Skocz do zawartości

Vitara - jakie alternatywy


Pito

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Przyszedł czas rozglądnąć się za jakimś nowym autem, dla Astry był już problem wykupić assistance podróżny na Europę :). Przełknąłem już myśl, ze trzeba szykować nie 60 a z 80 koła na w miarę współcześnie wyposażone auto. Użytkowanie - wspólne z żoną, podwielicka wieś - dojazdy dzieci do przedszkola, zakupy w okolicy, wyjazdy weekendowe 100-150 km, rocznie kilka tras Kraków- Warszawa, wakacje 1-2 x w roku. Ogólnie ok 15 000 przebiegu/rok. Dotychczas jeździmy Astra G/Corsa C, więc wymagań nie mam jakiś wygórowanych, w oko wpadła mi Vitara - patrząc na cenę, wygląd, wyposażenie - są jakieś alternatywy? Co mi się w niej podoba - za ok 82-85 kzł w wersji Premium dostajemy m.in:

- auto bezpieczne, wygodne, wysokie, duży prześwit (nie będę musiał odśnieżać drogi:))

- 2WD, manualna skrzynia, 130 KM mocy, mild hybrid - ludzie sobie chwalą dodatkowego kopa, start-stop, dobre wyniki spalania

- tempomat aktywny

- wykrywanie kolizji z przodu (dohamowanie, czy jak to tam nazwać)

- asystent pasa ruchu - trzyma aut w pasie, ostrzega itp

- nawigacja, Android Auto

- grzane fotele, kamera cofania - fajny bajer

- masa innych, ale na tych powyżej (no może oprócz grzania foteli i kamery) zależy mi najbardziej. 

Auto na najbliższe 10-15 lat. Doradźcie czy warto w to iść i czy znajdę coś podobnego na rynku? Jakieś znane usterki, problemy z silnikiem 1.4T, układem napędowym (całym tym Mild Hybrid), korozją? Czytałem temat na AK jednego z użytkowników, raczej sobie chwali... Na klubie Suzuki też jest temat, raczej nie ma żadnych problemów - jakieś tam trzaski tapicerki, czujniki parkowania itp, ale nic poważniejszego. Dobre podejście dystrybutorów do napraw gwarancyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze Fiata 500X, ale tam w twoim budżecie będzie tylko litrowy silnik.

 

Przy budzie rozmiarów Vitary nic innego chyba nie ma podejścia, w kwestii cena/ilość samochodu. Jedynie korozja może być problemem, ale to wyjdzie za kilka lat, teraz nikt nic na ten temat nie powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość małe auto, taki cross-over zrobiony z segmentu B. Wymiary ma zbliżone do Puga 2008, którego ujeżdża moja żona. Nie wiem jakie przyspieszenie ma ten silnik, ciężko mi znaleźć na stronie.

 

Prawda jest taka, że w tej cenie i z podobnym wyposażeniem ciężko będzie znaleźć alternatywę. Możesz poszukać w segmencie C, ale nie będzie łatwo, bo raczej ceny dobrze wyposażonego auta to poziom 90-100 kPLN.

 

Przejedź się Vitarą i zobacz czy Ci pasuje. Mi osobiście nigdy Suzuki nie leżało, ale jeździłem już kawałek czasu temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jest plan - chce się umówić na jazdę i zobaczyć czy to to. Co do rozmiarów - widzę, że zbliżone do Astry G, tyle że wyższa buda. Bagażnik nie robi szału - 370 litrów... malutki.  Ciekawe też jak to się zachowuje na wietrze? Co do osiągów - ok.9.5-10.5 do setki (nie podają dla skrzyni manualnej, dla automatu była któraś z tych wartości - więc nawet żwawo, Astrą mam 13.5 :) .

 

Patrzyłem właśnie na jakieś Quashkai, ix35, ewentualnie Octavia, jakaś Astra - albo ceny kosmiczne (Quashkai), albo nie ma wspomnianych systemów bezpieczeństwa/wspomagania. Jedyna alternatywa to Duster - ale ten mi (bardziej żonie) się jakoś z zewnątrz nie widzi - przymierzałem się nawet w środku - bardzo przyjemne auto, pamiętam pierwszą wersję w której siedziałem parę lat temu - jak otwarłem drzwi posiedziałem 5 sekund i wyszedłem.

 

No i ten aktywny tempomat w Vitarze - chyba niespotykane w aucie takiej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Pito napisał:

Taki jest plan - chce się umówić na jazdę i zobaczyć czy to to

Pogadaj z handlowcem, żeby ci na weekend użyczył. Jazda próbna nie daje takiego dobrego wyobrażenia. Spokojnie przymierzysz się do samochodu, małżonka się przymierzy, sprawdzisz sobie systemy wsparcia bez patrzenia na ręce, sprawdzisz ergonomię. Teraz w czasach covid salony chętnie w ten sposób testówki wypożyczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dość duży minus tego auta to wnętrze - mam wrażenie że Suzuki jest jakieś 20 lat do tyłu pod tym względem w porównaniu do Europy. Drugi minus to zachowanie auta na drodze przy mocniejszych podmuchach. Z mniej ważnych spraw to brak jest podłokietnika z tyłu i lampki do czytania. Brak menu w języku polskim. Z tyłu miejsca jak w klasie B. Na duży plus to na pewno niskie spalanie i dobra dynamika.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, zejk napisał:

Pogadaj z handlowcem, żeby ci na weekend użyczył. Jazda próbna nie daje takiego dobrego wyobrażenia. Spokojnie przymierzysz się do samochodu, małżonka się przymierzy, sprawdzisz sobie systemy wsparcia bez patrzenia na ręce, sprawdzisz ergonomię. Teraz w czasach covid salony chętnie w ten sposób testówki wypożyczają.

Dzwoniłem - dają auto na 40 minut, no ale wiadomo - pierwsza gadka przez telefon. Może rzeczywiście uda się wycianąć na dłużej, ponoć dostępne od ręki do jazd testowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wladmar napisał:

Bo to jest klasa B. Klasą C jest S-Cross. 


Jasne ale z zewnątrz Vitara sprawia wrażenie dużego auta stąd wiele osób myśli że to pełnoprawny kompakt. Natomiast faktycznie pod względem przestrzeni w środku zdecydowanie lepiej wygląda S-Cross (przymierzam się do zakupu tego auta).

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pito napisał:

Dzwoniłem - dają auto na 40 minut, no ale wiadomo - pierwsza gadka przez telefon. Może rzeczywiście uda się wycianąć na dłużej, ponoć dostępne od ręki do jazd testowych.

Kupowałem samochód wczesną wiosną i żaden salon nie widział problemów z użyczeniem na weekend. Czasem trzeba było poczekać tydzień czy dwa, bo była rezerwacja. Dla mnie to bez sensu taki limit. Pisałeś, że samochód na kilkanaście lat, a salon uważa, że na decyzję masz 40 minut. Dla mnie nie do zaakceptowania. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zejk napisał:

Kupowałem samochód wczesną wiosną i żaden salon nie widział problemów z użyczeniem na weekend. Czasem trzeba było poczekać tydzień czy dwa, bo była rezerwacja. Dla mnie to bez sensu taki limit. Pisałeś, że samochód na kilkanaście lat, a salon uważa, że na decyzję masz 40 minut. Dla mnie nie do zaakceptowania. 

Nie każdy sprzedawca to rozumie. Albo może ja w nieodpowiednim ubraniu przychodziłem oglądać samochody ale nigdy nie trafiło mi się wypożyczenie auta na weekend. Na kilka godzin udało mi się kiedyś wyrwać C3 Picasso ale to kilka lat temu i na 2h Fiata 500 cabrio ale co ja się nasłuchałem. Miałem skargę napisać na handlowca ale odpuściłem bo może miał zły dzień a był zdecydowanie w wieku 55+ (Fiat Połczyńska). 

Ale racja, kupując samochód na jakies 100 kkm to ciężko stwierdzić czy pewne rzeczy są ok czy nie irytują. Ale jakby tak każdemu pożyczali to by Panek poszedł z torbami ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lucash napisał:

Ale racja, kupując samochód na jakies 100 kkm to ciężko stwierdzić czy pewne rzeczy są ok czy nie irytują. Ale jakby tak każdemu pożyczali to by Panek poszedł z torbami ;) 

Od tego jest polityka salonu, żeby się nie przejechali na tym. Jedni dają niski limit km typu 80km/dzień inni wysoki udział własny w ewentualnych szkodach. Są też takie marki, które nie mają z tym żadnego problemu i dają bez limitu km - w moim przypadku Isuzu i Alfa Romeo. Jedni chcą sprzedawać dużo inni mniej. Z doświadczenia w markach pozycjonowanych niżej i u prowincjonalnych dealerów jest trudniej. Ubranie niema tu nic do rzeczy. Nigdzie nie byłem pod krawatem. Czasem w koszuli, czasem w  kurtce i bluzie. Zawsze wystarczała konkretna rozmowa, uśmiech, pozytywne nastawienie i argumenty.

 

Edit:

 

W Mini w Łodzi handlowiec opowiadał historię, że użyczyli typowi auto na weekend, a on pojechał do Sopotu z panienkami i się woził po Trójmieście. Oddał samochód Z chlewem w środku i po kilku tygodniach zaczęły spływać mandaty. Po tej akcji wprowadzili limity

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pito napisał:

Cześć,

 

Przyszedł czas rozglądnąć się za jakimś nowym autem, dla Astry był już problem wykupić assistance podróżny na Europę :). Przełknąłem już myśl, ze trzeba szykować nie 60 a z 80 koła na w miarę współcześnie wyposażone auto. Użytkowanie - wspólne z żoną, podwielicka wieś - dojazdy dzieci do przedszkola, zakupy w okolicy, wyjazdy weekendowe 100-150 km, rocznie kilka tras Kraków- Warszawa, wakacje 1-2 x w roku. Ogólnie ok 15 000 przebiegu/rok. Dotychczas jeździmy Astra G/Corsa C, więc wymagań nie mam jakiś wygórowanych, w oko wpadła mi Vitara - patrząc na cenę, wygląd, wyposażenie - są jakieś alternatywy? Co mi się w niej podoba - za ok 82-85 kzł w wersji Premium dostajemy m.in:

- auto bezpieczne, wygodne, wysokie, duży prześwit (nie będę musiał odśnieżać drogi:))

- 2WD, manualna skrzynia, 130 KM mocy, mild hybrid - ludzie sobie chwalą dodatkowego kopa, start-stop, dobre wyniki spalania

- tempomat aktywny

- wykrywanie kolizji z przodu (dohamowanie, czy jak to tam nazwać)

- asystent pasa ruchu - trzyma aut w pasie, ostrzega itp

- nawigacja, Android Auto

- grzane fotele, kamera cofania - fajny bajer

- masa innych, ale na tych powyżej (no może oprócz grzania foteli i kamery) zależy mi najbardziej. 

Auto na najbliższe 10-15 lat. Doradźcie czy warto w to iść i czy znajdę coś podobnego na rynku? Jakieś znane usterki, problemy z silnikiem 1.4T, układem napędowym (całym tym Mild Hybrid), korozją? Czytałem temat na AK jednego z użytkowników, raczej sobie chwali... Na klubie Suzuki też jest temat, raczej nie ma żadnych problemów - jakieś tam trzaski tapicerki, czujniki parkowania itp, ale nic poważniejszego. Dobre podejście dystrybutorów do napraw gwarancyjnych.

Kiedyś sam się przymierzałem i byłem niemile zaskoczony jak przesiadłem się z suzuki baleno do witary i... we wnętrzu ciężko zauważyć różnicę... A nie jest to komplement. Nie wiem jak oni to zrobili ale auto wydaje się duże a jest zaskakująco małe. Co do reszty nie mam zastrzeżeń - silnik ponoć trwały.

IMO konkurentem jest nieco większy duster i myślę że w tej kwocie skonfigurujesz egzemplarz który może Ci się spodobać. Warto porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pito napisał:

Cześć,

 

Przyszedł czas rozglądnąć się za jakimś nowym autem, dla Astry był już problem wykupić assistance podróżny na Europę :). Przełknąłem już myśl, ze trzeba szykować nie 60 a z 80 koła na w miarę współcześnie wyposażone auto. Użytkowanie - wspólne z żoną, podwielicka wieś - dojazdy dzieci do przedszkola, zakupy w okolicy, wyjazdy weekendowe 100-150 km, rocznie kilka tras Kraków- Warszawa, wakacje 1-2 x w roku. Ogólnie ok 15 000 przebiegu/rok. Dotychczas jeździmy Astra G/Corsa C, więc wymagań nie mam jakiś wygórowanych, w oko wpadła mi Vitara - patrząc na cenę, wygląd, wyposażenie - są jakieś alternatywy? Co mi się w niej podoba - za ok 82-85 kzł w wersji Premium dostajemy m.in:

- auto bezpieczne, wygodne, wysokie, duży prześwit (nie będę musiał odśnieżać drogi:))

- 2WD, manualna skrzynia, 130 KM mocy, mild hybrid - ludzie sobie chwalą dodatkowego kopa, start-stop, dobre wyniki spalania

- tempomat aktywny

- wykrywanie kolizji z przodu (dohamowanie, czy jak to tam nazwać)

- asystent pasa ruchu - trzyma aut w pasie, ostrzega itp

- nawigacja, Android Auto

- grzane fotele, kamera cofania - fajny bajer

- masa innych, ale na tych powyżej (no może oprócz grzania foteli i kamery) zależy mi najbardziej. 

Auto na najbliższe 10-15 lat. Doradźcie czy warto w to iść i czy znajdę coś podobnego na rynku? Jakieś znane usterki, problemy z silnikiem 1.4T, układem napędowym (całym tym Mild Hybrid), korozją? Czytałem temat na AK jednego z użytkowników, raczej sobie chwali... Na klubie Suzuki też jest temat, raczej nie ma żadnych problemów - jakieś tam trzaski tapicerki, czujniki parkowania itp, ale nic poważniejszego. Dobre podejście dystrybutorów do napraw gwarancyjnych.

czytając wątek odpiszę w skrócie na zadawane pytania :

silnik :

-bardzo  dynamiczny dzięki Mild Hybrid  ( +10kW i +50Nm ) 

-jak na moją ciężką nogę pali aktualnie z ostatnich 5kkm -7.1l/km po mieście 

-to nie jest sportowe auto , ale wg YT 0-100 zrobi w 9s z małym przecinkiem a 0-200 w 40s ( są takie filmiki na necie , to szybciej niż XC60 D4 -52s ) , niejeden w 2.0 sie już nie raz zdziwił jak na światłach został w tyle 

-w trasie wolnej udało mi się uzyskać wynik 4.7l/100km z trasy 340km - nie jest źle a jak bym się starał to może i 4.4 by wyszło 

 

wnętrze 

-surowe , faktycznie dekada wstecz

-komputer między zegarami nie w PL , na stacji multimedialnej już tak

-dość słabe nagłośnienie auta jak ktoś jest bardziej wymagający , głównie radio gra przeciętnie z BT czy MP3 jest zdecydowanie lepiej 

-wyciszenie przy wyższych prędkościach dość słabe , ale to dlatego że oszczędzili na wyciszeniu i wadze auta -1.150kg , ale za to mniej pali 

-dla mnie nie jest małe i spokojnie dla 4osób i to nawet wysokich ,mają spory zapas nad głową 

 

konkurencja 

-w tej cenie 1.0i jeszcze trzeba 10kzł dołożyć by było to samo na wyposażeniu ( Duster nie ma full LED )

-porównywany Duster , siedzisz nim w środku dużo niżej aczkolwiek sam jest "niby"wyższy i wyżej nad glebą ( kolega ma , kupił kilka dni po mnie , różnica kolosalna w siedzisku , Duster sporo mniej miejsca nad głową ,tył jaki przód

-ma większy rostaw osi , Vitara raptem 2.500mm

 

wygląd 

-mi sie bardziej podoba niż S-Cross i Duster

 

wyposażenie / cena 

-brak konkurencji w cenie 80kzł , wbrew wymiarom nie jest to małe auto 

-zapomniałeś napisać o martwym polu ,z tyłu wykrywa auta na parkingu po 15m w lewo i prawo za autem -wykrywanie znaków 

-pełne LED z przodu 

 

a cały wątek pisałem tu :

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mmaciejosss napisał:

czytając wątek odpiszę w skrócie na zadawane pytania

Właśnie Twój  wątek kojarzę, że dobrze wypowiadałeś sie o aucie. Muszę sie przejsc na jazdę próbną bo bez tego ciężko wyrobić zdanie. Wielkościowo Astra mi pasuje, a to auto gabarytowo jest niemal identyczne. Kwestia odczucia które większe czy mniejsze. Co do hałasu, w Astrze przy 140 mam 4500 obr/min. Tu podobno jest poniżej 3000, stawiam że będzie ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pito napisał:

Właśnie Twój  wątek kojarzę, że dobrze wypowiadałeś sie o aucie. Muszę sie przejsc na jazdę próbną bo bez tego ciężko wyrobić zdanie. Wielkościowo Astra mi pasuje, a to auto gabarytowo jest niemal identyczne. Kwestia odczucia które większe czy mniejsze. Co do hałasu, w Astrze przy 140 mam 4500 obr/min. Tu podobno jest poniżej 3000, stawiam że będzie ciszej.

przy 140km/h jest dokładnie 3.000obr/min na VI biegu , ale wiatr i bryła auta robi swoje , cicho nie jest , ale coś za coś u  mnie 2-3x do roku przeboleję a spalanie w mieście ważniejsze , przy 140km/h spalanie ok. 8l ( zawsze moge jechać 120 i spalać 6-6,5l )

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata ma poprzednika 1.0, bardzo fajny samochód. 130 km/h jedzie elegancko, jak potrzeba tata zabiera moje dzieciaki sztuk 3 nawet, choć luzów nie ma, ale 2+2 to relaks. Pali mało, brzmi fajnie, sympatyczny samochodzik. :) Acz do Francji jechać może być trochę głośno, tutaj mój Ford lepszy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja siostra ma 2 vitary z silnikiem 1.4 140KM . Są ze szwagrem mega zadowoleni. Jedna ma 50kkm druga 35kkm nalatane- awarii brak. Siostrze wymieniali jakąś rurkę od ukł chłodzenia- sami zauważyli że koroduje na serwisie. Ja również przymierzalem się do tego auta. Przy wyższych prędkościach szum wiatru daje o sobie znać. Trasa do Frankfurtu i z poworotem spalanie 7.5 .
Sprzedawca w salonie jeżeli auto na dłużej rekomendował wykonanie konserwacji, jak na 3 , 5 lat to nie. Jedyny mankament to na wiosnę i jesień czujniki ciśnienia w kołach wariują ale raz na pół roku do przeżycia. No i system s&s nerwowy ale to chyba w mild Hybrid nie występuje. U siostry działa to znaczenie gorzej niż w mojej aronie. Zwróć uwagę na arone. Zwłaszcza że wygląda na mniejszą ale nie jest, prześwit na papierze 5mm większy i 5 lat gwarancjj i dłuższa na perforacje-12 lat.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Nie widziałem Suzuki w Panku ;l

bo pewnie jak poszli do Suzuki rozmawiać o zakupie to ich zlali jak zlewają klienta z reguły. Rabat = jakieś opcjonalne drobne akcesoria i nic więcej ;) Wiec olali i poszli po Seata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, lucash said:

bo pewnie jak poszli do Suzuki rozmawiać o zakupie to ich zlali jak zlewają klienta z reguły. Rabat = jakieś opcjonalne drobne akcesoria i nic więcej ;) Wiec olali i poszli po Seata. 

A dlaczego musi być rabat? W sumie ludzie piszą, że super wyposażona za tą kasę, nic lepszego się nie da, a tutaj i tak rabat musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, AstraC napisał:

A dlaczego musi być rabat? W sumie ludzie piszą, że super wyposażona za tą kasę, nic lepszego się nie da, a tutaj i tak rabat musi być.

a kto kupuje samochód wg cennika poza napalonymi na Teslę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, pejus1982 napisał:

Szwagier kupił na początku grudnia 2020r. Vitarę w wersji premium i rabatu nie uzyskał, tylko opony zimowe. Na początku stycznia u tego samego dilera był już rabat około 4kzł. 

To i tak go w CH....a zrobili . Kupowałem w styczniu i rabat 8kzl miałem, ale zimówki sam kupiłem za 2kzl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał:

To i tak go w CH....a zrobili . Kupowałem w styczniu i rabat 8kzl miałem, ale zimówki sam kupiłem za 2kzl. 

Czyli finalnie ile, jeśli to nie tajemnica? Teraz wersja Premium o której wstępnie rozmawiałem to coś koło 90700 - promocja 5000 = 85700, ponoć do lekkiej negocjacji. I też się wczoraj zacząłem zastanawiać, czy nie wstrzymać się do stycznia i kupić coś z wyprzedaży rocznika. Tyle że coś straszą zmianami w leasingach i boje się ze w grudniu na placach zostanie tylko żwir i sprzedawcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pito napisał:

Czyli finalnie ile, jeśli to nie tajemnica? Teraz wersja Premium o której wstępnie rozmawiałem to coś koło 90700 - promocja 5000 = 85700, ponoć do lekkiej negocjacji. I też się wczoraj zacząłem zastanawiać, czy nie wstrzymać się do stycznia i kupić coś z wyprzedaży rocznika. Tyle że coś straszą zmianami w leasingach i boje się ze w grudniu na placach zostanie tylko żwir i sprzedawcy. 

80.700 płaciłem z lakierem metalic za rocznik 2020

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał:

Szwagier kupił na początku grudnia 2020r. Vitarę w wersji premium i rabatu nie uzyskał, tylko opony zimowe. Na początku stycznia u tego samego dilera był już rabat około 4kzł. 

Rzeczywiście słabo. Ja mojego namawiałem na Vitarę to jak zobaczył środek to nawet jeździć nie chciał. Wtedy, kilka miesiecy po tym jak weszły rabat był AFAIR 6kzł a jeszcze dodatkowo w salonie dawali kolejne 6kzł na konkretne auto które miało przerysowany błotnik (i naprawiony). Ceny średniej wersji 1.0 była wtedy taka jak za Golfa 7. Wybrał to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Rzeczywiście słabo. Ja mojego namawiałem na Vitarę to jak zobaczył środek to nawet jeździć nie chciał. Wtedy, kilka miesiecy po tym jak weszły rabat był AFAIR 6kzł a jeszcze dodatkowo w salonie dawali kolejne 6kzł na konkretne auto które miało przerysowany błotnik (i naprawiony). Ceny średniej wersji 1.0 była wtedy taka jak za Golfa 7. Wybrał to drugie.


Zapłacił za Vitarę Premium 84,5kzl i do tego dostał zimówki (same opony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lucash napisał:

a kto kupuje samochód wg cennika poza napalonymi na Teslę? 

Klienci KIA.

 

W dniu 2.08.2021 o 14:16, zejk napisał:

Ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze Fiata 500X, ale tam w twoim budżecie będzie tylko litrowy silnik.

 

Przy budzie rozmiarów Vitary nic innego chyba nie ma podejścia, w kwestii cena/ilość samochodu. Jedynie korozja może być problemem, ale to wyjdzie za kilka lat, teraz nikt nic na ten temat nie powie.

Te Vitary, pomijając lifting/zmianę silników klepią chyba od 2014, to już 7 lat. coś o rudej powinno być już wiadomo.

 

IMO bardzo fajny samochodzik, szczególnie dla dwojga dorosłych. Dla rodzin z dziećmi na wakacje może być jednak za mały. Jak na swoją klasę, dość duży, większy od Stonic czy Captur. No i ma opcjonalne 4x4.

Wnętrze jest jakie jest, dla mnie dużym plusem jest wbudowany ekran dotykowy, zamiast wystającego TV jak to teraz pchają w większości marek. Minusem angielski język na zegarach (nie rozumiem dlaczego tego nie przetłumaczą), brak pokrętła głośności. Reszta jak dla mnie normalna.

 

Fajne, wesołe i zwinne auto.

 

EDIT:

I mają fajne kolory, nie tylko typowa polska paleta (czarny, szary, biały)

Edytowane przez fosfor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy sprzedawca to rozumie. Albo może ja w nieodpowiednim ubraniu przychodziłem oglądać samochody ale nigdy nie trafiło mi się wypożyczenie auta na weekend. Na kilka godzin udało mi się kiedyś wyrwać C3 Picasso ale to kilka lat temu i na 2h Fiata 500 cabrio ale co ja się nasłuchałem. Miałem skargę napisać na handlowca ale odpuściłem bo może miał zły dzień a był zdecydowanie w wieku 55+ (Fiat Połczyńska). 

Ale racja, kupując samochód na jakies 100 kkm to ciężko stwierdzić czy pewne rzeczy są ok czy nie irytują. Ale jakby tak każdemu pożyczali to by Panek poszedł z torbami  
Niestety ale Janusze to wykorzystują i niby na próbę, a biorą by nie wypożyczać z wypożyczalni.
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byliśmy dziś na jeździe próbnej. W sumie bardzo fajne auto. Jeździ żwawo, te wszystkie asystenty i ACC to jak dla mnie kosmos, klima chłodzi, jest android auto. W sumie to po 2 minutach oswojenia jechało mi się jakbym zawsze tym jeździł. Fajnego ma kopa jak sie włączy turbina, start stop działa rewelka, niezauważalny. Spalanie w okolicy 6 l - 15 minut w korku i potem pol na pol A4 i powrót lokalnymi drogami, w sumie godzina jazdy.

Jedyne do czego mógłbym się doczepić to material na górze boczka drzwi, tandeta straszna. Ale pamiętam że w quashkaju ciotki też wykończenie drzwi nie równa sie nawet z moją Astrą, aż bije po oczach taniość i plastik.

Porównując do innych aut, typu Ateca Arona, Kamiq, Duster stosunek ceny do wyposażenia i ogólnego wrażenia - chyba to jest to. Postaram się jeszcze zabrać na weekend, bo dzisiaj lało jak z cebra i ruch taki, że nie bardzo było jak spokojnie testować.

 

A, jeszcze jeden minus - przełączanie wyświetlacza miedzy zegarami tym dzyndzlem z licznika. Kto to wymyślił, to powinno być gdzieś na kierownicy, tak jak w chociażby Focusie i podejrzewam 99% aut

Edytowane przez Pito
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pito napisał:

Porównując do innych aut, typu Ateca, kamiq, duster stosunek ceny do wyposażenia i ogólnego wrażenia - chyba to jest to.

Ateca to już klasa C, więc średnio porównywać, to już prędzej do Arony. Spójrz sobie na Stonic. Też szukałem klasy B rodzinnej w miarę i padło właśnie na KIA. Bardzo fajne auto, do Chorwacji zajechałem całkiem wygodnie, sprawnie bez żadnej zadyszki. Mnie Vitara odrzuciła surowym wnętrzem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, angrius napisał:

to już prędzej do Arony

Zgadza się, chodziło mi o Arone. Popatrzę na KIa, tyko pewnie cena wyższa. Co do wnętrza - mi się akurat podoba w Suzuki. Jedyne wnętrze jakiego nie jestem w stanie zdzierżyć to to w Megane. Nie byłbym w stanie jeździć tym autem. Przymierzałem się raz i o ile z zewnątrz wygląda super, jedno z najładniejszych aut klasy C wg mnie, tak wnętrza nie jestem w stanie zaakceptować.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

Spójrz sobie na Stonic

Przeleciałem szybko przez konfigurator - jest ciekawie. Tylko te wersje wyposażenia i dopłaty jakoś kulawo działają w mojej przeglądarce i w sumie nie wiem co ma która wersja. Z tego co widzę adaptacyjny tempomat jest dostępny tylko w wersji z automatem?

 

nętrze rzeczywiście bardz ładne, za to z zewnątrz wygląda na dużo mniejsze auto niż Vitara - choć wymiary temu przeczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pito napisał:

adaptacyjny tempomat jest dostępny tylko w wersji z automatem?

Oj tego nie wiem. Ja mam zwykły tempomat, ale w automacie

 

Godzinę temu, Pito napisał:

nętrze rzeczywiście bardz ładne, za to z zewnątrz wygląda na dużo mniejsze auto niż Vitara - choć wymiary temu przeczą :)

Tak jak pisałem spokojnie na wakacyjny wyjazd 2+2 (dzieci 3 i 6 lat) da się wyjechać, obyło się nawet bez boxa dachowego, ale już nie wozimy wózka. A w środku dla nas miejsca wystarczająco. Musisz sam sprawdzić 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem szybko przez konfigurator - jest ciekawie. Tylko te wersje wyposażenia i dopłaty jakoś kulawo działają w mojej przeglądarce i w sumie nie wiem co ma która wersja. Z tego co widzę adaptacyjny tempomat jest dostępny tylko w wersji z automatem?
 
nętrze rzeczywiście bardz ładne, za to z zewnątrz wygląda na dużo mniejsze auto niż Vitara - choć wymiary temu przeczą
To tak jak z arona.... Jak moja sroi obok vitary siostry to Suzuki większe. Jak wsiadziesz do środka to tylko wyższe

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pito napisał:

Przeleciałem szybko przez konfigurator - jest ciekawie. Tylko te wersje wyposażenia i dopłaty jakoś kulawo działają w mojej przeglądarce i w sumie nie wiem co ma która wersja. Z tego co widzę adaptacyjny tempomat jest dostępny tylko w wersji z automatem?

 

nętrze rzeczywiście bardz ładne, za to z zewnątrz wygląda na dużo mniejsze auto niż Vitara - choć wymiary temu przeczą :)

 

Jeśli mogę coś zasugerować, ACC fajna sprawa... ale punktu widzenia posiadania go od dłuższego czasu ze skrzynią AT, dzisiaj nie byłby dla mnie priorytetem, w gęstym ruchu i tak bardziej denerwuje niż pomaga. Koniec końców i tak używam tylko jak jest w miarę luźno na drodze. Osobiście pewnie nie determinowałbym wyboru auta od tego czy jest ACC.


edit.

Ale już zdecydowanie szukałbym auta ze skrzynią AT :] ale wiem... cena

Edytowane przez TomekD000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, TomekD000 napisał:

Koniec końców i tak używam tylko jak jest w miarę luźno na drodze

Ok, nie mam aż takiego doświadczenia z tymi systemami, ale wczoraj mi się podbało - jechałem ten kawałek A4 z tempomatem ustawionym na 130 i w sumie moja rola ograniczała się tylko do kierowania/zmieiania pasów. A tłok był spory (15:30) więc cała wiara leciała od Krakowa do pobliskich sypialni. Zazwyczaj jak jeździmy w trasy (do Warszawy czy na wakacje) to w takich godzinach, że jest luz na drodze.

 

Co do automatu... no tak bije się z myślami czy nam tego potrzeba. Cena ceną, ale wczoraj mi się zdarzyło, że zapomniałem wcisnąć sprzęgła i wyhamowałem do zera :) Jakoś to auto wszystko robi samo i zapomniałem, że przy zatrzymaniu trzeba to sprzęgło wcisnąć. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

Jeśli mogę coś zasugerować, ACC fajna sprawa... ale punktu widzenia posiadania go od dłuższego czasu ze skrzynią AT, dzisiaj nie byłby dla mnie priorytetem, w gęstym ruchu i tak bardziej denerwuje niż pomaga. Koniec końców i tak używam tylko jak jest w miarę luźno na drodze. Osobiście pewnie nie determinowałbym wyboru auta od tego czy jest ACC.


edit.

Ale już zdecydowanie szukałbym auta ze skrzynią AT :] ale wiem... cena

Ciekawe, ja często używam w gęstym ruchu,  ułatwia życie bo sam trzyma odstep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sdss napisał:

Ciekawe, ja często używam w gęstym ruchu,  ułatwia życie bo sam trzyma odstep.

ale chyba nie z manualem ;).

Też czasem w mieście używam i dlatego adaptacyjny tempomat przy manualu to średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sdss napisał:

Ciekawe, ja często używam w gęstym ruchu,  ułatwia życie bo sam trzyma odstep.

 

Odstęp trzyma, nawet od tych wyprzedzający mnie i zjeżdżających mi przed nos i jadących już ta samą prędkością, a ja nie lubię jak mną szarpie i hamuje nagle.
Wiem, można kilka rzeczy ustawić.

edit. do tego część ludzi nie wiem z jakiego powodu po wyprzedzaniu na drogach A/S zmienia pas na pustej drodze zjeżdżając niemal pod maskę wyprzedzanemu, o ile robi to z duża różnicą prędkości to jest ACC nie reaguje hamowaniem, ale jak jest mniejsza różnica to tez hamuje.

Edytowane przez TomekD000
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomekD000 napisał:

 

Odstęp trzyma, nawet od tych wyprzedzający mnie i zjeżdżających mi przed nos i jadących już ta samą prędkością, a ja nie lubię jak mną szarpie i hamuje nagle.
Wiem, można kilka rzeczy ustawić.

edit. do tego część ludzi nie wiem z jakiego powodu po wyprzedzaniu na drogach A/S zmienia pas na pustej drodze zjeżdżając niemal pod maskę wyprzedzanemu, o ile robi to z duża różnicą prędkości to jest ACC nie reaguje hamowaniem, ale jak jest mniejsza różnica to tez hamuje.

Ustawiony mam na komfort , nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2021 o 13:58, Pito napisał:

Cześć,

 

Przyszedł czas rozglądnąć się za jakimś nowym autem, dla Astry był już problem wykupić assistance podróżny na Europę :). Przełknąłem już myśl, ze trzeba szykować nie 60 a z 80 koła na w miarę współcześnie wyposażone auto. Użytkowanie - wspólne z żoną, podwielicka wieś - dojazdy dzieci do przedszkola, zakupy w okolicy, wyjazdy weekendowe 100-150 km, rocznie kilka tras Kraków- Warszawa, wakacje 1-2 x w roku. Ogólnie ok 15 000 przebiegu/rok. Dotychczas jeździmy Astra G/Corsa C, więc wymagań nie mam jakiś wygórowanych, w oko wpadła mi Vitara - patrząc na cenę, wygląd, wyposażenie - są jakieś alternatywy? Co mi się w niej podoba - za ok 82-85 kzł w wersji Premium dostajemy m.in:

- auto bezpieczne, wygodne, wysokie, duży prześwit (nie będę musiał odśnieżać drogi:))

- 2WD, manualna skrzynia, 130 KM mocy, mild hybrid - ludzie sobie chwalą dodatkowego kopa, start-stop, dobre wyniki spalania

- tempomat aktywny

- wykrywanie kolizji z przodu (dohamowanie, czy jak to tam nazwać)

- asystent pasa ruchu - trzyma aut w pasie, ostrzega itp

- nawigacja, Android Auto

- grzane fotele, kamera cofania - fajny bajer

- masa innych, ale na tych powyżej (no może oprócz grzania foteli i kamery) zależy mi najbardziej. 

Auto na najbliższe 10-15 lat. Doradźcie czy warto w to iść i czy znajdę coś podobnego na rynku? Jakieś znane usterki, problemy z silnikiem 1.4T, układem napędowym (całym tym Mild Hybrid), korozją? Czytałem temat na AK jednego z użytkowników, raczej sobie chwali... Na klubie Suzuki też jest temat, raczej nie ma żadnych problemów - jakieś tam trzaski tapicerki, czujniki parkowania itp, ale nic poważniejszego. Dobre podejście dystrybutorów do napraw gwarancyjnych.

 

Vitarę mam już prawie 3 lata
Wersja S z silnikiem 1.4T, automatem i napędem 4x4
Przez czas użytkowania jeden problem - czasami zawieszał się radar - wymieniony cały moduł na nowy
Oprócz tego zero problemów
Spalanie od 6 do 10 w zależności od drogi i jazdy.
Ma wszystko to co napisałeś jako wymagania.

W momencie jak kupowałem rozważałem jeszcze:
Mokka - odpadła ze względu na wygląd
Stonic - problemy z jakością powłoki lakierniczej i ogólnie z kontrolą jakości, tylko 3 cylindrowy silnik, na plus lepszy automat

500X - po skonfigurowaniu do opcji podobnej jak Vitara musiałbym dołożyć koło 45k pln
Cactus - brak nawiewu po stronie pasażera, chyba najbardziej komfortowe zawieszenie i fajne fotele
C3 Aircross - trochę mniejszy niż inne auta, słabe warunki cenowe

 

Z racji liftu Vitary swoją sztukę nową kupiłem z bardzo dobrym upustem = ponad 30% od ceny katalogowej.
Jak będziesz chciał dobrego handlowca to odezwij się na priv :oki:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj udało się potestować Vitarę 2WD 6 M/T przez całe popołudnie. Wrażenia:

- pali super mało - myślę że na trasie do sklepu i przedszkola to będzie max 5.5 litra, w takim trybie mieszanym z obwodnicą krakowa - bliżej 5.7-5.8. Testowałem teraz T-roca 1.5 TSI i spalanie w podobnych warunkach bliżej 7.5-8 l. Trochę mnie to zszokowało, bo niwwiele więcej niż T-Roc spalała nam firmowa  Skoda Superb z 1.8 TSI.

- jedno co mnie odpycha od Vitary - to jakiś dziwny świst w okolicach bocznych drzwi. Na tyle denerwujący, że łamię się z wyborem. Podobnie świszczy bagażnik rowerowy jaki mam na Astrze. Najgorsze, że nie bardzo jest z tym co zrobić, bo podłogę, nadkola, drzwi można wyciszyć (zresztą nie bardzo mi przeszkadzają, ale można), z szybą i świstem za oknem nic nie zrobię

- jeździłem też automatem - nie jest to taka padaka jak CVT w Aurisie, którym jeździlem parę lat temu, ale spodziwałem się czegoś lepszego, wręcz lepiej mi się jeździło z manualem. Za to za DSG w T-rocu - byłbym skłonny dopłacić te kilka tysięcy. W Vitarze wręcz przeciwnie, nawet się ucieszyłem że mi się nie podoba, bo trochę taniej wyjdzie

- w sumie to auto nie ma konkurencji - T-Roc - mały, drogi (110 k), dostępność w przyszłym roku. Quashkai - fajny, jeszcze droższy (od 120 k) choć to inna klasa i zrozumiale, niedostępny, poza tym za duży. Kamiq - droższy, mniejszy, niedostępny. Seat - mały, niedostępny. Hyunday Tuscon - ten starszy bardzo nam się podobał, tan nowy połamany - no nie, to nie dla mnie. Poza tym inna klasa, więc drogi i za duży.

- wracając do Vitary- obecnie została jedna sztuka w kolorze jaki chcemy.... po gradobiciu (z tym to w ogóle ostatnio masakra). Dadzą zniżkę 2000 zł 😂. Może być do produkcji, na pażdziernik/listopad, ale w sumie nie wiadomo, czy Suzuki będzie jeszcze je produkowało, więc może się okazać w październiku, że jednak ni ma i co pan nam zrobisz....Są 2 sztuki w innym kolorze u tego dilera (jedna właśnie na produkcji, do odbioru w połowie września) i 0 u drugiego... (ma dwa w automacie, z czego jedno po gradobiciu - wersja Premium za 90 kzł - też zniżka nie powala, poza tym chyba czerwona, więc nie chcę)

- patrzę jeszcze na Stonic, ale nawet nieda się skonfigurować na stronie

 

Ehh, jak żyć...

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pito napisał:

Wczoraj udało się potestować Vitarę 2WD 6 M/T przez całe popołudnie. Wrażenia:

- pali super mało - myślę że na trasie do sklepu i przedszkola to będzie max 5.5 litra, w takim trybie mieszanym z obwodnicą krakowa - bliżej 5.7-5.8. Testowałem teraz T-roca 1.5 TSI i spalanie w podobnych warunkach bliżej 7.5-8 l. Trochę mnie to zszokowało, bo niwwiele więcej niż T-Roc spalała nam firmowa  Skoda Superb z 1.8 TSI.

- jedno co mnie odpycha od Vitary - to jakiś dziwny świst w okolicach bocznych drzwi. Na tyle denerwujący, że łamię się z wyborem. Podobnie świszczy bagażnik rowerowy jaki mam na Astrze. Najgorsze, że nie bardzo jest z tym co zrobić, bo podłogę, nadkola, drzwi można wyciszyć (zresztą nie bardzo mi przeszkadzają, ale można), z szybą i świstem za oknem nic nie zrobię

- jeździłem też automatem - nie jest to taka padaka jak CVT w Aurisie, którym jeździlem parę lat temu, ale spodziwałem się czegoś lepszego, wręcz lepiej mi się jeździło z manualem. Za to za DSG w T-rocu - byłbym skłonny dopłacić te kilka tysięcy. W Vitarze wręcz przeciwnie, nawet się ucieszyłem że mi się nie podoba, bo trochę taniej wyjdzie

- w sumie to auto nie ma konkurencji - T-Roc - mały, drogi (110 k), dostępność w przyszłym roku. Quashkai - fajny, jeszcze droższy (od 120 k) choć to inna klasa i zrozumiale, niedostępny, poza tym za duży. Kamiq - droższy, mniejszy, niedostępny. Seat - mały, niedostępny. Hyunday Tuscon - ten starszy bardzo nam się podobał, tan nowy połamany - no nie, to nie dla mnie. Poza tym inna klasa, więc drogi i za duży.

- wracając do Vitary- obecnie została jedna sztuka w kolorze jaki chcemy.... po gradobiciu (z tym to w ogóle ostatnio masakra). Dadzą zniżkę 2000 zł 😂. Może być do produkcji, na pażdziernik/listopad, ale w sumie nie wiadomo, czy Suzuki będzie jeszcze je produkowało, więc może się okazać w październiku, że jednak ni ma i co pan nam zrobisz....Są 2 sztuki w innym kolorze u tego dilera (jedna właśnie na produkcji, do odbioru w połowie września) i 0 u drugiego... (ma dwa w automacie, z czego jedno po gradobiciu - wersja Premium za 90 kzł - też zniżka nie powala, poza tym chyba czerwona, więc nie chcę)

- patrzę jeszcze na Stonic, ale nawet nieda się skonfigurować na stronie

 

Ehh, jak żyć...

 

 

Vitara , realnie spalanie będzie większe niż piszesz chyba że na prawdę wolno jeździsz. Stonic w środku mniejsze auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mmaciejosss napisał:

Vitara , realnie spalanie będzie większe niż piszesz chyba że na prawdę wolno jeździsz. Stonic w środku mniejsze auto

 

Astra spala mi 7.8 - 8.3 LPG :) Staram sie szybko ruszać, raczej sie nie wleke, ale przewiduje i odpowiednio wczesniej hamowanie silnikiem itp.  Mam wrazenie że takie mild hybrid sprawdzi sie idealnie w moich rękach, co osiągnięte spalanie tylko potwierdza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżę trochę wątek.

Dziś byliśmy z tatą ogladać Vitarę i zaraz później Renault Captura.

Do Suzuki jechaliśmy z mieszanym nastawieniem bo Vitara to z wyglądu trochę dziadkowóz. No ale niech tam, na papierze value for money wypada dobrze.

Po obmacaniu auta i jeździe próbnej auto bardzo zyskało.

Praca układu silnik-sprzęgło-skrzynia bardzo przyjemna, dynamika i oddawanie mocy bardzo plynne, realnie ~9s do setki.

Prosto po ogladaniu Vitary pojechaliśmy do Renault.

 

Design bezsprzecznie na + dla Captura. Ale reszta hmmm...:hmm:

No i Captur z podobnym wyposażeniem 3.5tys droższy i dostępny dopiero około stycznia. Vitara od reki.

 

Stanęło na tym, że tata zamowił Vitarę, myślę, że będzie zadowolony. Jako wóz do miasta i okolic powinien się świetnie sprawdzać.

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sowik85 napisał:

 

Stanęło na tym, że tata zamowił Vitarę, myślę, że będzie zadowolony. Jako wóz do miasta i okolic powinien się świetnie sprawdzać.


Dobry wybór, tata będzie zaskoczony bardzo niskim spalaniem i przy tym dobrej dynamice. Jaki poziom wyposażenia i cena do odbioru?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pejus1982 napisał:


Dobry wybór, tata będzie zaskoczony bardzo niskim spalaniem i przy tym dobrej dynamice. Jaki poziom wyposażenia i cena do odbioru?

 

Wersja Premium, kolor szary metalic + czarny dach, z dodatków czujniki parkowania + dywaniki. Cena do odbioru 90.500zł. W poniedziałek wpłata zaliczki, spróbujemy te 500zł urwać ;)

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sowik85 napisał:

 

Wersja Premium, kolor szary metalic + czarny dach, z dodatków czujniki parkowania + dywaniki. Cena do odbioru 90.500zł. W poniedziałek wpłata zaliczki, spróbujemy te 500zł urwać ;)

 Niezła ta inflacja w Polsce - rok temu takie auto -6kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.