Skocz do zawartości

Benzyna + LPG czy Diesel - odwieczny dylemat. Co radzicie?


gwiazdorek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i Nastawiłem się na benzynę + LPG. Lecz widzę, że jest to sporym ograniczeniem, bo niewiele silników bezproblemowo znosi LPG.

 

Będę robił tym autem niewielkie przebiegi w okolicach 15 tys. rocznie, na co dzień auto będzie pokonywało odcinki ok. 20km w jedną stronę. W weekendy dłuższe wyjazdy.

Nigdy nie byłem przekonany do silników Diesel z racji, że trzeba było o nie bardziej dbać i w razie problemów były zawsze droższe w ewentualnych naprawach. Czy te kwestie się zmieniły?

 

Dodam, że samochód chce na dłużej niż 2-3lata nie lubię często zmieniać aut dlatego zwracam też uwagę na kwestie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, gwiazdorek88 napisał:

 

Witam!

Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i Nastawiłem się na benzynę + LPG. Lecz widzę, że jest to sporym ograniczeniem, bo niewiele silników bezproblemowo znosi LPG.

 

Będę robił tym autem niewielkie przebiegi w okolicach 15 tys. rocznie, na co dzień auto będzie pokonywało odcinki ok. 20km w jedną stronę. W weekendy dłuższe wyjazdy.

Nigdy nie byłem przekonany do silników Diesel z racji, że trzeba było o nie bardziej dbać i w razie problemów były zawsze droższe w ewentualnych naprawach. Czy te kwestie się zmieniły?

 

Dodam, że samochód chce na dłużej niż 2-3lata nie lubię często zmieniać aut dlatego zwracam też uwagę na kwestie silnika.

 

Jeżeli Ci chodzi o ekonomię to zastanów się nad Toyotą Verso, wszystkie silniki benzynowe jakie tam są nadają się do gazu ( ja mam jeden z nich u siebie i już ponad 100 tys na gazie przejechałem nie robiąc niczego oprócz wymiany 2 filtrów gazu co 15 tys).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, dobromir said:

Jeżeli Ci chodzi o ekonomię to zastanów się nad Toyotą Verso, wszystkie silniki benzynowe jakie tam są nadają się do gazu ( ja mam jeden z nich u siebie i już ponad 100 tys na gazie przejechałem nie robiąc niczego oprócz wymiany 2 filtrów gazu co 15 tys).

 

A szklanki?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten silnik, piszesz o VVTi a ja mam Valvematic, ten w porównaniu do poprzednika jest idealny do LPG
Które roczniki miały te silniki? Corolla Verso czy już Toyota verso? Mam Corolle E12 VVTi 1.6 w benzynie już chyba 10 rok i nic z tym autem nie robię tylko jest inny problem - auto 2003r i bardzo bierze go ruda. Mam też Scenica 2001 i tam ciężko znaleźć jakieś poważniejsze ognisko rdzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gwiazdorek88 napisał:

Które roczniki miały te silniki? Corolla Verso czy już Toyota verso? Mam Corolle E12 VVTi 1.6 w benzynie już chyba 10 rok i nic z tym autem nie robię tylko jest inny problem - auto 2003r i bardzo bierze go ruda. Mam też Scenica 2001 i tam ciężko znaleźć jakieś poważniejsze ognisko rdzy.

Valvematic wszedł w Avensis w 2008 r. w innych pewnie podobnie, ten silnik pojawił się Toyocie verso, są podobne do poprzedników ale mają większą moc i wyeliminowano problem szklanek przy gazie, co zrobili dokładnie to się nie znam, ale faktycznie nie znajdziesz złej opinii o tych silnikach z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Megane III z bezproblemowym dizlem 1.5 dci. Tylko sprawdzić co ile był wymieniany olej. U mnie pierwsze 120 000 km co 30 000 km (jeżdżony w trasie), a potem co 15 000km (jeżdżony w mieście) do obecnych 200 000km i z panewkami nie było problemu.

Spalanie w Warszawie max 6.5 l/100km w zimie na trasach do 10km. Jak teraz jeżdżę bez korków spokojnie po obwodnicy i S8 to 5.0l/100km.

Autostradą 120 km/h na tempomacie też 5.0l/100km (w maju zrobiłem Waw-Świnoujście-Waw z takim spalaniem z dystrubutora).

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dobromir napisał:

Valvematic wszedł w Avensis w 2008 r. w innych pewnie podobnie, ten silnik pojawił się Toyocie verso, są podobne do poprzedników ale mają większą moc i wyeliminowano problem szklanek przy gazie, co zrobili dokładnie to się nie znam, ale faktycznie nie znajdziesz złej opinii o tych silnikach z LPG.

W silnikach Valvematic jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Tak jak piszesz są idealne do gazu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, PawelWaw said:

Mam 2.0 hdi, juz prawie 100k, jako jedyne auto na miasto i trasy. Dziala :)

Ale jak masz pecha to pewnie nawet toyota bedzie co tydzien w serwisie :)

 

100kkm to jakoś nie specjalnie dużo.

Miałem to w Galaxy, dokładnie pewnie poprzednika, drogi rozrząd, ale chyba 240kkm/10 lat, do przebiegu 230kkm czy coś koło tego robiłem jeszcze turbo. Tak to nawet sprzęgło fabryka, niezłe były te silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, gwiazdorek88 napisał:

 

Witam!

Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i Nastawiłem się na benzynę + LPG. Lecz widzę, że jest to sporym ograniczeniem, bo niewiele silników bezproblemowo znosi LPG.

 

Będę robił tym autem niewielkie przebiegi w okolicach 15 tys. rocznie, na co dzień auto będzie pokonywało odcinki ok. 20km w jedną stronę. W weekendy dłuższe wyjazdy.

Nigdy nie byłem przekonany do silników Diesel z racji, że trzeba było o nie bardziej dbać i w razie problemów były zawsze droższe w ewentualnych naprawach. Czy te kwestie się zmieniły?

 

Dodam, że samochód chce na dłużej niż 2-3lata nie lubię często zmieniać aut dlatego zwracam też uwagę na kwestie silnika.

 

Jakieś przykładowe modele aut wybrałeś już? W okolicy jest dobry gaziarz lub spec od diesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, gwiazdorek88 napisał:

Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i

 

A cos takigo jak Toyota Prius Verso?

Chyba to robią jakoś od 2012 czy 2013 roku.

Hybryda która już sama mało pali, ale chyba da się zagazować jak ktoś jest bardziej oszczędny ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kontrolne + podepnę się pod temat  ;) 

Co się może stać złego, jeśli kupię - przykładowo - Citroen C5 2.0 HDI 163 KM / Peugeot 508 rxh 163 KM + hybryda / BMW 318d F31 - do pokonywania 2×5km dziennie + 2×15 km raz w tygodniu? :hmm:

Nie bardzo wiem na czym polega to całe wypalanie dpf i inne duperele związane z "nowoczenymi" diesel'ami. Patrząc na samochody które poruszają się po mieście, powyższe (nie licząc odmiany rxh) są często spotykane i  nie podejrzewam, żeby każdy latał  nimi regularnie w trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, camel00 napisał:

Pytanie kontrolne + podepnę się pod temat  ;) 

Co się może stać złego, jeśli kupię - przykładowo - Citroen C5 2.0 HDI 163 KM / Peugeot 508 rxh 163 KM + hybryda / BMW 318d F31 - do pokonywania 2×5km dziennie + 2×15 km raz w tygodniu? :hmm:

Nie bardzo wiem na czym polega to całe wypalanie dpf i inne duperele związane z "nowoczenymi" diesel'ami. Patrząc na samochody które poruszają się po mieście, powyższe (nie licząc odmiany rxh) są często spotykane i  nie podejrzewam, żeby każdy latał  nimi regularnie w trasy.

Zapcha Ci się sitko sadzą... To tak w skrócie. Diesel wolniej się rozgrzewa... To i ON na zimnym ścieka do oleju silnikowego...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam!
Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i Nastawiłem się na benzynę + LPG. Lecz widzę, że jest to sporym ograniczeniem, bo niewiele silników bezproblemowo znosi LPG.
 
Będę robił tym autem niewielkie przebiegi w okolicach 15 tys. rocznie, na co dzień auto będzie pokonywało odcinki ok. 20km w jedną stronę. W weekendy dłuższe wyjazdy.
Nigdy nie byłem przekonany do silników Diesel z racji, że trzeba było o nie bardziej dbać i w razie problemów były zawsze droższe w ewentualnych naprawach. Czy te kwestie się zmieniły?
 
Dodam, że samochód chce na dłużej niż 2-3lata nie lubię często zmieniać aut dlatego zwracam też uwagę na kwestie silnika.

Dla 15 tys rocznie gaz ci sie bedzie zwracal strzelam 2 lata. Ma to sens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kontrolne + podepnę się pod temat   
Co się może stać złego, jeśli kupię - przykładowo - Citroen C5 2.0 HDI 163 KM / Peugeot 508 rxh 163 KM + hybryda / BMW 318d F31 - do pokonywania 2×5km dziennie + 2×15 km raz w tygodniu? :hmm:
Nie bardzo wiem na czym polega to całe wypalanie dpf i inne duperele związane z "nowoczenymi" diesel'ami. Patrząc na samochody które poruszają się po mieście, powyższe (nie licząc odmiany rxh) są często spotykane i  nie podejrzewam, żeby każdy latał  nimi regularnie w trasy.
Z tego co wiem to HDi mają FAP czyli mokry filtr (choć to też pewnie zależy od modelu), tutaj silnik nie podnosi sztucznie ilości podawanego paliwa, żeby uzyskać wyższą temperaturę spalania (Za to trzeba co jakiś czas dolać płynu). To powoduje, że powinien łatwiej znosić krótkie odcinki, ale to tylko teoria - ja nigdy nie miałem takiego silnika, więc nie potwierdzę.
Fajnie jak taki silnik ma dodatkową grzałkę elektryczną, wtedy odczuwalnie szybciej się nagrzewa. Inaczej w zimę będzie ci po prostu zimno i nie lekceważ tego, bo to tylko z pozoru wydaje się być błahy problem.
Co więcej, to diesel mało pali jak jest ciepły, bo jak jest zimny to pali normalnie czyli dużo. Croma 1.9/150 na krótkich odcinkach 4 km do pracy paliła mi 9 litrów.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, gilbert3 napisał:

Z tego co wiem to HDi mają FAP czyli mokry filtr (choć to też pewnie zależy od modelu), tutaj silnik nie podnosi sztucznie ilości podawanego paliwa, żeby uzyskać wyższą temperaturę spalania (Za to trzeba co jakiś czas dolać płynu). To powoduje, że powinien łatwiej znosić krótkie odcinki, ale to tylko teoria - ja nigdy nie miałem takiego silnika, więc nie potwierdzę.
Fajnie jak taki silnik ma dodatkową grzałkę elektryczną, wtedy odczuwalnie szybciej się nagrzewa. Inaczej w zimę będzie ci po prostu zimno i nie lekceważ tego, bo to tylko z pozoru wydaje się być błahy problem.
Co więcej, to diesel mało pali jak jest ciepły, bo jak jest zimny to pali normalnie czyli dużo. Croma 1.9/150 na krótkich odcinkach 4 km do pracy paliła mi 9 litrów.

Diesel na krótkich odcinkach pali dużo :ok:

U mnie 8, gdy rano zawiozę żonę na pociąg 5 km w jedną stronę.

Na dłuższym odcinku 30 km, ale podczas wypalania filtra, też spali śr. 8.

Gdy przejechać się 2 km, wychodzi 12 ;]

A normalnie schodzi w trasie poniżej 6.

 

 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Diesel na krótkich odcinkach pali dużo :ok:

U mnie 8, gdy rano zawiozę żonę na pociąg 5 km w jedną stronę.

Na dłuższym odcinku 30 km, ale podczas wypalania filtra, też spali śr. 8.

Gdy przejechać się 2 km, wychodzi 12 ;]

A normalnie schodzi w trasie poniżej 6.

 

 

? Mój klekot z ostatniego wyjazdu pokazał mi 11,1L na 100kilometrow średnia prędkość 106km/h odcinek 480kilometrow 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dyniek000 napisał:

? Mój klekot z ostatniego wyjazdu pokazał mi 11,1L na 100kilometrow średnia prędkość 106km/h odcinek 480kilometrow 

Ostro i szybko nie jeżdżę.

Z autostrady mam spalanie nieco powyżej 7.

Gdy trochę depczę na zwykłych drogach, wyprzedzam, też wyjdzie ponad 7.

Normalnie w spokojnej trasie poniżej 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rwIcIk napisał:

Ostro i szybko nie jeżdżę.

Z autostrady mam spalanie nieco powyżej 7.

Gdy trochę depczę na zwykłych drogach, wyprzedzam, też wyjdzie ponad 7.

Normalnie w spokojnej trasie poniżej 6.

A co najlepsze to w Mieście mam spalanie 9,4-10,2L 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gilbert3 napisał:

Co więcej, to diesel mało pali jak jest ciepły, bo jak jest zimny to pali normalnie czyli dużo. Croma 1.9/150 na krótkich odcinkach 4 km do pracy paliła mi 9 litrów.

 

Dokładnie tak jest.

Jedyny diesel którego posiadałem, to była Alfa Romeo 159 2.4 

W trasie paliło to z 6 litrów, ale na odcinkach praca-dom 5km paliło 12-13.

Grzałkę miała o było ciepło już po kilkuset metrach w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/19/2021 at 2:54 AM, camel00 said:

Pytanie kontrolne + podepnę się pod temat  ;) 

Co się może stać złego, jeśli kupię - przykładowo - Citroen C5 2.0 HDI 163 KM / Peugeot 508 rxh 163 KM + hybryda / BMW 318d F31 - do pokonywania 2×5km dziennie + 2×15 km raz w tygodniu? :hmm:

Nie bardzo wiem na czym polega to całe wypalanie dpf i inne duperele związane z "nowoczenymi" diesel'ami. Patrząc na samochody które poruszają się po mieście, powyższe (nie licząc odmiany rxh) są często spotykane i  nie podejrzewam, żeby każdy latał  nimi regularnie w trasy.

 

Nic się nie stanie. Chyba że faktycznie w ciągu roku tym autem na srednio-dluzsza trasę nie wyjedziesz. Sam mam diesla i robię nim rocznie 10kkm - jeździ już szósty rok, a wypalania nie zauważyłem ani razu.

 

DPF się zatyka od niewłaściwej mieszanki paliwowej (za dużo paliwa), a nie od jeżdżenia na krótkich odcinkach.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

 

Nic się nie stanie. Chyba że faktycznie w ciągu roku tym autem na srednio-dluzsza trasę nie wyjedziesz. Sam mam diesla i robię nim rocznie 10kkm - jeździ już szósty rok, a wypalania nie zauważyłem ani razu.

 

DPF się zatyka od niewłaściwej mieszanki paliwowej (za dużo paliwa), a nie od jeżdżenia na krótkich odcinkach.

Chodzi o to, by filtr zdążył wypalić się. Więc dobijają go też krótkie odcinki 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2021 o 06:10, TWENTIS napisał:


Dla 15 tys rocznie gaz ci sie bedzie zwracal strzelam 2 lata. Ma to sens?

 

Nie prawda. U mnie w pandzie, przy mniejszych przebiegach rocznych zwrócił się w rok, a teraz gaz jest o połowę tańszy od PB, więc zwróci się jeszcze szybciej.

Jak patrzę na motostat, to widzę tylko i wyłącznie duuuużą oszczędność

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2021 o 08:18, bielaPL napisał:

Jakieś przykładowe modele aut wybrałeś już? W okolicy jest dobry gaziarz lub spec od diesli?

@bielaPL Robiłem gaz w Scenicu w jednym z polecanych warsztatów około 50km ode mnie. Gaz działa, auto jeździ zmieniam tylko filtry, ale.... jak wrzuciłem na forum LPG jak to mam ustawione i chłopaki wytłumaczyli kilka rzeczy to wyszło kilka bubli. Np. to że auto samo nie przełącza się na gaz tylko po przekroczeniu 1800 obrotów jak się okazało robią tak, by zatuszować jak coś jest nie tak. Kupiłem sterownik, pobrałem program i przestawiłem - efekt taki, że auto szarpnie czasem na 2 biegu, brat u nich montował w Civicu i też tam jakieś problemy czasem miewał, poprawiali ale to nie to co być powinno.  Wiem, że robią próbę drogową przy każdym przeglądzie ze strojeniem a więcej szczegółów nie znam. Jakbym dobrze jeszcze poszukał pewnie jakiś dobry zakład się znajdzie.  Od diesli mamy w okolicy szpeca ale drogi a reszta to jak każdy mechanik - sam nie raz więcej potrafię zrobić lepiej przy aucie niż niejeden mechanik. Dlatego co mogę i umie naprawiam zawsze sam.

 

Po odwiedzeniu kilku komisów i zobaczeniu tego co się udało zobaczyć typuję tak:

 

1. Opel zafira C ( w wersji 1.4  turbo 140km )

2. Grand Scenic III ( mułowaty 1.6 110km lub niezbyt polecany 1,4Tce 130km choć znalazłem również opinie pochlebne tego silnika również w gazie )

3.  Toyota Verso  - tutaj tylko 1.8 147km Valvematic ( tutaj obawiam się trochę rdzy, oglądałem egzemplarz z 2011r 134kkm z DE i ruda już się pokazywała) Sam mam Corolle E12 i przyjechała z DE bez grama rdzy po dwóch latach w PL już były wyraźne oznaki rdzy. W środku strasznie toporna ta Verso, plastik bardzo kiepski ogólnie takie średniowiecze :) ale jak ma się nie psuć to jestem w stanie to przeżyć a raczej żona bo obecna Toyota pod tym względem rewelacja, zmieniam tylko olej praktycznie i  żarówki :)

4. Zafira B z silnikiem 1.8 lub OPC :)  tutaj rozważam to jako tańszą opcje i zakup egzemplarza poniżej 20 tys. ( żonie niezbyt się podoba wizualnie a to ona głównie będzie tym jeździć. Kupując tańszy egzemplarz zostawię ją do swoich celów i wyjazdów rodzinnych, sprzedamy Corolle i kupimy wzamian coś nowszego z podobnego segmentu jak Corolla ).

5. Chevrolet Orland - 1.8 141km  ( wspomniany w temacie ) ale muszę się dokształcić w jego kwestii lecz wizualnie do zaakceptowania. 

6. Mazda 5 - 2.0 mzr 150km ( Tutaj boje się głównie rdzy - wszyscy odradzają w tej kwestii, a wiadomo jak zacznie rdzewieć to już nie ma mocnych na to i tak co chwila coś nowego się pokaże ).

7. Ford Grand C-Max - Tutaj raczej przeciętny 1.6 Duratec 125km... o EcoBoost raczej nie ma pochlebnych opinii zwłaszcza z LPG. Rozmawiałem z osobą która kupiła takiego z przebiegiem 180 tys, chwile potem wymieniała sprzęgło a przy 240 tys. konieczny był remont silnika i turbo - koszt około 10tys za taką zabawę....

8. Ford S-Max - 2.0 Duratec 145km najlepiej jeszcze Flexifuel - Spory samochód, ale chyba najlepiej przypadł nam do gustu lecz ciężko znaleźć z tym silnikiem w fajnym stanie z tego co widzę no i biorąc pod uwagę LPG wybór jest tutaj też znacznie ograniczony. 

9. Ford Mondeo - 2.0 Duratec 145km  lub 2,5 Turbo Duratec 220km. Tak dla odmiany kombi :) podoba nam się, duży wybór w okolicy ale obawiamy się jego wymiarów bo to ponad 4,8m i gdzie widzimy to wszędzie wystaje na parkingu i jak się domyślam manewrowanie na ciasnych parkingach pewnie wcale nie jest przyjemne i trzeba się trochę nakręcić a wiadomo, że teraz robią takie miejsca parkingowe, że ledwo idzie otworzyć drzwi i wysiąść :( więc to raczej chyba najgorszy zwłaszcza, że sporo też jeździmy po mieście i w pracy na ciasnych parkingach.

 

 

W dniu 18.08.2021 o 13:21, kravitz napisał:

 

A cos takigo jak Toyota Prius Verso?

Chyba to robią jakoś od 2012 czy 2013 roku.

Hybryda która już sama mało pali, ale chyba da się zagazować jak ktoś jest bardziej oszczędny ;)

@kravitz Nie ma zbyt wiele ofert zwłaszcza wersji Plus tej większej i to raczej przedział już powyżej 40 tys. Ale fajna propozycja :) THX!

 

W dniu 18.08.2021 o 15:50, robciolas napisał:

Lub Chevrolet Orlando 1.8 LPG

 

@robciolas Nawet żonie się to spodobało :) Szok! Czy możesz coś więcej powiedzieć na temat tego autka, może miałeś z nim do czynienia?  Z tego co tak poczytałem to taki " tato wóz" z miejsca do miejsca, zawieszenie raczej niezbyt komfortowe. Martwi troszkę dostępność części i nie wiem jak ogólnie z awaryjnością.  Widziałem, że można to kupić w dobrej cenie, szkoda w okolicy nie ma na razie żadnych ciekawych ofert bo podjechałbym zerknąć na jakąś wartą uwagi sztukę.

 

W dniu 19.08.2021 o 06:10, TWENTIS napisał:


Dla 15 tys rocznie gaz ci sie bedzie zwracal strzelam 2 lata. Ma to sens?

 

@TWENTIS Dla mnie ma sens po około 1,5 roku to czysta oszczędność zwłaszcza że ja kupuję auto na kilka lat, nie lubię zmieniać. Obecnym szczeniakiem jeżdżę już ponad 6 lat więc wydaje mi się, że w takim przypadku tym bardziej warto, bo gaz się dawno wrócił w dodatku została oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlando to taka Zafira C.

Części mechaniczne dzieli z Oplem i nie ma problemu z zakupem.

Może być problem z częściami blacharskimi i jakimiś pierdołami. W ASO Opla ściągną ci wszystko

 

Sam jeżdżę obecnie egzotycznym chevroletem, Malibu, czyli taka Insignia.

Może być problem z dynamiką. Silnik 1.8 140KM ciut za mały do gabarytu auta. Szukaj 1,4 Turbo 140KM, silnik Opla A14NET tu turbina i moment obr robi robotę ale to biały kruk, nie bardzo ludzie chcą sprzedawać.

I unikaj automatu, bo będą koszy.

Czasami coś ciekawego pojawi się na grupie Chevroleta na FB.

Więcej możesz poczytać na 

Chevroletteampoland, user z AK go prowadzi.

 

Edit.

Jest jedną szt 1,4turbo i to 12 km od mojej chałupy.

 

https://m.olx.pl/d/oferta/chevrolet-orlando-stan-bardzo-dobry-CID5-IDKL5VX.html

 

W wolnej chwili mogę ci go zobaczyć jak będziesz zainteresowany.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2021 o 17:43, gwiazdorek88 napisał:

 

Witam!

Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś minivana, może kombi z przedziału wiekowego 2008-2013r i Nastawiłem się na benzynę + LPG. Lecz widzę, że jest to sporym ograniczeniem, bo niewiele silników bezproblemowo znosi LPG.

 

Będę robił tym autem niewielkie przebiegi w okolicach 15 tys. rocznie, na co dzień auto będzie pokonywało odcinki ok. 20km w jedną stronę. W weekendy dłuższe wyjazdy.

Nigdy nie byłem przekonany do silników Diesel z racji, że trzeba było o nie bardziej dbać i w razie problemów były zawsze droższe w ewentualnych naprawach. Czy te kwestie się zmieniły?

 

Dodam, że samochód chce na dłużej niż 2-3lata nie lubię często zmieniać aut dlatego zwracam też uwagę na kwestie silnika.

 

Auris 1.6 valvematic, nie ma lepszych silników do LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2021 o 13:21, kravitz napisał:

 

A cos takigo jak Toyota Prius Verso?

Chyba to robią jakoś od 2012 czy 2013 roku.

Hybryda która już sama mało pali, ale chyba da się zagazować jak ktoś jest bardziej oszczędny ;)

Ale po co verso, jak malo tego i jeszcze wiekszy brzydal niz zwykly ;)

Ja bym zwyklego Priusa szukal, tylko bedzie drozszy niz inne marki, bo Priusy cene trzymaja.

Z drugiej str instalke lpg bym odpuscil, bo to pali malo a kolega stosunkowo niewielkie przebiegi robi, wiec tu by mozna kilka tys "odzyskac".

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.