Olas1 Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Padł pomysł, aby kupić puckupa jako drugie auto w rodzinie. Dziś do testów wziąłem L200 i... fajny nawet. 150km, automat, zbiera się fajnie, nie jest mega głośny. Ale prowadzenie na pusto to oczywiście... wóz drabiniasty. Czy coś z nowych tego typu aut oferuje względnie dobry komfort resorowania? Nowe auto, im tańsze tym lepsze, USA odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Najlepszy jest Mercedes i Amarok. Później cała reszta. Osobiście do przyczepy man Wildtraka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 2 minuty temu, Danielpoz. napisał: Najlepszy jest Mercedes i Amarok. Później cała reszta. Osobiście do przyczepy man Wildtraka. Daniel, Merc to chyba to samo Navara ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 7 minut temu, Danielpoz. napisał: Najlepszy jest Mercedes i Amarok. Później cała reszta. Osobiście do przyczepy man Wildtraka. Amarok wypada najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Godzinę temu, Olas1 napisał: Padł pomysł, aby kupić puckupa jako drugie auto w rodzinie. Dziś do testów wziąłem L200 i... fajny nawet. 150km, automat, zbiera się fajnie, nie jest mega głośny. Ale prowadzenie na pusto to oczywiście... wóz drabiniasty. Czy coś z nowych tego typu aut oferuje względnie dobry komfort resorowania? Nowe auto, im tańsze tym lepsze, USA odpada. a co od auta wymagasz? Ciężary będzie wozić? Duże przebiegi po autostradach? Non stop krótkie odcinki po mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 35 minut temu, Piotrus napisał: Daniel, Merc to chyba to samo Navara ? Tak i nie. Merc jest szerszy i ma inne zestrojenie zawiedzenia. Poza podstawowym silnikiem ma V6. O wnętrzu nawet nie wspomnę 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Olas1 napisał: Padł pomysł, aby kupić puckupa jako drugie auto w rodzinie. Dziś do testów wziąłem L200 i... fajny nawet. 150km, automat, zbiera się fajnie, nie jest mega głośny. Ale prowadzenie na pusto to oczywiście... wóz drabiniasty. Czy coś z nowych tego typu aut oferuje względnie dobry komfort resorowania? Nowe auto, im tańsze tym lepsze, USA odpada. Najtańsze będzie Isuzu i powinno też być najszybciej - mają stock w Belgii i tam jest sporo samochodów do wyboru. Najlepszy motor w Amaroku. Najtrwalsza Toyota Najlepszy IMO i najdroższy Jeep Gladiator Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez zejk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 @Dark_Knight cos polecisz? 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 3 godziny temu, bielaPL napisał: a co od auta wymagasz? Ciężary będzie wozić? Duże przebiegi po autostradach? Non stop krótkie odcinki po mieście? Docelowo kapsuła kamperowa, ale przez pierwszy rok ciągnie przyczepy i… miasto. Z 10 razy w roku moto na tor dowieźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Docelowo kapsuła kamperowa, ale przez pierwszy rok ciągnie przyczepy i… miasto. Z 10 razy w roku moto na tor dowieźć. Skoro docelowo będzie kamperowoz to paka będzie non stop obciążona. Wtedy warto się skupić jak auto jeździ obciążone, a nie puste. I jak długo w takim setupie wytrzymuje zawiecha. A jak na początku na pusto będzie za mocno wkurzać to zawsze te kilka workow cementu możesz wrzucić.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 22:08, bielaPL napisał: Skoro docelowo będzie kamperowoz to paka będzie non stop obciążona. Wtedy warto się skupić jak auto jeździ obciążone, a nie puste. I jak długo w takim setupie wytrzymuje zawiecha. A jak na początku na pusto będzie za mocno wkurzać to zawsze te kilka workow cementu możesz wrzucić. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Nie non stop, taka kapsuła jest demontowana w 10 minut i będzie używana okazjonalnie. Dziś testuje Navarę i jest cichsza, ma lepsze zawieszenie i mniej pali. Niestety cena wyższa o 16000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 14:37, Olas1 napisał: Padł pomysł, aby kupić puckupa jako drugie auto w rodzinie. Dziś do testów wziąłem L200 i... fajny nawet. 150km, automat, zbiera się fajnie, nie jest mega głośny. Ale prowadzenie na pusto to oczywiście... wóz drabiniasty. Czy coś z nowych tego typu aut oferuje względnie dobry komfort resorowania? Nowe auto, im tańsze tym lepsze, USA odpada. Rangerem się przejedź. Ja byłem bardzo zaskoczony. Nowe Isuzu też jest fajne - bardzo przyjemnie wykończyli wnętrze i ma super wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. A jeśli jednak zdecydujesz się na Mitsu to weź za 5k fabryczny box na 185KM/500Nm bo te 150KM nie jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 15:19, Danielpoz. napisał: Najlepszy jest Mercedes i Amarok. Później cała reszta. Osobiście do przyczepy man Wildtraka. Oba już niedostępne (być może są jeszcze resztki Amaroków u dilerów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 15:27, kravitz napisał: Amarok wypada najlepiej Tego silnika już nie ma w sprzedaży. Normy emisji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 17:24, Filipfm napisał: @Dark_Knight cos polecisz? Od góry: Gladiator - piekielnie drogi, mało komfortowy i głośny przy większych prędkościach (szumy powietrza). W crash-testach masakra, braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. Za to bardzo mocny diesel. Ranger Raptor - genialny w pierwszym kontakcie, wady wychodzą po dłuższym użytkowaniu. Jest głośniej niż w zwykłym Rangerze, nie ma aktywnego tempomatu i jeszcze kilku dodatków. Za to wygląda genialnie i umie skakać na progach zwalniających. Amarok - zabytek pod względem bezpieczeństwa, za to mistrz komfortu. Niestety nie ma już mocnych silników V6 a nawet w ogóle już nie ma Amaroków. Brak reduktora. Hilux - dostał nowy silnik 2.8 208KM. Nareszcie! Ale dalej w środku wieje tandetą, multimedia sprzed 10 lat, klima jednostrefowa, na desce zegarek z bazaru a siedzenia niewygodne. Za to nigdy się nie zepsuje i doskonale trzyma wartość. Ranger - sprawdzona konstrukcja, IMO świetne zawieszenie (nawet z resorami piórowymi jest komfort), dobre multimedia (sync3), wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (dużo poduszek, aktywny tempomat, trzymanie pasa ruchu i inni asystenci jazdy). Najmocniejszy (nie licząc Jeepa) silnik. IMO najlepszy stosunek ceny do jakości. Isuzu - genialne wnętrze, super wyposażenie (asystenci jazdy, 8 poduszek), naprawdę nowoczesne multimedia (chociaż bez nawigacji, trzeba używać AA lub AppleCarPlay). Minus to silnik - tyko 1.9 i 163KM. Słabo. Mitsubishi - stara konstrukcja ale daje radę. Asystentów jazdy mało, silnik kiepski (150KM) - trzeba wziąć upgrade do 185KM z 5k bo nie pojedzie. Z zalet to gwarancja na 300kkm i najlepszy na rynku napęd 4x4 (można jeździć też po przyczepnej nawierzchni). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 5 minut temu, Dark_Knight napisał: Od góry: Gladiator - piekielnie drogi, mało komfortowy i głośny przy większych prędkościach (szumy powietrza). W crash-testach masakra, braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. Za to bardzo mocny diesel. Ranger Raptor - genialny w pierwszym kontakcie, wady wychodzą po dłuższym użytkowaniu. Jest głośniej niż w zwykłym Rangerze, nie ma aktywnego tempomatu i jeszcze kilku dodatków. Za to wygląda genialnie i umie skakać na progach zwalniających. Amarok - zabytek pod względem bezpieczeństwa, za to mistrz komfortu. Niestety nie ma już mocnych silników V6 a nawet w ogóle już nie ma Amaroków. Brak reduktora. Hilux - dostał nowy silnik 2.8 208KM. Nareszcie! Ale dalej w środku wieje tandetą, multimedia sprzed 10 lat, klima jednostrefowa, na desce zegarek z bazaru a siedzenia niewygodne. Za to nigdy się nie zepsuje i doskonale trzyma wartość. Ranger - sprawdzona konstrukcja, IMO świetne zawieszenie (nawet z resorami piórowymi jest komfort), dobre multimedia (sync3), wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (dużo poduszek, aktywny tempomat, trzymanie pasa ruchu i inni asystenci jazdy). Najmocniejszy (nie licząc Jeepa) silnik. IMO najlepszy stosunek ceny do jakości. Isuzu - genialne wnętrze, super wyposażenie (asystenci jazdy, 8 poduszek), naprawdę nowoczesne multimedia (chociaż bez nawigacji, trzeba używać AA lub AppleCarPlay). Minus to silnik - tyko 1.9 i 163KM. Słabo. Mitsubishi - stara konstrukcja ale daje radę. Asystentów jazdy mało, silnik kiepski (150KM) - trzeba wziąć upgrade do 185KM z 5k bo nie pojedzie. Z zalet to gwarancja na 300kkm i najlepszy na rynku napęd 4x4 (można jeździć też po przyczepnej nawierzchni). Miałeś wszystkie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 21 minut temu, deszczowyRoman napisał: Miałeś wszystkie ? Rozważałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, Dark_Knight napisał: Rangerem się przejedź. Ja byłem bardzo zaskoczony. Nowe Isuzu też jest fajne - bardzo przyjemnie wykończyli wnętrze i ma super wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. A jeśli jednak zdecydujesz się na Mitsu to weź za 5k fabryczny box na 185KM/500Nm bo te 150KM nie jedzie. Będę szukał Rangera do testów. L200 ze 150km jechało całkiem dobrze. Odnoszę wrażenie, że nawet lepiej niż 190km w Navara. Czyli te 185km musi być najprawdopodobniej ok. I skrzynia w L200 nawet fajnie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 (edytowane) 8 minut temu, Olas1 napisał: Będę szukał Rangera do testów. L200 ze 150km jechało całkiem dobrze. Odnoszę wrażenie, że nawet lepiej niż 190km w Navara. Czyli te 185km musi być najprawdopodobniej ok. I skrzynia w L200 nawet fajnie działa. Weź pod uwagę że pod obciążeniem te 150KM spuchnie więc ten upgrade jest IMO obowiązkowy. Zwłaszcza że silnik to 2.2l (miałem go w Outlanderze) więc miejsce jest. No i Navara podobno też pod obciążeniem słabo się prowadzi. Nie z powodu silnika ale sprężyn w tylnym zawieszeniu. Na pusto jest super ale po obciążeniu resory piórowe są lepsze. Edytowane 19 Sierpnia 2021 przez Dark_Knight 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 Godzinę temu, Dark_Knight napisał: Gladiator - piekielnie drogi, mało komfortowy i głośny przy większych prędkościach (szumy powietrza). W crash-testach masakra, braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. Za to bardzo mocny diesel Jeśli nic nie poprawili w tym dieslu od czasu gdy montują go w Grand Cherokee to polecam trzymać się szerokim łukiem od tej wersji silnikoeej. To tykająca bomba z opóźnionym zapłonem pt obrócone panewki, pęknięty wał korbowy i tego typu "atrakcje". Używane silniki chodzą po 25-30 tys PLN także jest popyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 1 minutę temu, Piotrus napisał: Jeśli nic nie poprawili w tym dieslu od czasu gdy montują go w Grand Cherokee to polecam trzymać się szerokim łukiem od tej wersji silnikoeej. To tykająca bomba z opóźnionym zapłonem pt obrócone panewki, pęknięty wał korbowy i tego typu "atrakcje". Używane silniki chodzą po 25-30 tys PLN także jest popyt Moc jest inna (większa) ale nie wiem czy to jest ten sam silnik na sterydach czy nowa konstrukcja. Dla mnie ten Gladiator jest absurdalnie drogi a przy tym niekomfortowy i nienadający się do użytkowania poza terenem (w terenie jest za to świetny, choć nadal gorszy od Wranglera). Jest nawet bardziej absurdalny niż Raptor bo ten sobie przynajmniej całkiem fajnie radzi na drogach. Ja zastanawiałem się też nad Wranglerem ale na trasach tam jest masakra z komfortem. Gladiatorem nie jechałem ale z tego co wiem to nie jest ani trochę lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, Dark_Knight napisał: Moc jest inna (większa) ale nie wiem czy to jest ten sam silnik na sterydach czy nowa konstrukcja. To jest nadal VM Motori, tyle że być może coś zostało zmienione. Niemniej silnik przez kilka lat w Grandzie wyrobił sobie taką opinię że żaden warsztat specjalizujący się w Jeepach nikomu go nie poleci. Jak szukałem dla siebie GC i zadzwoniłem do polecanego na forum Jeepa warsztatu żeby obejrzeć konkretną sztukę to jak tylko padło 3.0 to komentarz był "o k...., szukaj HEMI" - co też zrobiłem. Co do reszty to pełna zgoda, to nie jest auto uniwersalne tylko bezkompromisowe i w ch.. drogie. Ale to chyba taka strategia cenowa producenta, vide niedawna dyskusja na forum apropos cen nowego modelu Compassa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 W dniu 17.08.2021 o 13:37, Olas1 napisał: Padł pomysł, aby kupić puckupa jako drugie auto w rodzinie. Dziś do testów wziąłem L200 i... fajny nawet. 150km, automat, zbiera się fajnie, nie jest mega głośny. Ale prowadzenie na pusto to oczywiście... wóz drabiniasty. Jeździłem tym ze dwa tygodnie jako zastępczym, tylko starszą wersją chyba 180 KM. Jakieś 50-100 kg na pace i już nie jedzie jak wóz drabiniasty. Ogólnie fajny nawet. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2021 3 minuty temu, el_diablo napisał: Jeździłem tym ze dwa tygodnie jako zastępczym, tylko starszą wersją chyba 180 KM. Jakieś 50-100 kg na pace i już nie jedzie jak wóz drabiniasty. Ogólnie fajny nawet. Efektem ubocznym takiej zabudowy jak moja jest to, że ona 80kg waży. To też pozytywnie wpływa na prowadzenie tylnej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.