Skocz do zawartości

Drag Racer - używał ktoś?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Taka bezpłatna apka do pomiaru przyspieszenia z użyciem GPS. Jestem po pomiarach, wynik 11,4s na 10,9s wg specyfikacji producenta. Poniżej zrzut z okna programu

 

877231697_Screenshot_20210808-110751_DragRacer.jpg.0de6a301ef24b5a0f06fa5ab904751f0.jpg

 

Zastanawiają mnie te dołki, które występują podczas zmiany biegów. Biegi zmieniane przy 4000 obr./min kiedy to wg specyfikacji auto osiąga największą moc. Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? ;) Silnik to oczywiście diesel 1.9 Multijet 120KM. Max. moment wg serwisu Autocentrum to 280Nm przy 2000 obr./min.

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Azbest napisał:

Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie

 

To może inaczej. Podczas zmiany biegów odczuwalne są szarpnięcia, więc jakieś spadki obrotów są. Ma to przełożenie na wrażenie braku ciągłości przyspieszenia. Widziałem zrzuty z Drag Racer'a innych użytkowników podobnych aut i tam takich skoków nie ma

 

80562751_1438192859671937_5539651803383070720_n.jpg.f832d201c801d5f18e8062826abfa07b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bochumil napisał:

... Zastanawiają mnie te dołki, które występują podczas zmiany biegów. Biegi zmieniane przy 4000 obr./min kiedy to wg specyfikacji auto osiąga największą moc. Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? ;) Silnik to oczywiście diesel 1.9 Multijet 120KM. Max. moment wg serwisu Autocentrum to 280Nm przy 2000 obr./min.

Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna.  Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Azbest napisał:

Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie

 

Ano. Wszelkie racelogic'i i gtechy, to chyba bardziej na akcelerometrze bazują (w połączeniu z GPS), a nie na samym GPSie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna.  Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów.
Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za wolno biegi zmieniasz... ;]
Zmieniam szybko. To jakaś turbo dziura. Być może problem z doładowaniem. Z logów, które robiłem wynika, że turbina lekko przeładowuje, więc jest problem ze zmienną geometrią. Albo zapieczone kierownice, albo zawór VNT szwankuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bochumil napisał:
59 minut temu, gondoljerzy napisał:
Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna.  Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów.

Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem.

Zmieniaj przy 5krpm i potem porównaj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał:
2 godziny temu, gondoljerzy napisał:
Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna.  Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów.

Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem.

Moc jest zdolnością do wykonywania pracy, czyli rozpędzania twojego wozu. Gdy przekroczysz obroty mocy maksymalnej, to moc od razu nie spada do zera. Spada stopniowo. Z kolei, gdy zmienisz bieg przy mocy maksymalnej, to od razu wpadasz na niższe obroty i skokowo niższą moc. Różnica na minus jest tym większa, im większa jest różnica przełożeń pomiędzy biegami.  Tłumacząc prosto: żeby przyspieszać maksymalnie jedynkę trzeba przekręcić mocno, dwójkę trochę mniej, trójkę jeszcze mniej, a czwórkę to już nieznacznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle się nie sugeruj wynikami, które wychodzą w tej apce. Równie dobrze może pokazać sekundę mniej niż czas katalogowy i nic z tego wynikać nie będzie. Telefony wyposażone są w gps 1hz, wiec częstotliwość odświeżania to właśnie 1x/1s. Sam widzisz jak duży błąd pomiarowy może wytworzyć się w trakcie takiej sekundy. 
 

Profesjonalne urządzenia do pomiarów korzystają z minimum gps 10hz, a są nawet takie które maja gps 20hz. Z praktyki powiem ci, ze jeśli chcesz się pobawić w takie pomiary to kup urządzenie o nazwie dragy. Jest wystarczająco miarodajne, proste w obsłudze i tanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2021 o 13:57, Azbest napisał:

Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie

 

Dokladnie. GPS w telefonach zdaje sie chodzi na 1Hz.

Niby się wspomagają akcelerometrem (nie wiem czy ta konkretna apka) - kiedys nawet były takie dedykowane urządzenia działające tylko w oparciu o akcelerometr (Gtech chyba sie to nazywalo).  

Więc w komplecie powinno jakoś dać radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, atlantic said:

W ogóle się nie sugeruj wynikami, które wychodzą w tej apce. Równie dobrze może pokazać sekundę mniej niż czas katalogowy i nic z tego wynikać nie będzie. Telefony wyposażone są w gps 1hz, wiec częstotliwość odświeżania to właśnie 1x/1s. Sam widzisz jak duży błąd pomiarowy może wytworzyć się w trakcie takiej sekundy. 
 

Profesjonalne urządzenia do pomiarów korzystają z minimum gps 10hz, a są nawet takie które maja gps 20hz. Z praktyki powiem ci, ze jeśli chcesz się pobawić w takie pomiary to kup urządzenie o nazwie dragy. Jest wystarczająco miarodajne, proste w obsłudze i tanie. 

No ale czy nie jest brany pod uwagę akcelerometr telefonu? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, atlantic napisał:

Możliwe, ale i tak wychodzą bzdury. Dragy mierzyło mi best na 5,2s 0-100, apka z androida potrafiła pokazać 4,2- 4,5s.

Już nawet w obrębie dedykowanych urządzeń do pomiarów wystąpią różnice z powodu właśnie taktowania w Hz. Dragy 4,85 vs 4,54 (jakiś inny)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2021 o 12:11, bochumil napisał:

Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? ;) 

Przy padającym sprzęgle w moim P107 (uślizgi) tak mniej więcej wyglądało przyspieszanie. I nie chodzi o to czy taki samochodzik w ogóle przyspiesza (trojaczki mają ok. 4 sek. do 50 km/h, do 90 leci w nieco ponad 11 sek., potem to już jest czas na wszystko :phi:), tylko o to jak wyglądało przekazywanie mocy na koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.