Skocz do zawartości

Zakupowy ból głowy, sedan dla rodziny, napęd na tył w zimie, restrykcje, problemy z zamówieniem, itd...


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze kupno nowego samochodu było wielką przyjemnością i dawało pozytywne emocje. Czas korony jak widać dokłada ciągle problemów.

 

Z racji tego, iż Merc C Copue zostanie z nami jeszcze ok. 1  rok czasu - do końca gwarancji, teraz następuje zmiana Leona.

 

Na liście finałowej znalazły się BMW 3 sedan/kombi, nowa seria 4 Gran Coupe, która pojawi się w październiku w salonach oraz Audi A5 oraz A4 Allroad.

 

Generalnie BMW 3 kombi mnie się podoba, ale jest problem, gdyż napęd xDrive jest dostępny dopiero od wersji 330i, a ja chciałem 320i. W wersji sedan 320i jest dostępny za dopłatą napęd xDrive. Przy dopłacie 10 tys zł, mając na uwadze cenę samochodu, wydaje mi się, iż kupowanie samochodu bez napędu na 4 koła, a li tylko z napędem na tył, jest kompletnym nieporozumieniem.

Tak więc, jeżeli chodzi o serię 3 pozostał mi tylko sedan i tu rodzi się pytanie, czy takie auto ma sens, i czy się sprawdza w roli samochodu dla rodziny, na ten moment jeszcze 2 plus pies, ale mały, który jeździ w pasach na tylnym siedzeniu? Czy jak się pojawi małe dziecko, to sedan da radę, czy taka sama katastrofa jak napęd na tył w zimie?

 

Złotym środkiem dla mnie zawsze było nadwozie typu liftback i drążąc temat nowej 4 otrzymałem tydzień temu potwierdzenie, że Gran Coupe nie będzie typowym sedanem. Bardzo się ucieszyłem, zrobiłem konfig 420i z dodatkami i czekałem na info dot. xDrive, które jest dostępne w tej wersji silnikowej w wydaniu Coupe. W dni dzisiejszym otrzymałem info, że w tym roku nie pojawi się w ofercie 420i xdrive.

 

Naturalnym kierunkiem od początku było A5 Sportback 40TFSI. Do zeszłego piątku była promocja 20% rabatu i leasing 102%, która już się skończyła. Czekając na wieści dot. BMW straciłem oferty na Audi, gdzie teraz oferują mi raptem 12%, no i jest w kropce.

 

Na BMW 3 mam fajną ofertę, ale czy do sedana da się jakoś sensownie wpakować rower, wózek, itd?

 

Z uwagi na to, że nie chcę A4 kombi, pomyślałem o A4 Allroad 45 TSFI - 6 s do setki i całkiem fajnie wygląda to auto.

 

Co radzicie?

 

ps. Przez restrykcje nie mogę do BMW zamówić audi H&K, a do tego fotel pasażera będzie bez pompowanych boczków oraz podparcia lędźwiowego, gdyż producent ma braki. Ponadto, nie można również zamówić ładowarki indukcyjnej.

 

Co za czasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:

To jeszcze śmieszniejsze. Chyba na letnich oponach. 
 

Tak czy inaczej, przy takiej kwocie, o ile nie jest to samochód sportowy, dziękuję za napęd na tył. Ma to być auto bezpieczne, bez obaw, czy wyjadę pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Tak czy inaczej, przy takiej kwocie, o ile nie jest to samochód sportowy, dziękuję za napęd na tył. Ma to być auto bezpieczne, bez obaw, czy wyjadę pod górkę.

Jak będziesz miał porządne opony to wjedziesz pod górkę. Nie wiem, może słyszałeś o takim czymś jak esp, tcs itp. Chyba nie. 
Jak bym miał kupić BMW z xdrive to bym wybrał inna markę. Napęd na tył ma swoje negatywne konsekwencje w zakresie wygody, miejsca w środku. Xdrive w tym temacie nic nie zmienia, a „psuje” wiele zalet RWD. 

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj sedana jesli planujesz dzieci.

 

Wsadzisz wozek i po bagazniku. Zakladajac ze wozek poczatkowy z gondola.

Pod warunkiem ze gondola bedzie skladana.

Jak gondola pelna to wozka poczatkowego w ogole nie wsadzisz do sedana.

Tylko kombi albo liftback 

 

Rower tez do sedana ciezko zmiescic.

Tez myslalem nad sedanem ale pierwsza przymiarka z wozkiem i po temacie .

 

Znajdz jakas matke z wozkiem i podjedz do bmw 😁🤣

Jak tak zrobilem w vw i wybor byl natychmiastowy czy kombi czy sedan.co do napedu sie nie wypowiem bo od 10 lat tylko 4x4

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz się rozmnażać, to kombi. Wizualizując - wózek z gondolą przy jakimś wyjeździe to zadanie spełniał dobrze passat b7 kombi (w moich czasach). Z kolei kompakt HB był ok do jeżdżenia po mieście, na większy wyjazd pakowanie się to niestety grube wyzwanie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Jak będziesz miał porządne opony to wjedziesz pod górkę. Nie wiem, może słyszałeś o takim czymś jak esp, tcs itp. Chyba nie. 
Jak bym miał kupić BMW z xdrive to bym wybrał inna markę. Napęd na tył ma swoje negatywne konsekwencje w zakresie wygody, miejsca w środku. Xdrive w tym temacie nic nie zmienia, a „psuje” wiele zalet RWD. 

 

Nie chcę na sobie eksperymentować, skoro dopłata jest tak nikła. Po drugie, żona pewnie też będzie od czasu do czasu autem jeździć i nie mam zamiaru odbierać tel, że ten samochód to złom, bo nie chce wyjechać z miejsca postojowego 😄

 

 

41 minut temu, Chalek napisał:

Nie kupuj sedana jesli planujesz dzieci.

 

Wsadzisz wozek i po bagazniku. Zakladajac ze wozek poczatkowy z gondola.

Pod warunkiem ze gondola bedzie skladana.

Jak gondola pelna to wozka poczatkowego w ogole nie wsadzisz do sedana.

Tylko kombi albo liftback 

 

Rower tez do sedana ciezko zmiescic.

Tez myslalem nad sedanem ale pierwsza przymiarka z wozkiem i po temacie .

 

Znajdz jakas matke z wozkiem i podjedz do bmw 😁🤣

Jak tak zrobilem w vw i wybor byl natychmiastowy czy kombi czy sedan.co do napedu sie nie wypowiem bo od 10 lat tylko 4x4

 

Niby są teraz jakieś fajne składane wózki, ale tak czy inaczej trochę mnie ten sedan drażni. O ile w C Coupe luzem się pakujemy na wakacje, o tyle codzienne nurkowanie w bagażniku mnie drażni. W kombi/liftback lubię to, że jest łatwy dostęp do bagażnika.

 

33 minuty temu, Piotrus napisał:

Miałem f30 sedan, do zastosowań o których piszesz tragedia.

 

Czyli dupa....

 

22 minuty temu, Vadero napisał:

Jeśli planujesz się rozmnażać, to kombi. Wizualizując - wózek z gondolą przy jakimś wyjeździe to zadanie spełniał dobrze passat b7 kombi (w moich czasach). Z kolei kompakt HB był ok do jeżdżenia po mieście, na większy wyjazd pakowanie się to niestety grube wyzwanie. 

 

BMW kombi traci cały urok samochodu, stąd pomysł o Audi A4 Allroad. Liftback to tylko A5, gdyż Seria 4 Gran Copue na ten moment jest bez xDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Czyli dupa....

Miałem uwypuklone wszystkie wady tego nadwozia bo przesiadłem się z 3gt a zaraz po sedanie miałem f31.

 

Co do jazdy, to nie czułem różnicy pomiędzy sedanem/kombi chociaż niektórzy twierdzą że sedan prowadzi się najlepiej.

 

A nie może być 320xD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Piotrus napisał:

Miałem uwypuklone wszystkie wady tego nadwozia bo przesiadłem się z 3gt a zaraz po sedanie miałem f31.

 

Co do jazdy, to nie czułem różnicy pomiędzy sedanem/kombi chociaż niektórzy twierdzą że sedan prowadzi się najlepiej.

 

A nie może być 320xD?

Czy mógłbyś zrobić jakieś porównanie 3gt, sedan i kombi z Twojego pkt. widzenia?

 

Średnio za dieslami przepadam... wiem, że te z BMW są naprawdę spoko, lecz tak czy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Od zawsze kupno nowego samochodu było wielką przyjemnością i dawało pozytywne emocje. Czas korony jak widać dokłada ciągle problemów.

 

Z racji tego, iż Merc C Copue zostanie z nami jeszcze ok. 1  rok czasu - do końca gwarancji, teraz następuje zmiana Leona.

 

Na liście finałowej znalazły się BMW 3 sedan/kombi, nowa seria 4 Gran Coupe, która pojawi się w październiku w salonach oraz Audi A5 oraz A4 Allroad.

 

Generalnie BMW 3 kombi mnie się podoba, ale jest problem, gdyż napęd xDrive jest dostępny dopiero od wersji 330i, a ja chciałem 320i. W wersji sedan 320i jest dostępny za dopłatą napęd xDrive. Przy dopłacie 10 tys zł, mając na uwadze cenę samochodu, wydaje mi się, iż kupowanie samochodu bez napędu na 4 koła, a li tylko z napędem na tył, jest kompletnym nieporozumieniem.

Tak więc, jeżeli chodzi o serię 3 pozostał mi tylko sedan i tu rodzi się pytanie, czy takie auto ma sens, i czy się sprawdza w roli samochodu dla rodziny, na ten moment jeszcze 2 plus pies, ale mały, który jeździ w pasach na tylnym siedzeniu? Czy jak się pojawi małe dziecko, to sedan da radę, czy taka sama katastrofa jak napęd na tył w zimie?

 

Złotym środkiem dla mnie zawsze było nadwozie typu liftback i drążąc temat nowej 4 otrzymałem tydzień temu potwierdzenie, że Gran Coupe nie będzie typowym sedanem. Bardzo się ucieszyłem, zrobiłem konfig 420i z dodatkami i czekałem na info dot. xDrive, które jest dostępne w tej wersji silnikowej w wydaniu Coupe. W dni dzisiejszym otrzymałem info, że w tym roku nie pojawi się w ofercie 420i xdrive.

 

Naturalnym kierunkiem od początku było A5 Sportback 40TFSI. Do zeszłego piątku była promocja 20% rabatu i leasing 102%, która już się skończyła. Czekając na wieści dot. BMW straciłem oferty na Audi, gdzie teraz oferują mi raptem 12%, no i jest w kropce.

 

Na BMW 3 mam fajną ofertę, ale czy do sedana da się jakoś sensownie wpakować rower, wózek, itd?

 

Z uwagi na to, że nie chcę A4 kombi, pomyślałem o A4 Allroad 45 TSFI - 6 s do setki i całkiem fajnie wygląda to auto.

 

Co radzicie?

 

ps. Przez restrykcje nie mogę do BMW zamówić audi H&K, a do tego fotel pasażera będzie bez pompowanych boczków oraz podparcia lędźwiowego, gdyż producent ma braki. Ponadto, nie można również zamówić ładowarki indukcyjnej.

 

Co za czasy...

Skoro w planach  bliskich  nie ma dziecka, to nie pojawi się za rok tylko za 2 lub 3. Umowa się skończy.

 

Nie zawracał bym sobie głowy kombi. Za 2 3 lata będzie Marc do wymiany kupisz kombi.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sdss napisał:

Skoro w planach  bliskich  nie ma dziecka, to nie pojawi się za rok tylko za 2 lub 3. Umowa się skończy.

 

Nie zawracał bym sobie głowy kombi. Za 2 3 lata będzie Marc do wymiany kupisz kombi.

Plany są takie, że jak się pojawi, to będzie :)

 

Nie, za Merca znowu będzie jakieś coupe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Na BMW 3 mam fajną ofertę, ale czy do sedana da się jakoś sensownie wpakować rower, wózek, itd?


Dac się da, ale chyba to zła droga.


Sedan z dziećmi miał jedna bardzo fajną cechę.

Dzieciaki śpią, Ty coś tam wyjmujesz z bagażnika i nikomu po głowie nie wieje.

Dodatkowo przy zamykaniu klapy w środku była cisza

 

Uzywalismy w naszej karierze 2 sedany.

Jeden jak dzieciaki już nie potrzebowały wózka typu gondola. I taki wózek spacerówka/parasolka wchodził do bagażnika.

 

Drugi jak jeszcze była gondolka.

I to było nieporozumienie.

 

Rowery to duża niewygoda w sedanie.

 

Lepiej odpuścić i kupić sobie sedana za 3-4 lata ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Czy mógłbyś zrobić jakieś porównanie 3gt, sedan i kombi z Twojego pkt. widzenia?

 

Średnio za dieslami przepadam... wiem, że te z BMW są naprawdę spoko, lecz tak czy inaczej.

 

Z tych 3 typów nadwozia wybrałbym 3gt, głownie ze względu na to że liftback i ma dużo miejsca na nogi z tyłu. Kombi na II miejscu - pozatym że z tyłu przy fotelikach jest bardzo mało miejsca prowadziło się wyraźnie lepiej niż GT. Sedan w sumie najmniej mi odpowiadał-  żadnych zalet do pozostałych a wizualnie GT i tak robiło najlepszą robotę z tych 3.

 

 

Edit: co do diesla - 320d i 320i jeżdżą praktycznie tak samo, a może nawet diesel sprawia wrażenie bardziej dynamicznego. Niestety klekocze ale za to mniej pali, coś za coś.

 

20200724_153623.jpg

20190609_193222.jpg

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kravitz napisał:

Dodatkowo przy zamykaniu klapy w środku była cisza

To już nie te czasy że trzeba napieniczać klapą z całej siły, od  czego jest pakiet komfortowego dostępu i elektryczne siłowniki.

 

Paradoksalnie w takiej 3 sedan pewnie będzie bardziej słychać zamknięcie bagażnika bo trzeba to robić ręcznie niż w kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Co radzicie?

 

Generalnie sedan i małe dziecko daje radę, ale powinien być większy. BMW 3 jest IMO za małe. Seria 5 lub klasa E byłyby ok. Sedan ma nawet zalety, bo podczas ładowania rzeczy do bagażnika zimą dziecku nie wieje ani go hałasy nie budzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Od zawsze kupno nowego samochodu było wielką przyjemnością i dawało pozytywne emocje. Czas korony jak widać dokłada ciągle problemów.

 

Z racji tego, iż Merc C Copue zostanie z nami jeszcze ok. 1  rok czasu - do końca gwarancji, teraz następuje zmiana Leona.

 

Na liście finałowej znalazły się BMW 3 sedan/kombi, nowa seria 4 Gran Coupe, która pojawi się w październiku w salonach oraz Audi A5 oraz A4 Allroad.

 

Generalnie BMW 3 kombi mnie się podoba, ale jest problem, gdyż napęd xDrive jest dostępny dopiero od wersji 330i, a ja chciałem 320i. W wersji sedan 320i jest dostępny za dopłatą napęd xDrive. Przy dopłacie 10 tys zł, mając na uwadze cenę samochodu, wydaje mi się, iż kupowanie samochodu bez napędu na 4 koła, a li tylko z napędem na tył, jest kompletnym nieporozumieniem.

Tak więc, jeżeli chodzi o serię 3 pozostał mi tylko sedan i tu rodzi się pytanie, czy takie auto ma sens, i czy się sprawdza w roli samochodu dla rodziny, na ten moment jeszcze 2 plus pies, ale mały, który jeździ w pasach na tylnym siedzeniu? Czy jak się pojawi małe dziecko, to sedan da radę, czy taka sama katastrofa jak napęd na tył w zimie?

 

Złotym środkiem dla mnie zawsze było nadwozie typu liftback i drążąc temat nowej 4 otrzymałem tydzień temu potwierdzenie, że Gran Coupe nie będzie typowym sedanem. Bardzo się ucieszyłem, zrobiłem konfig 420i z dodatkami i czekałem na info dot. xDrive, które jest dostępne w tej wersji silnikowej w wydaniu Coupe. W dni dzisiejszym otrzymałem info, że w tym roku nie pojawi się w ofercie 420i xdrive.

 

Naturalnym kierunkiem od początku było A5 Sportback 40TFSI. Do zeszłego piątku była promocja 20% rabatu i leasing 102%, która już się skończyła. Czekając na wieści dot. BMW straciłem oferty na Audi, gdzie teraz oferują mi raptem 12%, no i jest w kropce.

 

Na BMW 3 mam fajną ofertę, ale czy do sedana da się jakoś sensownie wpakować rower, wózek, itd?

 

Z uwagi na to, że nie chcę A4 kombi, pomyślałem o A4 Allroad 45 TSFI - 6 s do setki i całkiem fajnie wygląda to auto.

 

Co radzicie?

 

ps. Przez restrykcje nie mogę do BMW zamówić audi H&K, a do tego fotel pasażera będzie bez pompowanych boczków oraz podparcia lędźwiowego, gdyż producent ma braki. Ponadto, nie można również zamówić ładowarki indukcyjnej.

 

Co za czasy...

3 sedan jak masz 2+1 to bym brał w ciemno ... wszystko zmiescisz . A jak nie to box na dach i tyle.

 

Jak masz opcje to bierz z hakiem fabrycznym.

 

Bez xdriva jako rodzinnego auta to bym nie brał... zimą w gory nie pojedziesz .

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

o drugie, żona pewnie też będzie od czasu do czasu autem jeździć i nie mam zamiaru odbierać tel, że ten samochód to złom, bo nie chce wyjechać z miejsca postojowego 😄

Może ja mam jakaś dziwna żonę ale jeździła wiele lat RWD i nigdy żadnych problemów nie miała. A było to w czasach gdy elektronika reagowała dużo później niż w dzisiejszych autach. 
sam poległem tylko raz gdy nie zmieniłem opon na Zimowe i podjeżdżałem pod stroma górkę. Fwd pewnie tez bym na letnich nie dał rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

 

Nie chcę na sobie eksperymentować, skoro dopłata jest tak nikła. Po drugie, żona pewnie też będzie od czasu do czasu autem jeździć i nie mam zamiaru odbierać tel, że ten samochód to złom, bo nie chce wyjechać z miejsca postojowego 😄

 

 

 

Niby są teraz jakieś fajne składane wózki, ale tak czy inaczej trochę mnie ten sedan drażni. 

 

15 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

BMW kombi traci cały urok samochodu, stąd pomysł o Audi A4 Allroad. Liftback to tylko A5, gdyż Seria 4 Gran Copue na ten moment jest bez xDrive.

 

 

Wsiądź sobie do A4 na tylne siedzenie. Teraz wyobraź sobie że musisz tam się wychylać do dziecka na fotelu obok, a sam fotelik zajmuje znacznie więcej miejsca niż siedzący człowiek. 

 

Niestety hodowla dzieci przez pierwsze 2 lata (a minimum przez pierwszy rok) jest trudna bez dobrego miejsca z tyłu. Owszem można udowadniać, że do matiza spokojnie można z dwójką dzieci, wystarczy tylko rozkręcać za każdym razem wózek do ostatniej śrubki. A potem widzisz jak pani obok po prostu otwiera klapę w swoim s-macie i wrzuca wózek tak jak stoi, bez rozkręcania i zdejmowania czegokolwiek ;] a potem dwa dni żona głowę suszy. 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Co za czasy...

Im szybciej zapomnisz o sedanie, tym lepiej dla Ciebie.

Im szybciej zapomnisz o tym jak to RWD super radzi sobie zimą, tym lepiej dla Ciebie.

A resztę proszę wybrać wg potrzeb i możliwości ;) 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Od zawsze kupno nowego samochodu było wielką przyjemnością i dawało pozytywne emocje. Czas korony jak widać dokłada ciągle problemów.

Czy jak się pojawi małe dziecko, to sedan da radę, czy taka sama katastrofa jak napęd na tył w zimie?

Na BMW 3 mam fajną ofertę, ale czy do sedana da się jakoś sensownie wpakować rower, wózek, itd?

 

ps. Przez restrykcje nie mogę do BMW zamówić audi H&K, Ponadto, nie można również zamówić ładowarki indukcyjnej.

Tak więc,

Kupno było przyjemnością, teraz jest kłopotem trochę, choć zależy czego szukasz i oczekujesz. Są i tacy co wychodzą zadowoleni z salonów.

Jak pojawi się dziecko to każde auto da radę, bo co masz zrobić jak masz sedana i wózek się nie mieści? Montujesz na stałe box dachowy i ćwiczysz barki ;] Ale ogólnie rzecz biorąc auto typy sedan ma więcej minusów niż plusów. O pakowaniu roweru zapomnijrotfl

 

Kwestia problemu z zamówieniem premium audio czy lepszych foteli pozostawiam Tobie, ale ładowarka indukcyjna, to myślałem że to już ubogi standard w premium :facepalm: W moim bieda niemieckim aucie mogę dołożyć za 100 czy tam 200 zł samemu :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał:

Im szybciej zapomnisz o sedanie, tym lepiej dla Ciebie.

Im szybciej zapomnisz o tym jak to RWD super radzi sobie zimą, tym lepiej dla Ciebie.

A resztę proszę wybrać wg potrzeb i możliwości ;) 

 

i jeszcze zeby wybral elektryczny, do miasta z dziecmi idealny bo nie trujesz babelkow

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A5 ma irytujaca wadę w Naszym klimacie. Po opadach deszczu/śniegu itp (nie zawsze się parkuje w garażu), kształt nadwozia plus bezbramkowe szyby powodują non stop przy otwarciu efekt mokrego fotela ;] wszystko spływa pięknie na jego boczki przy każdym otwieraniu drzwi (wiem bo miałem na dłużej i nie czepiam się na sile) 
 

Druga wada dla wyższych osób to niejednokrotnie przypadki uderzenia głowa o podsufitke / dach przy wsiadaniu i wysiadaniu. 

Tym autem trzeba dłużej pojeździć aby to zobaczyć. Prowadzi sie naprawdę świetnie zwłaszcza z napędem AWD, jest naprawdę ładne i wbrew pozorom dosyć praktyczne. 
 

Sedan do w/w zastosowań z wątku pierwszego to pomyłka. 
 

Ze swojego doświadczenia - po pierwszym AWD już nie kupuje żadnych innych napędów do auta w trasy / auta rodzinnego itp. Zakres bezpieczeństwa jaki daje jest nie do podważenia. 
 

 

ps. Na Audi w benzynie są już obcięte rabaty, ale mogę podpowiedzieć ze da się więcej ;] w razie co napisz na priv to pomogę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 22:18, prawoimotoryzacja napisał:

Plany są takie, że jak się pojawi, to będzie :)

 

Nie, za Merca znowu będzie jakieś coupe :)

Kup 420, za rok za merca kombi i dalej będzie jedno coupe. Chyba ze kwestia własności kogo czyje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 minuty temu, sdss napisał:

Kup 420, za rok za merca kombi i dalej będzie jedno coupe. Chyba ze kwestia własności kogo czyje :) 

Wtedy mamy przez rok albo i dłużej dwa niepraktyczne samochody. Co ciekawe, C Coupe ma większy otwór załadunkowy od tej BMW sedan 

 

 

23 minuty temu, Dareek napisał:

jeśli można wiedzieć dlaczego? 😉

 

Nadwozie typu sedan,  utrata wartości, jakość wykończenia wnętrza, wyciszenie kabiny, brak świateł matrycowych, AA bezprzewodowego. Generalnie bardzo fajny samochód, ale ja Alfy nie kupię.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał:

AWD daje bezpieczeństwo w trasie. Doprawdy zabawne zważywszy ze zwykle powyżej kilkudziesięciu km na godzinę dodatkowa oś jest odłączana. 

I uważasz że tak to działa we wspomnianym tutaj Audi A5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotrus napisał:

To ile % w dół jest teraz na 5 a ile na 3? Bazowo jest 60k różnicy 320vs520.

Rabat jest na podobnym poziomie, lecz do 3 trzeba sporo dołożyć wyposażenia względem 5.

Sama dopłata za navi z wirtualnymi zegarami oraz adaptacyjne ledy to kwota ponad 20 tys zł.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Przecież nowa 5 wychodzi podobnie cenowo. Testowałem i mi nie leży. Może ok. 50 skuszę się na serie 5. Xdrive musi być.

Nie wiem ile masz lat ale pewnie nowej 5 i E nie będzie w EU. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał:


obojętnie jak działa. Nie daje nic w trasie poza pogorszeniem rozkładu masy w przypadku na przykład BMW. 

To o ile Twoim zdaniem zmienia się rozkład % masy w przypadku 3 kombi z xdrive i bez? Różnica w masie własnej to 60kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Rabat jest na podobnym poziomie, lecz do 3 trzeba sporo dołożyć wyposażenia względem 5.

Sama dopłata za navi z wirtualnymi zegarami oraz adaptacyjne ledy to kwota ponad 20 tys zł.

Nie porównywałem pkt po pkt wyposażenia ale wiem że akurat ledy w 5 też są z dopłatą.

Pamiętam że przed samym liftem był dużo lepszy rabat na 5 niż ma wchodzącą 3 ale nadal na koniec wychodziło paredziesiąt tysięcy różnicy. Skoro teraz rabat jest zbliżony to nie ma szans żeby kosztowały tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrus napisał:

To o ile Twoim zdaniem zmienia się rozkład % masy w przypadku 3 kombi z xdrive i bez? Różnica w masie własnej to 60kg.

I te 60 kg idzie prawie całe na przód. Napęd 4x4 w trasie nie daje nic poza większym zużyciem paliwa.  
w teście łosia xdrive przegrywa z RWD. Wiec o jakim bezpieczeństwie mówimy ? Wyjeżdżaniu z zaspy?

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Janosik z Pogranicza napisał:

I te 60 kg idzie prawie całe na przód. Napęd 4x4 w trasie nie daje nic poza większym zużyciem paliwa.  
w teście łosia xdrive przegrywa z RWD. Wiec o jakim bezpieczeństwie mówimy ? Wyjeżdżaniu z zaspy?

Jak idzie na przód skoro najcięższy element, czyli skrzynia rozdzielcza,jest bliżej tylnej osi pojazdu?

 

Masz jakieś konkrety co do tego dramatycznego rozkładu w xdrive czy tak sobie będziesz pisał od czapy?

 

 

 

 

Podrzucisz linka do tych testów łosia, chętnie zobaczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.