Skocz do zawartości

Zakupowy ból głowy, sedan dla rodziny, napęd na tył w zimie, restrykcje, problemy z zamówieniem, itd...


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

@Janosik z Pogranicza - to w końcu te xdrive przeszły ten test czy nie? Bo właśnie pokazałeś że tak

Z tego co mi wiadomo, jak sama nazwa kanału który podlinkowałeś wskazuje, test przeprowadzają przy 77kmh i oba filmiki pokazują że auta go przechodzą. Przy 80kmh strącają słupki ale dokładnie tak samo jest w przypadku M2 competizione które jest mniejsze, lżejsze i ma RWD

 

 

 

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Chorzyn napisał:

A5 ma irytujaca wadę w Naszym klimacie. Po opadach deszczu/śniegu itp (nie zawsze się parkuje w garażu), kształt nadwozia plus bezbramkowe szyby powodują non stop przy otwarciu efekt mokrego fotela ;] wszystko spływa pięknie na jego boczki przy każdym otwieraniu drzwi (wiem bo miałem na dłużej i nie czepiam się na sile) 

A5 jest przede wszystkim mała. Ja się bardzo napaliłem na to auto, bo wygląda naprawdę dobrze i w środku wygląda jak samochód, a nie przeróbka busa z tabletami, ale jest ciasna. Jak wpakowałem syna za siebie, to siedział jak szprotka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał:

końcu te xdrive przeszły ten test czy nie? Bo właśnie pokazałeś że tak

Lol. Każde auto „przechodzi” ten test. Kwestia przy jakiej prędkości. Xdrive przeszedł przy niższej niż RWD.  Czyli RWD jest bezpieczniejsze w tym aspekcie. Daje ciut większy margines bezpieczeństwa. 
Ty serio tak nic nie kumasz czy sobie trolujesz?

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Ale jak rozumiem żartujesz ?

Faktycznie, skrzynia nie jest bliżej tylnej osi.

 

Co nie zmienia faktu że zmiana rozkładu masy o wagę xdrive ( 60kg) w aucie ważącym 1700kg jest porównywalna ze zmianą rozkładu masy spowodowaną jazdą z pustym/pełnym zbiornikiem paliwa. Normalnie dramat. Skoro jesteś takim purystą w tym temacie, to jak jedziesz z pasażerem to każesz mu siadać na tyle, żeby nie zakłócić rozkładu?

 

 

1 godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Lol. Każde auto „przechodzi” ten test. Kwestia przy jakiej prędkości. Xdrive przeszedł przy niższej niż RWD.  Czyli RWD jest bezpieczniejsze w tym aspekcie.

 

Ale o którym filmie mówisz że RWD przeszedł szybciej bo wstawiłeś 2x filmy z xdrive? 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

@prawoimotoryzacja a nowa trójka występuje w nadwoziu GT ? Praktyczne nadwozie i wygląda znacznie lepiej niż kombi. Trójka w kombiaku to jakaś pomyłka wizualna dla mnie.

Nie występuje - póki co zaorali tą koncepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

AWD daje bezpieczeństwo w trasie. Doprawdy zabawne zważywszy ze zwykle powyżej kilkudziesięciu km na godzinę dodatkowa oś jest odłączana. 


W słabych warunkach pogodowych według mnie daje i mi tyle wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chorzyn napisał:


W słabych warunkach pogodowych według mnie daje i mi tyle wystarczy.

Daje dokładnie tyle samo. Nic albo minimalnie gorzej. Jeśli mówimy o bezpieczeństwie. Ale złudzenie oczywiście daje. Kierowcy myślą ze mogą z…ć bo maja 4x4. 

Edytowane przez Janosik z Pogranicza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ppmarian napisał:

Tak tak

Szczególnie quattro, xDrive, 4matic czy sAWD

Tapatalk
 

Szef ma nową a6 quatro i z opisu w instrukcji, materiałów promocyjnych wynika, że tylna oś jest odłączana całkowicie gdy warunki jej nie potrzebują. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2021 o 18:17, Piotrus napisał:

5ka nie musi być kanapowa- wystarczy dokupić aktywny zawias.

 

Sam charakter auta jest nastawiony bardzo na komfort i nie jest tak szyte na miarę jak 3.

 

W dniu 8.08.2021 o 18:16, Piotrus napisał:

To o ile Twoim zdaniem zmienia się rozkład % masy w przypadku 3 kombi z xdrive i bez? Różnica w masie własnej to 60kg.

 

wydaje się, że dla zwykłego śmiertelnika rzecz pomijalna :)

 

W dniu 8.08.2021 o 18:31, Piotrus napisał:

Nie porównywałem pkt po pkt wyposażenia ale wiem że akurat ledy w 5 też są z dopłatą.

Pamiętam że przed samym liftem był dużo lepszy rabat na 5 niż ma wchodzącą 3 ale nadal na koniec wychodziło paredziesiąt tysięcy różnicy. Skoro teraz rabat jest zbliżony to nie ma szans żeby kosztowały tyle samo

 

Różnica na poziomie ok. 20 tys zł, także przy tych kwotach nie jest duża.

 

W dniu 8.08.2021 o 21:21, Janosik z Pogranicza napisał:

I te 60 kg idzie prawie całe na przód. Napęd 4x4 w trasie nie daje nic poza większym zużyciem paliwa.  
w teście łosia xdrive przegrywa z RWD. Wiec o jakim bezpieczeństwie mówimy ? Wyjeżdżaniu z zaspy?

 

a choćby dla tego faktu.

 

14 godzin temu, bergerac napisał:

A5 jest przede wszystkim mała. Ja się bardzo napaliłem na to auto, bo wygląda naprawdę dobrze i w środku wygląda jak samochód, a nie przeróbka busa z tabletami, ale jest ciasna. Jak wpakowałem syna za siebie, to siedział jak szprotka :) 

 

W 4 osoby jeździliśmy na wyjazdy i było ok, ale na pewno nie jest to praktyczność porównywalna z Arteonem.

 

14 godzin temu, bergerac napisał:

@prawoimotoryzacja a nowa trójka występuje w nadwoziu GT ? Praktyczne nadwozie i wygląda znacznie lepiej niż kombi. Trójka w kombiaku to jakaś pomyłka wizualna dla mnie.

 

Już nie, ale seria 4 jest z nadwoziem typu liftback.

 

13 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Lol. Każde auto „przechodzi” ten test. Kwestia przy jakiej prędkości. Xdrive przeszedł przy niższej niż RWD.  Czyli RWD jest bezpieczniejsze w tym aspekcie. Daje ciut większy margines bezpieczeństwa. 
Ty serio tak nic nie kumasz czy sobie trolujesz?

 

Jeżeli ktoś chce rajdować po ulicach, to zapewne więcej fanu znajdzie w ośce. Ja chcę samochód kompletny, który będzie ok przez cały rok. Wydając na auto ponad 200 tys zł uważam, że mało rozsądnym byłoby nie dopłacić do xD przy takiej cenie samochodu. Jeżeli ktoś kupuje wersję M do zabawy, to zupełnie inny temat.

 

10 godzin temu, Chorzyn napisał:


W słabych warunkach pogodowych według mnie daje i mi tyle wystarczy.

 

kropka. :)

 

9 godzin temu, MarcG napisał:

Ciekawe jak wygląda test łosia na mokrym asfalcie z kałużą przy pierwszym albo drugim skręcie.

 

Przy 4matic też jest płużenie przodem, ale i tak jest bezpieczniej niż przy ośce.

 

4 godziny temu, Harp napisał:

Szef ma nową a6 quatro i z opisu w instrukcji, materiałów promocyjnych wynika, że tylna oś jest odłączana całkowicie gdy warunki jej nie potrzebują. 

 

Bo pewnie ma napęd ulta (na haldexie), a nie na torsenie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jeżeli ktoś kupuje wersję M do zabawy, to zupełnie inny temat.

 

Eee, w nowych M można odpiąć przód i mieć tradycyjne RWD ( z 60kg dodatkowej masy nad przednią osią🤣)

 

Żeby zakończyć kwestie czy lepiej mieć awd czy rwd w BMW, polecam filmik. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

Daje dokładnie tyle samo. Nic albo minimalnie gorzej. Jeśli mówimy o bezpieczeństwie. Ale złudzenie oczywiście daje. Kierowcy myślą ze mogą z…ć bo maja 4x4. 

 

Tak, Masz rację, jedyną rację. 

 

Jako ze jeździłem różnymi autami w swoim życiu, z każdym rodzajem napędu  (nie mowie o takich po 1 dniu) to w sumie nie mogę przekazać swoich subiektywnych odczuć, bo wiesz najlepiej :ok: 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Eee, w nowych M można odpiąć przód i mieć tradycyjne RWD ( z 60kg dodatkowej masy nad przednią osią🤣)

 

Żeby zakończyć kwestie czy lepiej mieć awd czy rwd w BMW, polecam filmik. 

 

 

Roznica w przyspieszeniu ogromna... Jednak jak pada deszcz to lepiej pojechac wolniej niz szybciej. Droga hamowania czy podatnosc na aquaplaning bedzie taka sama w 4x4 jak w RWD. Tez bym doplacil do xdrive ale takie porownania sa troche bez sensu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Chorzyn said:

 

Tak, Masz rację, jedyną rację. 

 

Jako ze jeździłem różnymi autami w swoim życiu, z każdym rodzajem napędu  (nie mowie o takich po 1 dniu) to w sumie nie mogę przekazać swoich subiektywnych odczuć, bo wiesz najlepiej :ok: 

 

Przeciez to jest ten sam pacjent co tu prowadzil krucjaty moc vs moment :hehe:

Tylko zmienil nicka dla niepoznaki ;]

 

  • Haha 4
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 18:39, prawoimotoryzacja napisał:

Co radzicie?

 

jeżeli samochód służy jako auto rodzinne i faktycznie często wozisz wszystkich członków rodziny, jakieś klamoty, rowery, psa itd to nadwozie kombi jest imho niezastąpione. Ja mam pierwsze kombi w życiu, kupiłem w sumie przypadkiem, tylko dlatego że Astra kombi mi się po prostu bardziej podobała z wyglądu niż hatchback. I następne też będę chciał kombi. Raz że pojawił się w domu spory pies, który jeździ w bagażniku, dwa że ustawny bagaznik po prostu się przydaje, czy masz remont w domu i trzeba przewieźć różne materiały, czy kosiarkę przewieźć, to nawet nie trzeba siedzeń składać, czy niepotrzebą już szafkę wywieźć teściom na działkę itd. Do tego dobre wyczucie przy manewrach, bo samochód kończy się praktycznie tam gdzie tylna szyba. Sedan to dla mnie bezsens. Raz że zwyczajnie nie podobają mi się sedany (może Alfa Gulia by ewentualnie przeszła ;]), a dwa że to marnowanie przestrzeni. Samochód tak samo długi jak kombi, kosztuje tyle samo, a bagaznik mniejszy, mniej ustawny, widoczność gorsza.

 

Co do napędu, to może ja się nie znam, bo nie stać mnie na premiumy, ale z tego co patrzę to takie 320i ma moc poniżej 200KM. To nie jest jakieś szaleństwo i moim zdaniem nie powinno sprawić żadnych problemów przy dzisiejszej technologii i doświadczeniu bawarskiego producenta w konstruowaniu tylnonapędowych samochodów. Przy Twoich rozterkach ja bym chyba jednak prędzej zrezygnował z 4x4 na rzecz RWD niż z nadwozia kombi na rzecz innego.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

jeżeli samochód służy jako auto rodzinne i faktycznie często wozisz wszystkich członków rodziny, jakieś klamoty, rowery, psa itd to nadwozie kombi jest imho niezastąpione. Ja mam pierwsze kombi w życiu, kupiłem w sumie przypadkiem, tylko dlatego że Astra kombi mi się po prostu bardziej podobała z wyglądu niż hatchback. I następne też będę chciał kombi. Raz że pojawił się w domu spory pies, który jeździ w bagażniku, dwa że ustawny bagaznik po prostu się przydaje, czy masz remont w domu i trzeba przewieźć różne materiały, czy kosiarkę przewieźć, to nawet nie trzeba siedzeń składać, czy niepotrzebą już szafkę wywieźć teściom na działkę itd. Do tego dobre wyczucie przy manewrach, bo samochód kończy się praktycznie tam gdzie tylna szyba. Sedan to dla mnie bezsens. Raz że zwyczajnie nie podobają mi się sedany (może Alfa Gulia by ewentualnie przeszła ;]), a dwa że to marnowanie przestrzeni. Samochód tak samo długi jak kombi, kosztuje tyle samo, a bagaznik mniejszy, mniej ustawny, widoczność gorsza.

 

Co do napędu, to może ja się nie znam, bo nie stać mnie na premiumy, ale z tego co patrzę to takie 320i ma moc poniżej 200KM. To nie jest jakieś szaleństwo i moim zdaniem nie powinno sprawić żadnych problemów przy dzisiejszej technologii i doświadczeniu bawarskiego producenta w konstruowaniu tylnonapędowych samochodów. Przy Twoich rozterkach ja bym chyba jednak prędzej zrezygnował z 4x4 na rzecz RWD niż z nadwozia kombi na rzecz innego.

Premiuma łatwiej sprzedać z AWD wiec warto pomyśleć za wczasu do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Chorzyn napisał:

Premiuma łatwiej sprzedać z AWD wiec warto pomyśleć za wczasu do przodu. 

 

myślę że BMW jak będzie ze sprawdzoną historią od pierwszego właściciela to sprzeda się niezależnie od napędu. Ale pewnie za XDrive zawsze się więcej zwróci przy odsprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Chorzyn napisał:

 

Tak, Masz rację, jedyną rację. 

 

Jako ze jeździłem różnymi autami w swoim życiu, z każdym rodzajem napędu  (nie mowie o takich po 1 dniu) to w sumie nie mogę przekazać swoich subiektywnych odczuć, bo wiesz najlepiej :ok: 

Ależ oczywiście ze Tobie się wydaje ze tak jest. Tak samo jak innym. Tak samo jak mi. Ale różnica między nami jest taka ze ja sprawdziłem jak to wyglada faktycznie a nie tylko w kwestii wrażeń osobistych. 
W rzetelnie prowadzonych testach okazuje się jak faktycznie rzecz się ma. I nie licząc wyjątkowych i specyficznych sytuacji napęd 4x4 nic nie daje, a nawet minimalnie gorzej pracuje przy normalnej jeździe w trasie. Często jest zreszta z tego powodu odłączany powyżej kilkudziesięciu km/h bo jedynie co powoduje to wyższe spalanie. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
jeżeli samochód służy jako auto rodzinne i faktycznie często wozisz wszystkich członków rodziny, jakieś klamoty, rowery, psa itd to nadwozie kombi jest imho niezastąpione. Ja mam pierwsze kombi w życiu, kupiłem w sumie przypadkiem, tylko dlatego że Astra kombi mi się po prostu bardziej podobała z wyglądu niż hatchback. I następne też będę chciał kombi. Raz że pojawił się w domu spory pies, który jeździ w bagażniku, dwa że ustawny bagaznik po prostu się przydaje, czy masz remont w domu i trzeba przewieźć różne materiały, czy kosiarkę przewieźć, to nawet nie trzeba siedzeń składać, czy niepotrzebą już szafkę wywieźć teściom na działkę itd. Do tego dobre wyczucie przy manewrach, bo samochód kończy się praktycznie tam gdzie tylna szyba. Sedan to dla mnie bezsens. Raz że zwyczajnie nie podobają mi się sedany (może Alfa Gulia by ewentualnie przeszła ;]), a dwa że to marnowanie przestrzeni. Samochód tak samo długi jak kombi, kosztuje tyle samo, a bagaznik mniejszy, mniej ustawny, widoczność gorsza.
 
Co do napędu, to może ja się nie znam, bo nie stać mnie na premiumy, ale z tego co patrzę to takie 320i ma moc poniżej 200KM. To nie jest jakieś szaleństwo i moim zdaniem nie powinno sprawić żadnych problemów przy dzisiejszej technologii i doświadczeniu bawarskiego producenta w konstruowaniu tylnonapędowych samochodów. Przy Twoich rozterkach ja bym chyba jednak prędzej zrezygnował z 4x4 na rzecz RWD niż z nadwozia kombi na rzecz innego.

W sumie zależy od wieku pociech(y). Niedawno byłem bliski zakupu sedana, ale finalnie się rozmyśliłem. I wedle stanu na dzisiaj jestem wygrany: notorycznie pakuję do samochodu rowerki dziecięce i mam jeszcze sporo miejsca na bagaż. Wyjmuję tylko półkę.

Ale za max. 2 lata ta sztuczka się nie uda, bo rowery będą większe.

Z zalet kombi: na głowę nie pada przy pakowaniu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VVojteck napisał:


To tak jak ABS ;)

Trochę tak. Wiele osób wierzy ze skraca drogę hamowania. Tymczasem może ja nawet wydłużyć. Jego zadaniem jest jednak co innego, umożliwienie manewrowania podczas gwałtownego hamowania. Niewątpliwie jest użyteczny dla większości kierowców. 
naped 4x4 tez bywa przydatny, ale nie wpływa na bezpieczeństwo podczas normalnej jazdy w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling (@ArekMiz potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling ([mention=129672]ArekMiz[/mention] potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 
Jaguar xf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lucash napisał:

odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling (@ArekMiz potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 


Z moich obserwacji wynika ze różnica w hałasie jest odczuwalna na tylnej kanapie.

Z przodu to chyba trzeba mieć serio dobry słuch żeby przejść ślepy test ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kravitz napisał:


Z moich obserwacji wynika ze różnica w hałasie jest odczuwalna na tylnej kanapie.

Z przodu to chyba trzeba mieć serio dobry słuch żeby przejść ślepy test ;)

ja mam trochę inny budżet niż @prawoimotoryzacja, choć szkoda że nie lease bo wiadomo że to free jest wtedy. Miałem pewniaka w postaci Corolli Hybrid ale po przejechaniu 1500 km niestety skreślony. Wychodzi na to że poza Lexusem to japończyki nie mogą być po prostu ciche. 

 

24 minuty temu, hefi napisał:
32 minuty temu, lucash napisał:
odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling ([mention=129672]ArekMiz[/mention] potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 

Jaguar xf

Jaguar z 68 dB przy 140 no raczej do czołówki nie należy bo załapał się na miejsce 200+ :P https://www.auto-decibel-db.com/desktop_kmh.html. Zastanawiam się czy są jakieś miarodajne testy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaguar z 68 dB przy 140 no raczej do czołówki nie należy bo załapał się na miejsce 200+  https://www.auto-decibel-db.com/desktop_kmh.html. Zastanawiam się czy są jakieś miarodajne testy. 
Nie wiem czy te cyferki ktoś zweryfikowal ale większość aut ma ok 70. Mniej maja tylko topowe limuzyny.
Mój ma 67.4 i jest bardzo cicho
Jeździłem jakimś z pierwszych wypustow, 12 czy 11 rok.
Przejedz się jak masz jakiegoś blisko.


Jak się sortuje po miejscach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lucash napisał:

ja mam trochę inny budżet niż @prawoimotoryzacja, choć szkoda że nie lease bo wiadomo że to free jest wtedy. Miałem pewniaka w postaci Corolli Hybrid ale po przejechaniu 1500 km niestety skreślony. Wychodzi na to że poza Lexusem to japończyki nie mogą być po prostu ciche. 


Wyszlo pewne zamieszanie ;)

 

Watek poszedł w pewnym momencie w porównanie hałasu sedan vs kombi.

I moj wywód odnosnie różnicy z tylu i z przodu samochodu dotyczy właśnie tego tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:


Wyszlo pewne zamieszanie ;)

 

Watek poszedł w pewnym momencie w porównanie hałasu sedan vs kombi.

I moj wywód odnosnie różnicy z tylu i z przodu samochodu dotyczy właśnie tego tematu ;)

Ale to też jest istotne. Jechaliśmy Corolką w 3 osoby i ta z tyłu żeby swobodnie rozmawiać musiała mieć głowę między przednimi fotelami. Więc zastanawiam się czy np ten samochód w innej budzie jest pozbawiony akustycznego problemu ;) Ja tylko raz jeździłem sedanem przez 60 kkm (Astra F) więc nie mogę porównać bo nie ma z czym obecnie. A stwierdziłem że sedan nie jest taki głupi. Walizki/torbę na wakacje idzie spakować, od biedy zamontować box na dachu i do haka platformę na 2 rowery i chyba można śmigać jakoś w lepszym komforcie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lucash napisał:

Ale to też jest istotne. Jechaliśmy Corolką w 3 osoby i ta z tyłu żeby swobodnie rozmawiać musiała mieć głowę między przednimi fotelami. Więc zastanawiam się czy np ten samochód w innej budzie jest pozbawiony akustycznego problemu ;) Ja tylko raz jeździłem sedanem przez 60 kkm (Astra F) więc nie mogę porównać bo nie ma z czym obecnie. A stwierdziłem że sedan nie jest taki głupi. Walizki/torbę na wakacje idzie spakować, od biedy zamontować box na dachu i do haka platformę na 2 rowery i chyba można śmigać jakoś w lepszym komforcie. 

W sedanie będzie ciszej, Toyota nie ma dobrego wyciszenia. Wszystkie z którymi  miałem doczynienia były ponad przeciętnie głośne. Nie jeździłem camry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2021 o 09:46, lucash napisał:

Ale to też jest istotne. Jechaliśmy Corolką w 3 osoby i ta z tyłu żeby swobodnie rozmawiać musiała mieć głowę między przednimi fotelami. Więc zastanawiam się czy np ten samochód w innej budzie jest pozbawiony akustycznego problemu ;) Ja tylko raz jeździłem sedanem przez 60 kkm (Astra F) więc nie mogę porównać bo nie ma z czym obecnie. A stwierdziłem że sedan nie jest taki głupi. Walizki/torbę na wakacje idzie spakować, od biedy zamontować box na dachu i do haka platformę na 2 rowery i chyba można śmigać jakoś w lepszym komforcie. 

To nie tylko w sedanie, w kombiaku to samo, w moim 14 letnim hyundai i 30 jest ciszej z tyłu niż w corolli za pierdylion złotych 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2021 o 07:35, bergerac napisał:

@prawoimotoryzacja a nowa trójka występuje w nadwoziu GT ? Praktyczne nadwozie i wygląda znacznie lepiej niż kombi. Trójka w kombiaku to jakaś pomyłka wizualna dla mnie.

 

Nie ma nic gorszego stylistycznie w gamie BMW niż 5 czy 3 GT. Dobrze że to ubili bo by się jeszcze rozpleniło. 

 

Trójka w kombiaku wygląda bardzo dobrze a planowanym M3 przekozacko. Jedyne kombi jakie mógłbym mieć. 

 

 

 

 

2025-bmw-m3-touring-renderings-00.jpg

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2021 o 23:22, lucash napisał:

odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling (@ArekMiz potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 

 

Sedan cichszy w drugim rzędzie siedzeń. Na plus też, że zimą otwierasz bagażnik i nikt w środku nie dostaje powiewu zimnego powietrza. No i klamoty w bagażniku mniej się nagrzewają w sedanie. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, spad napisał:

 

Sedan cichszy w drugim rzędzie siedzeń. Na plus też, że zimą otwierasz bagażnik i nikt w środku nie dostaje powiewu zimnego powietrza. No i klamoty w bagażniku mniej się nagrzewają w sedanie. 

 

 

Jak w drugim to i w pierwszym, szczególnie przy wyższych prędkościach. Tak w sedanie jest ciszej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2021 o 09:00, maro_t napisał:

 

jeżeli samochód służy jako auto rodzinne i faktycznie często wozisz wszystkich członków rodziny, jakieś klamoty, rowery, psa itd to nadwozie kombi jest imho niezastąpione. Ja mam pierwsze kombi w życiu, kupiłem w sumie przypadkiem, tylko dlatego że Astra kombi mi się po prostu bardziej podobała z wyglądu niż hatchback. I następne też będę chciał kombi. Raz że pojawił się w domu spory pies, który jeździ w bagażniku, dwa że ustawny bagaznik po prostu się przydaje, czy masz remont w domu i trzeba przewieźć różne materiały, czy kosiarkę przewieźć, to nawet nie trzeba siedzeń składać, czy niepotrzebą już szafkę wywieźć teściom na działkę itd. Do tego dobre wyczucie przy manewrach, bo samochód kończy się praktycznie tam gdzie tylna szyba. Sedan to dla mnie bezsens. Raz że zwyczajnie nie podobają mi się sedany (może Alfa Gulia by ewentualnie przeszła ;]), a dwa że to marnowanie przestrzeni. Samochód tak samo długi jak kombi, kosztuje tyle samo, a bagaznik mniejszy, mniej ustawny, widoczność gorsza.

 

Co do napędu, to może ja się nie znam, bo nie stać mnie na premiumy, ale z tego co patrzę to takie 320i ma moc poniżej 200KM. To nie jest jakieś szaleństwo i moim zdaniem nie powinno sprawić żadnych problemów przy dzisiejszej technologii i doświadczeniu bawarskiego producenta w konstruowaniu tylnonapędowych samochodów. Przy Twoich rozterkach ja bym chyba jednak prędzej zrezygnował z 4x4 na rzecz RWD niż z nadwozia kombi na rzecz innego.

 

Kombi jest spoko pod względem praktyczności. Dla mnie idealny jest liftback/fastback i taka decyzja zapadła.

 

W dniu 10.08.2021 o 09:02, Chorzyn napisał:

Premiuma łatwiej sprzedać z AWD wiec warto pomyśleć za wczasu do przodu. 

 

Bez dwóch zdań.

 

W dniu 10.08.2021 o 09:14, maro_t napisał:

 

myślę że BMW jak będzie ze sprawdzoną historią od pierwszego właściciela to sprzeda się niezależnie od napędu. Ale pewnie za XDrive zawsze się więcej zwróci przy odsprzedaży

 

Też tak uważam.

 

W dniu 10.08.2021 o 10:13, VVojteck napisał:


W sumie zależy od wieku pociech(y). Niedawno byłem bliski zakupu sedana, ale finalnie się rozmyśliłem. I wedle stanu na dzisiaj jestem wygrany: notorycznie pakuję do samochodu rowerki dziecięce i mam jeszcze sporo miejsca na bagaż. Wyjmuję tylko półkę.

Ale za max. 2 lata ta sztuczka się nie uda, bo rowery będą większe.

Z zalet kombi: na głowę nie pada przy pakowaniu ;)

 

Pomimo tego, że sedany są dużo bardziej eleganckie niż kombi, też się wyleczyłem z sedana na jakiś czas.

 

W dniu 18.09.2021 o 23:22, lucash napisał:

odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling (@ArekMiz potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy. 

 

Tak, sedan będzie bardziej cichy.

 

5 godzin temu, chojny napisał:

 

Nie ma nic gorszego stylistycznie w gamie BMW niż 5 czy 3 GT. Dobrze że to ubili bo by się jeszcze rozpleniło. 

 

Trójka w kombiaku wygląda bardzo dobrze a planowanym M3 przekozacko. Jedyne kombi jakie mógłbym mieć. 

 

 

Mnie tam się stylistycznie 5 GT nawet podobała w wersji M.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła.

 

Wziąłem ostatnio na kilka dni A5 i ogóle ten samochód nadal trzyma poziom pod każdym względem. Mały minus za nowy tablet i usunięcie sterowania MMI z konsoli środkowej. Czas oczekiwania na dzień dzisiejszy to 12 miesięcy, także temat są się rozwiązał.

 

Zdecydowałem się jakiś czas temu "w ciemno" na 420i Gran Cuope z napędem na tył, lecz finalnie, jak tylko się pojawi, a ma do końca roku, zamawiam 430i x Drive M sport. Jeżeli BMW nie wprowadzi takiej konfiguracji do końca roku, biorę X3/X4.

 

 

BMW 430i.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Decyzja zapadła.

 

Wziąłem ostatnio na kilka dni A5 i ogóle ten samochód nadal trzyma poziom pod każdym względem. Mały minus za nowy tablet i usunięcie sterowania MMI z konsoli środkowej. Czas oczekiwania na dzień dzisiejszy to 12 miesięcy, także temat są się rozwiązał.

 

Zdecydowałem się jakiś czas temu "w ciemno" na 420i Gran Cuope z napędem na tył, lecz finalnie, jak tylko się pojawi, a ma do końca roku, zamawiam 430i x Drive M sport. Jeżeli BMW nie wprowadzi takiej konfiguracji do końca roku, biorę X3/X4.

 

 

BMW 430i.png

To nie praktyczne auto jest 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Zdecydowałem się jakiś czas temu "w ciemno" na 420i Gran Cuope z napędem na tył, lecz finalnie, jak tylko się pojawi, a ma do końca roku, zamawiam 430i x Drive M sport. Jeżeli BMW nie wprowadzi takiej konfiguracji do końca roku, biorę X3/X4.

:O

I Ty na to mówisz, że decyzja zapadła. ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

:O

I Ty na to mówisz, że decyzja zapadła. ;l

 

A co mam powiedzieć innego, skoro mam konfig. ustalony i tylko diler czeka, aż BMW odblokuje opcję x-Drvie? Ma być dostępny "lada moment" po premierze, która ma być na początku października.

 

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

On już tak chyba ze 2 lata "kupuje" ;]

a to ciekawe, skoro 3 lata temu odebrałem samochód z salonu? : ) Ale faktycznie, potrzebuję czasu, żeby zdecydować się na tak drogi, dla mnie, zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

To zerknij raz jeszcze: ktoś podrzucił, żeby kupić 4 Coupe, a ja biorę 4 Gran Coupe, delikatna, lecz zasadnicza różnica, a więc 5 drzwiowy liftback. :) 

 

 

Nie wydaje mi się, jak będzie trzeba zapakować dziecko i gondole 😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sdss napisał:

Nie wydaje mi się, jak będzie trzeba zapakować dziecko i gondole 😂

Wyjdzie w praniu :)

 

Znajomi teraz mają małe dzieci i są już naprawdę malutke te wózeczki po złożeniu. To już nie te czasy, że woziło się wannę w bagażniku.

 

 Teraz, nawet z psem, na wakacje do cupeka bez problemu się pakujemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wyjdzie w praniu :)

 

Znajomi teraz mają małe dzieci i są już naprawdę malutke te wózeczki po złożeniu. To już nie te czasy, że woziło się wannę w bagażniku.

 

 Teraz, nawet z psem, na wakacje do cupeka bez problemu się pakujemy. 

Wyjdzie 😂 najwyżej boxa kupisz 🤣

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.