Wojtas_BB Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 Mam felgi 17", 6,5 J, ET 48. Chce na zimę kupić 16". W jaki sposób dobierać felgi pod kątem ET? W jakich granicach można się bezpiecznie poruszać +/- ile mm od strony zawieszenia (od zewnątrznej to tak, aby nie wystawały poza obrys) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 2 minuty temu, Wojtas_BB napisał: Mam felgi 17", 6,5 J, ET 48. Chce na zimę kupić 16". W jaki sposób dobierać felgi pod kątem ET? W jakich granicach można się bezpiecznie poruszać +/- ile mm od strony zawieszenia (od zewnątrznej to tak, aby nie wystawały poza obrys) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48. Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 1 godzinę temu, Pipper napisał: Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48. Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło Heh pamietam jak do swojego punciaka liczyłem na kartce do rysunku technicznego ET względem szerokości felgi…. choć zdarzają się odstępstwa bo w 159 mimo dobrych parametrów felgi nie OEM kształt ramion może mieć kolizje z zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 1 minutę temu, stig napisał: Heh pamietam jak do swojego punciaka liczyłem na kartce do rysunku technicznego ET względem szerokości felgi…. choć zdarzają się odstępstwa bo w 159 mimo dobrych parametrów felgi nie OEM kształt ramion może mieć kolizje z zaciskiem. Dokładnie tak. Wtedy mniejszy wybór felg do P2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 (edytowane) Ja to tylko tu zostawię https://www.wheel-size.com/calc/ Edytowane 25 Lipca 2021 przez TomcatT4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 25 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48. Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło Pamiętam jak się inni doktoryzowali, ja nie i było to... 12 lat i 3 samochody temu .Jakby było w homologacji, to bym nie zadawał głupich pytań, w homologacji jest tylko 17", ale w niższej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem to auto wyjeżdża na 16" 6 J 45. Z kolei znacznie większy wybór jest w 16" 6.5 J, ET od 40 do 48 stąd moje pytanie Mierzylem zewnętrzny wymiar, do opony od nadkola jest ok 2 cm luzu.Wstępnie mam upatrzone felgi 6,5x16et43 i 6,516et40.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 (edytowane) 7 minut temu, Wojtas_BB napisał: Pamiętam jak się inni doktoryzowali, ja nie i było to... 12 lat i 3 samochody temu . Jakby było w homologacji, to bym nie zadawał głupich pytań, w homologacji jest tylko 17", ale w niższej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem to auto wyjeżdża na 16" 6 J 45. Z kolei znacznie większy wybór jest w 16" 6.5 J, ET od 40 do 48 stąd moje pytanie Mierzylem zewnętrzny wymiar, do opony od nadkola jest ok 2 cm luzu. Wstępnie mam upatrzone felgi 6,5x16et43 i 6,516et40. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Bierz et40 lepiej optycznie, lepiej prowadzenie, tak, 8mm daje różnicę Właśnie o to chodzi, żeby nie było kłopotu z zaciskiem hamulcowym, czy 16" podejdzie z układem hamulcowym U mnie to było 8 lat temu - ostatni Fiat i jakieś kilkanaście pojazdów różnych marek temu Edytowane 25 Lipca 2021 przez Pipper 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 12 godzin temu, Pipper napisał: Bierz et40 lepiej optycznie, lepiej prowadzenie, tak, 8mm daje różnicę Właśnie o to chodzi, żeby nie było kłopotu z zaciskiem hamulcowym, czy 16" podejdzie z układem hamulcowym U mnie to było 8 lat temu - ostatni Fiat i jakieś kilkanaście pojazdów różnych marek temu Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus. Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 4 minuty temu, stig napisał: Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus. Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć Zależy co i jak. U mnie poszło 10cm w górę i 11cm wszerz na kołach Teraz poszło w serię szerokość na kołach i felgach i obniżam o 5.5cm, zostają tylko springi h&r i większa średnica koła. I tak przejeżdża w terenie, a na utwardzonym wygodniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 10 godzin temu, stig napisał: Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus. Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć Zmiana ET wiąże się ze zmianą wartości promienia zataczania a to ma wpływ na prowadzenie auta 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 (edytowane) W dniu 26.07.2021 o 20:19, vaz2110 napisał: Zmiana ET wiąże się ze zmianą wartości promienia zataczania a to ma wpływ na prowadzenie auta Jak duża zmiana będzie miała istotny wpływ na prowadzenie? Edytowane 29 Lipca 2021 przez aviator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.