2.0 tsi, ale słabszą wersję 190 KM, gdyż nie chcę 4x4, wysokiego spalania i super osiągi nie są mi potrzebne.

Naprawdę dobrze wyposażony kosztuje ok. 145 tys. PLN. Co może być alternatywą? Mondeo?

Czy może - ze względu na wartość po kilku latach - lepiej patrzeć na promocje np. E-klasy? Trochę drożej w zakupie, ale sumarycznie może wyjść taniej ...

 

 

Podstawowe pytanie ile jesteś w stanie czekać na to auto? Bo dziś na superba przy niektórych wersjach jest 12+ u ciebie widze że w grę wchodzie DSG wiec mogą być jaj z produkcją. Rozeznaj sobie terminy bo mnie przy podobnych założeniach wyszło że auto może mi się nie zmieścić do odbioru w tym roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Niczego mi nie sprzedali, a tym bardziej SUVa, bo dla mnie to jest porażka, a nie auto. Mam na myśli cała kategorie, a nie tą Aronę. 

 

A ja na przykład przez analogię uważam, że Toyota Land Cruiser jest do kitu bo jechałem kiedyś Yarisem i mi się nie podobało bo nie miał bezprzewodowego kluczyka.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A ja na przykład przez analogię uważam, że Toyota Land Cruiser jest do kitu bo jechałem kiedyś Yarisem i mi się nie podobało bo nie miał bezprzewodowego kluczyka.

:ok:

 

A ja przez analogie napisze, że gadałem kiedyś z gościem co się chwalił, ze jest profesorem a okazało się, ze był analfabetą. 
P.S. W Ibizie dla przykładu jest dostępny aktywny asystent utrzymania pasa ruchu. No ale nie spodziewam się, ze pojmiesz aluzję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

A ja przez analogie napisze, że gadałem kiedyś z gościem co się chwalił, ze jest profesorem a okazało się, ze był analfabetą. 
P.S. W Ibizie dla przykładu jest dostępny aktywny asystent utrzymania pasa ruchu. No ale nie spodziewam się, ze pojmiesz aluzję. 

 

Jakiś aktywny asystent tu by się rzeczywiście przydał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, Janosik z Pogranicza said:

[...] bo dla mnie to jest porażka, a nie auto. Mam na myśli cała kategorie, a nie tą Aronę. 

W sumie idea crossoverów segmentu B jest trudna do zrozumienia. W większości przypadków kosztuje to więcej niż większe auto klasy C, miejsca w środku jest coś pomiędzy B a C, wykonane jest wg. standardów aut klasy B (wyciszenie, materiały, wyposażenie), ma wizualnie udawać coś czym nie jest (tzn bryły nadwozia mają nawiązywać do SUVa... ale same auta są mniejsze i przy SUVie wyglądają dziwnie - jak kucyk obok konia pociągowego ;) ).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Manx napisał:

W sumie idea crossoverów segmentu B jest trudna do zrozumienia. W większości przypadków kosztuje to więcej niż większe auto klasy C, miejsca w środku jest coś pomiędzy B a C, wykonane jest wg. standardów aut klasy B (wyciszenie, materiały, wyposażenie), ma wizualnie udawać coś czym nie jest (tzn bryły nadwozia mają nawiązywać do SUVa... ale same auta są mniejsze i przy SUVie wyglądają dziwnie - jak kucyk obok konia pociągowego ;) ).

Przecież z większymi SUVamijest podobnie. Całe to towarzystwo z niszowego produktu dla osób niepełnosprawnych stało się krzykiem mody. Nagle każdy ma problem z chorym kręgosłupem, chce się choć trochę czuć jak kierowca tira,  rozjeżdżać miejskie trawniki i wyobrażać sobie ze jego sprzęt mógłby służyć do jazdy terenowej, gdyby kiedyś przyszło mu coś takiego do głowy…

To jest perfidne wyciąganie kasy od naiwnych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Przecież z większymi SUVamijest podobnie. Całe to towarzystwo z niszowego produktu dla osób niepełnosprawnych stało się krzykiem mody. Nagle każdy ma problem z chorym kręgosłupem, chce się choć trochę czuć jak kierowca tira,  rozjeżdżać miejskie trawniki i wyobrażać sobie ze jego sprzęt mógłby służyć do jazdy terenowej, gdyby kiedyś przyszło mu coś takiego do głowy…

To jest perfidne wyciąganie kasy od naiwnych. 

Nie rozumie Twojego bulu dupy.

 

Jeden woli brunetki drugi rude , jeden chude drugi grube…..

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sdss napisał:

Nie rozumie Twojego bulu dupy.

 

Jeden woli brunetki drugi rude , jeden chude drugi grube…..


mi to ryba co kto lubi.  Nie lubię tylko jak się robi ludzi w balona i wyciąga kasę za marketingowe wydmuszki. Gruba kasę. Dodatkowo Kosztem środowiska 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A co Ciebie obchdzi na co ktos wydaje wlasne pieniadze, skoro mu to pasuje?

Sa jeszcze koszty społeczne i środowiskowe. Najwiecej przypadków gdy ktoś zajmuje więcej niż jedno miejsce parkingowe to właściciel dużego suva. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:


mi to ryba co kto lubi.  Nie lubię tylko jak się robi ludzi w balona i wyciąga kasę za marketingowe wydmuszki. Gruba kasę. Dodatkowo Kosztem środowiska 

Jakiego balona ? Każdy widzi co kupuje i za ile. Skoro kupił to zaakceptował wygląd cenę i funkcje. Koszt produkcji auta nie zależy od kształtu nadwozia,  masz jakieś dane ?

8 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Sa jeszcze koszty społeczne i środowiskowe. Najwiecej przypadków gdy ktoś zajmuje więcej niż jedno miejsce parkingowe to właściciel dużego suva. 

Duża limuzyna zajmuje dokładnie tyle samo miejsca co duży suv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Janosik z Pogranicza said:

Sa jeszcze koszty społeczne i środowiskowe. Najwiecej przypadków gdy ktoś zajmuje więcej niż jedno miejsce parkingowe to właściciel dużego suva. 

 

Aha :hehe: Ale dyskusja zdaje sie jest glownie o podniesionych autach klasy B lub C :facepalm:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Aha :hehe: Ale dyskusja zdaje sie jest glownie o podniesionych autach klasy B lub C :facepalm:

Nie dyskusja jest o klasie D lub SUV jako alternatywa.  Mniejsze suvy były tylko przykładem w kwestii wyposażenia (ze nie odbiega ono od tego co w danej klasie jest standardem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sdss napisał:

Jakiego balona ? Każdy widzi co kupuje i za ile. Skoro kupił to zaakceptował wygląd cenę i funkcje. Koszt produkcji auta nie zależy od kształtu nadwozia,  masz jakieś dane ?

Duża limuzyna zajmuje dokładnie tyle samo miejsca co duży suv. 

I mam takie samo zdanie w tej sprawie. Tylko ze one zwykle nie parkują na zatłoczonych centrach handlowych. Po prostu jest ich o wiele mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2021 o 14:37, Polarny napisał:

Niedawno założyłem wątek o zakupie używki 3-5 lat - jako drugie auto - ale rozpatruję plan, by obecny superb został zdegradowany do roli drugiego, a na jego miejsce nowe auto - w sensie również jako nowe z salonu.

Wymogi takie same jak zawsze w moim przypadku:

- klasa D (nie SUV)

- przestrzeń

- komfort

- dobre osiągi

- nieprzepłacanie za markę

- wyposażenie ma rolę drugorzędną, bo w klasie D i tak właściwie jest wszystko, co trzeba.

Brzmi trochę jak ustawiony przetarg, ale może coś się znajdzie oprócz superba?

Spoglądam teraz na 2.0 tsi, ale słabszą wersję 190 KM, gdyż nie chcę 4x4, wysokiego spalania i super osiągi nie są mi potrzebne.

Naprawdę dobrze wyposażony kosztuje ok. 145 tys. PLN. Co może być alternatywą? Mondeo?

Czy może - ze względu na wartość po kilku latach - lepiej patrzeć na promocje np. E-klasy? Trochę drożej w zakupie, ale sumarycznie może wyjść taniej ...

 

 

 

Trochę nie mój zakres zainteresowań, ale wydaje mi się, że nic lepszego od Superba nie znajdziesz.

Tzn nic lepszego subiektywnie, bo z tego co widzę taka ilość miejsca z tyłu jest kluczowa ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

I mam takie samo zdanie w tej sprawie. Tylko ze one zwykle nie parkują na zatłoczonych centrach handlowych. Po prostu jest ich o wiele mniej. 

Ok, wprowdzmy zakaz wjazdu do centrów handlowych aut o wymiarach większych niż? 

Właśnie jakich ?

 

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minutes ago, Janosik z Pogranicza said:

I mam takie samo zdanie w tej sprawie. Tylko ze one zwykle nie parkują na zatłoczonych centrach handlowych. Po prostu jest ich o wiele mniej. 

 

Na szczescie tyle mozesz, co sobie popisac bez sensu na forum internetowym ;]

NIe chcesz to nie kupuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

W sumie idea crossoverów segmentu B jest trudna do zrozumienia. W większości przypadków kosztuje to więcej niż większe auto klasy C, miejsca w środku jest coś pomiędzy B a C, wykonane jest wg. standardów aut klasy B (wyciszenie, materiały, wyposażenie), ma wizualnie udawać coś czym nie jest (tzn bryły nadwozia mają nawiązywać do SUVa... ale same auta są mniejsze i przy SUVie wyglądają dziwnie - jak kucyk obok konia pociągowego ;) ).

Mam Opla Insignię i Kie Soul.

Wszystko co piszesz to prawda, mimo wszystko lubię to trzeszczące i warczące pudełeczko (dodatkowo na 18"), a żona jest nim wręcz zachwycona.

Wcześniej też podśmiewałem się z mody na SUV i crossovery, bo jeździłem plaskaczami po budowach tam gdzie ludzie w lakierkach SUVa bali się ubrudzić.

Teraz wiem, że do mojego czy żony trybu eksploatacji auta tylko SUV.

Gdybym latał po A i S to byłaby inna bajka (wiadomo, w trasę tylko Oplem, bo KIA jest zbyt męcząca na dłuższą metę - krótka skrzynia i hałas).

 

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:


mi to ryba co kto lubi.  Nie lubię tylko jak się robi ludzi w balona i wyciąga kasę za marketingowe wydmuszki. Gruba kasę. Dodatkowo Kosztem środowiska 

Dokladnie.Tez nie lubie gdy ludzi robi sie w balona.Przykladowo nowe auta sa takie drogie teraz-2 razy drozsze niz uzywki.Czemu zadna firma nie produkuje uzywek typu Audi A8 z 2000 roku-bylby spory popyt wsrod ludzi ktorzy chca jezdzic w prestizu i komforcie a nie tluc sie jakimis drogimi ,nowoczesnymi ,podniesionymi badziewami.

  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał:

Trochę nie mój zakres zainteresowań, ale wydaje mi się, że nic lepszego od Superba nie znajdziesz.

Tzn nic lepszego subiektywnie, bo z tego co widzę taka ilość miejsca z tyłu jest kluczowa ;)

 

Wszystko zależy od gustu.

Ja osobiście patrzyłem głównie na superby i paassty, nie chciałem forda.

Ale po obejerzniu kilku sztuk miałem wrażenie że skoda jest po prostu dalej skodą.

 

Wersje Style dalej nie dawały odczuć, że to auto za tyle $$$. Zacząłem porównywać do Mondeo i gusta gustami ale Ford mimo że jest plastikowy to zrobił na kilku osobach bardziej pozytywne wrażenie niż skoda.

Do skody zniechęcały mnie ceny i kilka rzeczy.

Klapa bagażnika cienka jak w octavii, Wyższy i nie równy próg załadunkowy, W większości wersji klasyczne zegary i nie zbyt wygodne dla mnie fotele.

 

Edytowane przez komor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wlad napisał:

Dokladnie.Tez nie lubie gdy ludzi robi sie w balona.Przykladowo nowe auta sa takie drogie teraz-2 razy drozsze niz uzywki.Czemu zadna firma nie produkuje uzywek typu Audi A8 z 2000 roku-bylby spory popyt wsrod ludzi ktorzy chca jezdzic w prestizu i komforcie a nie tluc sie jakimis drogimi ,nowoczesnymi ,podniesionymi badziewami.

Właśnie znalazłeś swoją niszę, produkcję używanych aut ;l

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ZUBERTO napisał:

Właśnie znalazłeś swoją niszę, produkcję używanych aut ;l

To nie ja -to ci ktorych producenci robia w balona:hehe:

Ja mam teraz Yeti i jest to idealny woz do moich w 80% miejskich potrzeb.Na pewno nie zamienilbym przykladowo na Superba-mimo ze pewnie we wszystkich kategoriach jest lepszy.Wiec gadanie ze sa one za drogie troche mnie smieszy-jakos dziwnym trafem trzymaja cene.A to rynek uzywanych aut weryfikuje wartosc aut.Co ciekawe jednym z argumentow o niskiej jakosci sa te o pochodzeniu od klasy B.Ale-mialem Merive B oparta o Corse D i jezdzilem tez Corsa.Gdyby nie wpis w Wikipedii to nigdy by mi nie przyszlo do glowy ze te 2 auta maja cos wspolnego ze soba pod kazdym wzgledem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież z większymi SUVamijest podobnie. Całe to towarzystwo z niszowego produktu dla osób niepełnosprawnych stało się krzykiem mody. Nagle każdy ma problem z chorym kręgosłupem, chce się choć trochę czuć jak kierowca tira,  rozjeżdżać miejskie trawniki i wyobrażać sobie ze jego sprzęt mógłby służyć do jazdy terenowej, gdyby kiedyś przyszło mu coś takiego do głowy…
To jest perfidne wyciąganie kasy od naiwnych. 

Bez sensu ta mantra z wyciąganiem kasy od naiwnych. Ot, moda w najgorszym przypadku.

Ja np. nie chciałem SUVa, a finalnie go mam. Po przymiarkach okazało się, że tylko w SUVie miałem jakieś poczucie sensowności zmiany i spełnionych kilka dodatkowych warunków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Nie dyskusja jest o klasie D lub SUV jako alternatywa.  Mniejsze suvy były tylko przykładem w kwestii wyposażenia (ze nie odbiega ono od tego co w danej klasie jest standardem)

 

 

SUV klasy D zwykle ma wymiary wzdłuż i wszerz takie same jak ta klasa D, jest tylko wyższy. Jeśli Ci przeszkadza, że zajmuje więcej miejsca parkingowego na wysokość...

:nie_wiem:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał:

I mam takie samo zdanie w tej sprawie. Tylko ze one zwykle nie parkują na zatłoczonych centrach handlowych. Po prostu jest ich o wiele mniej. 

 

Odpowiedzią na problem dużych SUVów jest produkcja małych SUVów klasy B. Te nie zajmują dużo miejsca ale mimo wszystko Ci się nie podobają. A dlaczego? Dlatego, że duże SUVy zajmują dużo miejsca.

Pokrętna logika.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie we wszystkich. Do mojej teściowej Superb nie dojedzie. Musiałbym go zostawiać przy drodze i iść 100 m na nogach. Choć to może też zaleta ;]

 

Myślę, że Superb Scout jest odpowiedzią na wszystkie problemy poruszone w tym wątku.

:skromny:

 

200302_The-SKODA-SUPERB-SCOUT-3-1440x960

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, VVojteck napisał:

Bez sensu ta mantra z wyciąganiem kasy od naiwnych. Ot, moda w najgorszym przypadku.
Ja np. nie chciałem SUVa, a finalnie go mam. Po przymiarkach okazało się, że tylko w SUVie miałem jakieś poczucie sensowności zmiany i spełnionych kilka dodatkowych warunków.

 

Ja tylko powiem, że SUVy to przeżytek. Nie są ani tak pakowne ani tak terenowe jak powinny być. Idzie nowa moda i to dopiero będzie ciekawe. 

;]

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sdss napisał:

Ok, wprowdzmy zakaz wjazdu do centrów handlowych aut o wymiarach większych niż? 

Właśnie jakich ?

 

Nie chodzi o zakaz wjazdu. Niech płaca za dwa miejsca parkingowe skoro tyle zajmują. A kwestie środowiska mogłaby załatwić akcyza na adekwatnym poziomie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dokladnie.Tez nie lubie gdy ludzi robi sie w balona.Przykladowo nowe auta sa takie drogie teraz-2 razy drozsze niz uzywki.Czemu zadna firma nie produkuje uzywek typu Audi A8 z 2000 roku-bylby spory popyt wsrod ludzi ktorzy chca jezdzic w prestizu i komforcie a nie tluc sie jakimis drogimi ,nowoczesnymi ,podniesionymi badziewami.
Ale,ze produkowac juz używane auta?
Byłyby droższe od ich nowych odpowiedników raczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Wszystko zależy od gustu.
Ja osobiście patrzyłem głównie na superby i paassty, nie chciałem forda.
Ale po obejerzniu kilku sztuk miałem wrażenie że skoda jest po prostu dalej skodą.
 
Wersje Style dalej nie dawały odczuć, że to auto za tyle $$$. Zacząłem porównywać do Mondeo i gusta gustami ale Ford mimo że jest plastikowy to zrobił na kilku osobach bardziej pozytywne wrażenie niż skoda.
Do skody zniechęcały mnie ceny i kilka rzeczy.
Klapa bagażnika cienka jak w octavii, Wyższy i nie równy próg załadunkowy, W większości wersji klasyczne zegary.
 
Ale nowego mondeo bym raczej nie kupił, prędzej skode 8-)
Superb to taki tani pazdzierz, tylko większy. Mimo, ze producent twierdzi, że to nowa definicja luksusu, nic to nie zmienia.
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja -to ci ktorych producenci robia w balona:hehe:
Ja mam teraz Yeti i jest to idealny woz do moich w 80% miejskich potrzeb.Na pewno nie zamienilbym przykladowo na Superba-mimo ze pewnie we wszystkich kategoriach jest lepszy.Wiec gadanie ze sa one za drogie troche mnie smieszy-jakos dziwnym trafem trzymaja cene.A to rynek uzywanych aut weryfikuje wartosc aut.Co ciekawe jednym z argumentow o niskiej jakosci sa te o pochodzeniu od klasy B.Ale-mialem Merive B oparta o Corse D i jezdzilem tez Corsa.Gdyby nie wpis w Wikipedii to nigdy by mi nie przyszlo do glowy ze te 2 auta maja cos wspolnego ze soba pod kazdym wzgledem.
Superb lepszy od Yeti jedynie jak dla kogoś wyznacznikiem jest wielkość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja -to ci ktorych producenci robia w balona:hehe:
Ja mam teraz Yeti i jest to idealny woz do moich w 80% miejskich potrzeb.Na pewno nie zamienilbym przykladowo na Superba-mimo ze pewnie we wszystkich kategoriach jest lepszy.Wiec gadanie ze sa one za drogie troche mnie smieszy-jakos dziwnym trafem trzymaja cene.A to rynek uzywanych aut weryfikuje wartosc aut.Co ciekawe jednym z argumentow o niskiej jakosci sa te o pochodzeniu od klasy B.Ale-mialem Merive B oparta o Corse D i jezdzilem tez Corsa.Gdyby nie wpis w Wikipedii to nigdy by mi nie przyszlo do glowy ze te 2 auta maja cos wspolnego ze soba pod kazdym wzgledem.
Zawsze mi się Yeti podobało
Jaki silnik?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Nie chodzi o zakaz wjazdu. Niech płaca za dwa miejsca parkingowe skoro tyle zajmują. A kwestie środowiska mogłaby załatwić akcyza na adekwatnym poziomie. 

Jeżeli parking jest płatny to i owszem, pod warunkiem, że parkujące koślawo Pancie w płaskiej klasie B też musiałyby płacić jak za 2 miejsca.

Drugi warunek jest taki, aby owe miejsca spełniały wymogi rozporządzenia co do wymiarów, bo jak na razie to w wielu miejscach dużo brakuje na długość bym się Insignią mieścił.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.