Skocz do zawartości

Bijącą kierownica


_jedrek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu mam pewien problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny pacjent Clio 3.

 

Wiosna zmieniłem koła zimowe na używane felgi aluminiowe i nowe opony wielosezonowe.

 

Po ok 2 miesiącach zaczęła bić kierownica w przedziale od 110 do 130km/h. 

 

Zostały więc wyważone więc jeszcze raz koła problem nadal występuje, zamieniłem koła z tyłu na przód. Problem jest nadal.

 

Jako, że tarcze były już cienkie stwierdziłem, że może one są problem więc założyłem nowe tarcze i klocki OE Renault i problem jest nadal.

 

Założyłem więc inny komplet kół problem nadal jest.

 

Wczoraj przy jeździe autostradowej zauważyłem, że kierowca nadal bije w/w przedziale prędkości ale ustępuje np po lekkim skręcie w lewo lub prawo podczas szybszej jazdy tzn ok 170km/h wibracje przenoszone są na budę czuć jakby wszystko się trzepało.

Dodatkowo czuć wibracje na kierownicy gdy samochód już prawie się zatrzymuje podczas hamowania coś ala krzywe tarcze ale czy  to tylko jak prędkość schodzi z ok 30 km/h do 0.

 

Ktoś coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, _jedrek_ napisał:

Wczoraj przy jeździe autostradowej zauważyłem, że kierowca nadal bije w/w przedziale prędkości ale ustępuje np po lekkim skręcie w lewo lub prawo

Sprawdź czy koła są przykręcone właściwymi śrubami. Pierścienie centrujące oczywiście są? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie jesteś w 100% pewien, że na poczatku było dobrze, a problem wystąpił po czasie to wykluczając niepoprawnie dobrane śruby, nie pasujące felgi, uszkodzenie elementów zawieszenia (itp) sprawdziłbym felgi i opony:

1. wyważyć ponownie u innego gumiarza, przed usługą poinfomować, że występuje problem (niech ma tego świadomość i się przyłoży),

2. w trakcie wyważania zwrócić uwagę na obracające się koło: czy opona lub felga nie ma bicia. Nawet 5mm bicie opony ją dyskwalifikuje,

3. Jeśli felga nie będzie miała bicia to nie dać sobie zamontować ciężarka 50g i większego. Niech optymalizują położenie opony względem felgi.

4. Jeśli nie pomoże to założyć inny, pewny komplet kół i sprawdzić czy problem nadal występuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Piasty na zegarze sprawdziłeś? Może sama piasta jest krzywa. Ktoś tutaj kiedyś miał problem z oponami, ale jeśli koła udało się dobrze wyważyć to raczej nie jest ich problem.

Zacząłbym od piast, potem geometria.

Kiedyś miałem problem z zimówkami - zrobiły się owalne zamiast okrągłych. Wyważały się przy tym bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze, to takie objawy miałem zawsze na krzywych felgach, czego nie było widać na wyważarce + jakiś luz na końcówce układu kierowniczego (wewnętrznej lub zewnętrznej), co właśnie tłumaczy "znikanie" przy lekkim skręcie. Wyważanie kół jest nieskuteczne - trzeba zlikwidować luz i wyprostować (lub wymienić) felgi w dobrym warsztacie. Testowane na kilku samochodach i różnych oponach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Piasty na zegarze sprawdziłeś? Może sama piasta jest krzywa. Ktoś tutaj kiedyś miał problem z oponami, ale jeśli koła udało się dobrze wyważyć to raczej nie jest ich problem.

 

Wyważyć to można i kwadrat, tylko jeździć się na tym nie da. 

 

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Zacząłbym od piast, potem geometria.

 

Ja bym jednak najpierw sprawdził felgi i ewentualne luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, el_diablo napisał:

Kiedyś miałem problem z zimówkami - zrobiły się owalne zamiast okrągłych. Wyważały się przy tym bez problemu.

 

Jak napisałem - wyważyć można kwadrat. Kiedyś się o tym przekonałem po prostowaniu felg alu w dobrym serwisie. Później zakładałem komplet nowych opon i było źle powyżej 100km/h, choć ze wzrostem prędkości się uspokajało :hehe: Reklamowałem wyważenie, ale niewiele pomagało. W końcu z kompletem kół się umówiłem w firmie, która prostowała felgi i bardzo szybko ustalili, że problemem jest jedna z przednich opon, która chodzi góra/dół. Pokombinowali, pokręcili i powiedzieli, że będzie lepiej, ale niekoniecznie dobrze. Owszem poprawili - drgania pojawiały się 20km/h wyżej, ale skończyło się i tak wymianą opon. Na jednym samochodzie bajka, na innym te same opony - tłuką. Felgi (niewidocznie "krzywe") + lekki luz na wewnętrznej końcówce drążka. Poprawiło się znacznie po zmianie końcówki, ale zniknęło po wymianie felg na "nowe". W kolejnym na stalowych było do czasu dobrze, później zrobiły się lekkie drgania pow. 100km/h, wyważanie i kombinacje nic nie pomogły, pomógł komplet felg alu, które były proste. Mógłbym długo. Wiele osób nie zauważa problemów, inni są na nie uczuleni. Ja akurat nie lubię drgań itd., ale :piekna: jeździła i niby nie zgłaszała, ale jak zrobiłem akcję "nowe felgi" to po powrocie z trasy (A/S) od razu wypaliła - teraz to jest fajnie, można ciąć ile fabryka i da i nie ma drgań :hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
W dniu 22.09.2021 o 22:04, Raku napisał:

Może to pomoże https://warsztat.pl/artykuly/wazyliscie-kiedys-ciezarki-do-wywazania-film,73279

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

Niby w czym pomoze zwykłemu klientowi?

To raczej problem warsztatu, ze odważnik zamiast 5 gram ma 4,20 a po wtóre to przecież maszyna wyważa i w razie gdyby było za mało będzie wołać, ze nie hallo jest i trzeba dołożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2021 o 12:20, _jedrek_ napisał:

Witam od pewnego czasu mam pewien problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny pacjent Clio 3.

 

Wiosna zmieniłem koła zimowe na używane felgi aluminiowe i nowe opony wielosezonowe.

 

Po ok 2 miesiącach zaczęła bić kierownica w przedziale od 110 do 130km/h. 

 

Zostały więc wyważone więc jeszcze raz koła problem nadal występuje, zamieniłem koła z tyłu na przód. Problem jest nadal.

 

Jako, że tarcze były już cienkie stwierdziłem, że może one są problem więc założyłem nowe tarcze i klocki OE Renault i problem jest nadal.

 

Założyłem więc inny komplet kół problem nadal jest.

 

Wczoraj przy jeździe autostradowej zauważyłem, że kierowca nadal bije w/w przedziale prędkości ale ustępuje np po lekkim skręcie w lewo lub prawo podczas szybszej jazdy tzn ok 170km/h wibracje przenoszone są na budę czuć jakby wszystko się trzepało.

Dodatkowo czuć wibracje na kierownicy gdy samochód już prawie się zatrzymuje podczas hamowania coś ala krzywe tarcze ale czy  to tylko jak prędkość schodzi z ok 30 km/h do 0.

 

Ktoś coś poradzi?

Uporządkujmy ;)

wibracje czuć podczas jazdy i nasilają się podczas hamowania tak?

Napisze Ci na podstawie moich doświadczeń z BMW oraz mercedesem- a one są bardzo wrażliwe na niedoskonałości w układzie zawieszenia.

Zacznijmy od BMW-silne wibracje budy podczas hamowania -bardziej wyczuwalne na całej „budzie” chociaż na kierownicy oczywiście także ale w mniejszym stopniu; wymienione tarcze z tylu problem był nadal -wymienione tarcze z tylu kolejny  raz -problem rozwiązany ;
problemem były dwukrotnie Krzywe tarcze -także nowe; ważne jest aby podczas wymiany tarcz sprawdzić stan Piast, dokladnie je oczyścić, założyć nowe tarcze, i co bardzo ważne pomierzyć bicie nowych tarcz na piascie przed pierwsza jazda. Może się okazać, ze „krzywizny” tarczy i piasty nałożą się i będzie „biło”-normę „bicia”musisz sprawdzić w instrukcji serwisowej modelu auta.

 

Przypadek drugi- mercedes clk500-mocne, ciężkie auto (szczeg.silnik) ;)

Mocne wibracje wyczuwalne na budzie, kierownicy w czasie  jazdy jak i  duzo mocniej podczas hamowania. *informacyjnie-tarcze (4szt)wymieniane na oryginalne przez poprzedniego właściciela w ASO!

Co zrobiłem aby wyeliminować problem-w przednim zawieszeniu zużyte wahacze (przednie i tylne)-założyłem nowe wahacze oraz wymieniłem tuleje w przednich-tylnich wahaczach. 
Dodatkowo tarcze miały dość mocne bicie -prawdopodobnie zostały pokrzywione przez wadliwy montaż (piasty nie zostały oczyszczone!)-wymienione 4szt wraz z klockami oczywiście (wymiana tarcz zawsze z klockami ;) ).

Problem został wyeliminowany :)

Przy okazji  kół i  opon-kupiłem oryginalne felgi amg wraz z oponami -felgi proste, opony śmieć -ale zrobiłem testową jazdę na tych kołach -pomimo wyważenia kół było czuć wibracje na całym samochodzie!

Te same felgi z nowymi oponami -cisza i spokój!

Reasumujac -jesli  problem pojawil się po założeniu kół od nich zacznij, chociaż wymiana tarcz u Ciebie w gruncie rzeczy trochę skomplikowała temat ;)

Na Twoim miejscu:

-czy masz możliwość pożyczenia/założenia innego kompletu kół, co do którego nie ma wątpliwości ze są Ok?

-wyważone koła nie gwarantują braku wibracji  

-sprawdzenie zawieszenia pod k. luzów.

-dokładne pomierzenie wszystkich 4 tarcz, zweryfikowanie czy były założone z odpowiednia starannością.

 

Troche długie ale mam nadzieje, ze coś pomogłem ;)

Sorki za ewentualne błędy (wielka litera itp) ale pisałem z telefonu i bałem się ze praca pójdzie w kosmos jak zacznę edytować ;)

Edytowane przez kondziu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś komplet nowych opon zimowych Fulda. Koła zostały wyważone a mimo tego były wibracje odczuwalne na kierownicy w zakresie prędkości około 90-120 km/h. Weryfikacja wyważenia na Hunterze pokazała, że każda opona wykazywała kilkumilimetrową nierównomierność promieniową więc była to wada fabryczna nowych opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, vaz2110 napisał:

Kupiłem kiedyś komplet nowych opon zimowych Fulda. Koła zostały wyważone a mimo tego były wibracje odczuwalne na kierownicy w zakresie prędkości około 90-120 km/h. Weryfikacja wyważenia na Hunterze pokazała, że każda opona wykazywała kilkumilimetrową nierównomierność promieniową więc była to wada fabryczna nowych opon. 

To samo miałem z nowymi  oponami fulda eko control, ale to było z 20 lat temu

Edytowane przez Waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, volf6 napisał:

Niby w czym pomoze zwykłemu klientowi?

To raczej problem warsztatu, ze odważnik zamiast 5 gram ma 4,20 a po wtóre to przecież maszyna wyważa i w razie gdyby było za mało będzie wołać, ze nie hallo jest i trzeba dołożyć...

O ile się nie mylę to i tak nie ustawiają maszyn na dokładność powiedzmy 0,1g.

Jak ustawią na 5g to jeden pies czy walną 4,2g czy 4,9g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.