Skocz do zawartości

Okopcona końcówka wydechu w aucie z DPF


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Czy jest to możliwe? Wydaje mi się, że sadza powinna zostać zatrzymana przez filtr cząstek stałych. Nie została. Wewnątrz tłumika końcowego jak i na jego zewnętrznych ściankach występuje spory nalot sadzy. Wycięty DPF, czy niesprawność silnika lub jego osprzętu? Auto z przebiegiem 190 tys. km, rocznik 2012. Przebieg udokumentowany. Wg informacji serwisowych wymieniana turbosprężarka w okresie gwarancyjnym. To pewnie pokłosie wymiany oleju co 35 tys. km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm.

Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ;)). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwik napisał:

DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm.

Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ;)). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. 

 

eeeee no, powiem tak.... 2 sztuki Iveco z 2,3 silnikiem z nalotem ponad 500tyś, w jednym "regenerowany DPF" w drugim oryginał... nic nie kopci na czarno, jedynie w jednym jak przechodzi procedura regeneracji podczas jazdy to wypluje siwy dym.... mamy 3 takie pudełka z tymi silnikami i żaden nie kopci na czarno, nawet odrobinę ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bochumil napisał:

...Auto z przebiegiem 190 tys. km, rocznik 2012. Przebieg udokumentowany. Wg informacji serwisowych wymieniana turbosprężarka w okresie gwarancyjnym. To pewnie pokłosie wymiany oleju co 35 tys. km...

Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bochumil napisał:


I co później? Regeneracja czy szrot?

Regeneracja.

Ale 150 kkm to raczej minimum.

Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, gondoljerzy napisał:

Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km.

 

uuuuu Panie.... w osobowych może tak jest..... u mnie łącznie 5 filtrów DPF... z czego 1 był dwa razy poddawany profesjonalnej regeneracji, dwa filtry DPF po jednym razie, i dwa co jeszcze "serwisu regeneracyjnego" nie widziały.... aura mają średnio po 500tyś jak nie więcej .... ;)

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, rwIcIk said:

Regeneracja.

Ale 150 kkm to raczej minimum.

Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze.

 

A jeszcze częściej drobna nieszczelność w dolocie, za mas-sensorem. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, grogi napisał:

 

A jeszcze częściej drobna nieszczelność w dolocie, za mas-sensorem. 

 

No tak, ale czy przy sprawnym filtrze DPF nie powinien on całej sadzy wychwytywać, a problem powinien ujawnić się jedynie przez częstsze regeneracje/wypalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze.

 

Oczywiście. DPF to papierek lakmusowy kondycji współczesnego diesla. Problem w tym, że mechanicy, handlarze, tunerzy nie bawią się w diagnostykę, bo nie mają na to czasu. Wycinają filtr i syf przypudrowany.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bochumil napisał:

 

No tak, ale czy przy sprawnym filtrze DPF nie powinien on całej sadzy wychwytywać, a problem powinien ujawnić się jedynie przez częstsze regeneracje/wypalania?

Tak właśnie powinno być. Wtedy filtr potrafi się wypalać co 50 km.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2021 o 16:34, Maciej__ napisał:

 

Jak jest sprawny, a po 200kkm to roznie moze z tym byc ;]

 

No to u mnie w Audi jest sporo więcej i obie końcówki są czyste. Tylko u mnie nic nie było grzebane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2021 o 20:34, gondoljerzy napisał:

Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km.

To chyba jak ktoś po mieście jeździ. No chyba że poprzednik zaraz przed sprzedażą zrobił mi prezent i wymienił dpf na nowy...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/15/2021 at 9:01 PM, rwIcIk said:

Regeneracja.

Ale 150 kkm to raczej minimum.

Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze.

 

Zgadza się. W Tigu po 160kkm mam wydech czystszy niż w poprzedniku, Golfie TSI, po 30 kkm 😃

Przy czym niedawno padł mi czujnik różnicy ciśnien DPF. Warsztat próbował mnie namówić na regenerację za 900 zł. Nie uwierzyłem w diagnozę. Czujnik z wymianą 220 zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2021 o 09:07, iwik napisał:

DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm.

 

Przy poprawnej pracy nie ma z tym kłopotów.

 

W dniu 15.08.2021 o 09:07, iwik napisał:

Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ;)). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. 

 

To trzeba naprawić, a nie akceptować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu.

c4535beff1f2acaa373498a684bcb83f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, bochumil napisał:

Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu.
 

Czyli jeszcze pewnie wg starych norm czystości wypala rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bochumil napisał:

To są wypalenia w trybie trasa czyli tak średnio. Oczywiście zdaję sobie sprawę że DPFy w nowszych dieslach są dwa razy mniejsze niż w początkach ekoterroryzmu emoji6.png

Wypali i w mieście, ale potrzebuje 15-20 min. A wcześniej silnik musi się rozgrzać, czyli sumarycznie do 30 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu.

c4535beff1f2acaa373498a684bcb83f.jpg

Oleju tam czasem nie ubywa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No perełka normalnie....
Wydaje mi się, że jak na prawie 10 letniego diesla z przebiegiem niespełna 200 tys. km dramatu nie ma. Poza rzeczami, o których wspomniałem auto prowadzi, się bardzo dobrze. Parametry z turbo oraz przepływki wzorowe. Blacharsko bez zarzutu. Podłoga zdrowa, bez korozji. Zawieszenie bez zarzutu. Co do dymka, po odpaleniu zimnego silnika i brudny wydech... DPF programowo wycięty nie został. Wypala się regularnie. Być może jest uszkodzony. Tyle na moje oględziny. Resztę wyjaśnię ze specem od mulijetów. Wtedy zdecyduję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Chalek napisał:

Czyli niesprawnym dieslu. 

 

Jak wszystko ok w ukladzie dolotowym i wtryskowym to nie ma uja. Ma byc czysto.

Mialem diesla 2.0 tdi  od 0km do 160kkm.

Wydech czysciutki.

No masz rację 👍

Wyżej wrzuciłem że u mnie przy 260 również czysty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bochumil napisał:
17 godzin temu, Oscar_ napisał:
Oleju tam czasem nie ubywa? 

Ubywa, ale nie przez wydech. Jest wyciek widoczny na półosiach.

Pytanie było raczej o olej z silnika;]

Tak czy owak jak pasuje to brać i lepiej zwróć uwagę na stan blachy, bo tu raczej trudniej i drożej w naprawie niż w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

Pytanie było raczej o olej z silnika;]

 

No coś Ty? A ja myślałem że do smażenia frytek. Wyciek jest w takim miejscu że ciężko rozeznać czy to silnikowy, czy przekładniowy. Upośledzony węch po c19 nie pomaga.

 

1 godzinę temu, volf6 napisał:

Tak czy owak jak pasuje to brać i lepiej zwróć uwagę na stan blachy, bo tu raczej trudniej i drożej w naprawie niż w silniku.

 

Blacharsko jak już pisałem zdrowe. Robione w jednym miejscu. Są za to dwa tematy związane z układem wtryskowym/dolotowym i wydechu które mają prawdopodobnie wspólny mianownik. To już jest grubsza sprawa.

 

15 godzin temu, Josyp napisał:

Ale wgniotki nie ma!!!

 

Znowu Ci laska nie zapłaciła rachunku na randce i się wyżywasz? Internety pamiętajo... ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.