bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 (edytowane) Taka bezpłatna apka do pomiaru przyspieszenia z użyciem GPS. Jestem po pomiarach, wynik 11,4s na 10,9s wg specyfikacji producenta. Poniżej zrzut z okna programu Zastanawiają mnie te dołki, które występują podczas zmiany biegów. Biegi zmieniane przy 4000 obr./min kiedy to wg specyfikacji auto osiąga największą moc. Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? Silnik to oczywiście diesel 1.9 Multijet 120KM. Max. moment wg serwisu Autocentrum to 280Nm przy 2000 obr./min. Edytowane 8 Sierpnia 2021 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 7 minut temu, Azbest napisał: Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie To może inaczej. Podczas zmiany biegów odczuwalne są szarpnięcia, więc jakieś spadki obrotów są. Ma to przełożenie na wrażenie braku ciągłości przyspieszenia. Widziałem zrzuty z Drag Racer'a innych użytkowników podobnych aut i tam takich skoków nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Pewnie za wolno biegi zmieniasz... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 5 godzin temu, bochumil napisał: ... Zastanawiają mnie te dołki, które występują podczas zmiany biegów. Biegi zmieniane przy 4000 obr./min kiedy to wg specyfikacji auto osiąga największą moc. Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? Silnik to oczywiście diesel 1.9 Multijet 120KM. Max. moment wg serwisu Autocentrum to 280Nm przy 2000 obr./min. Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna. Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 3 godziny temu, Azbest napisał: Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie Ano. Wszelkie racelogic'i i gtechy, to chyba bardziej na akcelerometrze bazują (w połączeniu z GPS), a nie na samym GPSie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Przeciągnij do odcięcia i zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna. Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów.Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Pewnie za wolno biegi zmieniasz... Zmieniam szybko. To jakaś turbo dziura. Być może problem z doładowaniem. Z logów, które robiłem wynika, że turbina lekko przeładowuje, więc jest problem ze zmienną geometrią. Albo zapieczone kierownice, albo zawór VNT szwankuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 5 minut temu, bochumil napisał: 59 minut temu, gondoljerzy napisał: Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna. Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów. Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem. Zmieniaj przy 5krpm i potem porównaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Zmieniaj przy 5krpm i potem porównajZmieniać biegi w dieslu przy 5 tys obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Teraz, bochumil napisał: Zmieniać biegi w dieslu przy 5 tys obrotów? Jak trzeba to trzeba Odcięcie jest chyba przy 5 z hakiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Jak trzeba to trzeba;] Odcięcie jest chyba przy 5 z hakiem?Nie próbowałem. Może się koło kompresji ukręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 1 minutę temu, bochumil napisał: Nie próbowałem. Może się koło kompresji ukręcić Zasadniczo to i korba moze wyjść bokiem ale to trzeba mieć pecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, bochumil napisał: 2 godziny temu, gondoljerzy napisał: Jeśli chcesz wycisnąć katalogowe przyspieszenie, musisz zmieniać biegi przy wyższych obrotach niż moc maksymalna. Dołki na wykresie wskazywały by też na spacerowe zmiany biegów. Powyżej mocy czy momentu maksymalnego? Bo mnie się wydaje, że powyżej momentu maksymalnego. I tak właśnie robię i to ze sporym zapasem. Moc jest zdolnością do wykonywania pracy, czyli rozpędzania twojego wozu. Gdy przekroczysz obroty mocy maksymalnej, to moc od razu nie spada do zera. Spada stopniowo. Z kolei, gdy zmienisz bieg przy mocy maksymalnej, to od razu wpadasz na niższe obroty i skokowo niższą moc. Różnica na minus jest tym większa, im większa jest różnica przełożeń pomiędzy biegami. Tłumacząc prosto: żeby przyspieszać maksymalnie jedynkę trzeba przekręcić mocno, dwójkę trochę mniej, trójkę jeszcze mniej, a czwórkę to już nieznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 7 godzin temu, volf6 napisał: Zmieniaj przy 5krpm i potem porównaj Sprzęgło lubi to 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 No i testuj w bezchmurny dzień, na płaskim obszarze, bez drzew, budynków, słupów, linii wysokiego napięcia (serio) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 W ogóle się nie sugeruj wynikami, które wychodzą w tej apce. Równie dobrze może pokazać sekundę mniej niż czas katalogowy i nic z tego wynikać nie będzie. Telefony wyposażone są w gps 1hz, wiec częstotliwość odświeżania to właśnie 1x/1s. Sam widzisz jak duży błąd pomiarowy może wytworzyć się w trakcie takiej sekundy. Profesjonalne urządzenia do pomiarów korzystają z minimum gps 10hz, a są nawet takie które maja gps 20hz. Z praktyki powiem ci, ze jeśli chcesz się pobawić w takie pomiary to kup urządzenie o nazwie dragy. Jest wystarczająco miarodajne, proste w obsłudze i tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 15 godzin temu, tomecki napisał: No i testuj w bezchmurny dzień, na płaskim obszarze, bez drzew, budynków, słupów, linii wysokiego napięcia (serio) Testuje się w obie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 13:57, Azbest napisał: Pytanie jest takie czy GPS w telefonie daje na tyle dużą precyzję żeby mierzyć tak (relatywnie) małe czasy/odległości ... obawiam się że nie Dokladnie. GPS w telefonach zdaje sie chodzi na 1Hz. Niby się wspomagają akcelerometrem (nie wiem czy ta konkretna apka) - kiedys nawet były takie dedykowane urządzenia działające tylko w oparciu o akcelerometr (Gtech chyba sie to nazywalo). Więc w komplecie powinno jakoś dać radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 15 hours ago, atlantic said: W ogóle się nie sugeruj wynikami, które wychodzą w tej apce. Równie dobrze może pokazać sekundę mniej niż czas katalogowy i nic z tego wynikać nie będzie. Telefony wyposażone są w gps 1hz, wiec częstotliwość odświeżania to właśnie 1x/1s. Sam widzisz jak duży błąd pomiarowy może wytworzyć się w trakcie takiej sekundy. Profesjonalne urządzenia do pomiarów korzystają z minimum gps 10hz, a są nawet takie które maja gps 20hz. Z praktyki powiem ci, ze jeśli chcesz się pobawić w takie pomiary to kup urządzenie o nazwie dragy. Jest wystarczająco miarodajne, proste w obsłudze i tanie. No ale czy nie jest brany pod uwagę akcelerometr telefonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 2 godziny temu, AstraC napisał: No ale czy nie jest brany pod uwagę akcelerometr telefonu? Możliwe, ale i tak wychodzą bzdury. Dragy mierzyło mi best na 5,2s 0-100, apka z androida potrafiła pokazać 4,2- 4,5s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 Godzinę temu, atlantic napisał: Możliwe, ale i tak wychodzą bzdury. Dragy mierzyło mi best na 5,2s 0-100, apka z androida potrafiła pokazać 4,2- 4,5s. Już nawet w obrębie dedykowanych urządzeń do pomiarów wystąpią różnice z powodu właśnie taktowania w Hz. Dragy 4,85 vs 4,54 (jakiś inny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 12:11, bochumil napisał: Silnik kaput, jakaś niesprawność osprzętu, czy kierownik nieogarnięty? Przy padającym sprzęgle w moim P107 (uślizgi) tak mniej więcej wyglądało przyspieszanie. I nie chodzi o to czy taki samochodzik w ogóle przyspiesza (trojaczki mają ok. 4 sek. do 50 km/h, do 90 leci w nieco ponad 11 sek., potem to już jest czas na wszystko ), tylko o to jak wyglądało przekazywanie mocy na koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Mi wyszlo 7.9 minimalnie. Moze byc prawda.... Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez PawelWaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2021 W dniu 11.08.2021 o 01:01, PawelWaw napisał: Mi wyszlo 7.9 minimalnie. Moze byc prawda.... U mnie 8.1 i 7.6 w dwóch przejazdach - raczej mocno optymistyczne te wyniki (Kia Sportage) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2021 Znacznie lepiej opierać się tylko na predkosciomierzu. Apka, która pokazuje czas i czyta po obd prędkość pod warunkiem że nie ma dużego rozjazdu vs prędkość rzeczywistą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.