Skocz do zawartości

Suzuki GS500 vs Kawasaki ER 5


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Wcześniej pisałem że chce wróci na moto po dłuższej przerwie i zastanawiałem się nad 125..

Ale po przejechaniu się takim moto , stwierdzam że to nie dla mnie.. 

Tak więc chcę się zapisać na prawko i szukać moto..

Te 2 najbardziej chodzą mi po głowie chyba że ktoś jeszcze coś podrzuci..

Budżet na zakup 6000zl 

Wymagania, pojemność jakieś 500-600

Naked, tanie koszty utrzymania,  żeby w miarę wygodnie dało się zrobić trasę 100 kilometrów w 2 osoby

Suzuki gs dawno temu miałem możliwość się przejechać i z wad które pamiętam to że slizgalem się na kanapie i silnik pracował jak by coś w środku brzeczalo..

Jeśli ktoś mógł by się wypowiedzieć na temat tych motorkow lub dać jakiś inny model będę wdzięczny

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezarek napisał:

Te 2 najbardziej chodzą mi po głowie chyba że ktoś jeszcze coś podrzuci..

Budżet na zakup 6000zl 

Wymagania, pojemność jakieś 500-600

Naked, tanie koszty utrzymania,  żeby w miarę wygodnie dało się zrobić trasę 100 kilometrów w 2 osoby

 

najtańsze będziesz miał te pieńcety , wybór to bierz to co się podoba lub co najbliżej jest w dobrym stanie

600 już trochę droższa w utrzymaniu (np bandit) ale już 4 cylindry, fajniejsza praca, większy i wygodniejszy na trasę, pojeździj na prawku i zobaczysz czy jednak na 600 nie skoczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, hevimental napisał:

XJ600 po lifcie

A mógł byś coś więcej powiedzieć o tym moto.. Bo powiem szczerze że patrząc po ogłoszeniach wygląda lepiej niż 500.. A cenowo jest tak samo..  

Jak że spalanie,  koszty serwisu? Czy ma jakieś wady?? 

Wersja z owiewkami nawet chyba ładniejsza niż typowy neiked 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezarek napisał:

A mógł byś coś więcej powiedzieć o tym moto.. Bo powiem szczerze że patrząc po ogłoszeniach wygląda lepiej niż 500.. A cenowo jest tak samo..  

Jak że spalanie,  koszty serwisu? Czy ma jakieś wady?? 

Wersja z owiewkami nawet chyba ładniejsza niż typowy neiked 🙂

 

dobry sprzęcior, fajniejszy niż 500 bo ma 4 cylindry, z kolei jest spokojny i raczej "nudny" dlatego tak cenowo stoi, wad nie ma jakiś znaczących, sprawdzić jak każde  moto, to chyba najlepsza propozycja dla Ciebie pod Twoje wymagania ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

dobry sprzęcior, fajniejszy niż 500 bo ma 4 cylindry, z kolei jest spokojny i raczej "nudny" dlatego tak cenowo stoi, wad nie ma jakiś znaczących, sprawdzić jak każde  moto, to chyba najlepsza propozycja dla Ciebie pod Twoje wymagania ;] 

 

Wiem że to może głupio zabrzmi, ale czy 500 nie będzie się lepiej zbierać że względu na mniejszą masę i czy nie będzie "poreczniejsza" ?

Jak z chodzeniem w xj bo widze że nie ma chłodnicy??  I czy ona ma wskaźnik paliwa, bo chyba nie widzę? 

I na jakie spalanie się nastawić w xj?? 

Edytowane przez Cezarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarek napisał:

 

Wiem że to może głupio zabrzmi, ale czy 500 nie będzie się lepiej zbierać że względu na mniejszą masę i czy nie będzie "poreczniejsza" ?

Jak z chodzeniem w xj bo widze że nie ma chłodnicy??  I czy ona ma wskaźnik paliwa, bo chyba nie widzę? 

I na jakie spalanie się nastawić w xj?? 

powietrzem chłodzony

https://swiatmotocykli.pl/motocykle/motocyklowy-garbus-yamaha-xj-600s-diversion-bez-tajemnic/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kiziuk napisał:

 

XJ600 ma chyba kranik, jak sporo hond z tamtego okresu.

 

poliftowa nie ma kranika

1996 – poważne zmiany w modelu. Inna owiewka, reflektor, dzielone boczki ułatwiające czynności serwisowe. Dźwignia ssania wędruje na kierownicę. Nowe gaźniki z elektrycznym podgrzewaniem i czujnikiem położenia przepustnicy, chłodnica oleju oraz elektryczna pompa paliwa.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.
ja mam taką xj600 z 2000r. ale nie mam porównania do GS500 czy CB500 bo nigdy tymi moto nie jeździłem.
xj to tani w utrzymaniu motocykl, 61KM dość sprawnie popycha te 200kg motocykla, spalanie 5-6 l.
wersja poliftowa ma m.in. 2 tarcze z przodu, i grubsze lagi
ja jeżdżę w mieście i dookoła komina już 3 rok i nie narzekam,
wskażnika paliwa nie ma. ani kontrolki. jak się kończy paliwo (traci moc i gaśnie) trzeba przekręcić kranik w pozycję RES i masz jeszcze 3.5 litra, słabe to jest. ja jeżdżę wg licznika tzn dolewam co 200km,


skąd jesteś? jak kujawsko-pomorskie to możemy się umówić i sprawdzisz czy Ci pasuje.




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, robtem napisał:

cześć.
ja mam taką xj600 z 2000r. ale nie mam porównania do GS500 czy CB500 bo nigdy tymi moto nie jeździłem.
xj to tani w utrzymaniu motocykl, 61KM dość sprawnie popycha te 200kg motocykla, spalanie 5-6 l.
wersja poliftowa ma m.in. 2 tarcze z przodu, i grubsze lagi
ja jeżdżę w mieście i dookoła komina już 3 rok i nie narzekam,
wskażnika paliwa nie ma. ani kontrolki. jak się kończy paliwo (traci moc i gaśnie) trzeba przekręcić kranik w pozycję RES i masz jeszcze 3.5 litra, słabe to jest. ja jeżdżę wg licznika tzn dolewam co 200km,


skąd jesteś? jak kujawsko-pomorskie to możemy się umówić i sprawdzisz czy Ci pasuje.




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Witam.  Dziś jeździłem takim xj z okolicy z ogłoszenia..

Moc i przyspieszenie bardzo fajne jak na swoją masę moto zwrotne,  myślałem że będzie gorzej 🙂 w sumie już myślałem czy go nie kupić,  ale przy odcince na luzie puszczał czarny dymek z wydechu, a raczej tak nie powinno być?? 

Czy Twój bierze olej??

Jak byś mógł podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie? 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



przy odcince na luzie puszczał czarny dymek z wydechu, a raczej tak nie powinno być?? 

a to nie wiem, ja takiego testu nie robiłem u siebie,


Czy Twój bierze olej??

nie dolewam między wymianami, ale ja jeżdżę raczej spokojnie,



Jak byś mógł podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie?


może powiem czym się NIE przejmować: hałasujący kosz sprzęgłowy na zimnym silniku - taki metaliczy dźwięk znikający po wciśnięciu sprzęgła, i to że na każdym biegu w okolicach 4 tys obrotów silnik ma takie odczuwalne wibracje. ten typ tak ma.

tak ogólnie to szukaj jak najlepszego stanu technicznego bo przy obecnych cenach robocizny w dobrych warsztatach łatwo podwoić wartość (kupionego) motocykla na pierwszym serwisie, powodzenia.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2021 o 21:23, Cezarek napisał:

ale przy odcince na luzie puszczał czarny dymek z wydechu, a raczej tak nie powinno być?? 

 

Czarno czyli za bogato, ja bym się nie przejmował. Jak masz wątpliwości to sprawdź to podczas jazdy, na odcince mogą dziać się takie rzeczy.

 

Jakby walił na niebiesko to wtedy faktycznie kibel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Czarno czyli za bogato, ja bym się nie przejmował. Jak masz wątpliwości to sprawdź to podczas jazdy, na odcince mogą dziać się takie rzeczy.

 

Jakby walił na niebiesko to wtedy faktycznie kibel.

Narazie temat poszukiwań moto przekładam na początek roku🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio w oko wpadł mi jeszcze Suzuki Bandit po 2000r..

Czy ktos może ma, miał i mógł by powiedzieć czy moto warte zainteresowania.. 

Trochę większa moc jak na początek niż wcześniej wymienione motory, ale myślę że jeśli się będzie jeździć z chłodną głowa to nie będzie tak źle.. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim zanim zaczniesz analizować model do kupienia, usiądź na nim.

Ja pojechałem do komisu i usiadłem na wszytkich "interesujących" i od razu odrzuciłem kilka ktore w głowie mi się podobały ,bo były mega niewygodne. a z kolei kupiłem taki który w głowie odrzuciłem, ze "za mały". 

 

wyleczyłem sie tak z Horneta i VFR, a skonczyłem na pierwszy sezon na SV650. ktora wg wszystkich "internetowych doradzaczy" miała być za mała a okazała się fajna (jak na budzetowy moto).

Jak rozważasz Bandita to popatrz na Inazume GSX750. ładniejsza. a przy nudziarskich R4 to nie ma znaczenia pojemność ani moc, bo liniowość jej oddawania Cie z moto nie zrzuci, nawet jak sie boisz ze nowicjusz za bardzo jestes :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się dobrze jeździło na Kawasaki er6n. Silnik nie za mocny choć fajnie ciągnął z niskich obrotów. Wypady typu 200 km bez problemów, dalej nie jeździłem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jimbo22 napisał:

przede wszystkim zanim zaczniesz analizować model do kupienia, usiądź na nim.

 

Moto na zdjęciu a na żywo to dwie różne rzeczy ;] . Od początku chciałem mieć chopera. Pierwszy na jakiego się zapatrzyłem za młodu to LS 650. Potem go kupiłem. Kurde... mały ;] , a poza tym okazało się, że ta choperowa pozycja może i w marzeniach była fajna ale w rzeczywistości mi nie pasi. Potem wpadł skuter 125 bo chciałem nowy i tym mi się już lepiej jeździło, wyżej siedziało. Potem znowu szukałem sprzęta, byłem blisko kupienia vulcana 900 custom, na prawdę fajny sprzęt się trafił, przysiadłem się i znowu ta choperowa pozycja... no nie zajarało mnie to mimo że moto fajne. Odpuściłem na szczęście. Dzięki jednego akowiczowi mogłem spróbować SR500, wygląda trochę drętwo ale jazda wow super, śmiga to pod ręką początkującego jak rower ;] . Ale że cena trochę zaporowa to skończyło się na Aprilia Pegaso 650. Tutaj pozycja już jest fajna, siedzę wysoko, wszystko dobrze widać, zawiecha na polskie drogi extra, łyka wszystko mniejsze i większe dziury, moto łatwo się kładzie. Za to do tego jednocylindrowca muszę się przyzwyczaić ;] ma swój urok ale jak na razie na niskich obrotach szarpie, także przejeżdżanie rond wygląda u mnie koślawo. No i jak kopyto lewe za blisko dam silnika to parzy ;]. Za to przy pogodach jak są teraz 15-17 stopni podgrzewana kanapa jest super hehe. I podoba mi się w tym sprzęcie, że gdzie sobie pomyślę tam mogę wjechać, chociaż przy kałużach i błocie z powodu opon robi się ślisko i można się spocić. O tyle to fajny sprzęt że na razie dobrze mi się nim pryka te 90 km/h za jakimś tirem, bez pędzenia na maxa, moto po prostu nie korci do tego.

 

Także nic nie zastąpi przysiadania się, jazdy i testowania ;] . Grunt to nie zakładać, że tą sztuką się będzie jeździć całe życie hehe.

Edytowane przez bielaPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jimbo22 napisał:

przede wszystkim zanim zaczniesz analizować model do kupienia, usiądź na nim.

Ja pojechałem do komisu i usiadłem na wszytkich "interesujących" i od razu odrzuciłem kilka ktore w głowie mi się podobały ,bo były mega niewygodne. a z kolei kupiłem taki który w głowie odrzuciłem, ze "za mały". 

 

wyleczyłem sie tak z Horneta i VFR, a skonczyłem na pierwszy sezon na SV650. ktora wg wszystkich "internetowych doradzaczy" miała być za mała a okazała się fajna (jak na budzetowy moto).

Jak rozważasz Bandita to popatrz na Inazume GSX750. ładniejsza. a przy nudziarskich R4 to nie ma znaczenia pojemność ani moc, bo liniowość jej oddawania Cie z moto nie zrzuci, nawet jak sie boisz ze nowicjusz za bardzo jestes :)

W sumie racja że sprawdzeniem pozycji..

Ostatnio jeździłem kolegi właśnie suzuki sv650 po lifcie i na niej wogole mi się niewygodnie siedziało..

Więc trzeba będzie się przymierzyć do różnych moto 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Witam.  Dzięki wszystkim za odpowiedzi..

Po przymierzeniu sie do gs500, xj600 Bandita 600- bandit był przez pewien czas numerem jeden, ale do 5 tysięcy ciężko znaleźć dobry egzemplarz i przez przypadek obejrzałem Kawasaki ZR7-S  i moto bardzo mi podpasowalo najlepsza pozycja dla mnie ładny dźwięk silnika, osiągi fajne na powrót do moto oddaje moc tak samo przez cały zakres obrotów, czuć ciężar moto przy parkingowych manewrach,bo z pełnym bakiem ok. 240 kilo waży ale w czasie jazdy dobrze wyważony i nie czuć tej masy. Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezarek napisał:

Witam.  Dzięki wszystkim za odpowiedzi..

Po przymierzeniu sie do gs500, xj600 Bandita 600- bandit był przez pewien czas numerem jeden, ale do 5 tysięcy ciężko znaleźć dobry egzemplarz i przez przypadek obejrzałem Kawasaki ZR7-S  i moto bardzo mi podpasowalo najlepsza pozycja dla mnie ładny dźwięk silnika, osiągi fajne na powrót do moto oddaje moc tak samo przez cały zakres obrotów, czuć ciężar moto przy parkingowych manewrach,bo z pełnym bakiem ok. 240 kilo waży ale w czasie jazdy dobrze wyważony i nie czuć tej masy. Pozdrawiam

czyli życie, doradzanie doradzaniem a życie pisze własny scenariusz ;] szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

czyli życie, doradzanie doradzaniem a życie pisze własny scenariusz ;] szerokości

Dokładnie tak, tym bardziej że budżet ograniczony, więc zobaczymy czy taki typ moto mi pasuje czy po jakimś czasie będę szukał czegoś innego🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.