Skocz do zawartości

Sorento HEV 2020


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne :) 

 

Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno.

Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. 
Co to daje?

Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. 
 

Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. 
Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. 

 

A teraz subiektywna dobra wujko rada 😁

Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów 😁 Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce  z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. 
Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV :) 
Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km 👌Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu 😅


 


 

C6A3A533-0776-43D0-A07E-BDB98CDFF800.jpeg

DBBDFE51-FB4A-4D7F-A40F-729A46144B46.jpeg

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, mrBEAN said:

Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne :) 

 

Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno.

Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. 
Co to daje?

Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. 
 

Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. 
Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. 

 

A teraz subiektywna dobra wujko rada 😁

Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów 😁 Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce  z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. 
Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV :) 
Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km 👌Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu 😅

 

A i tak finalnie, z tego co widze to zwyciezyl rower ;] :ok: 

 

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne :) 

 

Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno.

Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. 
Co to daje?

Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. 
 

Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. 
Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. 

 

A teraz subiektywna dobra wujko rada 😁

Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów 😁 Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce  z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. 
Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV :) 
Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km 👌Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu 😅


 

 

No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie)
Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV?

 

Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto :] ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... :] 

i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie)
Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV?

 

Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto :] ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... :] 

i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie.

Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. 
 

Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. 
 

Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie ;) 
 

 

98ADB684-0E19-4BC5-B6A2-B566D04ACD7A.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, TomekD000 said:

 

No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie)
Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV?

 

Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto :] ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... :] 

i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie.

 

Bardzo krótkie masz postoje. Jakbym rodzinie powiedział, że na 10 godzin jazdy będzie w sumie 40 minut postoju, to by nie wsiedli do samochodu. 

 

U nas zatrzymywanie się na ładowanie to minimum. A i zawsze wpadnie jakiś niepotrzebny z punkt widzenia EV stop. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, HelixSv napisał:

 

Bardzo krótkie masz postoje. Jakbym rodzinie powiedział, że na 10 godzin jazdy będzie w sumie 40 minut postoju, to by nie wsiedli do samochodu. 

 

U nas zatrzymywanie się na ładowanie to minimum. A i zawsze wpadnie jakiś niepotrzebny z punkt widzenia EV stop. 

 

To po co mówić ile postoju :P jak kilometry sprawnie lecą to szkoda czasu na stanie :)
Ale racja ostatnio głównie nocą jeżdżę, w dzień wpadnie jakiś obiad i postoje robią się dłuższe, chyba ze start wcześnie rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mrBEAN napisał:

Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. 
 

Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. 
 

Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie ;) 
 

 

 

 

50 minut brzmi dobrze... tylko coś kojarzę ev6 jest z tych szybciej ładujących się.

Tak czy inaczej obserwuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2021 o 12:09, mrBEAN napisał:

Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km 👌Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu 😅

Napisz Ty mnie lepiej jak to jeździ. Da się tym szybciej pojechać ? Nie ma SUVowego bujania ?

W Kiach trochę wkurza mnie układ kierowniczy, ale może w Sorento jest lepiej. Nie ma po jakimś czasie trzasków w środku ? Dobrze to wyciszone ?

Spalanie extra.

EV jest fajne do miasta i tak to u mnie zostaje. Jako główne auto musi być spalinówka, względnie hybryda, tylko bez cvt :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Napisz Ty mnie lepiej jak to jeździ. Da się tym szybciej pojechać ? Nie ma SUVowego bujania ?

Ogólnie jeździ bardzo dobrze. Z gazem w podłodze jest nawet dynamiczne. Najlepiej chyba się czuje na autostradzie, stabilny i brak bujania przy wyższych Vmax.

Softem obcięty Vmax przy 199 km/h. Zawias komfortowy, baaardzo dużo bierze w siebie, ale nie buja jak ponton, choć trzeba mieć na uwadze, że to ciężki ogromny kloc i na krętej górskiej drodze nie jest to hot hatch ;) 

 

5 godzin temu, sherif napisał:

W Kiach trochę wkurza mnie układ kierowniczy, ale może w Sorento jest lepiej.

Nie zwróciłem na to jakiejś specjalnej uwagi.

 

5 godzin temu, sherif napisał:

Nie ma po jakimś czasie trzasków w środku ? Dobrze to wyciszone ?

To najmocniejsza strona tego wozu. Jest ultra ciche. Nawet przy dużych prędkościach.

Przeszkadzał mi tylko dźwięk silnika, na górskich drogach, bo wyje jak zarzynana świnia gdy robi się mocno pod górkę, a chcemy jechać dynamicznie 😄 

Ale tu może być już moje zepsucie po 100 kkm w EV.

Trzaski absolutnie nie. Spasowanie chyba lepsze niż w BMW X3, które było alternatywą przy zakupie. 

 

5 godzin temu, sherif napisał:

Spalanie extra.

Szokujące wręcz, gdy stoi się obok tego wieloryba i widzi jaki to kloc. 

Spokojne bujanie się po okolicy z prędkościami miejsko-wiejskimi to rząd 5 litrów. Autostrada 140-150 km/h tempomat to ok. 10 litrów.

Średnie od początku jazdy 8 litrów, ale 50% przebiegu to autostrady, a 30% to codzienna jazda po 2-3 km i stop. 20% to jazda podmiejska. 

 

5 godzin temu, sherif napisał:

EV jest fajne do miasta i tak to u mnie zostaje. Jako główne auto musi być spalinówka, względnie hybryda, tylko bez cvt :).

Każdemu co potrzeba. 

U mnie EV będzie i już jest autem głównym, a spalinowy jako zapasowy i do zabawy, mniejszej lub większej :)

Całościowo to Sorento bardzo na plus, ale jako auto codzienne spalinowy dla mnie odpada, w trasę również :phi: 

Tylko muszę wymienić na coś z większą bateryjką.

 

A Sorento to chyba bym poszedł w plug-in jeśli już, mocniejszy. Tylko zbiornik sprawdzić jaki ma, bo lubią dawać małe do pluginów, a w HEV jest kocioł 70 liitrów chyba. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2021 o 18:20, HelixSv napisał:

Taki olbrzym i poniżej 8l/100, respekt.

Żaden wyczyn. Trasa z noclegami: Warszawa-Kazimierz-Sandomierz-Kielce- Bytom-Nysa i mam średnie spalanie 5,3/100 😄

I dalej się uczę, cały czas się uczę jeździć hybrydą 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, mirekp said:

Żaden wyczyn. Trasa z noclegami: Warszawa-Kazimierz-Sandomierz-Kielce- Bytom-Nysa i mam średnie spalanie 5,3/100 😄

I dalej się uczę, cały czas się uczę jeździć hybrydą 😄

 

Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję.

 

A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję.
 
A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości.
Zgadza się 5.5 potrafię zrobić autem większym od sorento.

Tylko jak już wyżej kolega wspomniał, jazda autostrada de "z falą" lub nawet pl 140 powoduje wzrost spalania do 10+
@mrBEAN Ciekawie wygląda te auto. Jaka tam jest skrzynia biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HelixSv napisał:

 

Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję.

 

A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości.

Z lotniska wracałem, a że jeszcze miałem wolne to pozwiedzałem trochę. Jazda faktycznie "bocznymi" drogami bez pośpiechu i chciałem osiągnąć jak najlepszy wynik. Auto idealne do warunków w jakich ja je użytkuję  tj. jazda miejska i okoliczne drogi gdzie max. prędkość to 90km/h. Spalanie wtedy mam na poziomie 6,4l/100km i jest to średnia z ok.7tkm chociaż trochę A i S też tam było. 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, sherif said:

No właśnie PHEV ma 47l 8-).

 

To na autostradzie taknowanie co 3-4h max ;]

Tesc ma ten silnik (HEV 230KM) w nowym Tucsonie i jak trzymasz 140-150km/h to nie ma cudow i 9-10 spokojnie lyka.

W PHEV pewnie jeszcze wiecej, bo baterie swoje waza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To na autostradzie taknowanie co 3-4h max ;]

Tesc ma ten silnik (HEV 230KM) w nowym Tucsonie i jak trzymasz 140-150km/h to nie ma cudow i 9-10 spokojnie lyka.

W PHEV pewnie jeszcze wiecej, bo baterie swoje waza.

Czyli dla mnie to gorsza opcja. 9-10l to i tak świetne spalanie na takie auto. V90 pod 11l łyka przy ok 150kmph. Wg danych tech na stronie Kia w PHEV baterie ważą mniej :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. 
 
Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. 
 
Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie  
 
 
98ADB684-0E19-4BC5-B6A2-B566D04ACD7A.png.43f450f8c6f65680914a87c9fc7d68a4.png
Weź do porównania podobny kaliber EV co to Sorrento.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne  
 
Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno.
Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. 
Co to daje?
Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. 
 
Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. 
Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. 
 
A teraz subiektywna dobra wujko rada
Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce  z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. 
Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV  
Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu

 

 
C6A3A533-0776-43D0-A07E-BDB98CDFF800.jpeg.d02a5b29cbb57b118f90248a44486a69.jpeg
DBBDFE51-FB4A-4D7F-A40F-729A46144B46.jpeg.dbe1988cc349c133b1f043e2a73c7d74.jpeg
D3F10041-F85C-4A07-8CF2-40144E96E4FC.jpeg.b927c3b55bbc6c6e124bc46de598733d.jpeg
Bardzo podobne wyniki miałem w miśku phev

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, zinger said:

Miarodajny ten planner? Pokazuje mi, ze moja skodzina bym z domu do Saalbach (850km) w 13h zajechal, z czego 4h to ladowanie.

 

Czasem tak, a czasem nie. ;]

W stosunku do eNiro jest z 15%-20% zbyt pesymistyczny (ale to można samemu wyregulować), w przypadku id4 jest raczej ok. 

 

Cały czas jest ulepszany, ma bardzo dużo różnych funkcji/opcji. 

 

Oczywiście planner jest tylko tak dobry, jak niezawodność i dostępność zaplanowanych po drodze ładowarek... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Trochę świeżości po 22tkm. Podczas przeglądu stwierdzili ,że jakaś uszczelka się "poci" więc ją wymienili i przy okazji kierownicę, bo przestała grzać. Spalanie: wokół komina tj. miasto? + okoliczne drogi 90km/h spokojna jazda 5,2 trasa Nysa -Gorzów Wlkp. 400km A,S prędkość zgodna z przepisami 7,3.    

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.