Skocz do zawartości

Projekt Ioniq się zakończył - co teraz?


Maxit

Rekomendowane odpowiedzi

Nawiązując do postu z Motokącika muszę stwierdzić, że projekt Ioniq zakończył się źle. Jestem wściekły, bo to było naprawdę dobre auto i uczciwie mówiąc zabezpieczało potrzeby w pełni.

 

W tej chwili mamy dziwny czas przejściowy (załatwianie papierologii), ale trzeba ekspresowo myśleć co kupić teraz.

 

Faworytem jest EQA, ale coś czuję, że auto może się okazać zbyt małe i (w stosunku do Hyundaia) marnie wyposażone.

Pytanie jest proste: co kupić teraz, żeby nie czuć rozczarowania po Ioniq`u?

 

Budżet max: 250k

Edytowane przez Maxit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maxit napisał:

Nawiązując do postu z Motokącika muszę stwierdzić, że projekt Ioniq zakończył się źle. Jestem wściekły, bo to było naprawdę dobre auto i uczciwie mówiąc zabezpieczało potrzeby w pełni.

 

W tej chwili mamy dziwny czas przejściowy (załatwianie papierologii), ale trzeba ekspresowo myśleć co kupić teraz.

 

Faworytem jest EQA, ale coś czuję, że auto może się okazać zbyt małe i (w stosunku do Hyundaia) marnie wyposażone.

Pytanie jest proste: co kupić teraz, żeby nie czuć rozczarowania po Ioniq`u?

 

Budżet max: 250k

 

A to nie, bo? :)

 

image.png.4c75e6aee1a44364c1e53b2c9a888bed.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kravitz napisał:

 

A to nie, bo? :)

 

image.png.4c75e6aee1a44364c1e53b2c9a888bed.png

Siedziales w tym? Ja siedzialem i powiem szczerze, ze chyba bym nie byl w stanie patrzec na ta biede w srodku codziennie i bic sie z myslami, ze mnie to 250tys kosztowalo. Mimo, ze to fajnie jezdzi i w ogole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kiwal napisał:

Za 250 to masz multum możliwości.
ID4, Enyaq, TM3, Mustang, nowy Hundai....

 

Hyundai.... w związku z incydentem z wczoraj trochę się boję powtórki z rozrywki.

TM3 - ciągła obcość marki na polskim rynku powoduje, że boję się problemów "ogólnoserwisowych"

Mustang nie wchodzi w grę.

 

ID4 muszę obejrzeć.

Enyaq - przez to, że to Skoda, to mnie brzydzi.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, format napisał:

Tesla model 3. Można zamknąć wątek. Nie dziękuj.

 

Nie mam za co dziękować. Skonfiguruję TM3 jak Hyundaia i wtedy Ci zapewne powiem, że się nie mieści w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zinger napisał:

Siedziales w tym? Ja siedzialem i powiem szczerze, ze chyba bym nie byl w stanie patrzec na ta biede w srodku codziennie i bic sie z myslami, ze mnie to 250tys kosztowalo. Mimo, ze to fajnie jezdzi i w ogole...

 

Przyznam że ja nie jestem wymagający i niechętnie dopłacam za jakieś wygody.

Gdyby dajmy na to mój Golf był w wersji z twardymi plastikami i bez jakis tam ekranów, skóry na kierownicy, autoklimy i innych pierdół, ale kosztował -20k...to ja bym wolał taką bieda wersję.

Tylko pod warunkiem, jakbym wiedział że na rynku wtórnym taki Golf bieda edyszyn będzie miał taką samą procentową utratę wartości jak te lepsze wersje.

Na końcu to też się liczy jako wydatek poniesiony na samochód, to znaczy ile z niego na końcu odzyskałeś.

 

Jak w Tesli nie ma nic, ale dobrze jeździ i ma duzy zasięg, to jest to auto dla mnie ;)

Nie wiem jaką ma utratę wartości. Pewnie dlatego że to chwilowo poza moim zasięgiem i nie zgłębiałem tematu dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesteś zbyt wybredny albo masz za mały budget.
Jak dołożysz 100 to się znajdzie Merc albo iX3, może Jaag.
Jak się nie da to niestety trzeba brać co jest.

Ps. Jedna jaskółka wiosny nie czyni....ale ogólnie ciekawy temat, bo pojechał pewnie na organy. Pytanie czy te części maja jakieś swoje wbudowane kody, które po podpięciu fabryka może odnaleźć....piszę o baterii bo to jedyna wartościowa część.....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

 

Przyznam że ja nie jestem wymagający i niechętnie dopłacam za jakieś wygody.

Gdyby dajmy na to mój Golf był w wersji z twardymi plastikami i bez jakis tam ekranów, skóry na kierownicy, autoklimy i innych pierdół, ale kosztował -20k...to ja bym wolał taką bieda wersję.

Tylko pod warunkiem, jakbym wiedział że na rynku wtórnym taki Golf bieda edyszyn będzie miał taką samą procentową utratę wartości jak te lepsze wersje.

Na końcu to też się liczy jako wydatek poniesiony na samochód, to znaczy ile z niego na końcu odzyskałeś.

 

Jak w Tesli nie ma nic, ale dobrze jeździ i ma duzy zasięg, to jest to auto dla mnie ;)

Nie wiem jaką ma utratę wartości. Pewnie dlatego że to chwilowo poza moim zasięgiem i nie zgłębiałem tematu dokładnie.

Nie chodzi o to, ze w T3 nic nie ma. Po prostu ten jej srodek to dla mnie szczyt minimalizmu, kierownica, wielki ekran i 4 fotele. Lubie proste i czytelne konstrukcje, ale tam sie czulem dziwnie i po prostu zle. I przypominam ze mowa o aucie za 250tys nie za 100 z hakiem.

To jest oczywiscie moje zdanie. innemu moze to pasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, zinger napisał:

Nie chodzi o to, ze w T3 nic nie ma. Po prostu ten jej srodek to dla mnie szczyt minimalizmu, kierownica, wielki ekran i 4 fotele. Lubie proste i czytelne konstrukcje, ale tam sie czulem dziwnie i po prostu zle. I przypominam ze mowa o aucie za 250tys nie za 100 z hakiem.

To jest oczywiscie moje zdanie. innemu moze to pasowac.

 

Rozumiem o czym piszesz, ale mnie takie rzeczy które opisujesz przestaly interesować jakis czas temu ;]

Mam dwa Golfy, jeden benzynowy, drugi elektryczny.

Ten elektryczny kupiony jako demo dealera, a ten benzynowy jako nowy.

Piszę o tym dlatego, że tym elektrycznym już ktoś jeździł przede mną. Ustawił sobie zamykanie drzwi po starcie.

I zaciekawiło mnie czy w tym benzynowym też to można ustawić. Okazało się że tak ;]

3 lata prawie jeździłem samochodem i nie chciało mi się szukać co tam mozna ustawić.

 

Mam zasadniczo w czterech literach wyposażenie dodatkowe  ;)

Jedyne co doceniam z tego eGolfa to aktywny tempomat. Świetna sprawa zwłaszcza w elektryku, gdzie lepiej tonować zapędy z wyprzedzaniem i jak się pojedzie z minutę, dwie czy pięć za tirem to się nic nie stanie ;]

A w benzynówce, juz bym zredukował bieg i tego Tira wyprzedzał.

 

Jestem prawie pewny, że w takiej desce rozdzielczej bez niczego bym się odnalazł ;)

 

Jedyne pewnie co by mi brakowało, to pokręteł to cieplej/chłodniej i głośniej/ciszej do radia. Swoja drogą w eGolfie juz pokrętła do radia nie ma :no: Racjonalizacja kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kravitz napisał:

 

Rozumiem o czym piszesz, ale mnie takie rzeczy które opisujesz przestaly interesować jakis czas temu ;]

Mam dwa Golfy, jeden benzynowy, drugi elektryczny.

Ten elektryczny kupiony jako demo dealera, a ten benzynowy jako nowy.

Piszę o tym dlatego, że tym elektrycznym już ktoś jeździł przede mną. Ustawił sobie zamykanie drzwi po starcie.

I zaciekawiło mnie czy w tym benzynowym też to można ustawić. Okazało się że tak ;]

3 lata prawie jeździłem samochodem i nie chciało mi się szukać co tam mozna ustawić.

 

Mam zasadniczo w czterech literach wyposażenie dodatkowe  ;)

Jedyne co doceniam z tego eGolfa to aktywny tempomat. Świetna sprawa zwłaszcza w elektryku, gdzie lepiej tonować zapędy z wyprzedzaniem i jak się pojedzie z minutę, dwie czy pięć za tirem to się nic nie stanie ;]

A w benzynówce, juz bym zredukował bieg i tego Tira wyprzedzał.

 

Jestem prawie pewny, że w takiej desce rozdzielczej bez niczego bym się odnalazł ;)

 

Jedyne pewnie co by mi brakowało, to pokręteł to cieplej/chłodniej i głośniej/ciszej do radia. Swoja drogą w eGolfie juz pokrętła do radia nie ma :no: Racjonalizacja kosztów.

Kazdemu wedle potrzeb i gustu, nie neguje tego.

Tez mam lekka "sparte" w skodzie i nie mam z tym problemu, ale tez budzet byl znacznie nizszy.

Jak pisalem, w aucie za 250, spodziewam sie jednak nieco lepiej wykonczonego i wygladajacego srodka, bo ja o tym pisze, a nie o wyposazeniu, ktorego tam pewnie nie brakuje.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał:

Jak pisalem, w aucie za 250, spodziewam sie jednak nieco lepiej wykonczonego i wygladajacego srodka, bo ja o tym pisze, a nie o wyposazeniu, ktorego tam pewnie nie brakuje.

 

No nie neguję, ale w Tesli chyba poszli w kierunku osiągów i zasięgu, kosztem jakości wnętrza.

A to juz kto co woli ;)

 

Mozna powiedzieć, że za 250k masz auto wielkości BMW M3 i z takimi osiągami.

A czy to jest dla klienta istotne, to musi sam ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Maxit napisał:

 

Nie mam za co dziękować. Skonfiguruję TM3 jak Hyundaia i wtedy Ci zapewne powiem, że się nie mieści w budżecie.

 

Dużo konfigurowania nie będziesz miał :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maxit napisał:

Nawiązując do postu z Motokącika muszę stwierdzić, że projekt Ioniq zakończył się źle. Jestem wściekły, bo to było naprawdę dobre auto i uczciwie mówiąc zabezpieczało potrzeby w pełni.

 

W tej chwili mamy dziwny czas przejściowy (załatwianie papierologii), ale trzeba ekspresowo myśleć co kupić teraz.

 

Faworytem jest EQA, ale coś czuję, że auto może się okazać zbyt małe i (w stosunku do Hyundaia) marnie wyposażone.

Pytanie jest proste: co kupić teraz, żeby nie czuć rozczarowania po Ioniq`u?

 

Budżet max: 250k

Ioniq 5 lub EV6, ewentualnie rozważyć Teslę 3.
iX3 jeszcze też kawał wozu, albo i4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Kiwal said:

Q4 kupi za 250?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

 

Te ceny wyglądają dziwnie. Za mała różnica między różnymi bateriami.

 

W każdym razie, kupienie q4 z tą większą baterią za poniżej 250 jest jak najbardziej możliwe. 

Te audi jest nieprzyzwoicie nisko wycenione, inna sprawa, że to technicznie to samo co Skoda czy VW tylko ubrane w znaczek Audi. 

IMG_20210812_211224.jpg

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
W dniu 12.08.2021 o 12:41, Kiwal napisał:


Ps. Jedna jaskółka wiosny nie czyni....ale ogólnie ciekawy temat, bo pojechał pewnie na organy. Pytanie czy te części maja jakieś swoje wbudowane kody, które po podpięciu fabryka może odnaleźć....piszę o baterii bo to jedyna wartościowa część.....
 

Albo na wschód....

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba już po konkursie...

 

Ustaliliśmy, że szukamy auta dostępnego od ręki. Spełniające założenia odnośnie wyposażenia i mieszczące się w budżecie.

 

Znaleźliśmy u dealera. Jest wstępnie zarezerwowane. W poniedziałek podjadę załatwić formalności.

 

W stosunku do Ioniq`a większe, szybsze, z większym zasięgiem, "mniej-więcej" tak samo wyposażone.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Maxit said:

No to chyba już po konkursie...

 

Ustaliliśmy, że szukamy auta dostępnego od ręki. Spełniające założenia odnośnie wyposażenia i mieszczące się w budżecie.

 

Znaleźliśmy u dealera. Jest wstępnie zarezerwowane. W poniedziałek podjadę załatwić formalności.

 

W stosunku do Ioniq`a większe, szybsze, z większym zasięgiem, "mniej-więcej" tak samo wyposażone.

 

Szybka pilka ;] Prawie jak w Australii ;)

Pochwal sie jak juz odbierzesz :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Maxit said:

 

Jak kupię, to napiszę. Na razie jest tylko rezerwacja. ;]

 

Czyli trzeba zgadywać. Zobaczmy...

 

1. Dostępne od ręki

2. Nie Skoda, czyli znaczek się liczy. 

3. Większe niż Ioniq

4. Szybsze niż Ioniq

5. Z większym zasięgiem niż Ioniq.

6. I chyba raczej nie Hyundai czy Kia bo znowu zniknie jak Ioniq... ;]

 

Oby nie Leaf.

Moze być eNiro, trochę kłóci się z pkt 2, ale z drugiej strony, Hyundai to też nie był Bentley. No i ten wymyślony przeze mnie pkt 6...

Ewentualnie ID4, ale nie jestem pewien pkt 1.  A Q4 to na 99% nie spełnia warunku pkt 1.  

Wynalazek jak 2008 też nie, zasięg kiepski i to nie jest duże. 

EQA jest zwyczajnie małe, tak jak Kona. 

Może jakaś lepsza wersja ID3, to jest chyba trochę większe od Ioniqa. 

 

Stawiam na eNiro, ID4 lub ID3. 

Albo niespodziankę w postaci TM3 ;]

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, Maxit said:

 

:oki:

 

Świetnie. 

Przez ostatnie 8 dni przejechałem tym 2300 km po Szwecji, Polsce, Niemczech, Holandii i Danii. 4 osoby z bagażami. 

Żadnych problemów. W Niemczech zamknąłem nawet budzik - całe 160 km/h ;]

 

Świeża fotka z Danii dla przypomnienia pięknej sylwetki omawianego modelu. ;]

 

 

IMG_20210814_071235.jpg

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, HelixSv napisał:

Świetnie. 

Przez ostatnie 8 dni przejechałem tym 2300 km po Szwecji, Polsce, Niemczech, Holandii i Danii. 4 osoby z bagażami. 

Żadnych problemów. W Niemczech zamknąłem nawet budzik - całe 160 km/h 

 

Też stwierdziłem, że skoro już i tak jesteśmy w sytuacji awaryjnej, To wyciągnijmy z tego, co się da dobrego.

 

EQA w odpowiadającej nam wersji to 245 tyś. Ioniq 5 nie przypadł żonie do gustu. Odkupienie "starego" Ioniqa to ponad 200 tyś...

 

eNiro wygląda sensownie, spełnia 100% założeń i wydaje się być bardziej uniwersalna od Ioniqa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Maxit said:

 

Też stwierdziłem, że skoro już i tak jesteśmy w sytuacji awaryjnej, To wyciągnijmy z tego, co się da dobrego.

 

EQA w odpowiadającej nam wersji to 245 tyś. Ioniq 5 nie przypadł żonie do gustu. Odkupienie "starego" Ioniqa to ponad 200 tyś...

 

eNiro wygląda sensownie, spełnia 100% założeń i wydaje się być bardziej uniwersalna od Ioniqa.

 

Jaki wypas?

No i najważniejsze, jaki kolor?

Bateria, rozumiem, 64?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Maxit said:

 

64, XL z pompą. Czerwony.

 

To bardzo bogato.

Ja najbardziej jestem zadowolony z systemu monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, pamięci ustawienia fotela kierowcy i wentylacji foteli. 

Będziecie zadowoleni. 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, HelixSv napisał:

To bardzo bogato.

Ja najbardziej jestem zadowolony z systemu monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, pamięci ustawienia fotela kierowcy i wentylacji foteli. 

Będzie zadowoleni.

 

To wszystko miał Ioniq. Dlatego bałem się "szoku biedy" w aucie typu ID.4 czy innym.

 

Nawet głupia pamięć foteli, która musi być w naszym przypadku to niewiarygodny i często niemożliwy wypas w innych autach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Maxit said:

 

To wszystko miał Ioniq. Dlatego bałem się "szoku biedy" w aucie typu ID.4 czy innym.

 

Nawet głupia pamięć foteli, która musi być w naszym przypadku to niewiarygodny i często niemożliwy wypas w innych autach.

 

Prawda.

 

Ja kilka miesięcy temu przmierzałem się do e-klasy phev (bo okazało się, że mieści się w limicie leasingu jaki narzuca mi firma).

Ale jak zobaczyłem, jaka jest przepaść w wyposażeniu w stosunku do eNiro, to dałem sobie spokój. Nie dosyć, że ma komin, to jeszcze taka bieda. ;] 

 

U nas ID4 wygrywa, bo ma hak (bardzo potrzebne), większy bagażnik (ważne, bo mam 3 psy), w ogóle jest przestronnijsze, jest trochę cichsze i szybciej ładuje się na Ionity (ważne, bo będę często jeżdził do Holandii).

 

Ale ID4 nie ma:

- wentylowanych foteli

- fotela z pamięciami

- ładowarki indukcyjnej

- szyberdachu (zupełnie niepotrzebna rzecz)

- doskonale działającego assytenta utrzymania na pasie

- dopracowanego systemu inforozrywki

 

Minusy nie przesłaniają mi plusów ;]  ale, obydwa auta prowadzę z przyjemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Maxit napisał:

To wszystko miał Ioniq. Dlatego bałem się "szoku biedy" w aucie typu ID.4 czy innym.

;] 

Po skosztowaniu obecnych "koreańców" ciężko się kupuje inne marki ;) 

 

eNiro bardzo dobra opcja :oki:

Taki lepszy Ioniq, wszystko ma "większe/lepsze", a wyposażeniem w wersji XL nie odstaje, a jest ciut nowocześniejsze wręcz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał:

Ja najbardziej jestem zadowolony z systemu monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania,

To działa tak, że buczy w głośniku i dziwny znaczek na ekranie się pojawia (przy kamerze) ?

Fotele z wentylacją spoko, tylko mogłoby mniej śmierdzieć plastikiem :), no i ta deska rozdzielcza wymaga przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, sherif said:

To działa tak, że buczy w głośniku i dziwny znaczek na ekranie się pojawia (przy kamerze) ?

 

Tak, pojawia się taki znaczek ostrzegawczy.

Widzi samochody, rowery i pieszych na kolizyjnym kursie sporo wcześniej od kierowcy.

Dobre np. przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, mrBEAN said:

Zapomnicie gdzie gniazdko macie ;]

 

Umiejscowienie gniazdka jest bardzo dobre. Żadna ładowarka nie straszna.

No chyba, że spadnie marznący deszcz.  Wtedy w ruch idzie karta kredytowa i zaczyna się przepychanie szpar dookoła gniazdka. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.