Skocz do zawartości

Ładowarka 230V, chyba Type 2 ;)


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ładowarkę taką dostarczoną razem z Golfem.

 

Pomyślałem sobie, że fajnie by było, jakby ona sobie jednak na stałe leżała w aucie, a w garazu leżała ta gotowa do użycia ;)

 

Czy ktoś może mi pomóc i podpowiedzieć jaka ładowarkę mam kupić?

Gdzie lepiej, taniej, itp.

 

Nie wiem czy to jest tak, że każda Type2 na 230V pasuje, czy jednak musi byc jakaś  "bardziej".

 

Mam gniazdo siły w garażu, ale do tego chyba potrzebuję jakąś wiekszą aparaturę montować?

Niekoniecznie mi przeszkadza długie ładowanie z 230V, ale jak za podobne pieniądze mogę mieć lepiej, to wolę mieć lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kiwal napisał:

Pierwsze pytanie, jaki prad ladowania z AC przyjmuje Golf i jaka masz instalacje w garażu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Tak, to jest bardzo dobre pytanie ;]

Może odpowiem na okrętkę.

 

Wiem, że maks Golf przyjmuje 40kW.

Ta ładowarka która jest z Golfem ma 2.3kW (na 230V)

 

Mogę w garazu ładować Golfa i do tego samego gniazdka jest podłączona kosiarka z mocą 1.8kW i korki nie wyskakują. Wygląda na to, że 4kW z 230V mogę spokojnie tam ciągnąć.

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:

Wiem, że maks Golf przyjmuje 40kW.

Ta ładowarka która jest z Golfem ma 2.3kW (na 230V)

 

Który ty masz rocznik tego Golfa?

Bateria 36 czy 18kWh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:

2019.

Bateria 35kW z jakimś hakiem.

 

Więc wydaje mi się że https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf kłamie i masz taką samą ładowarkę jak ja, czyli 2x16A max.

Jeśli chcesz ładować "ile wlezie" to potrzebujesz ładowarki trójfazowej 11kWh, wyciągniesz z niej nieco ponad 7kW (bo ładowarka w Twoim aucie jest dwufazowa). Jeśli chcesz działać na jednej fazie to 3.6kW to max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, format napisał:

 

Więc wydaje mi się że https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf kłamie i masz taką samą ładowarkę jak ja, czyli 2x16A max.

Jeśli chcesz ładować "ile wlezie" to potrzebujesz ładowarki trójfazowej 11kWh, wyciągniesz z niej nieco ponad 7kW (bo ładowarka w Twoim aucie jest dwufazowa). Jeśli chcesz działać na jednej fazie to 3.6kW to max.

 

"Przekładając na język polski", to rozumiem, że max pod 230V podepnę coś takiego

https://electronite.eu/produkt/ladowarka-przenosna-besen-36kw-16a-2/

 

A z siły cos takiego?

https://electronite.eu/produkt/ladowarka-przenosna-zencar-11kw-3-fazy-6-16a/

 

Nie wiem czy to są jakieś markowe ładowarki.

To trzeci link z googli, dwa pierwsze to były oferty z allegro.

 

image.png.2d8928302fa51c72988fdda21b1b0bb1.png

 

A co do tego, że strona kłamie.

Chyba jakby się ładowało 16A z 230V, to bateria 36kWh by się naładowała w 10h?

A ładuje się w 17h i to jest z tego co wiem normalny czas, bo taki mozna znaleźć w testach tego e-Golfa w sieci, ale też i w folderze tego e-Golfa (slajd 6)

https://www.volkswagen.pl/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/pl/modele-i-konfigurator/e-golf/katalog/1925_e-golf_K11_W1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w tej bazie jest opis ładowarki pokładowej?
Ja tam widzę jedynie tabele z nonsense, takim że 1faza32A a dwie 16A.....
To przyjmie 16 czy 32A?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL dopuszczalne obciążenie gniazda schucko jest o ile się nie mylę 16A. Na więcej potrzebujesz niebieska wtyczkę.
Twój dostarczony evse ma cut na10A, więc podaję tylko 2.3kw.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał:

Przekładając na język polski", to rozumiem, że max pod 230V podepnę coś takiego

https://electronite.eu/produkt/ladowarka-przenosna-besen-36kw-16a-2/

 

A z siły cos takiego?

https://electronite.eu/produkt/ladowarka-przenosna-zencar-11kw-3-fazy-6-16a/

 

Nie wiem czy to są jakieś markowe ładowarki.

To trzeci link z googli, dwa pierwsze to były oferty z allegro.

 

Dobrze myślisz

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kiwal napisał:

Gdzie w tej bazie jest opis ładowarki pokładowej?
Ja tam widzę jedynie tabele z nonsense, takim że 1faza32A a dwie 16A.....
To przyjmie 16 czy 32A?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Wydaje mi się, że ta pozycja "Wall-plug" dotyczy ładowarki bazowej (ze strony linkowanej przez @format)

 

image.png.5160027fcf47e90f73f02896c8a1487e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Kiwal napisał:

Gdzie w tej bazie jest opis ładowarki pokładowej?
Ja tam widzę jedynie tabele z nonsense, takim że 1faza32A a dwie 16A.....

 

8mJuylA.png

 

I dobrze widzisz. Wyciągasz z tego wniosek że maksymalną moc ładowania w takim samochodzie osiągniesz na ładowarce trójfazowej 16A z której będziesz pobierał prąd z dwóch faz. W Maździe masz prostownik jednofazowy, przyjmujący do 29A:

 

Jp7nTcg.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Kiwal napisał:

To przyjmie 16 czy 32A?

 

Aha, uważam że 1x32A w E-Golfie to błąd w bazie. Citigo i Golf mają identyczne prostowniki.

PS. Ale też słyszałem że da się zakodować w Citigo by prostownik ładował 32A (tyle że traci się wtedy gwarancję), więc może i techniczne możliwości są. Moim zdaniem jednak nie warto, obciążenie w domu jednej fazy 32A zapewne prędzej czy później źle się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos w tej bazie pomieszali.
W Mazda mam 1x32A co jest srednie w porównaniu z GLE gdzie mam 2x16A.
Myślę że w centralnej EU łatwiej o gniazdko siłowe obciążone nisko niż instalacje domowe powyzej 40A

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.07.2021 o 10:31, kravitz napisał:

 

Dobra, kupiłem tą siłową.

Golf nie pokazuje ile % baterii zostało (lub ja nie wiem jak to znaleźć), ale ten wskaźnik naładowania pokazywał chyba poniżej połowy deko.

Podpiąłem, wybrałem 16A i Golf pokazał 2h 40m czasu ładowania.

 

Dwa minusy tej ładowarki.

1. Kabel deko krótki. Chyba 5m i tyle miał mieć, ale to jest za mało. Auto ma ponad 4m długości, a gniazdo siłowe mam na drugiej stronie garażu z przodu auta. Musiałem zaparkować tyłem w garażu, co na pewno nigdy nie będzie praktykowane. Z 1.5m więcej i nie byłoby problemu.

2. Są dodane takie dwa breloczki RF ID. Nimi się zmienia moc ładowarki. Już widzę jak te breloczki gubię. Nie ma innych przycisków czy czegokolwiek na ładowarce. Tylko tymi breloczkami się steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał:

a gniazdo siłowe mam na drugiej stronie garażu z przodu auta.

 

Przełóż sobie gniazdo siłowe w korzystne miejsce. Latać z kablem przez całą długość auta nie ma sensu, stąd i kabel 5 m jest aż nadto.

Gniazdo jest "złe", nie kabel ;) 

 

5 godzin temu, kravitz napisał:

Już widzę jak te breloczki gubię

Brelok zawieś na stałe przy ładowarce i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dostalem Juice booster-a i muszę powiedzieć że się zawiodłem.
-ciezkie to strasznie
-miejsca zajmuje aż nadto, ale torba jest ładna
-dzialac, działa ale żeby to miało jakieś nowinki technologiczne to niezbyt. Np. Wifi czt BT brak
-kabel oczywiście za krotki, 5m całość ma

Na plus, przyczyniłem się do posadzenia drzewa w Kanadzie.....

Jeśli miałbym z własnej kieszeni za to zapłacić to dziękuję, wybiorę coś innego.1518d34741604eda8398d7e579b867bc.jpge08fd304221a560f5d67962fb7669914.jpgf6cf61851318510b1aef5a3ff5e5933e.jpgd04b9fa56480e9b1a004410beb8db719.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Kiwal napisał:

kabel oczywiście za krotki, 5m całość ma


No właśnie 5m to jest za mało.

Nie wiem ile ma kabel od ładowarki 230v do Golfa, ale na bank jest dłuższy. Pewnie ze 7m

 

Nie wiem kto to liczy na 5m skoro kompakt ma 4.5m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Kiwal said:

A ja dostalem Juice booster-a i muszę powiedzieć że się zawiodłem.
-ciezkie to strasznie
-miejsca zajmuje aż nadto, ale torba jest ładna
-dzialac, działa ale żeby to miało jakieś nowinki technologiczne to niezbyt. Np. Wifi czt BT brak
-kabel oczywiście za krotki, 5m całość ma

Na plus, przyczyniłem się do posadzenia drzewa w Kanadzie.....

Jeśli miałbym z własnej kieszeni za to zapłacić to dziękuję, wybiorę coś innego.1518d34741604eda8398d7e579b867bc.jpge08fd304221a560f5d67962fb7669914.jpgf6cf61851318510b1aef5a3ff5e5933e.jpgd04b9fa56480e9b1a004410beb8db719.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Ładne cacko. Ciekawe, ile razy użyjesz czerwonej wtyczki.

 

Ale żeby dzewa w kanadzie sadzić... nie pomyślałbym 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kravitz napisał:


No właśnie 5m to jest za mało.

Nie wiem ile ma kabel od ładowarki 230v do Golfa, ale na bank jest dłuższy. Pewnie ze 7m

 

Nie wiem kto to liczy na 5m skoro kompakt ma 4.5m

A węże od dystrybutorów na stacji paliw nawet 5m nie mają i jakoś wszyscy żyją ;) 
 

Przedłuż sobie gniazdo siłowe tam gdzie go potrzebujesz i sprawa załatwiona. 
Druga opcja nadal utyskiwać, że kabel za krótki 😉

 

Dla mnie jest za długi i wisi podwieszony, 2 m by wystarczył. 
Za długie robią 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

A węże od dystrybutorów na stacji paliw nawet 5m nie mają i jakoś wszyscy żyją ;) 

 

Proszę Cię.

Wąż nie musi iść po skosie samochodu.

Ważne żeby starczył przez szerokość. I tak starcza.

 

Masz tu profesjonalny rysunek mojego garażu.

 

Golf to ten zielony prostokąt, a fioletowy krzyżyk to otwór do ładowania

Gniazda 380V są zaznaczone na czerwono.

Jedno obok samochodu, a drugie dopiero w kotłowni, za winklem

 

Gniazda 230V (jest ich więcej, ale to główne które używam do ładowania) są zaznaczone na niebiesko.

 

image.png.4df591d19764709f7a35a69afdd1e3f8.png

 

Musze wjeżdżać tyłem, aby otwór do ładowania był przy gniazdku.

Nawet jakbym porył ściany i sufity aby kabel 380V przełożyć na ten słup, to bym się o kabel zabijał jakbym szedł np po rowery (wchodzę do garazu tym wejściem po lewej).

Nawet stawanie na drugim miejscu (gdzie jest aktualnie pierdolnik) nic nie da, bo za daleko od każdego z gniazdek.

 

Ładowarka 230V ma odpowiednio długi kabel i nie ma problemów.

 

Jak widac nie tylko dla mnie 5m kabla to za mało.

Nie mam dystrybutora z Pb95 w garażu, więc nie wiem skąd ten pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, kravitz napisał:

 

Proszę Cię.

Wąż nie musi iść po skosie samochodu.

Ważne żeby starczył przez szerokość. I tak starcza.

 

Masz tu profesjonalny rysunek mojego garażu.

 

Golf to ten zielony prostokąt, a fioletowy krzyżyk to otwór do ładowania

Gniazda 380V są zaznaczone na czerwono.

Jedno obok samochodu, a drugie dopiero w kotłowni, za winklem

 

Gniazda 230V (jest ich więcej, ale to główne które używam do ładowania) są zaznaczone na niebiesko.

 

image.png.4df591d19764709f7a35a69afdd1e3f8.png

 

Musze wjeżdżać tyłem, aby otwór do ładowania był przy gniazdku.

Nawet jakbym porył ściany i sufity aby kabel 380V przełożyć na ten słup, to bym się o kabel zabijał jakbym szedł np po rowery (wchodzę do garazu tym wejściem po lewej).

Nawet stawanie na drugim miejscu (gdzie jest aktualnie pierdolnik) nic nie da, bo za daleko od każdego z gniazdek.

 

Ładowarka 230V ma odpowiednio długi kabel i nie ma problemów.

 

Jak widac nie tylko dla mnie 5m kabla to za mało.

Nie mam dystrybutora z Pb95 w garażu, więc nie wiem skąd ten pomysł.

Dlaczego nie wjeżdżać tyłem do garażu w takim razie? 
 

Druga sprawa jeśli punkt ładowania jest w miejscu, gdzie wpięty kabel koliduje z komunikacja (ten filar), to można zrobić podwieszony kabel do sufitu i będzie malinowo. 
 

Z takimi problemami dla niektórych będzie 10m za mało, także tu limitu nie ma ;) 

 

Masz dystrybutor z kWh i warto zrobić tak, by było wygodnie, a latanie z kablem dookoła auta wygodne nie jest. Ale to oczywiście jak kto woli, i nic mi do tego. Także przepraszam, że zabrałem głos i próbuję na siłę uszczęśliwić Ciebie i feng shui w Twoim garażu :) 

Już nie będę! 💡

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 5.08.2021 o 21:40, mrBEAN napisał(a):

Przełóż sobie gniazdo siłowe w korzystne miejsce. Latać z kablem przez całą długość auta nie ma sensu, stąd i kabel 5 m jest aż nadto.

Gniazdo jest "złe", nie kabel ;) 

 

Dodane trzy nowe gniazdka siłowe z wyłącznikami ;]

 

Ładowarka wisi na stałe, bez wpinania/wypinania jej i tylko ją sobie psztyczkiem włączam

 

Co do dostarczania przez nią mocy, to wybieram na niej maks co chcę (Czyli dla eGolfa 7kW), ale jak nią ładuję hybrydę Golfa 8, to też ładuje, ale nie z 7kW.

Nie wiem ile, ale tak na oko to 50% szybciej niż ze zwykłej 230V. Nie muszę na ładowarce zmieniać ustawień.

Ładowarka jest maks 11kW, ale eGolf tyle nie bierze z Type2.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Dodane trzy nowe gniazdka siłowe z wyłącznikami ;]

 

Ładowarka wisi na stałe, bez wpinania/wypinania jej i tylko ją sobie psztyczkiem włączam

 

Co do dostarczania przez nią mocy, to wybieram na niej maks co chcę (Czyli dla eGolfa 7kW), ale jak nią ładuję hybrydę Golfa 8, to też ładuje, ale nie z 7kW.

Nie wiem ile, ale tak na oko to 50% szybciej niż ze zwykłej 230V. Nie muszę na ładowarce zmieniać ustawień.

Ładowarka jest maks 11kW, ale eGolf tyle nie bierze z Type2.

Zuch!

 

 

09C65A0F-16CC-4258-90BB-38E8ECC780E7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.