bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Jak w temacie. Czy jest to możliwe? Wydaje mi się, że sadza powinna zostać zatrzymana przez filtr cząstek stałych. Nie została. Wewnątrz tłumika końcowego jak i na jego zewnętrznych ściankach występuje spory nalot sadzy. Wycięty DPF, czy niesprawność silnika lub jego osprzętu? Auto z przebiegiem 190 tys. km, rocznik 2012. Przebieg udokumentowany. Wg informacji serwisowych wymieniana turbosprężarka w okresie gwarancyjnym. To pewnie pokłosie wymiany oleju co 35 tys. km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 (edytowane) DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm. Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. Edytowane 15 Sierpnia 2021 przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 U mnie 75 tys. rura szara na wylocie. Silnik spełnia euro 6. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Poczytałem trochę o tym i konkluzja jest taka, że zakopcone/czarne jak smoła końcówki wydechu posiadają w większości diesle, w których DPF to już historia 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Mam okopconą chromową końcówkę wydechu w benzynowy clio 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 mam w użytkowaniu jedno auto z dpf od nowości ponad 300k km i końcówki czyste 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Mam okopconą chromową końcówkę wydechu w benzynowy clio No i git. Ale to temat o dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 2 hours ago, komor said: Mam okopconą chromową końcówkę wydechu w benzynowy clio Spalanie benzyny tez generuje sądzę... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 (edytowane) 7 hours ago, iwik said: DPF nie wyłapuje 100% sadzy. Ale wyłapuje 99% - wystarczająco duże, żeby żadnego dymu bądź oczernienia nie było. Edytowane 15 Sierpnia 2021 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 23 minutes ago, grogi said: Ale wyłapuje 99% - wystarczająco duże, żeby żadnego dymu bądź oczernienia nie było. Jak jest sprawny, a po 200kkm to roznie moze z tym byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Ale kiedyś ten dpf musi się wypalić i wtedy dymi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 1 minutę temu, aviator napisał: Ale kiedyś ten dpf musi się wypalić i wtedy dymi... Dymi ale nie kopci 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, aviator napisał: Ale kiedyś ten dpf musi się wypalić i wtedy dymi... Przez chwilę, jak sadza dostanie zapłonu i to raczej w starszych rozwiązaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 10 godzin temu, iwik napisał: DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm. Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. eeeee no, powiem tak.... 2 sztuki Iveco z 2,3 silnikiem z nalotem ponad 500tyś, w jednym "regenerowany DPF" w drugim oryginał... nic nie kopci na czarno, jedynie w jednym jak przechodzi procedura regeneracji podczas jazdy to wypluje siwy dym.... mamy 3 takie pudełka z tymi silnikami i żaden nie kopci na czarno, nawet odrobinę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Diesel ze sprawnym dpf nie ma prawa mieć okopconych koncowek. Jak ma to dpf juz tam dawno nie ma 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 11 godzin temu, bochumil napisał: ...Auto z przebiegiem 190 tys. km, rocznik 2012. Przebieg udokumentowany. Wg informacji serwisowych wymieniana turbosprężarka w okresie gwarancyjnym. To pewnie pokłosie wymiany oleju co 35 tys. km... Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km.I co później? Regeneracja czy szrot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Nie mam zielonego pojęcia? Benzyną i LPG tankuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 19 minut temu, bochumil napisał: I co później? Regeneracja czy szrot? Regeneracja. Ale 150 kkm to raczej minimum. Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 37 minut temu, gondoljerzy napisał: Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km. uuuuu Panie.... w osobowych może tak jest..... u mnie łącznie 5 filtrów DPF... z czego 1 był dwa razy poddawany profesjonalnej regeneracji, dwa filtry DPF po jednym razie, i dwa co jeszcze "serwisu regeneracyjnego" nie widziały.... aura mają średnio po 500tyś jak nie więcej .... 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 1 hour ago, rwIcIk said: Regeneracja. Ale 150 kkm to raczej minimum. Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze. A jeszcze częściej drobna nieszczelność w dolocie, za mas-sensorem. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 9 minut temu, grogi napisał: A jeszcze częściej drobna nieszczelność w dolocie, za mas-sensorem. No tak, ale czy przy sprawnym filtrze DPF nie powinien on całej sadzy wychwytywać, a problem powinien ujawnić się jedynie przez częstsze regeneracje/wypalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze. Oczywiście. DPF to papierek lakmusowy kondycji współczesnego diesla. Problem w tym, że mechanicy, handlarze, tunerzy nie bawią się w diagnostykę, bo nie mają na to czasu. Wycinają filtr i syf przypudrowany. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 7 godzin temu, bochumil napisał: No tak, ale czy przy sprawnym filtrze DPF nie powinien on całej sadzy wychwytywać, a problem powinien ujawnić się jedynie przez częstsze regeneracje/wypalania? Tak właśnie powinno być. Wtedy filtr potrafi się wypalać co 50 km. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 16:34, Maciej__ napisał: Jak jest sprawny, a po 200kkm to roznie moze z tym byc No to u mnie w Audi jest sporo więcej i obie końcówki są czyste. Tylko u mnie nic nie było grzebane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 20:34, gondoljerzy napisał: Według internetu, żywotność DPF jest określana na 80-150tyś. km. To chyba jak ktoś po mieście jeździ. No chyba że poprzednik zaraz przed sprzedażą zrobił mi prezent i wymienił dpf na nowy... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 On 8/15/2021 at 9:01 PM, rwIcIk said: Regeneracja. Ale 150 kkm to raczej minimum. Problemy z dpf często wynikają z innych usterek, np. lejący wtryskiwacz lub czujnik przy filtrze. Zgadza się. W Tigu po 160kkm mam wydech czystszy niż w poprzedniku, Golfie TSI, po 30 kkm Przy czym niedawno padł mi czujnik różnicy ciśnien DPF. Warsztat próbował mnie namówić na regenerację za 900 zł. Nie uwierzyłem w diagnozę. Czujnik z wymianą 220 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 09:07, iwik napisał: DPF nie wyłapuje 100% sadzy, zwłaszcza jak auto ma już pod 200kkm. Przy poprawnej pracy nie ma z tym kłopotów. W dniu 15.08.2021 o 09:07, iwik napisał: Jechałem chwilę za 407ką szwagra na autostradzie (2.0 hdi z Fap, na pewno nie wyciętym ). Jak mocniej depnął to zostawił konkretnego dymka. To trzeba naprawić, a nie akceptować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 12:28, rwIcIk napisał: U mnie 75 tys. rura szara na wylocie. Silnik spełnia euro 6. I tak powinno być. U mnie właśnie stuknęło 80kkm - rura czysta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 37 minut temu, bochumil napisał: Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu. Czyli jeszcze pewnie wg starych norm czystości wypala rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Czyli jeszcze pewnie wg starych norm czystości wypala rzadko.To są wypalenia w trybie trasa czyli tak średnio. Oczywiście zdaję sobie sprawę że DPFy w nowszych dieslach są dwa razy mniejsze niż w początkach ekoterroryzmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 5 minut temu, bochumil napisał: To są wypalenia w trybie trasa czyli tak średnio. Oczywiście zdaję sobie sprawę że DPFy w nowszych dieslach są dwa razy mniejsze niż w początkach ekoterroryzmu Wypali i w mieście, ale potrzebuje 15-20 min. A wcześniej silnik musi się rozgrzać, czyli sumarycznie do 30 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 20:16, Chalek napisał: Diesel ze sprawnym dpf nie ma prawa mieć okopconych koncowek. Jak ma to dpf juz tam dawno nie ma Wystarczy nieszczelność w dolocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Godzinę temu, bochumil napisał: Końcówka wygląda tak. Palec po przetarciu czarny. Auto puszcza bączka po odpaleniu. Wokół dwóch wtryskiwaczy jest mokro, pewnie puściły podkładki. Silnikiem nieco trzepie na wolnych obrotach. Korekty pod kompem +/-1mm. DPF jest. Ciśnienie różnicowe po przygazówce do 3000 obr. wynosi 55 mbar. Częstotliwość wypaleń 450 km. Auto robi trasy. Zapach z wydechu mógłby być ciekawszy. Zdrowy czy zmęczony? Auto jest zadbane i nie wykluczam zakupu. Oleju tam czasem nie ubywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Oleju tam czasem nie ubywa? Ubywa, ale nie przez wydech. Jest wyciek widoczny na półosiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Teraz, bochumil napisał: 2 minuty temu, Oscar_ napisał: Oleju tam czasem nie ubywa? Ubywa, ale nie przez wydech. Jest wyciek widoczny na półosiach. Auto 260 kkm z dpf nie dotykanym od nowości, aż poszedłem zerknąć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 2 minutes ago, bochumil said: 3 minutes ago, Oscar_ said: Oleju tam czasem nie ubywa? Ubywa, ale nie przez wydech. Jest wyciek widoczny na półosiach. No perełka normalnie.... 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 No perełka normalnie....Przecież i tak nie kupi 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Przecież i tak nie kupi Nie kupię tego egzemplarza, czy w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 No perełka normalnie....Wydaje mi się, że jak na prawie 10 letniego diesla z przebiegiem niespełna 200 tys. km dramatu nie ma. Poza rzeczami, o których wspomniałem auto prowadzi, się bardzo dobrze. Parametry z turbo oraz przepływki wzorowe. Blacharsko bez zarzutu. Podłoga zdrowa, bez korozji. Zawieszenie bez zarzutu. Co do dymka, po odpaleniu zimnego silnika i brudny wydech... DPF programowo wycięty nie został. Wypala się regularnie. Być może jest uszkodzony. Tyle na moje oględziny. Resztę wyjaśnię ze specem od mulijetów. Wtedy zdecyduję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Nie kupię tego egzemplarza, czy w ogóle?Tego egzemplarza, skoro pytasz na AK to masz wątpliwości i kolejny raz nic z tego nie będzie 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 3 godziny temu, Oscar_ napisał: Wystarczy nieszczelność w dolocie. Czyli niesprawnym dieslu. Jak wszystko ok w ukladzie dolotowym i wtryskowym to nie ma uja. Ma byc czysto. Mialem diesla 2.0 tdi od 0km do 160kkm. Wydech czysciutki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 4 godziny temu, grogi napisał: No perełka normalnie.... Ale wgniotki nie ma!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Godzinę temu, Chalek napisał: Czyli niesprawnym dieslu. Jak wszystko ok w ukladzie dolotowym i wtryskowym to nie ma uja. Ma byc czysto. Mialem diesla 2.0 tdi od 0km do 160kkm. Wydech czysciutki. No masz rację Wyżej wrzuciłem że u mnie przy 260 również czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 17 godzin temu, bochumil napisał: 17 godzin temu, Oscar_ napisał: Oleju tam czasem nie ubywa? Ubywa, ale nie przez wydech. Jest wyciek widoczny na półosiach. Pytanie było raczej o olej z silnika Tak czy owak jak pasuje to brać i lepiej zwróć uwagę na stan blachy, bo tu raczej trudniej i drożej w naprawie niż w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, volf6 napisał: Pytanie było raczej o olej z silnika No coś Ty? A ja myślałem że do smażenia frytek. Wyciek jest w takim miejscu że ciężko rozeznać czy to silnikowy, czy przekładniowy. Upośledzony węch po c19 nie pomaga. 1 godzinę temu, volf6 napisał: Tak czy owak jak pasuje to brać i lepiej zwróć uwagę na stan blachy, bo tu raczej trudniej i drożej w naprawie niż w silniku. Blacharsko jak już pisałem zdrowe. Robione w jednym miejscu. Są za to dwa tematy związane z układem wtryskowym/dolotowym i wydechu które mają prawdopodobnie wspólny mianownik. To już jest grubsza sprawa. 15 godzin temu, Josyp napisał: Ale wgniotki nie ma!!! Znowu Ci laska nie zapłaciła rachunku na randce i się wyżywasz? Internety pamiętajo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.