Jump to content

[KzAK] Podniesione AWD do 42k zł


camel00
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu zakładałem podobny wątek, ale chyba dorosłem i właśnie wystawiłem swoje Jimny; na razie bez przekonania i tak, żeby się nie sprzedało ;] ale czas się poważniej zastanowić nad następcą.

Samochód głównie do stania i jeżdżenia po mieście, ale chciałbym żeby był w stanie zrobić trasę 300-1000 km (jedyny powód dla którego myślę o zmianie Jamnika, którego z jakichś masochistycznych powodów i zerowego koszu utrzymania strasznie polubiłem).

 

--- to jest istotna część start ---

Wymagania bezsprzeczne: większy prześwit, jakakolwiek forma AWD, ma mi się podobać.

Wymagana niekonieczne: automat, spalanie w mieście do 8 litrów ON/Pb lub ~11 lpg, wytrzymałe zawieszenie

Nieistotne: nadwozie, liczba gadżetów, wyciszenie, osiągi, przestrzeń dla pasażerów.

 

Podana cena jest względnie elastyczna, ale wolałbym się w niej zmieścić. Może być mniej, ale powyżej 50k wolę kupić nowe auto za 100k+, co z kolei nie ma żadnego sensu przy moich obecnych przebiegach.

Poniżej kilka typów, ale chętnie przeczytam absolutnie każdą propozycję, jakkolwiek sensowna lub nie spełniająca założeń by była ;) W teorii biorę pod uwagę wszystko w przedziale 5-50k zł, od VW Lupo do Mitsubishi l200

--- to jest istotna część stop---

 

 

Na razie mam trzech faworytów. Kolejność nieistotna.

 

Peugeot 508 rxh hybryda

- teoria: odhacza założenia (pewnie poza wytrzymałym zawieszeniem) i bardzo podoba mi się wizualnie

- praktyka: wybór jest ale oferowane modele mają spore przebiegi (175k w górę)

- dylemat: francuski, naszpikowany elektroniką klekot z dużym przebiegiem - co może pójść źle? ;]

 

Peugeot 3008 hybryda

- teoria: odhacza założenia i bardzo nie podoba mi się wizualnie

- praktyka: spory wybór na rynku

- dylemat: podobnie jak w 508, ale odwrócona proporcja urody do ryzyka awarii

 

Skoda Yeti 2.0 tdi dsg

- teoria: odhacza wszystkie założenia i w porównaniu z powyższymi to chyba głos rozsądku

- praktyka: trzeba polować i da się kupić coś ciekawego z niskim przebiegiem.

- dylemat: dsg?

 

 

W drugiej kolejności rozważam. Kolejność istotna.

- Ford Kuga 2.5 Pb - do niedawna jeden z faworytów, nadal podoba mi się idea. Na minus zapewne spalanie.

- Honda CR-V 2.0/2.4 Pb - samochód będzie starszy, spalanie wyższe, ale można kupić coś z niskim przebiegiem i zapewnić sobie względnie bezproblemową eksploatację

- VW Tiguan 2.0 Pb/On - w teorii spoko, w praktyce jest jakiś taki toporny w środku. Nie wiem jak z awaryjnością skrzyni, zawieszenia i silników.

- VW Touran 2.0 On - nie spełnia żadnego założenia poza tym, że mi się podoba.

- Audi A4 allroad 2.0 On - chciałbym ale się boję. Podoba mi się, ale ~11-letni premium z nalotem 250k+ to chyba recepta na problem. Niby zwykłe A4 są sporo tańsze ale chyba są za niskie na nasze drogi.

- Bmw X1/X3 - jedno nowsze, drugie starsze, klekoty od popularnych 1.8 (x1) / 2.0 (x3) do ciekawych ale rzadko występujących 23d (x1) / 3.0 (x3). Ryzyko jak w przypadku Audi.

- Toyota rav4 …jakaś - niby rozsądnie, ale kiepsko się prowadzą, brzydko wyglądają i trochę mi nie leży "toyota tax"

- Suzuki s-cross - tutaj bliżej 50k ale samochody świeższe, pewniejsze i niższe przebiegi. Minus jest taki, że są strasznie nijakie i średnio mi się podobają. 

 

Czego nie chcę:

- Subaru - w poprzednim wyszedł mi silnik, chwilowo się zraziłem.

- Jeep - miałem GC, fajny, ale to taki amerykański Fiat, ciągle jest coś do roboty

- Fiat - niby Freemont wygląda fajnie, ale powiedziałem sobie kiedyś, że nigdy więcej nie kupię samochodu tej marki i na razie trzymam się postanowienia.

 

Edited by camel00
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, camel00 napisał:

Skoda Yeti 2.0 tdi dsg

- teoria: odhacza wszystkie założenia i w porównaniu z powyższymi to chyba głos rozsądku

- praktyka: trzeba polować i da się kupić coś ciekawego z niskim przebiegiem.

- dylemat: dsg?

W duecie z 2.0TDI występowała DSG mokra 6, więc bezpieczniejszy wariant. Tego bym sie nie obawiał. W starczych egzemplarzach użytkownicy uskarżali się na początki korozji.

 

Peugeoty 3008/508-doskonały 2.0HDI, ale elektronika potrafi płatać figle. Grupa Peugeotów jest pełna zapytań o najróżniejsze rzadko powtarzalne usterki.

 

18 minut temu, camel00 napisał:

- Ford Kuga 2.5 Pb - do niedawna jeden z faworytów, nada podoba mi się idea. Na minus zapewne spalanie.

Jak to Ford-one już potrafią gnić.

 

19 minut temu, camel00 napisał:

- Honda CR-V 2.0/2.4 Pb - samochód będzie starszy, spalanie wyższe, ale można kupić coś z niskim przebiegiem i zapewnić sobie względnie bezproblemową eksploatację

Jak nie ma korozji, to będzie jeździć, aż odpadną kółka

 

20 minut temu, camel00 napisał:

- Bmw X1/X3 - jedno nowsze, drugie starsze, klekoty od popularnych 1.8 (x1) / 2.0 (x3) do ciekawych ale rzadko występujących 23d (x1) / 3.0 (x3). Ryzyko jak w przypadku Audi.

Mam paru znajomych-entuzjastów BMW. Niektórzy już byli entuzjaści po kilku naprawach nienowego auta premium.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, camel00 napisał:

Skoda Yeti 2.0 tdi dsg

- teoria: odhacza wszystkie założenia i w porównaniu z powyższymi to chyba głos rozsądku

- praktyka: trzeba polować i da się kupić coś ciekawego z niskim przebiegiem.

- dylemat: dsg?

 

Osobiście zawsze mi się podobała. Chyba jako jedyna Skoda :)  Prawie kupiłem tylko handlarz mi wyskoczył z umową na niemca. Tak jak kolega wyżej napisał - tam powinna być mokra czyli bezpieczniejsza.

Link to comment
Share on other sites

Jakby to miało być co bez sensu, to samochód, którymi mi osobiście się zawsze podobał i gdzieś tam był na liście do zakupu to Chevrolet Captiva V6. ;] 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, camel00 napisał:

właśnie wystawiłem swoje Jimny; na razie bez przekonania i tak, żeby się nie sprzedało ;] 

 

daj linka

 

co do aut kilka moich typów o których sam myślałem...

 

-dodge ram ;] za wielkość, poza tym jeden z wygodniejszych pickupow

-panda 4x4 też za wielkość hehe

-z nówek ignis 4x4 chociaż tyłek ma dziwny

-i czarny koń zestawienia duster 4x4 ;] 

Link to comment
Share on other sites

@camel00 wpisałeś że jakakolwiek forma AWD Cię interesuje. Tutaj bym się zastanowił że po przesiadce z Jimny właśnie niedorobione AWD zaakceptujesz. Może Outlander? Ja nie wiem czy bym przedłożył pseudo-AWD nad wyglądem. W Subaru silnik noPb Ci się popsuł czy diesel? To naprawdę fajne autka :) Touran wydaje się być naprawdę funkcjonalnym samochodem. S0Cross też może być niezły tym bardziej że masz już doświadczenie z tą marką. Jak dla mnie to wygłuszenie tego samochodu było mega słabe. A jakieś VOlvo XC90 się łapie? Poza tym bierz to co Ci się podoba z pewną dozą bezpieczeństwa bo ja np. w życiu nie kupiłbym hybrydy Peugeota. Z Twojej listy to najbezpieczniejszy wybór to Toyota, potem bym spróbował z BMW X3 i na koniec rozważył Audi A4 Allroad z tym że tam chyba zawiecha pneumatyczna, więc trzeba mieć coś w skarpecie na ewentualne naprawy. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie chcesz wywalać worek siana to może Daihatsu Terios, taka Dacia od Toyota.

Silnik wolny ssak 1.5 do LPG dobry, AT i AWD występuje ale najmłodszy to będzie z 2011 r.

Występował z AT chyba bezproblemowym.

Poszukać w DE lub AT, sporo tego tam jeździ. Części mechaniczne współdzieli z Toyota i  dostępne w polskich hurtowniach.

https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/daihatsu-terios-488413060/

https://www.otomoto.pl/oferta/daihatsu-terios-1-5b-4x4-lpg-alu-klima-lift-stan-bardzo-dobry-ID6DY9b1.html

 

Osobiście jak bym miał wydać ok 50tyś to była by amerykańska Kuga czyli Ford Escape z AT lub Nissan Rogue/xTrail.

Spalaniem się nie przejmuj instalujesz spokojnie LPG za max 3tyś

 

Edited by robciolas
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, lucash napisał:

 W Subaru silnik noPb Ci się popsuł czy diesel? 

benzyna się popsuła i to ta nie turbo ;) 

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, bielaPL napisał:

benzyna się popsuła i to ta nie turbo ;) 

trzeba by jeździć bez oleju, płynu chłodniczego, nie zmieniać rozrządu i nalać diesla w takim razie. Innej opcji nie ma ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lucash said:

@camel00 wpisałeś że jakakolwiek forma AWD Cię interesuje. Tutaj bym się zastanowił że po przesiadce z Jimny właśnie niedorobione AWD zaakceptujesz. Może Outlander? Ja nie wiem czy bym przedłożył pseudo-AWD nad wyglądem. W Subaru silnik noPb Ci się popsuł czy diesel? To naprawdę fajne autka :) Touran wydaje się być naprawdę funkcjonalnym samochodem. S0Cross też może być niezły tym bardziej że masz już doświadczenie z tą marką. Jak dla mnie to wygłuszenie tego samochodu było mega słabe. A jakieś VOlvo XC90 się łapie? Poza tym bierz to co Ci się podoba z pewną dozą bezpieczeństwa bo ja np. w życiu nie kupiłbym hybrydy Peugeota. Z Twojej listy to najbezpieczniejszy wybór to Toyota, potem bym spróbował z BMW X3 i na koniec rozważył Audi A4 Allroad z tym że tam chyba zawiecha pneumatyczna, więc trzeba mieć coś w skarpecie na ewentualne naprawy. 

 

Ale z tego co pisze to AWD to glownie fanaberia, bo i tak tym autem praktycznie nie jezdzi ;]

Wiec chyba bardziej chodzi o lepsze samopoczucie niz walory praktyczne ;)

A tak na serio to moze jakies Volvo XC 70 by sie znalazlo?

Chociaz na zdrowy rossadek to wlasnie Outlander albo S-cross :ok:

 

 

Edited by Maciej__
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Zbynek napisał:

Może Honda, ale HR-V? Wygląda ciekawie, są z napędem 4x4, do wyboru 3 lub 5 drzwi.

 

Nie mam dużych wymagań, ale niech ten samochód będzie jednak z tego milenium ;)

 

4 godziny temu, wujek napisał:

Brać scrossa. Najnowszy i będzie bezawaryjny. 

 

Rodzice mają. Samochód sam w sobie spoko, ale mam problem z wydawaniem pieniędzy na rzeczy które mi się nie podobają.

 

3 godziny temu, AstraC napisał:

Jakby to miało być co bez sensu, to samochód, którymi mi osobiście się zawsze podobał i gdzieś tam był na liście do zakupu to Chevrolet Captiva V6. ;] 

 

Jakby miał być bez sensu to wolałbym taki kredens na kołach - Buick Enclave 

 

3 godziny temu, bielaPL napisał:

-dodge ram ;] za wielkość, poza tym jeden z wygodniejszych pickupow

-panda 4x4 też za wielkość hehe

-z nówek ignis 4x4 chociaż tyłek ma dziwny

-i czarny koń zestawienia duster 4x4 ;] 

 

Ram za duży. Ślinię się do pickupów, choruję na Ranger Raptor, ale te samochody są w moim przypadku bez sensu a jazda po mieście będzie udręką.

Panda to Fiat i chociaż 500x wygląda spoko to nie bo nie.

Ignis za mały i za drogi. 

Nowy Duster mi się podoba, stary niekoniecznie. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, lucash napisał:

@camel00 wpisałeś że jakakolwiek forma AWD Cię interesuje. Tutaj bym się zastanowił że po przesiadce z Jimny właśnie niedorobione AWD zaakceptujesz. Może Outlander? Ja nie wiem czy bym przedłożył pseudo-AWD nad wyglądem. W Subaru silnik noPb Ci się popsuł czy diesel? To naprawdę fajne autka :) Touran wydaje się być naprawdę funkcjonalnym samochodem. S0Cross też może być niezły tym bardziej że masz już doświadczenie z tą marką. Jak dla mnie to wygłuszenie tego samochodu było mega słabe. A jakieś VOlvo XC90 się łapie? Poza tym bierz to co Ci się podoba z pewną dozą bezpieczeństwa bo ja np. w życiu nie kupiłbym hybrydy Peugeota. Z Twojej listy to najbezpieczniejszy wybór to Toyota, potem bym spróbował z BMW X3 i na koniec rozważył Audi A4 Allroad z tym że tam chyba zawiecha pneumatyczna, więc trzeba mieć coś w skarpecie na ewentualne naprawy. 

 

W Jimny nie ma mechanizmu różnicowego więc normalnie jeździ się na tylnym napędzie, co w połączeniu z brakiem jakiegokolwiek trzyliterowego systemu owocuje praktycznie zerową trakcją w codziennym użytkowaniu. Przód dopina się (ręcznie) dopiero jak koła nie mają kontaktu z podłożem a najbliższy ciągnik stoi za horyzontem, lasem i trzema wąwozami ;)

 

W Subaru wyszedł 2.0 158 KM. Dbałem, chuchałem, prosiłem a on powiedział "nara" ;] Podoba mi się XV, ale na  razie nie, bo nie.

XC90 odpada z tego samego powodu dla którego nie kupię Cayenne ;)

Z Toyotą jest ten problem, że w Rav4 nie mam miejsca na butlę z gazem a umieszczenie jej w bagażniku jest dla mnie nieakceptowalne.

 

Edited by camel00
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

A tak na serio to moze jakies Volvo XC 70 by sie znalazlo?

 

Z tymi Volvo (tak ogólnie) to jest tak, że fajnie wyglądają, ale nie czytałem jeszcze nigdy dobrej opinii. Dyplomatycznie są przeważnie określane jako "auto dla fana marki" a ja chyba nie mam tyle cierpliwości ;)

 

52 minuty temu, ppmarian napisał:

Outlander

 

2.0 Pb czy 2.2 On? 

Jak ten pierwszy znosi elpidżi?

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, camel00 napisał:

Nowy Duster mi się podoba, stary niekoniecznie. 

zaraz wchodzi po FL więc beda wyprzedaze stanu

z innych ciekawostek pathfinder

https://www.olx.pl/d/oferta/nissan-pathfinder-7-os-4x4-maly-przebieg-zamiana-CID5-IDKDkXx.html#94e9285718

 

ps. link do jimiaka proszę ;] 

Edited by bielaPL
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, bielaPL napisał:

ps. link do jimiaka proszę ;] 

 

Nie ;] Wolę sprzedać samochód obcemu i mieć poczucie, że oddałem dobre auto a w razie czego powiedzieć, żeby się wypałował niż znajomemu (nawet wirtualnemu) i gimnastykować się gdyby coś się ew. popsuło.

 

5 minut temu, bielaPL napisał:

z innych ciekawostek pathfinder

 

Nie wiem czy chcę taki kombajn. Niby miejsca do parkowania mam multum, nie jeżdżę nigdzie gdzie bym go nie zmieścił, ale miałem już samochód który palił 25 litrów i okazało się, że problem pojawia się szybciej w głowie niż portfelu ;) No i Nissany chyba nie mają opinii bezawaryjnych :hmm:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, camel00 napisał:

Nie ;] Wolę sprzedać samochód obcemu i mieć poczucie, że oddałem dobre auto a w razie czego powiedzieć, żeby się wypałował niż znajomemu (nawet wirtualnemu) i gimnastykować się gdyby coś się ew. popsuło.

Biorąc pod uwagę że na otomoto jest raptem 20 jamników z dieslem to ciężko będzie Ci się teraz ukryć ;)

 

Co do aut, to skoro a4 allroad to może Octavia Scout? W papierach ma chyba taki sam prześwit jak mój Grand Cherokee

Edited by Piotrus
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Piotrus napisał:

Co do aut, to skoro a4 allroad to może Octavia Scout? W papierach ma chyba taki sam prześwit jak mój Grand Cherokee

Chyba po montażu gwintowanego zawieszenia obniżającego. 

  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lucash napisał:

Chyba po montażu gwintowanego zawieszenia obniżającego. 

Faktycznie, chyba byliśmy z sąsiadem  "po zabiegu" jak sprawdzaliśmy bo jest 170 vs 218 mm 🤣

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

Jakiś czas temu zakładałem podobny wątek, ale chyba dorosłem i właśnie wystawiłem swoje Jimny; na razie bez przekonania i tak, żeby się nie sprzedało ;] ale czas się poważniej zastanowić nad następcą.

Samochód głównie do stania i jeżdżenia po mieście, ale chciałbym żeby był w stanie zrobić trasę 300-1000 km (jedyny powód dla którego myślę o zmianie Jamnika, którego z jakichś masochistycznych powodów i zerowego koszu utrzymania strasznie polubiłem).

 

--- to jest istotna część start ---

Wymagania bezsprzeczne: większy prześwit, jakakolwiek forma AWD, ma mi się podobać.

Wymagana niekonieczne: automat, spalanie w mieście do 8 litrów ON/Pb lub ~11 lpg, wytrzymałe zawieszenie

Nieistotne: nadwozie, liczba gadżetów, wyciszenie, osiągi, przestrzeń dla pasażerów.

 

Podana cena jest względnie elastyczna, ale wolałbym się w niej zmieścić. Może być mniej, ale powyżej 50k wolę kupić nowe auto za 100k+, co z kolei nie ma żadnego sensu przy moich obecnych przebiegach.

Poniżej kilka typów, ale chętnie przeczytam absolutnie każdą propozycję, jakkolwiek sensowna lub nie spełniająca założeń by była ;) W teorii biorę pod uwagę wszystko w przedziale 5-50k zł, od VW Lupo do Mitsubishi l200

--- to jest istotna część stop

 

 

Ja wziąłem CX 7 jeszcze reszta została i jak na razie zadowolony👍

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu zakładałem podobny wątek, ale chyba dorosłem i właśnie wystawiłem swoje Jimny; na razie bez przekonania i tak, żeby się nie sprzedało ;] ale czas się poważniej zastanowić nad następcą.
Samochód głównie do stania i jeżdżenia po mieście, ale chciałbym żeby był w stanie zrobić trasę 300-1000 km (jedyny powód dla którego myślę o zmianie Jamnika, którego z jakichś masochistycznych powodów i zerowego koszu utrzymania strasznie polubiłem).
 
--- to jest istotna część start ---
Wymagania bezsprzeczne: większy prześwit, jakakolwiek forma AWD, ma mi się podobać.
Wymagana niekonieczne: automat, spalanie w mieście do 8 litrów ON/Pb lub ~11 lpg, wytrzymałe zawieszenie
Nieistotne: nadwozie, liczba gadżetów, wyciszenie, osiągi, przestrzeń dla pasażerów.
 
Podana cena jest względnie elastyczna, ale wolałbym się w niej zmieścić. Może być mniej, ale powyżej 50k wolę kupić nowe auto za 100k+, co z kolei nie ma żadnego sensu przy moich obecnych przebiegach.
Poniżej kilka typów, ale chętnie przeczytam absolutnie każdą propozycję, jakkolwiek sensowna lub nie spełniająca założeń by była  W teorii biorę pod uwagę wszystko w przedziale 5-50k zł, od VW Lupo do Mitsubishi l200
--- to jest istotna część stop---
 
 
Na razie mam trzech faworytów. Kolejność nieistotna.
 
Peugeot 508 rxh hybryda
- teoria: odhacza założenia (pewnie poza wytrzymałym zawieszeniem) i bardzo podoba mi się wizualnie
- praktyka: wybór jest ale oferowane modele mają spore przebiegi (175k w górę)
- dylemat: francuski, naszpikowany elektroniką klekot z dużym przebiegiem - co może pójść źle? ;]
 
Peugeot 3008 hybryda
- teoria: odhacza założenia i bardzo nie podoba mi się wizualnie
- praktyka: spory wybór na rynku
- dylemat: podobnie jak w 508, ale odwrócona proporcja urody do ryzyka awarii
 
Skoda Yeti 2.0 tdi dsg
- teoria: odhacza wszystkie założenia i w porównaniu z powyższymi to chyba głos rozsądku
- praktyka: trzeba polować i da się kupić coś ciekawego z niskim przebiegiem.
- dylemat: dsg?
 
 
W drugiej kolejności rozważam. Kolejność istotna.
- Ford Kuga 2.5 Pb - do niedawna jeden z faworytów, nadal podoba mi się idea. Na minus zapewne spalanie.
- Honda CR-V 2.0/2.4 Pb - samochód będzie starszy, spalanie wyższe, ale można kupić coś z niskim przebiegiem i zapewnić sobie względnie bezproblemową eksploatację
- VW Tiguan 2.0 Pb/On - w teorii spoko, w praktyce jest jakiś taki toporny w środku. Nie wiem jak z awaryjnością skrzyni, zawieszenia i silników.
- VW Touran 2.0 On - nie spełnia żadnego założenia poza tym, że mi się podoba.
- Audi A4 allroad 2.0 On - chciałbym ale się boję. Podoba mi się, ale ~11-letni premium z nalotem 250k+ to chyba recepta na problem. Niby zwykłe A4 są sporo tańsze ale chyba są za niskie na nasze drogi.
- Bmw X1/X3 - jedno nowsze, drugie starsze, klekoty od popularnych 1.8 (x1) / 2.0 (x3) do ciekawych ale rzadko występujących 23d (x1) / 3.0 (x3). Ryzyko jak w przypadku Audi.
- Toyota rav4 …jakaś - niby rozsądnie, ale kiepsko się prowadzą, brzydko wyglądają i trochę mi nie leży "toyota tax"
- Suzuki s-cross - tutaj bliżej 50k ale samochody świeższe, pewniejsze i niższe przebiegi. Minus jest taki, że są strasznie nijakie i średnio mi się podobają. 
 
Czego nie chcę:
- Subaru - w poprzednim wyszedł mi silnik, chwilowo się zraziłem.
- Jeep - miałem GC, fajny, ale to taki amerykański Fiat, ciągle jest coś do roboty
- Fiat - niby Freemont wygląda fajnie, ale powiedziałem sobie kiedyś, że nigdy więcej nie kupię samochodu tej marki i na razie trzymam się postanowienia.
 
Freemont to taki fiat jak z chryslera 300c Lancia thema ;]

To zdaje się było robione na tej samej linii co jego protoplasta/klon :hmm:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, dyniek000 napisał:

Ja wziąłem CX 7 jeszcze reszta została i jak na razie zadowolony👍

który rocznik i jak z rudą w niej?

 

@camel00 jest jeszcze Sportage/ix35/tucson, fajne wyposażenie (szczególnie hyundai) ale w zakładanym budżecie są roczniki ze specyficzną urodą ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Ozarek napisał:

który rocznik i jak z rudą w niej?

 

@camel00 jest jeszcze Sportage/ix35/tucson, fajne wyposażenie (szczególnie hyundai) ale w zakładanym budżecie są roczniki ze specyficzną urodą ;]

2011 rudej brak,male powierzchowne ogniska z tylu tylko

Link to comment
Share on other sites

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

- Fiat - niby Freemont wygląda fajnie, ale powiedziałem sobie kiedyś, że nigdy więcej nie kupię samochodu tej marki i na razie trzymam się postanowienia.

To kup Dodge'a Journey'a, najlepiej 3,6 ale wtedy spalanie w mieście to ~16l/100

IMG_20200801_202030.jpg.47a8439c6aec0ec099fb6f83d0957dfe.jpg

Edited by misiu
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

A ten 1.6 to nie jest czasem ta super konstrukcja BMW-PSA co wytrzymuje mniej od diesla Subaru?
Tak ;] to słynne thp podobno poprawione ;l
A 2.0 D to oczywiste że typoszereg N47


Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

To ja dam od siebie kilka propozycje :

Suzuki sx4 1.6 benzyna 

Qashqai 2.0dci, lub 2.0 pb

Renault Koleos 2.0dci 

Jeśli Jimmy pasował to może GV? 

Santa Fe

Nissan Murano 3,5v6

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

Jakiś czas temu zakładałem podobny wątek, ale chyba dorosłem i właśnie wystawiłem swoje Jimny; na razie bez przekonania i tak, żeby się nie sprzedało ;] ale czas się poważniej zastanowić nad następcą.

Samochód głównie do stania i jeżdżenia po mieście, ale chciałbym żeby był w stanie zrobić trasę 300-1000 km (jedyny powód dla którego myślę o zmianie Jamnika, którego z jakichś masochistycznych powodów i zerowego koszu utrzymania strasznie polubiłem).

 

--- to jest istotna część start ---

Wymagania bezsprzeczne: większy prześwit, jakakolwiek forma AWD, ma mi się podobać.

Wymagana niekonieczne: automat, spalanie w mieście do 8 litrów ON/Pb lub ~11 lpg, wytrzymałe zawieszenie

Nieistotne: nadwozie, liczba gadżetów, wyciszenie, osiągi, przestrzeń dla pasażerów.

 

Podana cena jest względnie elastyczna, ale wolałbym się w niej zmieścić. Może być mniej, ale powyżej 50k wolę kupić nowe auto za 100k+, co z kolei nie ma żadnego sensu przy moich obecnych przebiegach.

Poniżej kilka typów, ale chętnie przeczytam absolutnie każdą propozycję, jakkolwiek sensowna lub nie spełniająca założeń by była ;) W teorii biorę pod uwagę wszystko w przedziale 5-50k zł, od VW Lupo do Mitsubishi l200

--- to jest istotna część stop---

 

 

Na razie mam trzech faworytów. Kolejność nieistotna.

 

Peugeot 508 rxh hybryda

- teoria: odhacza założenia (pewnie poza wytrzymałym zawieszeniem) i bardzo podoba mi się wizualnie

- praktyka: wybór jest ale oferowane modele mają spore przebiegi (175k w górę)

- dylemat: francuski, naszpikowany elektroniką klekot z dużym przebiegiem - co może pójść źle? ;]

 

Peugeot 3008 hybryda

- teoria: odhacza założenia i bardzo nie podoba mi się wizualnie

- praktyka: spory wybór na rynku

- dylemat: podobnie jak w 508, ale odwrócona proporcja urody do ryzyka awarii

ale to chyba nie ma 4x4 ?

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

Skoda Yeti 2.0 tdi dsg

- teoria: odhacza wszystkie założenia i w porównaniu z powyższymi to chyba głos rozsądku

- praktyka: trzeba polować i da się kupić coś ciekawego z niskim przebiegiem.

- dylemat: dsg?

a to musi być DSG ?

jest tych aut trochę i wydaje się niezłą opcją, swego czasu sporo tego po budowach jeździło i dawały radę

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

 

W drugiej kolejności rozważam. Kolejność istotna.

- Ford Kuga 2.5 Pb - do niedawna jeden z faworytów, nadal podoba mi się idea. Na minus zapewne spalanie.

też mi się podoba 

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

- Honda CR-V 2.0/2.4 Pb - samochód będzie starszy, spalanie wyższe, ale można kupić coś z niskim przebiegiem i zapewnić sobie względnie bezproblemową eksploatację

w tym budżecie 3gen, dla mnie wizualnie nie do zaakceptowania

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

- VW Tiguan 2.0 Pb/On - w teorii spoko, w praktyce jest jakiś taki toporny w środku. Nie wiem jak z awaryjnością skrzyni, zawieszenia i silników.

- VW Touran 2.0 On - nie spełnia żadnego założenia poza tym, że mi się podoba.

to już lepiej yeti, technologia ta sama

swoją drogą touran to kawał auta ws do yeti

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

- Audi A4 allroad 2.0 On - chciałbym ale się boję. Podoba mi się, ale ~11-letni premium z nalotem 250k+ to chyba recepta na problem. Niby zwykłe A4 są sporo tańsze ale chyba są za niskie na nasze drogi.

- Bmw X1/X3 - jedno nowsze, drugie starsze, klekoty od popularnych 1.8 (x1) / 2.0 (x3) do ciekawych ale rzadko występujących 23d (x1) / 3.0 (x3). Ryzyko jak w przypadku Audi.

jako posiadacz X3 i starej vitary ... no tanio nie będzie ;)

ale auto fajne, nie jest jeszcze naszpikowane elektroniką, silniki można wybrać mniej problemowe, części dostępne

ja jestem mega zadowolony, co mnie cieszy że po przesiadce z forda, X3 ma 15lat i praktycznie zero rdzy 

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

- Toyota rav4 …jakaś - niby rozsądnie, ale kiepsko się prowadzą, brzydko wyglądają i trochę mi nie leży "toyota tax"

- Suzuki s-cross - tutaj bliżej 50k ale samochody świeższe, pewniejsze i niższe przebiegi. Minus jest taki, że są strasznie nijakie i średnio mi się podobają. 

a vitara się nie złapie, jeszcze niedawno nowe były za 60kzł

 

W dniu 25.07.2021 o 22:43, camel00 napisał:

 

Czego nie chcę:

- Subaru - w poprzednim wyszedł mi silnik, chwilowo się zraziłem.

- Jeep - miałem GC, fajny, ale to taki amerykański Fiat, ciągle jest coś do roboty

- Fiat - niby Freemont wygląda fajnie, ale powiedziałem sobie kiedyś, że nigdy więcej nie kupię samochodu tej marki i na razie trzymam się postanowienia.

 

 

niestety w podobnym budżecie - 40-50kzł nic ciekawego od dawna nie mogę znaleźć, dlatego nadal w garażu stoi X3 ;)

weź pod uwagę że 4x4 mocno zawęża wybór, sporo aut powyżej to w większość 2wd, ale np X3 wszystkie mają 4x4

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Poza 18d które jest w wersji Sdrive. 

do 50kzł to E83 w dobrym stanie szukać a tam wszystkie chyba miały xdrive

sdrive to te nowsze iXy, ale na F25 braknie chyba kasy, może X1 się łapnie 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Koonrad napisał:

ale (…) 4x4

 

508/3008 mają silnik elektryczny na tylnych kołach który działa przy ruszaniu i - chyba - potrafi dokręcić w razie potrzeby.

Yeti dsg - niby nie musi być, miałem na oku konkretne ogłoszenie ale już zniknęło.

CR-V 3-gen - mnie się podoba wizualnie, ale zastanawiam się nad wydawaniem tej samej kasy na samochód starszy, gorzej wyposażony i bardziej paliwożerny - nawet jeśli będzie jeździł długo po tym jak reszta już skończy żywot ;)

Touran i kawał auta - nie mam problemu z gabarytami. Miałem Grand Cheerokie, mam Jimny, dłuższą chwilę spędziłem patrząc na to L200 i próbując wymyślić do czego mógłby mi się przydać  ;] (tylko bez tego śmietnika na pace)

X3 - no właśnie - fajne w teorii, ale do benzyny trzeba rzeźbić instalację lpg a klekoty mają nalatane miliard kilometrów.

Vitara mi się nie podoba, sprawia wrażenie papierowej.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Koonrad napisał:

do 50kzł to E83 w dobrym stanie szukać a tam wszystkie chyba miały xdrive

sdrive to te nowsze iXy, ale na F25 braknie chyba kasy, może X1 się łapnie 

Na Otomoto da się coś znaleźć w tej cenie także lepiej uprzedzić kolegę.

 

Ja byłem w szoku jak natknąłem się na ogłoszenie X5 25d rwd.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, camel00 napisał:

 

508/3008 mają silnik elektryczny na tylnych kołach który działa przy ruszaniu i - chyba - potrafi dokręcić w razie potrzeby.

a boisz się DSG ;)

ja bym nie szedł w taką wydumkę od francuzów 

 

7 minut temu, camel00 napisał:

X3 - no właśnie - fajne w teorii, ale do benzyny trzeba rzeźbić instalację lpg a klekoty mają nalatane miliard kilometrów.

 

mam LPG, te auta da się sensownie zgazować

zresztą pisałeś że ma więcej stać jak jeździć, to taki problem ?

X3 jest faktycznie ciężkie i pali sporo - 12-13L przy jeździe autostradowej, trochę mniej jak się kręci wokół komina

instalacja ze 3-3.5kzł, ile zrobisz tym km w roku żeby się zwróciło 

ja kupowałem auto na min 5lat, do tego jeżdże z przyczepą gdzie spali 16L/100km to jakoś się kalkulowało

i problem jest z butlą, bo w bagażniku jest akumlator ;)

u siebie rzeźbiłem, aku poszedł pod maskę a bagażnik podcinałem i mam dzięki temu butle pod spodem na 45L

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciejkubi napisał:

To ja dam od siebie kilka propozycje :

Suzuki sx4 1.6 benzyna 

Qashqai 2.0dci, lub 2.0 pb

Renault Koleos 2.0dci 

Jeśli Jimmy pasował to może GV? 

Santa Fe

Nissan Murano 3,5v6

 

SX4 mieli rodzice przed s-cross. Odpada ze względu na fotele. Na trasy powyżej 100 km są nieakceptowalne.

Kaszkaj w teorii spoko, ale wygląda jak z lat 90

Koleos mi nie leży.

GV chyba nie. Nie wiem czemu, ale chyba nie ;)

Santa Fe (i Sorento) - fajne, ale obecnie nie ma żadnych sensownych ofert

Murano - zawsze mnie zastanawiało czy te samochody są tanie bo są brzydkie (chociaż mnie się podobają) czy coś jest z nimi nie tak.

 

Teraz jeszcze wpadł mi w oko jakiś wynalazek - Citroën C4 Aircross (1.6 klekot). To chyba ASX w przebraniu? Nawet mi się podoba :hmm: Gówienko, ale zgrabne, cena/rocznik ok, spalanie z tego co widzę poniżej 5 litrów. Niestety manual.

Z głupich pomysłów dla przeciwwagi - Infiniti FX35 - odrzuciłem go w przedbiegach, ale trzeba przyznać, że wygląda kozacko.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, camel00 napisał:

Miałem Grand Cheerokie, mam Jimny, dłuższą chwilę spędziłem patrząc na to L200 i próbując wymyślić do czego mógłby mi się przydać  ;] (tylko bez tego śmietnika na pace)

Jakiego Granda miałeś? WK2 (czyli od 2011 do 2020) jest naprawde fajnym autem, widać że Daimler maczał w nim palce.

 

 

Jak podoba Ci sie L200 to może Pajero Sport? Jest na ramie i ma normalną budę

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Koonrad napisał:

a boisz się DSG ;)

ja bym nie szedł w taką wydumkę od francuzów 

 

mam LPG, te auta da się sensownie zgazować

zresztą pisałeś że ma więcej stać jak jeździć, to taki problem ?

X3 jest faktycznie ciężkie i pali sporo - 12-13L przy jeździe autostradowej, trochę mniej jak się kręci wokół komina

instalacja ze 3-3.5kzł, ile zrobisz tym km w roku żeby się zwróciło 

ja kupowałem auto na min 5lat, do tego jeżdże z przyczepą gdzie spali 16L/100km to jakoś się kalkulowało

i problem jest z butlą, bo w bagażniku jest akumlator ;)

u siebie rzeźbiłem, aku poszedł pod maskę a bagażnik podcinałem i mam dzięki temu butle pod spodem na 45L

 

 

Ta hybryda to podobno całkiem udane rozwiązanie.

O rzeźbieniu w X3 miałem na myśli właśnie przenoszenie akumulatora. Oglądałem kilka filmów na YT w których gazownicy recenzowali swoją robotę i wspominali właśnie o lekkich przeróbkach.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, camel00 napisał:

 

O rzeźbieniu w X3 miałem na myśli właśnie przenoszenie akumulatora. Oglądałem kilka filmów na YT w których gazownicy recenzowali swoją robotę i wspominali właśnie o lekkich przeróbkach.

 

nie jest to duży problem, wycina się kawałek podłogi w bagażniku - wnęki na aku

aku idzie pod maskę, gdzie ma oryginalną instalację (puszkę) i właściwie tylko przewody trzeba podłączyć 

mnie to kosztowało 200zł u blacharza 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Piotrus napisał:

Jakiego Granda miałeś? WK2 (czyli od 2011 do 2020) jest naprawde fajnym autem, widać że Daimler maczał w nim palce.

Jak podoba Ci sie L200 to może Pajero Sport? Jest na ramie i ma normalną budę

 

Z siedem(?) lat temu miałem WG (2004). Na chwilę obecną jedyny Jeep którego ew. mógłbym rozważyć to stary Cherokee albo 4 drzwiowy Wrangler. Niestety w obu przypadkach ceny za sensowne modele są już/jeszcze nieakceptowalne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.