Jump to content

Wszystkie drogi prowadzą do superba (klasa D)?


Polarny
 Share

Recommended Posts

22 minuty temu, pij napisał:

Zawsze mi się Yeti podobało emoji106.png
Jaki silnik?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Najmniejszy:hehe:

1.2 TSI.Wbrew pozorom  daje rade:ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Rado_ napisał:

Ale,ze produkowac juz używane auta?
Byłyby droższe od ich nowych odpowiedników raczej.

Ale jak to?

Przeciez Edek spod piatki ma takie A8 w hajlajnie i dal za nie 20 patoli.Wymienil potem co prawda wtryski,turbo,dwumase i pompe  ale to mu Zdzisiek robil na fuche w POMie wiec  tak czy inaczej wyszlo taniej niz nowa Astra.A gdzie tam Astrze do Audi:dziekidzieki:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o zakaz wjazdu. Niech płaca za dwa miejsca parkingowe skoro tyle zajmują. A kwestie środowiska mogłaby załatwić akcyza na adekwatnym poziomie. 

Jest w cenie paliwa. Więcej palą przecież.
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Rado_ napisał:

Superb to taki tani pazdzierz, tylko większy. Mimo, ze producent twierdzi, że to nowa definicja luksusu, nic to nie zmienia.

 

Nowa definicja luksusu to jest właśnie tani paździerz poparty pewnością siebie producenta.

:hehe:

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Nowa definicja luksusu to jest właśnie tani paździerz poparty pewnością siebie producenta.

:hehe:

 

 

A jak myślisz 🤣 taki test 

Edited by sdss
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, wlad said:

Przeciez Edek spod piatki ma takie A8 w hajlajnie i dal za nie 20 patoli.Wymienil potem co prawda wtryski,turbo,dwumase i pompe  ale to mu Zdzisiek robil na fuche w POMie wiec  tak czy inaczej wyszlo taniej niz nowa Astra.A gdzie tam Astrze do Audi:dziekidzieki:

Tak - to jest sedno. Nawet na AK często jak ktoś pyta o nowe auto, to są tacy, którzy doradzają większe i premium 5-10 letnie.

Ja tak obserwuję, że w prowincjonalnej mentalności to bardzo ważne mieć duże auto premium. Kiedy pojadę do teściów do małej mieściny na południu Polski, to pełno tam BMW i Audi z początków tego wieku i końcówki lat 90. Auto premium, im większe i starsze tym lepsze (bo tańsze w zakupie) i mania wyższości właściciela, bo taki ktos jest nie byle kim, osiągnął sukces życiowy, bo ma Audi/BMW, a nie Skodę czy Fiata.. co z tego że jego auto to już emeryt ;) . Kiedyś podwiozłem teścia do okolicznego warsztatu tam na południu Polski, bo odbierał swoje niepremium auto od mechanika - plac mieli zawalony w większości "premiumami" w wieku 15-25 lat (BMW 3,5, parę 7, Audi A4, A6, parę A8).

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, sdss napisał:

Duża limuzyna zajmuje dokładnie tyle samo miejsca co duży suv. 

Mimo takich samych lub mniejszych rozmiarów, suvy zajmują jednak więcej miejsca. Taki paradoks matematyczny.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, kravitz napisał:

 

Trochę nie mój zakres zainteresowań, ale wydaje mi się, że nic lepszego od Superba nie znajdziesz.

Tzn nic lepszego subiektywnie, bo z tego co widzę taka ilość miejsca z tyłu jest kluczowa ;)

Fakt - ta ilość miejsca z tyłu przebija z każdego mojego posta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Polarny napisał:

Fakt - ta ilość miejsca z tyłu przebija z każdego mojego posta.

 

Swoją drogą, nie wiem do czego tego miejsca potrzebujesz ;)

Jak obserwuję swoje dzieciaki na trasie, to dla nich w takim Golfie nie jest problem brak miejsca na nogi, bo te mogą jeszcze jako tako wyciągnąć. Nie maja jak w RyanAir ;]

Problemem jest zwyczajnie jedna pozycja i w pewnym momencie jest potrzeba a to usiąść na lewym pułdupku, a to na prawym.

Po zwiększeniu miejsca pomiędzy kanapą a fotelami, nadal siedzą na tyłkach i wiele się nie zmienia ;]

Nawet jak nogi wyciągniesz prawie na maks do przodu (bo tyle miejsca jest w Superbie), to nogi leżą na udach na kanapie i to miejsce zaczyna byc dokuczliwie.

A z nogami do góry czy w bok, nie jest zbyt zdrowo w razie jakiegos wypadku ;)

 

Warto może rozważyć jednak coś mniejszego, a wtedy wejdą jakieś inne wynalazki, może cichsze, może bardziej poręczne, itp.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Manx napisał:

Kiedy pojadę do teściów do małej mieściny na południu Polski, to pełno tam BMW i Audi z początków tego wieku i końcówki lat 90. Auto premium, im większe i starsze tym lepsze (bo tańsze w zakupie) i mania wyższości właściciela, bo taki ktos jest nie byle kim, osiągnął sukces życiowy, bo ma Audi/BMW, a nie Skodę czy Fiata

 

A jaka powinna być Twoim zdaniem alternatywa dla tej 15 letniej A4 czy tam BMW 3 dla tych ludzi?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Polarny napisał:

Fakt - ta ilość miejsca z tyłu przebija z każdego mojego posta.

na nogi w przód

na szerokość już nie jest tak różowo - 3 osoby z tyłu i robi się ciasno

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, kravitz napisał:

 

Swoją drogą, nie wiem do czego tego miejsca potrzebujesz ;)

Jak obserwuję swoje dzieciaki na trasie, to dla nich w takim Golfie nie jest problem brak miejsca na nogi, bo te mogą jeszcze jako tako wyciągnąć. Nie maja jak w RyanAir ;]

Problemem jest zwyczajnie jedna pozycja i w pewnym momencie jest potrzeba a to usiąść na lewym pułdupku, a to na prawym.

Po zwiększeniu miejsca pomiędzy kanapą a fotelami, nadal siedzą na tyłkach i wiele się nie zmienia ;]

Nawet jak nogi wyciągniesz prawie na maks do przodu (bo tyle miejsca jest w Superbie), to nogi leżą na udach na kanapie i to miejsce zaczyna byc dokuczliwie.

A z nogami do góry czy w bok, nie jest zbyt zdrowo w razie jakiegos wypadku ;)

 

Warto może rozważyć jednak coś mniejszego, a wtedy wejdą jakieś inne wynalazki, może cichsze, może bardziej poręczne, itp.

 

Ja bym doradził coś, w czym można regulować kąt oparcia tylnej kanapy. IMO to lepsze niż ta pusta przestrzeń na nogi, która niczemu nie służy. Taki Kodiaq jest IMO sto razy lepiej zaprojektowany od Superba.

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Piotrus napisał:

 

A jaka powinna być Twoim zdaniem alternatywa dla tej 15 letniej A4 czy tam BMW 3 dla tych ludzi?

 

Dacia Sandero stepway. Tanie, młode i nawet fajnie wygląda.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Dacia Sandero stepway. Tanie, młode i nawet fajnie wygląda.

 

 

Apropo tych 15 letnich premiumów.

U mnie przed domem buduje się osiedle domków bliźniaków.

Ekipy budowlane przyjeżdżają własnie takimi premiumami. Najłabszy to jest chyba Opel Vectra C, prawie wtyd. A tak, to Audi, włącznie z A6. 

Ja pewnie byłem na studiach jak te sprzety wychodziły z fabryki. A studiowałem juz jakis dłuższy czas temu ;]

 

Ludzie natomiast którzy przyjeżdżaja oglądac te bliźniaki, które jednak są w ofercie około 1mln PLN (musi być na nie jakos stać, choćby na ratę), przyjeżdżają właśnie Sandero, czy innymi kompaktami ;] Oczywiście nowszymi.

 

Jak to jest, że biedny wydaje kasę aby sie pokazać, a bogaty ma to w dupie? ;]

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kravitz napisał:

 

Apropo tych 15 letnich premiumów.

U mnie przed domem buduje się osiedle domków bliźniaków.

Ekipy budowlane przyjeżdżają własnie takimi premiumami. Najłabszy to jest chyba Opel Vectra C, prawie wtyd. A tak, to Audi, włącznie z A6. 

Ja pewnie byłem na studiach jak te sprzety wychodziły z fabryki. A studiowałem juz jakis dłuższy czas temu ;]

 

Ludzie natomiast którzy przyjeżdżaja oglądac te bliźniaki, które jednak są w ofercie około 1mln PLN (musi być na nie jakos stać, choćby na ratę), przyjeżdżają właśnie Sandero, czy innymi kompaktami ;] Oczywiście nowszymi.

 

Jak to jest, że biedny wydaje kasę aby sie pokazać, a bogaty ma to w dupie? ;]

 

Ja też jak budowałem dom to jeździłem Lanosem/Chevroletem a wykonawcy starymi BMW. Jak ci ludzie już zbudują swoje domy (i może częściowo spłacą) to zamienią te Dacie na coś odpowiedniego. Wszystko po kolei.

:ok:

 

 

Link to comment
Share on other sites

 
Dacia Sandero stepway. Tanie, młode i nawet fajnie wygląda.
 
W UK te auta niesamowicie trzymają cenę.Dla mnie auto ideał...gdyby nie jego środek niestety i brak automatu.

Wysłane z mojego moto g(9) play przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja też jak budowałem dom to jeździłem Lanosem/Chevroletem a wykonawcy starymi BMW. Jak ci ludzie już zbudują swoje domy (i może częściowo spłacą) to zamienią te Dacie na coś odpowiedniego. Wszystko po kolei.

:ok:

 

 

 

Ostatnio u mnie ekipa jeszcze kostkę kładła.

Rozłożyli swoje graty w garażu, zrobili tez prowizoryczna kuchnię.

 

Papieroski i piwko oczywiście wchodziło gładziutko.

A co jedli?

Mi się słabo zrobiło od tego.

Chleb z margaryną, a to taka jakby pasztetowa najtańsza, z jakiejś folii.

Nie taka, co to ma przynajmniej kolor pasztetu i jako tako stała konsystencję.

Takie coś, co ja psu kupuję, jak mu chce przemycić tabletkę na odrobaczenie

i-duda-pasztetowa-firmowa.jpg

 

Oni więcej na piwo i fajki wydawali na dzien niz na jedzenie.

Oczywiście Audi podjechało.

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kravitz napisał:

Ludzie natomiast którzy przyjeżdżaja oglądac te bliźniaki, które jednak są w ofercie około 1mln PLN (musi być na nie jakos stać, choćby na ratę), przyjeżdżają właśnie Sandero, czy innymi kompaktami ;] Oczywiście nowszymi.

 

Jak to jest, że biedny wydaje kasę aby sie pokazać, a bogaty ma to w dupie? ;]

Taki paradoks, bardzo często ludzie obrzydliwie bogaci wyglądają gorzej od przeciętniaków albo eleganckich żuli. Nie oceniaj książki po okładce.

Stąd też właściciel firmy, która robiła mi stolarkę okienną przyjeżdżał do każdego na pomiary i rozmowy (do domków gdzie trochę okien było) starym firmowym citroenem C3. Prywatnie do biura i z biura jeździł Porsche/Mercedesem S ;]

 

Aleee, bogaty nie kupuje bliźniaka za np. 1 MLN zł, on sprzedaje te bliźniaki i mieszka na działce za 2 MLN :phi:

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, komor napisał:

Aleee, bogaty nie kupuje bliźniaka za np. 1 MLN zł, on sprzedaje te bliźniaki i mieszka na działce za 2 MLN

 

Słowo "bogaty" uzyłem dla uproszczenia.

Tych z Sandero na te domki było stać. Tych z Audi na pewno nie ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, wlad napisał:

W UK te auta niesamowicie trzymają cenę.Dla mnie auto ideał...gdyby nie jego środek niestety i brak automatu.

 

W porównaniu do innych krajów Unii to u nas chyba ich jeździ najmniej. Tam są rzeczywiście popularniejsze. Na pocieszenie - mamy dużo Dusterów, które też mają dobey stosunek ceny do tego co oferują.

:ok:

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Dacia Sandero stepway. Tanie, młode i nawet fajnie wygląda.

 

A widziałeś ile tam jest z tyłu miejsca na nogi?

16268612581254511828908107578431.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Piotrus napisał:

A widziałeś ile tam jest z tyłu miejsca na nogi?

16268612581254511828908107578431.jpg

 

Fotel pewnie na maksa do tyłu, aby było łatwiej zrobić zdjęcie deski rozdzielczej.

Pozycja raczej dla szympansa i nikt tak nie jeździ.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Piotrus napisał:

A widziałeś ile tam jest z tyłu miejsca na nogi?

16268612581254511828908107578431.jpg

 

Są też te Logany kombi a nawet miniwan dla tych co potrzebują miejsca. Tu nie chodzi o konkretny model/markę tylko o kupowanie aut jak najmłodszych ale budżetowych zamiast wyeksploatowanych premiumów, które i tak finalnie okazują się droższe jeśli mają być utrzymywane w stanie nadającym się do jazdy.

 

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, kravitz napisał:

 

Apropo tych 15 letnich premiumów.

U mnie przed domem buduje się osiedle domków bliźniaków.

Ekipy budowlane przyjeżdżają własnie takimi premiumami. Najłabszy to jest chyba Opel Vectra C, prawie wtyd. A tak, to Audi, włącznie z A6. 

Ja pewnie byłem na studiach jak te sprzety wychodziły z fabryki. A studiowałem juz jakis dłuższy czas temu ;]

 

Ludzie natomiast którzy przyjeżdżaja oglądac te bliźniaki, które jednak są w ofercie około 1mln PLN (musi być na nie jakos stać, choćby na ratę), przyjeżdżają właśnie Sandero, czy innymi kompaktami ;] Oczywiście nowszymi.

 

Jak to jest, że biedny wydaje kasę aby sie pokazać, a bogaty ma to w dupie? ;]

Tu może chodzić też o co innego.

Przykładowo, ci z ekip budowlanych potrafią se sami jako tako ogarnąć auto, a jak wyskoczy coś trudniejszego to mają kumpla mechanika co ogarnie. Dodatkowo takim fachowcom z reguły nie przeszkadza, że auto nie jest mechanicznie i wizualnie tiptop (poza tymi co mają zajoba na punkcie wyglądu).

Ci od domków za bańkę to przedstawiciele "nowego miastowego pokolenia", co pracują głową i długopisem, mający przysłowiowe 2 lewe ręce do mechaniki.

W takim przypadku i jedni i drudzy postępują racjonalnie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Są też te Logany kombi a nawet miniwan dla tych co potrzebują miejsca. Tu nie chodzi o konkretny model/markę tylko o kupowanie aut jak najmłodszych ale budżetowych zamiast wyeksploatowanych premiumów, które i tak finalnie okazują się droższe jeśli mają być utrzymywane w stanie nadającym się do jazdy.

 

 

Fajnie się pisze jak się na to patrzy z boku, co innego jakbyś miał budżet max 10 koła i mieszkał we wspomnianej miejscowości.

 

Te wspomniane "premiumy" mimo wszystko są w stanie przeżyć naprawdę dużo i to jest głowny powód dla którego są chętnie wybierane przez ludzi którzy mają niski budżet.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Piotrus napisał:

Te wspomniane "premiumy" mimo wszystko są w stanie przeżyć naprawdę dużo i to jest głowny powód dla którego są chętnie wybierane przez ludzi którzy mają niski budżet.

 

Więcej niz Toyota Yaris w tym samym budżecie?

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, ZUBERTO napisał:

Tu może chodzić też o co innego.

Przykładowo, ci z ekip budowlanych potrafią se sami jako tako ogarnąć auto, a jak wyskoczy coś trudniejszego to mają kumpla mechanika co ogarnie. Dodatkowo takim fachowcom z reguły nie przeszkadza, że auto nie jest mechanicznie i wizualnie tiptop (poza tymi co mają zajoba na punkcie wyglądu).

Ci od domków za bańkę to przedstawiciele "nowego miastowego pokolenia", co pracują głową i długopisem, mający przysłowiowe 2 lewe ręce do mechaniki.

W takim przypadku i jedni i drudzy postępują racjonalnie.

 

Ok, ale ich żywot wygląda tak, że oni na tym osiedlu nocują.

Ci akurat maja wynajety cały dom, który stał obok tego osiedla.

Z tego co wiem właściciel go sprzedał.

Normalnie to sa jakies przyczepki kempingowe czy inne baraki.

 

Nie ma tych gości całymi tygodniami w domu.

Czasem jest tak, że dojeżdżają codziennie do domu, jak Ci u mnie od kostki, z Ciechanowa.

 

I w weekend zamiast sie wziać i pieprznąć na leżak czy inne coś, to renimuja premiuma, bo potrafią?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kravitz said:

Ekipy budowlane przyjeżdżają własnie takimi premiumami. Najłabszy to jest chyba Opel Vectra C, prawie wtyd. A tak, to Audi, włącznie z A6. 

Ja pewnie byłem na studiach jak te sprzety wychodziły z fabryki. A studiowałem juz jakis dłuższy czas temu ;]

 

Ludzie natomiast którzy przyjeżdżaja oglądac te bliźniaki, które jednak są w ofercie około 1mln PLN (musi być na nie jakos stać, choćby na ratę), przyjeżdżają właśnie Sandero, czy innymi kompaktami ;] Oczywiście nowszymi.

 

Jak to jest, że biedny wydaje kasę aby sie pokazać, a bogaty ma to w dupie? ;]

Ostatnio obywatel Ukrainy, który robił mi pewne prace remontowe, pouczał mnie że żyje się krótko (gość circa lat 30) i trzeba jeździć dobrymi autami, bo po tym się u nich ocenia człowieka kim jest (mnie uznał za nudziarza  - seat kombi).  On jak wraca na Ukrainę, to ma "szacunek bo ma dwa dobre auta i to solidne".... Audi A8 (D2 z lat 90) i kabriolet (Audi cabriolet bazujacej na Audi 80). Widziałem tylko jedno z tych aut (cabrio) i każdy element blacharski był albo obity albo z rdzą, albo pomalowany tak by było widać, że malowany, a do tego kiedy ruszał spod bramy to zostawaą specyficzna woń mieszaniny LPG i przepalonego oleju ;)  Człowiek sukcesu jak w mordę strzelił :phi:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kravitz napisał:

I w weekend zamiast sie wziać i pieprznąć na leżak czy inne coś, to renimuja premiuma, bo potrafią?

Ty ich nie zrozumiesz, a oni Ciebie, na tym różność polega.

Jeden chce leżakować w weekend, a drugi odrobinę luksusu w aucie.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, kravitz napisał:

 

Więcej niz Toyota Yaris w tym samym budżecie?

Yaris jest jednak mniejszym autem niż wspomniana BMW 3 czy A4 więc sprawiedliwie należałoby zmniejszyć budżet bo auto ma inne walory użytkowe niż konkurent.

 

A odpowiadając na pytanie, aktualnie na mobile.de jest 10 Yarisów z nalotem >300kkm i 600 A4 także myślę że tak.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Piotrus napisał:

Yaris jest jednak mniejszym autem niż wspomniana BMW 3 czy A4 więc sprawiedliwie należałoby zmniejszyć budżet bo auto ma inne walory użytkowe niż konkurent.

 

A odpowiadając na pytanie, aktualnie na mobile.de jest 10 Yarisów z nalotem >300kkm i 600 A4 także myślę że tak.

 

Yaris mniejsze od A4, a A4 mniejsze od Q7.

Dlaczego nie szukac Q7?

 

Zasadniczo sprowadza się to do ustalenia granic opłacalności i ogólnie zarządzania swoim majątkiem.

 

Jak ktos jeździ starym Audi i je pasztetową za 2PLN, to gdzieś popełnił błąd.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Piotrus napisał:

Yaris jest jednak mniejszym autem niż wspomniana BMW 3 czy A4 więc sprawiedliwie należałoby zmniejszyć budżet bo auto ma inne walory użytkowe niż konkurent.

Jeżeli mowa o starej 3 to zewnętrznie może i jest wieksze, ale wciskać się do niego trzeba i siedzieć upchniętym jak ogórek w słoiku identycznie jak w Yarisie (z przodu to może nawet i luźniej w Yarisie).

Oczywiści reszta wrażeń na plus dla starej 3.

Edited by ZUBERTO
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, kravitz napisał:

 

Yaris mniejsze od A4, a A4 mniejsze od Q7.

Dlaczego nie szukac Q7?

 

Nie do końca rozumiem Twoją logikę. Skoro jest potrzeba przewiezienia co weekend 4x glazurników ze sprzętem spod Zamościa do Wwy i nazad to ciężko proponować Yarisa jako alternatywę do wypierdzianej A4/A6 kombi.

 

 

 

3 minuty temu, kravitz napisał:

Jak ktos jeździ starym Audi i je pasztetową za 2PLN, to gdzieś popełnił błąd.

I jakby kupił tego Yarisa to od razu mógłby iść na ostrygi z Wieniawą?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

Jeżeli mowa o starej 3 to zewnętrznie może i jest wieksze, ale wciskać się do niego trzeba i siedzieć upchniętym jak ogórek w słoiku identycznie jak w Yarisie (z przodu to może nawet i luźniej w Yarisie).

Oczywiści reszta wrażeń na plus dla starej 3.

Akurat 3 i a4 faktycznie są małe w środku, możesz sobie w to miejsce wstawić jakąś 5 i A6, w tym budżecie to już praktycznie jedna cena za zbliżone auta.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Nie do końca rozumiem Twoją logikę. Skoro jest potrzeba przewiezienia co weekend 4x glazurników ze sprzętem spod Zamościa do Wwy i nazad to ciężko proponować Yarisa jako alternatywę do wypierdzianej A4/A6 kombi.

 

To jest zjawisko znane i łatwe do sprawdzenia, nie tylko jesli chodzi o ekipy remontowe czy budowlańców ze sprzętem.

 

Podjedź pod pierwszy lepszy budynek typu biuro + magazyn.

 

Jak jest rozdzielony parking, to pod biurem stoją małe Toyoty, Seaty czy Skody, a pod magazynem duże stare premiumy.

A do magazynu nie przywozisz swojego sprzetu i wózka widłowego w częściach.

Czy przywozisz?

 

4 minuty temu, Piotrus napisał:

jakby kupił tego Yarisa to od razu mógłby iść na ostrygi z Wieniawą?

 

Starczy przynajmniej na kiełbasę

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Piotrus napisał:

Fajnie się pisze jak się na to patrzy z boku, co innego jakbyś miał budżet max 10 koła i mieszkał we wspomnianej miejscowości.

 

Też miałem kiedyś budżet 10 koła a we wspomnianych miejscowościach też jest Internet. Można znaleźć sensowne auto niebędące wyeksploatowanym trupem po kilku wypadkach, poskładanym przez handlarza i wypsikanym plakiem. Ale trzeba chcieć. I trzeba wziąć pod uwagę, że właściciele tych trupów będą się śmiali.

Jeździłem w życiu autami, z których nawet tu się śmiali. Ale były obiektywnie najlepsze w danym budżecie jeśli chodzi o bezawaryjność, pewność pochodzenia i ogólny rozsądek związany z posiadaniem samochodu. Jedyne czego im brakowało, to robiące na ludziach wrażenie ładne znaczki. Naprawdę, da się z tym żyć.

 

 

 

29 minut temu, Piotrus napisał:

Te wspomniane "premiumy" mimo wszystko są w stanie przeżyć naprawdę dużo i to jest głowny powód dla którego są chętnie wybierane przez ludzi którzy mają niski budżet.

 

Niepremiumy w tej cenie na pewno przeżyją więcej i taniej.

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Manx napisał:

Ostatnio obywatel Ukrainy, który robił mi pewne prace remontowe, pouczał mnie że żyje się krótko (gość circa lat 30) i trzeba jeździć dobrymi autami, bo po tym się u nich ocenia człowieka kim jest (mnie uznał za nudziarza  - seat kombi).  On jak wraca na Ukrainę, to ma "szacunek bo ma dwa dobre auta i to solidne".... Audi A8 (D2 z lat 90) i kabriolet (Audi cabriolet bazujacej na Audi 80). Widziałem tylko jedno z tych aut (cabrio) i każdy element blacharski był albo obity albo z rdzą, albo pomalowany tak by było widać, że malowany, a do tego kiedy ruszał spod bramy to zostawaą specyficzna woń mieszaniny LPG i przepalonego oleju ;)  Człowiek sukcesu jak w mordę strzelił :phi:

 

W różnych środowiskach są różne kryteria sukcesu. Nie tylko na Ukrainie, u nas też. Jednym zaimponujesz stuningowanym Golfem trójką, innym starym Audi, jeszcze innym nowym Mercedesem a gdzieś na końcu są ludzie, którzy nie uważają samochodu za coś, co może być wystarczająco drogie żeby było warto o tym myśleć, bo liczy się jak wielką masz łódkę czy samolot.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kravitz napisał:

Podjedź pod pierwszy lepszy budynek typu biuro + magazyn.

 

Jak jest rozdzielony parking, to pod biurem stoją małe Toyoty, Seaty czy Skody, a pod magazynem duże stare premiumy.

Patrząc po moim zespole (biuro) absolutnie tego nie widzę, pod magazynem też jest różnie i nie jestem w stanie wyciągnąć takich dokładnych wniosków jak Ty.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, kravitz napisał:

Jak ktoś jeździ starym Audi i je pasztetową za 2PLN, to gdzieś popełnił błąd.

Stary, ale pojechałeś, a jakby jeździł nowym Sandoro i jadł pasztetową, albo jeszcze lepiej nowym Audi i jadł pasztetową?

Gdzie ja popełniłem błąd, że lubię czasem się podelektować pasztetową?

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Manx napisał:

Tak - to jest sedno. Nawet na AK często jak ktoś pyta o nowe auto, to są tacy, którzy doradzają większe i premium 5-10 letnie.

Ja tak obserwuję, że w prowincjonalnej mentalności to bardzo ważne mieć duże auto premium. Kiedy pojadę do teściów do małej mieściny na południu Polski, to pełno tam BMW i Audi z początków tego wieku i końcówki lat 90. Auto premium, im większe i starsze tym lepsze (bo tańsze w zakupie) i mania wyższości właściciela, bo taki ktos jest nie byle kim, osiągnął sukces życiowy, bo ma Audi/BMW, a nie Skodę czy Fiata.. co z tego że jego auto to już emeryt ;) . Kiedyś podwiozłem teścia do okolicznego warsztatu tam na południu Polski, bo odbierał swoje niepremium auto od mechanika - plac mieli zawalony w większości "premiumami" w wieku 15-25 lat (BMW 3,5, parę 7, Audi A4, A6, parę A8).

A może Ci ludzie też chcą trochę "luksusu" zaznać w życiu, skoro do tej pory jeździli głównie maluchami, itp? Może nie chodzi o chęć szpanowania, a po prostu o radość z tego, że mają stare ale fajne auto?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.