Skocz do zawartości

Dobór felg z uwagi na ET


Wojtas_BB

Rekomendowane odpowiedzi

Mam felgi 17", 6,5 J, ET 48. Chce na zimę kupić 16". W jaki sposób dobierać felgi pod kątem ET? W jakich granicach można się bezpiecznie poruszać +/- ile mm od strony zawieszenia (od zewnątrznej to tak, aby nie wystawały poza obrys)

 

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wojtas_BB napisał:

 

Mam felgi 17", 6,5 J, ET 48. Chce na zimę kupić 16". W jaki sposób dobierać felgi pod kątem ET? W jakich granicach można się bezpiecznie poruszać +/- ile mm od strony zawieszenia (od zewnątrznej to tak, aby nie wystawały poza obrys)

 

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii ;]

Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48.

Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pipper napisał:

Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii ;]

Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48.

Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło :piwko:

Heh pamietam jak do swojego punciaka liczyłem na kartce do rysunku technicznego 😁ET względem szerokości felgi…. choć  zdarzają się odstępstwa bo w 159 mimo dobrych parametrów felgi nie OEM kształt ramion może mieć kolizje z zaciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Heh pamietam jak do swojego punciaka liczyłem na kartce do rysunku technicznego 😁ET względem szerokości felgi…. choć  zdarzają się odstępstwa bo w 159 mimo dobrych parametrów felgi nie OEM kształt ramion może mieć kolizje z zaciskiem.

Dokładnie tak. Wtedy mniejszy wybór felg do P2 :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, po lekturach w Punto powinieneś mieć co najmniej doktorat w materii ;]
Zerknij co masz w homologacji, czy 16" wejdzie na zacisk. Jeśli wejdzie, szerokość 6.5" zostaje, szukasz z et od 40 do fabryki 48.
Et 40 masz 8mm na zewnątrz koło :piwko:
Pamiętam jak się inni doktoryzowali, ja nie i było to... 12 lat i 3 samochody temu .
Jakby było w homologacji, to bym nie zadawał głupich pytań, w homologacji jest tylko 17", ale w niższej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem to auto wyjeżdża na 16" 6 J 45. Z kolei znacznie większy wybór jest w 16" 6.5 J, ET od 40 do 48 stąd moje pytanie
Mierzylem zewnętrzny wymiar, do opony od nadkola jest ok 2 cm luzu.
Wstępnie mam upatrzone felgi 6,5x16et43 i 6,516et40.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Wojtas_BB napisał:

Pamiętam jak się inni doktoryzowali, ja nie i było to... 12 lat i 3 samochody temu emoji1787.pngemoji1787.png.
Jakby było w homologacji, to bym nie zadawał głupich pytań, w homologacji jest tylko 17", ale w niższej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem to auto wyjeżdża na 16" 6 J 45. Z kolei znacznie większy wybór jest w 16" 6.5 J, ET od 40 do 48 stąd moje pytanie emoji846.png
Mierzylem zewnętrzny wymiar, do opony od nadkola jest ok 2 cm luzu.
Wstępnie mam upatrzone felgi 6,5x16et43 i 6,516et40.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

Bierz et40 lepiej optycznie, lepiej prowadzenie, tak, 8mm daje różnicę :piwko:

Właśnie o to chodzi, żeby nie było kłopotu z zaciskiem hamulcowym, czy 16" podejdzie z układem hamulcowym :oki:

U mnie to było 8 lat temu - ostatni Fiat i jakieś kilkanaście pojazdów różnych marek temu ;]

Edytowane przez Pipper
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pipper napisał:

Bierz et40 lepiej optycznie, lepiej prowadzenie, tak, 8mm daje różnicę :piwko:

Właśnie o to chodzi, żeby nie było kłopotu z zaciskiem hamulcowym, czy 16" podejdzie z układem hamulcowym :oki:

U mnie to było 8 lat temu - ostatni Fiat i jakieś kilkanaście pojazdów różnych marek temu ;]

Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus.

Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, stig napisał:

Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus.

Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć 😁

Zależy co i jak. U mnie poszło 10cm w górę i 11cm wszerz na kołach ;]

Teraz poszło w serię szerokość na kołach i felgach i obniżam o 5.5cm, zostają tylko springi h&r i większa średnica koła. I tak przejeżdża w terenie, a na utwardzonym wygodniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, stig napisał:

Z tym lepszym prowadzeniem to nie do końca się zgadzam. W moim przypadku po zmianie z ET 48 na 35 auto zrobiło się mniej chętne na reakcję do wykonania skrętu. Zrobiło się bardziej leniwe. W samym zakręcie już ok, ale ten początkowy moment w moim odczuciu był na minus.

Obecny Type R ma duże ET bodajże także 48. Wszyscy ładują dystanse, ale z jakiegoś względu fabryka takie parametry dała. Auto mega zachęca do zakrętów i reaguje na mały ruch kierownicy. Nie chcę tego psuć 😁

Zmiana ET wiąże się ze zmianą wartości promienia zataczania a to ma wpływ na prowadzenie auta

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 26.07.2021 o 20:19, vaz2110 napisał:

Zmiana ET wiąże się ze zmianą wartości promienia zataczania a to ma wpływ na prowadzenie auta

Jak duża zmiana będzie miała istotny wpływ na prowadzenie? 

Edytowane przez aviator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.