Jump to content

ASX vs Qashqai do 50k


tomcar
 Share

Recommended Posts

59 minut temu, Camel napisał:

Ja mam właśnie 115km na łańcuch i w LPG. Ciekawe kiedy głowica padnie. Narazie mam 25 000km. Do 100 raczej ze mną nie będzie 🤣

Na plus tego silnika bardzo cichy (szklanki a nie hydro), na miasto ok. Na trasy moim zdaniem trochę za mało. W LPG pali 10 a na etylinie w 8.5 się mieści. 

Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają :nie_wiem: Aha łańcuchy też padają ;]

Link to comment
Share on other sites

Teraz, bartekm napisał:

Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają :nie_wiem: Aha łańcuchy też padają ;]

 

Nie wiem 🤣 Mam od nowości. Oleju nie bierze. Wymieniłem 1 raz po 15 (a powinien być na 30) teraz wymieniłem na 23 bo wypadł 2 roczny przegląd. Następny za rok i pewnie będzie koło 30. Olej wedle instrukcji RN17 i do przodu.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Camel napisał:

 

Nie wiem 🤣 Mam od nowości. Oleju nie bierze. Wymieniłem 1 raz po 15 (a powinien być na 30) teraz wymieniłem na 23 bo wypadł 2 roczny przegląd. Następny za rok i pewnie będzie koło 30. Olej wedle instrukcji RN17 i do przodu.

Ja jeździłem na syntetykach za 300 zł. Ale zaczął palić, więc pomyślałem, o tyś taki? To masz Shella za 100 zł. ;] Ja mam 95tkm ;)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bartekm napisał:

Wydaje mi się, że właśnie Nissan miał 115KM, co spotkało się z radością, bo miał być lepszy... okazało się, że nie był ;l

 

115 KM. Ojciec ujeżdżą w automacie. Na miasto wystarczający .W trasie jeżdzi 120 więcej nie potrzebuje ,bardzo cichy w środku według mojego focusa II w benie.Silnikowo narazie ok .Nie wie ile pali ,mysle ze z 8 wezmie.

 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, bartekm napisał:

Ja jeździłem na syntetykach za 300 zł. Ale zaczął palić, więc pomyślałem, o tyś taki? To masz Shella za 100 zł. ;] Ja mam 95tkm ;)

 

Ja się wyleczyłem z "drogich" olei.

Wbijam normę w tym przypadku RN17 i szukam najtańszego firmowego i koniec szukania (tu chyba Castrola koło 100)

W przypadku 504/507 najtaniej wychodził mi Total.

A A5/B5 kupiłem Mannolla i też jest OK. (kolega kupił jakiś drogi i mu popychacze stukają a mi nie 🤣, wkarwiony jak automat bo za jego 4l by miał moich 20l)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Camel napisał:

Wbijam normę w tym przypadku RN17 i szukam najtańszego firmowego i koniec szukania (tu chyba Castrola koło 100)

 

Gdzie kupujesz tego Castrola z RN17?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Cytat

 

Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera.

ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. 

 

To jest wlasnie polski internet - radzisz się czy kupić żóltą kanapę czy pomaranczową za 1000zł a doradzą ci fioletowy materac dmuchany za 2000zł. 

Nie chce Dustera bo w nim siedziałem i jechałem. Nie podoba mi się, nie czuje żadnej przyjemności kierowania tym autem i zupelnie nie spełnia moich oczekiwań i do tego wszystkiego nie kupie go za 50k. Ma tylko jedną zaletę - byłby nowy. Rozumiem że ten argument przysłania wielu osobom wszystkie inne wady.

Edited by tomcar
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał:

Trochę obiektywizmu. 

Wśród propozycji które tu padają największy ma Duster (o 39 l większy od ASX)

Qashqai i ASX mają takie same bagażniki.

Vitara ma mniejszy (ale taki jak Focus czy Golf). 

IMHO  argument pojemności bagażnika w porównaniu aut klasy C jest pomijalny bo różnice są niewielkie.

 

To już zależy do czego ktoś używa auta ;)

W dusterze bagażnik jest mały, wynika to trochę z dziwnie pochylonej kanapy, nie wiem, ale w innych autach tego nie ma

Do tego roleta jest chyba niżej, albo podłoga wysoko

W każdym razie tygodniowe zakupy mi się nie chciały mieścić, a do qq bez większego problemu

W qq jest podwójna podłoga i to wizualnie zmniejsza bagażnik (nie wiem jak podają w katalogu)

 

 

W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał:

Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera.

ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. 

 

A ja jako użytkownik obu aut, tzn dd i qq mocno bym się zastanowił

Auta nie kupuje się na miesiąc, tylko na kilka lat i trochę przyjemności z jazdy powinno dawać - dlatego prywatnie mam starą X3 ;)

Duster to takie narzędzie do roboty, w sam raz na budowę :phi:

Do qq się przyjemnie wsiada, całkiem fajnie jeździ, a wyglądem nie straszy

Jedynie co to szukał bym TB1.6, jeździłem kilka tygodni zastępczym z takim silnikiem i całkiem fajnie to się zbiera, a spalanie może 1-2L więcej jak diesel - wg kompa miałem 7.5L (diesel 4x4 pokazywał 6L)

 

Co do cen, qq ma chore, dlatego kupiłem X3 (w tej samej cenie co trzeba było dać za qq)

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał:

Trochę obiektywizmu. 

Wśród propozycji które tu padają największy ma Duster (o 39 l większy od ASX)

Qashqai i ASX mają takie same bagażniki.

Vitara ma mniejszy (ale taki jak Focus czy Golf). 

IMHO  argument pojemności bagażnika w porównaniu aut klasy C jest pomijalny bo różnice są niewielkie.

 

To już zależy do czego ktoś używa auta ;)

W dusterze bagażnik jest mały, wynika to trochę z dziwnie pochylonej kanapy, nie wiem, ale w innych autach tego nie ma

Do tego roleta jest chyba niżej, albo podłoga wysoko

W każdym razie tygodniowe zakupy mi się nie chciały mieścić, a do qq bez większego problemu

W qq jest podwójna podłoga i to wizualnie zmniejsza bagażnik (nie wiem jak podają w katalogu)

 

 

W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał:

Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera.

ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. 

 

A ja jako użytkownik obu aut, tzn dd i qq mocno bym się zastanowił

Auta nie kupuje się na miesiąc, tylko na kilka lat i trochę przyjemności z jazdy powinno dawać - dlatego prywatnie mam starą X3 ;)

Duster to takie narzędzie do roboty, w sam raz na budowę :phi:

Do qq się przyjemnie wsiada, całkiem fajnie jeździ, a wyglądem nie straszy

Jedynie co to szukał bym TB1.6, jeździłem kilka tygodni zastępczym z takim silnikiem i całkiem fajnie to się zbiera, a spalanie może 1-2L więcej jak diesel - wg kompa miałem 7.5L (diesel 4x4 pokazywał 6L)

 

Co do cen, qq ma chore, dlatego kupiłem X3 (w tej samej cenie co trzeba było dać za qq 1gen z podobnego rocznika)

 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, tomcar napisał:

To jest wlasnie polski internet - radzisz się czy kupić żóltą kanapę czy pomaranczową za 1000zł a doradzą ci fioletowy materac dmuchany za 2000zł. 

To jest właśnie polski internet.

Napisałem to jako użytkownik żółtej kanapy (ASX)

To jest konkurencja Dustera i do nowego na pewno nie musiałbyś dopłacać 100% jak w przykładzie z cytatu.

Ograniczaj się zatem dalej i płać.

 

Link to comment
Share on other sites


Tak jest wytłoczka na przycisk jak nie ma stacyjki.

Bagaznik jest na poziomie nie wiem do czego porownac nawet. Golf II mial wiekszy
A także jest wytłoczka na stacyjkę, gdy jest przycisk. Sprawdzone wczoraj.
Ogólnie jakieś takie mocno plastikowe to auto, widać że w Mitsubishi też rządzą księgowi.
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, gilbert3 napisał:

A także jest wytłoczka na stacyjkę, gdy jest przycisk. Sprawdzone wczoraj.
Ogólnie jakieś takie mocno plastikowe to auto, widać że w Mitsubishi też rządzą księgowi.

ASX to czas 1gen kaszkaja i one są porównywalne ;)

Kaszkaj zrobił spory postęp i 2gen jest naprawdę OK

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.08.2021 o 21:36, bartekm napisał:

Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają :nie_wiem: Aha łańcuchy też padają ;]

 

Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE.

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, steyr napisał:

 

Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE.

O to nawet nie widziałem, że 2.0 to taki sam szit jak 1.2 dig-t ;]

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, bartekm napisał:

O to nawet nie widziałem, że 2.0 to taki sam szit jak 1.2 dig-t ;]

A ten 1,2 to taki straszny ? Psuje się ?Mam ten silnik w rodzinie ,2014r  QQ .80kkm ..

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, steyr napisał:

 

Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE.

A ma go od nowości czy od dziadka z „wermahtu”. 
Mieliśmy w firmie pare nissanów i brały olej te (ale nie takie ilości), które były serwisowane (olej) co 20kkm. Tym co skróciliśmy interwały - było już ok.  

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, arek_m napisał:

A ten 1,2 to taki straszny ? Psuje się ?Mam ten silnik w rodzinie ,2014r  QQ .80kkm ..

 

Żre olej, przynajmniej niektóre egzemplarze, oraz problemy z łańcuchem rozrządu (pewnie po części, że żre olej, a ludzie za późno dolewają) ;)

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Camel napisał:

A ma go od nowości czy od dziadka z „wermahtu”. 
Mieliśmy w firmie pare nissanów i brały olej te (ale nie takie ilości), które były serwisowane (olej) co 20kkm. Tym co skróciliśmy interwały - było już ok.  

Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach ;]

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, bartekm napisał:

Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach ;]

to sporo jak 3 x tyle w mieście.3l/10kkm 😄

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bartekm said:

Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach ;]

 

A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? ;]

Bo na logike powinno byc odwrotnie...

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? ;]

Bo na logike powinno byc odwrotnie...

W trasie silnik dogrzany jest więc bardziej szczelny . W poprzednim aucie Fabia 1 przy 170kkm po mieście już brała 0.2-0.3l/1.000km  na trasie z kolei przez 2kkm prawie nic , ale zarówno w mieście jak i na trasie lekko nie miała 😉

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? ;]

Bo na logike powinno byc odwrotnie...

W tym silniku są problemy z pierścieniami, widać rozszerzalność cieplna go doszczelnia ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.