Skocz do zawartości

Skoda Octavia Combi 1.5TSI vs Kia Ceed SW 1.5T


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie za i przeciw?
 
Coś tam o 1.5TSI negatywnego słyszałem, natomiast 1.5T w Kia/Hyundai to stosunkowo nowy silnik...
 
 
Ekonomia TSI, będzie mniej palił.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę poczytałem internety i wychodzi na to, że oba silniki wymagają od użytkownika nauczenia się od nowa obsługi sprzęgła - oczywiście przy manualnej skrzyni. Nabywcy samochodów z każdym z tych silników narzekają na kangurowanie przy ruszaniu i dławienie się silnika. Podobno w Kia jest akcja serwisowa na soft przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, K3 napisał:

Jakie za i przeciw?

 

Coś tam o 1.5TSI negatywnego słyszałem, natomiast 1.5T w Kia/Hyundai to stosunkowo nowy silnik...

 

 

Kia będzie tańsza od OIV w zakupie z podobnym wyposażeniem i zapewne bardziej dostępna niż skoda

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, K3 napisał:

Jakie za i przeciw?

 

Coś tam o 1.5TSI negatywnego słyszałem, natomiast 1.5T w Kia/Hyundai to stosunkowo nowy silnik...

 

 

Silniki benzynowe KIA slyna z bardzo niskiej trwalosci aluminiowego bloku nawet w silnikach bez doladowania. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, tower napisał:

Silniki benzynowe KIA slyna z bardzo niskiej trwalosci aluminiowego bloku nawet w silnikach bez doladowania. 

Powiadasz, patrz a nasze na nauce jazdy maja po 300kkm i jeżdżą. 
Magia 😎

  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Camel napisał:

Powiedziałbym, że pracują w warunkach laboratoryjnych a sprzęgła są użytkowane płynnie a biegi zmieniane w optymalnej prędkości obrotowej silnika 👌

 

Dlatego samochód po „L” powinien być droższy przy odsprzedaży od „zwykłego” 👍

 

Proszę Cię ;)

 

Na Lce jest właśnie wszystko zajechane, ale akurat silnik był zawsze ciepły od rana do wieczora i cykał na wolnych obrotach, a nie do odcinki.

Może problemem jest częste odpalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kravitz napisał:

Na Lce jest właśnie wszystko zajechane, ale akurat silnik był zawsze ciepły od rana do wieczora i cykał na wolnych obrotach, a nie do odcinki.

 

Pytanie czy bardziej silnikowi szkodzi kręcenie do odcinki, czy cykanie na wolnych obrotach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

Pytanie czy bardziej silnikowi szkodzi kręcenie do odcinki, czy cykanie na wolnych obrotach. 

Na „L” nasz wszystko 🤪

„Puść gaz”, „puść ten y…… gaz”, a silnik na odcince, że aż „buda” się rozkręci sama od wibracji 😭

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tower napisał:

Silniki benzynowe KIA slyna z bardzo niskiej trwalosci aluminiowego bloku nawet w silnikach bez doladowania. 

Rozwiń proszę...

Bo że łańcuchy i napinacze nie są wieczne, to wiem. Głównie z winy użytkowników... Częstotliwość wymiany oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Camel napisał:

Powiadasz, patrz a nasze na nauce jazdy maja po 300kkm i jeżdżą. 
Magia 😎

Jezdzic jezdza ale moga klekotac, rysowac gladzie. Najbardziej podatna jest sera G4KD 2.0 niedoladowana.  2.0 turbo ma problemy z dojsciem do 100kkm. Glowna przyczyna to aluminoiowe miekkie bloki. Aluminiowe silniki z mniejszymi objetosciami sa durzo  trwalsze, natomiast male turbo nie wiem, ale nie wroze im trwalosci biorac pod uwage wczesniejsze aluminiowe silniki. No chyba ze zaczeli robic z zeliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

Jakie za i przeciw?

 

Coś tam o 1.5TSI negatywnego słyszałem, natomiast 1.5T w Kia/Hyundai to stosunkowo nowy silnik...

 

 

VAG to szmelc, kangury i nie wiadomo co jeszcze. Zawsze jakie problemy.😜
 

Jak ktoś tu pisał Kia to prawie premium i ma 7 lat gwarancji 😂
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Octavią z tym silnikiem od pół roku, przebieg około 23kkm.  Auto dynamiczne i na prawdę oszczędne. Problemów z kangurowaniem nie zaobserwowałem.

Największą wadą jest słabo działający system multimedialny. Czasem się zawiesi, czasem rozłaczy się android auto, czasem pokazuje błąd świateł dziennych mimo że świecą😁

Niektórzy narzekają na sterowanie klimą na ekranie dotykowym. Dla mnie to nie problem bo ustawiłem temperaturę na 22 i auto i więcej nie dotykałem😊 W razie czego jest fizyczny klawisz który od razu włącza na ekranie menu klimatyzacji.

Jezdzilem chwilę kią ale z 1.6 diesel. Fajne wnętrze, porównywalna jakość materiałów, jeśli to dla kogoś istotne sterowanie nawiewami za pomoca fizycznych pokręteł. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,5 TSI i wg mnie to jest jeden z najmniej przyjaznych silników dla użytkownika jakimi miałem okazję jeździć. Dodatkowo VW ma totalnie gdzieś reklamacje. Dopóki jedzie to TTM.

Poczytaj w google na temat kangurowania, stukania na wolnych obrotach, oraz zwróć uwagę na dużego nawet jak na turbo laga który ten silnik ma!

Jedyny plus to spalanie które jest małe, ale w zimie potrafi sporo urosnąć.

Moj wziął na 17kkm(od nowości) jakieś 1,5  litra oleju. Po 12 tys ubyło oleju z maks do min i teraz przy 17 znowu jest połowa.

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2021 o 09:53, K3 napisał:

Jakie za i przeciw?

 

Coś tam o 1.5TSI negatywnego słyszałem, natomiast 1.5T w Kia/Hyundai to stosunkowo nowy silnik...

 

 

 

Jeździłem chwilę xceed 1,5T 160 KM z DCT i w porównaniu z moim 1.6T 177 KM w cięższym samochodzie sprawiał wrażenie zamulonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, el_diablo napisał:

 

Jeździłem chwilę xceed 1,5T 160 KM z DCT i w porównaniu z moim 1.6T 177 KM w cięższym samochodzie sprawiał wrażenie zamulonego.

Teraz nawet 1.6 t zmulili do 150 KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 31.08.2021 o 22:42, pejus1982 napisał:


Pewnie kwestia oprogramowania silnika, w młodszych autach podobno problem kangurowania nie występuje.

Użytkownik pisze o O4 a nie O3, problem kangurowabia występuje od początku 1,5tsi to chyba jeśli by umieli to by go usunęli w nowym modelu..., Te silniki to loteria raz trafisz i jest ok a raz nie i tak zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.