Jump to content

Problem z klimą...


bb_maciek
 Share

Recommended Posts

Czołem!

pomóżcie proszę

Pacjent Fiesta mk7 1.2 82KM 2010

klima automatyczna

Problem polega na tym, że jak klima jak schłodzi samochód do ustawionej temperatury...zaczyna grzać (czasem od razu, czasem po jakimś czasie)...

Jeśli ustawi się temp na najniższą - to chłodzi bez zająknięcia.

Gdzie może być przyczyna?

Oczywiście pierwszy spec zasugerował brak czynnika - uzupełnienie nie pomogło

drugi spec - zasugerował, że to czujnik od temperatury wewnętrznej (3M5T-19C734-AB) - wyczyścili czujnik, skasowali hajs, problem pozostał (może czujnik trzeba wymienić?).

Poszło już trochę kasy, a problem nierozwikłany

Miał ktoś z Was coś podobnego?

Będę wdzięczny za sugestie

Link to comment
Share on other sites

Klima dąży do temperatury jaka jest ustawiona, jeśli ją osiągnie to przestaje schładzać i może być wrażenie ciepłego nawiewu, a raczej mieszania z cieplejszym powietrzem z zewnątrz. 

Musisz dobrze sobie przypomnieć jak działała wcześniej, bo imo tak ma być

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, wladmar napisał:

Ale utrzymuje w aucie zadaną temperaturę? 

 

Jak dojdzie do ustawionej temperatury, to (czasem od razu, czasem po chwili) zaczyna walić ciepłym (gorącym wręcz) powietrzem

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, zet napisał:

Klima dąży do temperatury jaka jest ustawiona, jeśli ją osiągnie to przestaje schładzać i może być wrażenie ciepłego nawiewu, a raczej mieszania z cieplejszym powietrzem z zewnątrz. 

Musisz dobrze sobie przypomnieć jak działała wcześniej, bo imo tak ma być

 

Kurcze, wiem jak powinna działać klima automatyczna, bo taką od wielu lat użytkuję

W przypadku fiesty (żony), po osiągnięciu założonej temperatury zaczyna zaczyna walić gorącem 

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy pomogę, bo nie miałem automatycznej klimy ale wrażenia podobne. U mnie walnięty był zawór rozprężny, klima sobie chłodziła i naglę wyłączała, a gorące powietrze też czułem tylko, że to powietrze spoza samochodu, które miało powyżej 25 stopni. Imo nic Ci nie grzeje dodatkowo tylko pewnie to wrażenie takie. Jak się ma cały czas chłodno, a potem wiatrak wpycha do kabiny nieschłodzone powietrze to może wydawać się że grzeje. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A co pokazuje oprogramowanie diagnistyczne wzgledem uchylenia klap mieszacza powietrza?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, bb_maciek napisał:

Czołem!

pomóżcie proszę

Pacjent Fiesta mk7 1.2 82KM 2010

klima automatyczna

 

Dzieje się tak niezależnie od ustawionej temperatury?

 

W Bravo czy Stilo były problemy z aktywatorami, czy jak to się nazywało. Może i tutaj coś nie działa tak jak ma, jakaś klapka się nie otwiera albo otwiera?

Wcześniej w Grande Punto, czy teraz w Kii, jak klima schłodzi do zadanej temperatury, to chłodzi dalej, słabiej i obroty wiatraka spadają.

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, WaWeR napisał:

A co pokazuje oprogramowanie diagnistyczne wzgledem uchylenia klap mieszacza powietrza?

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

 

nie mam takowego i nie mam pojęcia  czy któryś z fachur to sprawdził...

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Dzieje się tak niezależnie od ustawionej temperatury?

 

W Bravo czy Stilo były problemy z aktywatorami, czy jak to się nazywało. Może i tutaj coś nie działa tak jak ma, jakaś klapka się nie otwiera albo otwiera?

Wcześniej w Grande Punto, czy teraz w Kii, jak klima schłodzi do zadanej temperatury, to chłodzi dalej, słabiej i obroty wiatraka spadają.

 

 

niezależnie, poza tym, że jak jest klima ustawiona na najniższą temperaturę (low) to chłodzi elegancko

jak ustawimy na jakąkolwiek powyżej - po schłodzeniu do żądanej temperatury zaczyna grzać

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, bb_maciek napisał:

 

niezależnie, poza tym, że jak jest klima ustawiona na najniższą temperaturę (low) to chłodzi elegancko

jak ustawimy na jakąkolwiek powyżej - po schłodzeniu do żądanej temperatury zaczyna grzać

Jakby nawet sprężarka nie działała, to sterowanie powinno dmuchać zimnym, nie gorącym.

Nie da się zresetować systemu?

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, wladmar napisał:

Ale utrzymuje w aucie zadaną temperaturę? 

Na pewno nie bo moje stare Audi które ma mój ojciec miało identyczny lub bardzo podobny problem. Niestety tato nie poinformował mnie czy go rozwiązał.

Klima działała na max albo wcale tzn wiała gorącym powietrzem.

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Vadero napisał:

Forscana podłącz. Najczęściej siwrowal czujnik temp wewnętrznej. 

 

nie mam a mechanik, który to wcześniej ogarniał jest aktualnie na urlopie :sciana: 

za tym co piszesz, może się okazać, że jego sugestia z tym czujnikiem była dobra? :hmm:

kojarzysz gdzie ten czujnik jest umiejscowiony?

zastanawiam się czy by nie zaryzykować (koszt takiego nowego i oryginalnego to ok 120zł) i nie spróbować podmienić go samemu :hmm: 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bb_maciek napisał:

 

niezależnie, poza tym, że jak jest klima ustawiona na najniższą temperaturę (low) to chłodzi elegancko

jak ustawimy na jakąkolwiek powyżej - po schłodzeniu do żądanej temperatury zaczyna grzać

Sprawdzałeś/mierzyłeś czy temperatura rośnie powyżej nastawionej czy tylko takie odczucie? 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, volf6 napisał:

Sprawdzałeś/mierzyłeś czy temperatura rośnie powyżej nastawionej czy tylko takie odczucie? 

 

Odczucia. Bardzo wyraźnie czuć, że zamiast chłodzenia z nawiewu wydobywa się gorące/bardzo gorące powietrze

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, bb_maciek napisał:

 

Odczucia. Bardzo wyraźnie czuć, że zamiast chłodzenia z nawiewu wydobywa się gorące/bardzo gorące powietrze

A wcześniej było inaczej czy auto to świeży nabytek?

Trop z czujnikiem temperatury wewnętrznej moe być dobry, te czujniki bywają razem z miniaturowym wentylatorkiem i jak się zakurzy/zabrudzi to czasami z opóźnieniem reaguje aczkolwiek czy taki jest w fieście to nie mam pojęcia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, bb_maciek napisał:

 

nie mam a mechanik, który to wcześniej ogarniał jest aktualnie na urlopie :sciana: 

za tym co piszesz, może się okazać, że jego sugestia z tym czujnikiem była dobra? :hmm:

kojarzysz gdzie ten czujnik jest umiejscowiony?

zastanawiam się czy by nie zaryzykować (koszt takiego nowego i oryginalnego to ok 120zł) i nie spróbować podmienić go samemu :hmm: 

Na desce rozdzielczej po stronie kierowcy masz taką małą kratkę/dziurkę skąd zasysa powietrze czujnik temp wewnętrznej. On ma w sobie smigielko, zasysa kurz i brud i stąd błędne wskazania. Na początek powietrze w sprayu i psikasz w tą kratkęz żeby kurz rozgonić. Najczęściej pomaga. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Vadero napisał:

Na desce rozdzielczej po stronie kierowcy masz taką małą kratkę/dziurkę skąd zasysa powietrze czujnik temp wewnętrznej. On ma w sobie smigielko, zasysa kurz i brud i stąd błędne wskazania. Na początek powietrze w sprayu i psikasz w tą kratkęz żeby kurz rozgonić. Najczęściej pomaga. 

 

Właśnie czujnik był rzekomo czyszczony podczas ostatniej wizyty u mechanika.

zakładam, że skoro wzięli go pod lupę, to zrobili też diagnostykę

tak czy inaczej przyjemność ta kosztowała mnie 200 zeta :sciana: a efektu brak

Znalazłem w necie taki fragment:

Cytat

Czyszczenie czujnika

Tę metodę naprawy stosuje się głównie w jednym przypadku. Brak dostępności danego czujnika. Niestety często to nie pomaga. Z wiekiem na pinach czujnika zbiera się brud, który może skutecznie utrudnić mu prawidłowe działanie. Jednak w większości przypadków samo czyszczenie może nie pomóc. Z wiekiem śniedzieją styki, a oprócz tego uszkodzeniu ulegają jeszcze inne elementy czujnika.

na stronie https://motointegrator.com/pl/pl/uslugi/234-wymiana-czujnika-temperatury-wewnetrznej-klimatyzacji

koleżka mówił, że jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie kupić nowy czujnik

p.s. znalazłem na YT filmik jak się do tego ustrojstwa dostać :ok: 

chyba zaryzykuję zakup tego ustrojstwa :hmm: 

Link to comment
Share on other sites

 
Jak dojdzie do ustawionej temperatury, to (czasem od razu, czasem po chwili) zaczyna walić ciepłym (gorącym wręcz) powietrzem
Jak mój mech sobie poradzi to dam znać ;] problem taki sam.


Z tym że u mnie problem się pojawia w upały 8] i może faktycznie być tak że to tylko wrażenie

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, volf6 napisał:

A wcześniej było inaczej czy auto to świeży nabytek?

Trop z czujnikiem temperatury wewnętrznej moe być dobry, te czujniki bywają razem z miniaturowym wentylatorkiem i jak się zakurzy/zabrudzi to czasami z opóźnieniem reaguje aczkolwiek czy taki jest w fieście to nie mam pojęcia.

 

Zakup jest tegoroczny i to pierwsze lato fiesty w naszych rękach.

 właściwie od początku upałów, kiedy klima ma więcej roboty, to jest z tym problem :no: 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mokrii napisał:

Jak mój mech sobie poradzi to dam znać ;] problem taki sam.


Z tym że u mnie problem się pojawia w upały 8] i może faktycznie być tak że to tylko wrażenie

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

Bardzo jestem ciekaw diagnozy :ok: 

Dzisiaj, żeby było śmieszniej, jak żona do pracy wyruszyła przed południem, kiedy już było stosunkowo ciepło, klima od samego początku grzała zamiast chłodzić...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bb_maciek napisał:

 

Bardzo jestem ciekaw diagnozy :ok: 

Dzisiaj, żeby było śmieszniej, jak żona do pracy wyruszyła przed południem, kiedy już było stosunkowo ciepło, klima od samego początku grzała zamiast chłodzić...

Mam podobnie u siebie w Nissanie. Tzn. nie do końca, bo u mnie czasem wali w gębę gorącym po stronie kierowcy i mrozi pasażera. Opukałem czujnik i na razie działa ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Bardzo jestem ciekaw diagnozy :ok: 
Dzisiaj, żeby było śmieszniej, jak żona do pracy wyruszyła przed południem, kiedy już było stosunkowo ciepło, klima od samego początku grzała zamiast chłodzić...
Wg mojego to kompresor padł, auto z 2006 więc miał prawo. No nic odbiorę pojeżdżę sprawdzę ;]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, bb_maciek napisał:

 

niezależnie, poza tym, że jak jest klima ustawiona na najniższą temperaturę (low) to chłodzi elegancko

jak ustawimy na jakąkolwiek powyżej - po schłodzeniu do żądanej temperatury zaczyna grzać

Na low odłącza grzanie wogole jak dasz coś innego poza low to może dogrzewac. 

Link to comment
Share on other sites

 
nie mam takowego i nie mam pojęcia  czy któryś z fachur to sprawdził...
A jak zaczyna grzać, daj na stopień dwa niżej i zobacz co będzie.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, WaWeR napisał:

A jak zaczyna grzać, daj na stopień dwa niżej i zobacz co będzie.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

 

sprawdzaliśmy, dalej grzeje, dopóki nie zejdziesz na low...

dzisiaj dla odmiany cały dzień pięknie chłodziła...:bzik:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.