Jump to content

Bijącą kierownica


_jedrek_
 Share

Recommended Posts

Witam od pewnego czasu mam pewien problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny pacjent Clio 3.

 

Wiosna zmieniłem koła zimowe na używane felgi aluminiowe i nowe opony wielosezonowe.

 

Po ok 2 miesiącach zaczęła bić kierownica w przedziale od 110 do 130km/h. 

 

Zostały więc wyważone więc jeszcze raz koła problem nadal występuje, zamieniłem koła z tyłu na przód. Problem jest nadal.

 

Jako, że tarcze były już cienkie stwierdziłem, że może one są problem więc założyłem nowe tarcze i klocki OE Renault i problem jest nadal.

 

Założyłem więc inny komplet kół problem nadal jest.

 

Wczoraj przy jeździe autostradowej zauważyłem, że kierowca nadal bije w/w przedziale prędkości ale ustępuje np po lekkim skręcie w lewo lub prawo podczas szybszej jazdy tzn ok 170km/h wibracje przenoszone są na budę czuć jakby wszystko się trzepało.

Dodatkowo czuć wibracje na kierownicy gdy samochód już prawie się zatrzymuje podczas hamowania coś ala krzywe tarcze ale czy  to tylko jak prędkość schodzi z ok 30 km/h do 0.

 

Ktoś coś poradzi?

Link to comment
Share on other sites

Piasty na zegarze sprawdziłeś? Może sama piasta jest krzywa. Ktoś tutaj kiedyś miał problem z oponami, ale jeśli koła udało się dobrze wyważyć to raczej nie jest ich problem.

Zacząłbym od piast, potem geometria.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, _jedrek_ napisał:

Wczoraj przy jeździe autostradowej zauważyłem, że kierowca nadal bije w/w przedziale prędkości ale ustępuje np po lekkim skręcie w lewo lub prawo

Sprawdź czy koła są przykręcone właściwymi śrubami. Pierścienie centrujące oczywiście są? 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, amazaque napisał:

Pierścienie centrujące oczywiście są? 

Nawet jak są, to mogą być wadliwe. Miałem taki przypadek. Objawy analogiczne jak autora.

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, amazaque napisał:

Sprawdź czy koła są przykręcone właściwymi śrubami. Pierścienie centrujące oczywiście są? 

Felgi oryginały renault pasujące p2p bez zestawów montażowych śruby do alu

Link to comment
Share on other sites

Jeśli faktycznie jesteś w 100% pewien, że na poczatku było dobrze, a problem wystąpił po czasie to wykluczając niepoprawnie dobrane śruby, nie pasujące felgi, uszkodzenie elementów zawieszenia (itp) sprawdziłbym felgi i opony:

1. wyważyć ponownie u innego gumiarza, przed usługą poinfomować, że występuje problem (niech ma tego świadomość i się przyłoży),

2. w trakcie wyważania zwrócić uwagę na obracające się koło: czy opona lub felga nie ma bicia. Nawet 5mm bicie opony ją dyskwalifikuje,

3. Jeśli felga nie będzie miała bicia to nie dać sobie zamontować ciężarka 50g i większego. Niech optymalizują położenie opony względem felgi.

4. Jeśli nie pomoże to założyć inny, pewny komplet kół i sprawdzić czy problem nadal występuje.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Piasty na zegarze sprawdziłeś? Może sama piasta jest krzywa. Ktoś tutaj kiedyś miał problem z oponami, ale jeśli koła udało się dobrze wyważyć to raczej nie jest ich problem.

Zacząłbym od piast, potem geometria.

Kiedyś miałem problem z zimówkami - zrobiły się owalne zamiast okrągłych. Wyważały się przy tym bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Tak szczerze, to takie objawy miałem zawsze na krzywych felgach, czego nie było widać na wyważarce + jakiś luz na końcówce układu kierowniczego (wewnętrznej lub zewnętrznej), co właśnie tłumaczy "znikanie" przy lekkim skręcie. Wyważanie kół jest nieskuteczne - trzeba zlikwidować luz i wyprostować (lub wymienić) felgi w dobrym warsztacie. Testowane na kilku samochodach i różnych oponach.  

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Piasty na zegarze sprawdziłeś? Może sama piasta jest krzywa. Ktoś tutaj kiedyś miał problem z oponami, ale jeśli koła udało się dobrze wyważyć to raczej nie jest ich problem.

 

Wyważyć to można i kwadrat, tylko jeździć się na tym nie da. 

 

W dniu 18.07.2021 o 12:27, analyzer64 napisał:

Zacząłbym od piast, potem geometria.

 

Ja bym jednak najpierw sprawdził felgi i ewentualne luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, el_diablo napisał:

Kiedyś miałem problem z zimówkami - zrobiły się owalne zamiast okrągłych. Wyważały się przy tym bez problemu.

 

Jak napisałem - wyważyć można kwadrat. Kiedyś się o tym przekonałem po prostowaniu felg alu w dobrym serwisie. Później zakładałem komplet nowych opon i było źle powyżej 100km/h, choć ze wzrostem prędkości się uspokajało :hehe: Reklamowałem wyważenie, ale niewiele pomagało. W końcu z kompletem kół się umówiłem w firmie, która prostowała felgi i bardzo szybko ustalili, że problemem jest jedna z przednich opon, która chodzi góra/dół. Pokombinowali, pokręcili i powiedzieli, że będzie lepiej, ale niekoniecznie dobrze. Owszem poprawili - drgania pojawiały się 20km/h wyżej, ale skończyło się i tak wymianą opon. Na jednym samochodzie bajka, na innym te same opony - tłuką. Felgi (niewidocznie "krzywe") + lekki luz na wewnętrznej końcówce drążka. Poprawiło się znacznie po zmianie końcówki, ale zniknęło po wymianie felg na "nowe". W kolejnym na stalowych było do czasu dobrze, później zrobiły się lekkie drgania pow. 100km/h, wyważanie i kombinacje nic nie pomogły, pomógł komplet felg alu, które były proste. Mógłbym długo. Wiele osób nie zauważa problemów, inni są na nie uczuleni. Ja akurat nie lubię drgań itd., ale :piekna: jeździła i niby nie zgłaszała, ale jak zrobiłem akcję "nowe felgi" to po powrocie z trasy (A/S) od razu wypaliła - teraz to jest fajnie, można ciąć ile fabryka i da i nie ma drgań :hehe:

 

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, analyzer64 napisał:

Wszyscy byśmy coś sprawdzili ale kolega-autor tematu jakiś milczący ;]

 

Może szuka warsztatu, który mu to ogarnie :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.