Skocz do zawartości

Mała hybryda z automatem... Yaris, Clio...?


Gierma

Rekomendowane odpowiedzi

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.

Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy.

Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem...

Co alternatywnie proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Gierma said:

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.

Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy.

Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem...

Co alternatywnie proponujecie?

 

Z takich miejskich aut z napedem hybrydowym masz jeszcze chyba tylko Honde Jazz.

Osobiscie z tych 2 bralbym pod uwage Toyote bo to sprawdzona przez lata technologia.

Zakladam, ze te wszystkie pseudohybrydy "mild" odpadaja?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio to nowa konstrukcja ze skrzynią kłową. Nie wiadomo jak to będzie się sprawować za kilka lat. Może dobrze, może nie. Nie wiadomo. 

Toyota raczej gwarantuje bezawaryjność. Ludzie narzekają na słabe wyciszenie. Na pewno pali mniej od Clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gierma napisał:

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.

Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy.

Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem...

Co alternatywnie proponujecie?

Ale coś więcej

 

Jakie przebiegi ?

Do miasta?

Ile osób będzie jeździć?

Musi być hybrydowy ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.
Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy.
Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem...
Co alternatywnie proponujecie?
Swift? Startują od 54 kPLN. Tylko, że to mild. Choć różnica w cenie spora w stosunku do Clio i Yarisa.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gierma napisał:


Do 10k
Wkoło komina
1+2 (7 i 15 lat)
Nie


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja z podobnymi założeniami kupilem Skodę eCitygo (po demie). Był w cenie Yarisa hybrydowego.

Popatrz jeszcze na małe VAG z 1.0, ale tanio nie będzie, choć palą podobnie co hybrydy.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w firmie różne samochody, jedyne co polecam to Toyoty. Merce, skody, VW psują się nawet na gwarancji, padają skrzynie, silniki - masakra, jeszcze ople w miarę się trzymają. Toyoty mieliśmy w leasingu 3 lata i mimo że leasing się skończył nadal ich używamy już 4-5 rok bo NIC się z nimi nie dzieje, filtry, oleje, hamulce i tyle. Ja bym brał Yarisa. Sam teraz czekam na wydanie Camry. Przez ostatnie 3 tygodnie jeździłem nowym Yarisem, polecam. Nawet same systemy bezpieczeństwa są bez porównania lepsze, przed Yarisem jeździłem zastępczą Octavia 150KM, samochód 2 razy zatrzymał mnie bez powodu w ruchu miejskim. Wcisnął hamulec w podłogę. Kilka razy spychał w zakręcie na zewnątrz bo źle interpretował pasy których tam nie było. Ogólnie samochód zachowywał się niebezpiecznie. W toyocie wszystko działa tak jak powinno. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, spad napisał:

Swift? Startują od 54 kPLN. Tylko, że to mild. Choć różnica w cenie spora w stosunku do Clio i Yarisa.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Wersja premium plus za 64.500zl 

 

Spalanie :

 

 

 

Nie jest duże ale mocno nie odbiega od konkurencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2021 o 18:10, mmaciejosss napisał:

Wersja premium plus za 64.500zl 

 

Spalanie :

 

Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat.

Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat.

Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio? ;)

64.500 to cena z automatem CVT , można dorzucić lakier metalik

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy .3869e1703a29a046c21bf4e2fb91a49b.jpg

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pawlaa1370 napisał:

Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy .3869e1703a29a046c21bf4e2fb91a49b.jpg

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 

Bo Hybrydy, miękkie hybrydy jak i w pełni elektryki to do miasta są . Znajomemu Rav 4 w hybrydzie po mieście pali 8 a na autostradzie 12 , ale tam hybryda nie "działa" przy wyższych prędkościach 😉 . Idealnie sprawdza się w górach gdzie miałem okazję naładować "bateryjkę" do 5 kresek i z kolei pod górkę czerpał z niej energię i to całkiem sprawnie ( +50Nm i 14km ) 

 

Pewnie to Suzuki Swift , by spaliło mniej 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, pawlaa1370 napisał:

Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy .

 

pożytek jest, ale mniejszy. Zapominacie o jednym. W porównaniu np. ze wspomnianym Swiftem, Yaris to jest inna klasa auta. Swift to taka klasa B-, Yaris B+. Zarówno jeśli chodzi o rozmiary, materiały w środku czy osiągi. Hybrydowy Yaris robi setkę poniżej 10s, Swfit ponad 13s. To jest przepaść w osiągach i ma prawo więcej palić. Zresztą uważam, że 5 litrów na setkę przy faktycznych prędkościach przelotowych koło 120 i średniej 90km/h, która Tobie wyszła, to bardzo dobry wynik.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jetbang napisał:

honda jazz jakaś podwyższona ... miałem jeden dzień jako zastepczy... na miasto ideał i rewelacja ... wyskoczyłem na eskę ... 120 i lekko wiecej i mocna męczarnia

 

 

wyższe niestety tak mają  , że są głośniejsze przy wyższych prędkościach ( chyba , że kupujesz auto premium za 200-300kzł +), u ,mnie podobnie , ale to z oszczędności w wyciszeniu wynika  czyli obniżeniu masy ,  jak widać i na moim przykładzie  gdzie  "japońce" ( choć Vitarę w Anglii produkują ) ważą mniej niż konkurencja , Vitara 1160kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maro_t napisał:

 

pożytek jest, ale mniejszy. Zapominacie o jednym. W porównaniu np. ze wspomnianym Swiftem, Yaris to jest inna klasa auta. Swift to taka klasa B-, Yaris B+. Zarówno jeśli chodzi o rozmiary, materiały w środku czy osiągi. Hybrydowy Yaris robi setkę poniżej 10s, Swfit ponad 13s. To jest przepaść w osiągach i ma prawo więcej palić. Zresztą uważam, że 5 litrów na setkę przy faktycznych prędkościach przelotowych koło 120 i średniej 90km/h, która Tobie wyszła, to bardzo dobry wynik.

jeśli tylko do miasta i "wokół" komina to osiągi pewnie będą na drugim miejscu . Miałem kiedyś Fabię 1.2-64km i na światłach 1-2-3 była szybka mimo , że miała 15,9s do 100km/h , obecne auto przy mojej stopie pali mniej o ponad 1L niż 2x słabsza Fabia , nie ma reguły na to że mocniejszy spali więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat.
Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio?
Dorzucenie automatu do swifta jest bez sensu ;]
Auto będzie palić litr więcej.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mokrii napisał:

Dorzucenie automatu do swifta jest bez sensu ;]
Auto będzie palić litr więcej.

 

Wyższy koszt użytkowania, ale też wyższa wygoda ;)

Przy przebiegach rzędu 10kkm rocznie, to 50 zł miesięcznie za ową fanaberię.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 19:35, Gierma napisał:

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.

 

To jeszcze w kwestii akumulatorów.

Jak ma się taka hybryda co rok stoi pod chmurką nie używana do nowej?

Aku przypadkiem nie degradują się od takiego nieużywania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 19:35, Gierma napisał:

Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r.

Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy.

Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem...

Co alternatywnie proponujecie?

Toyota Yaris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mmaciejosss napisał:

wyższe niestety tak mają  , że są głośniejsze przy wyższych prędkościach ( chyba , że kupujesz auto premium za 200-300kzł +), u ,mnie podobnie , ale to z oszczędności w wyciszeniu wynika  czyli obniżeniu masy ,  jak widać i na moim przykładzie  gdzie  "japońce" ( choć Vitarę w Anglii produkują ) ważą mniej niż konkurencja , Vitara 1160kg 

 

Mam crv IV .... Benzyna w manualu ...  Jest ok ...

 

 

Jazzz miał cvt i dzięki temu wył ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, jetbang napisał:

 

Mam crv IV .... Benzyna w manualu ...  Jest ok ...

 

 

Jazzz miał cvt i dzięki temu wył ...

 

Osobiście nie lubię CVT właśnie za to wycie . Osobiście wolę tradycyjny automat , choć jak ostatnio jechałem na testach nowym Renault Arkana 1.3 130 parę koni to by to jechało to non stop automat kręcił do odcinki i też wyło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, mmaciejosss napisał:

Osobiście nie lubię CVT właśnie za to wycie . Osobiście wolę tradycyjny automat , choć jak ostatnio jechałem na testach nowym Renault Arkana 1.3 130 parę koni to by to jechało to non stop automat kręcił do odcinki i też wyło 

 

Mam służbowa Avensis z cvt 

Nie jeździłem jako kierowca ale w czasie jazdy luz ... Daje rade

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
On 7/23/2021 at 8:24 AM, komor said:

To jeszcze w kwestii akumulatorów.

Jak ma się taka hybryda co rok stoi pod chmurką nie używana do nowej?

Aku przypadkiem nie degradują się od takiego nieużywania?

Nie. Aku degradują się od bycia kompletnie rozładowane albo kompletnie naładowane.

 

W hybrydzie komputer nie rozładuje bardzie niż 20%, ani więcej niż 80%. Baterie są praktycznie niezniszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Gierma napisał:

Dzięki za pomoc.

Auto dla żony. Wybrała Clio :). Odbiór jutro - trochę to niestety trwało...

Teraz muszę jej ogarnąć jakąś kamerę cofania 😄😄😄 

Bedziecie beta testerami nowych rozwiązań francuzów. Tam jest jakaś dziwna skrzynia kłowa bez synchronizatorów. 

 

Ja jednak wierzę w proste rozwiązania i doświadczenie skośnych i zamówiłem yarisa. Cvt dziala dużo lepiej, niż we wcześniejszych hybrydach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, sherif said:

Pisałeś o hybrydzie i ładowaniu. Przy rozładowaniu komp dba aby nie rozładować do końca, ale przy ładowaniu nie słyszałem. 

 

Nawet w elektrykach jest margines z obu stron - z góry i z dołu. Pewnie nie jest to symetryczne 20% i w elektrykach margines będzie sporo mniejszy.

 

Zysk z naładowania kilku ostatnich % dla użytkownika znikomy, a baterie bardzo obciąża. A żeby nie było awanturujących się klientów, że auto nie ładuje do końca, to się tych nieużywanych procentów nawet na komputerze nie pokazuje :)  W wyścigu na cyferki w katalogu i owszem 😄 (exp. 62 kWh, używalne 58 kWh).

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

Nawet w elektrykach jest margines z obu stron - z góry i z dołu. Pewnie nie jest to symetryczne 20% i w elektrykach margines będzie sporo mniejszy.

 

Zysk z naładowania kilku ostatnich % dla użytkownika znikomy, a baterie bardzo obciąża. A żeby nie było awanturujących się klientów, że auto nie ładuje do końca, to się tych nieużywanych procentów nawet na komputerze nie pokazuje :)  W wyścigu na cyferki w katalogu i owszem 😄 (exp. 62 kWh, używalne 58 kWh).

Tylko te używalne to właśnie z racji tego ograniczenia przy rozładowaniu, bo ma to wpływ m.in na bezpieczeństwo. W PHEVa też zostaje zawsze trochę energii (pon wyświetlanego 0) na boost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.