Skocz do zawartości

Octavia 3 jaki diesel...?


Blues_Brother

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, auto jak w temacie, jaki silnik na on ?

Z racji mocy to 2.0 ale ile faktycznie potrzeba aby w kombi sprawnie wyprzedzać? Skrzynia manual.

Może 1.6 wystarcza?

 

Co szukać aby zminimalizować usterkę silnika?

 

A w ogóle to o3 ma jakieś drogie przypadłości?

 

Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Blues_Brother napisał:

Panowie, auto jak w temacie, jaki silnik na on ?

Z racji mocy to 2.0 ale ile faktycznie potrzeba aby w kombi sprawnie wyprzedzać? Skrzynia manual.

Może 1.6 wystarcza?

 

Co szukać aby zminimalizować usterkę silnika?

 

A w ogóle to o3 ma jakieś drogie przypadłości?

 

Pozd.

w mojej byłej do 200 (a może 186 ) nic się nie działo z 1.6 TDI 105km. 

Później użytkował kolega i się zaczęło lawinowo, aż mi głupio było.

Z Głównych EGR i potem wszystko po kolei jak to przy 200 bywa. Amortyzatory, dwumasa ze sprzęgłem, kpl. hamulców z tarczami, jakieś tuleje i inne z zawieszenia rzeczy.

Za tyle co kupił w "promo" to włożył prawie w 1 roku. 😳 Auto miało z 5-6 lat przy "oddaniu", serwisowane na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że 1.6 może być za słaby. Jeśli jeździ się samemu to ok, ale gdy taki samochód zapakujesz to potrafi być problem. Znajomi mają Golfa kombi z 1.6 pod maską i w naszych górach przy 3 dorosłych, dwójce dzieci na pokładzie oraz bez bagażu było kiepsko z podjazdami pod wzniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, denus napisał:

Obawiam się, że 1.6 może być za słaby. Jeśli jeździ się samemu to ok, ale gdy taki samochód zapakujesz to potrafi być problem. Znajomi mają Golfa kombi z 1.6 pod maską i w naszych górach przy 3 dorosłych, dwójce dzieci na pokładzie oraz bez bagażu było kiepsko z podjazdami pod wzniesienia.

No właśnie, mam teraz 90km w 1.3cdti to pod górki była redukcja tam gdzie w 1.9tdi 90km nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, denus napisał:

Obawiam się, że 1.6 może być za słaby. Jeśli jeździ się samemu to ok, ale gdy taki samochód zapakujesz to potrafi być problem. Znajomi mają Golfa kombi z 1.6 pod maską i w naszych górach przy 3 dorosłych, dwójce dzieci na pokładzie oraz bez bagażu było kiepsko z podjazdami pod wzniesienia.

Jak wprowadzą te nowe przepisy z podwyżkami mandatów to nawet ten słaby silnik będzie za mocny, chyba, ze ktoś będzie jakieś wycieczki na tor czy niemieckie autostrady uskuteczniał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2,0tdi style z ksenonami kupione w dasweld z przebiegiem 125tys km, sprzedane z przebiegiem 185tys km. 50tys km zrobiłem w rok.

Nic sie nie zapsuło procz jednej świecy żarowej.  Dwa serwisy w ASO w miedzyczasie. Na 150 i 180tys.

Spalanie średnie z mojego dystansu to 5 l/100km. Ale u mnie to praktycznie same krajówki.

Sprzedałem bo kupiłem nowe auto do firmy. Szkoda trochę było sprzedać bo środek był ładny, auto nie sprawiało żadnych kłopotów. 

Na 210tys do zrobienia byłby rozrząd.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dirkdiggler napisał:

Miałem 2,0tdi style z ksenonami kupione w dasweld z przebiegiem 125tys km, sprzedane z przebiegiem 185tys km. 50tys km zrobiłem w rok.

Nic sie nie zapsuło procz jednej świecy żarowej.  Dwa serwisy w ASO w miedzyczasie. Na 150 i 180tys.

Spalanie średnie z mojego dystansu to 5 l/100km. Ale u mnie to praktycznie same krajówki.

Sprzedałem bo kupiłem nowe auto do firmy. Szkoda trochę było sprzedać bo środek był ładny, auto nie sprawiało żadnych kłopotów. 

Na 210tys do zrobienia byłby rozrząd.

 

 

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2021 o 20:48, Blues_Brother napisał:

Panowie, auto jak w temacie, jaki silnik na on ?

Z racji mocy to 2.0 ale ile faktycznie potrzeba aby w kombi sprawnie wyprzedzać? Skrzynia manual.

Może 1.6 wystarcza?

 

Co szukać aby zminimalizować usterkę silnika?

 

A w ogóle to o3 ma jakieś drogie przypadłości?

 

Pozd.

Obecna służbowa OII 1.6 105km , 307kkm , nic nie robione poza zawieszeniem co jakiś czas , coś stuka coś puka ...

silnik,  jak zimny to muł totalny , jak rozgrzany jakoś jedzie , do miasta styknie a i na autostradzie spokojnie 160km/h komfortowo można jechać , jak delikatnie z gazem się obchodzę to po mieście 6,5 wyjdzie  a na autostradzie do 100km/h to poniżej 5. Silnik by jechał lubi pow 2krpm na obrotomierzu a i cichy w miarę jest . Demon prędkości to to nie jest ale na nasze drogi daje radę mimo 5 biegów , obroty całkiem niskie  . duże pakowne auto , 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 09:52, volf6 napisał:

Jak wprowadzą te nowe przepisy z podwyżkami mandatów to nawet ten słaby silnik będzie za mocny, chyba, ze ktoś będzie jakieś wycieczki na tor czy niemieckie autostrady uskuteczniał:)

Można też dostać mandat za zbyt wolną jazdę i tamowanie ruchu :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 09:52, volf6 napisał:

Jak wprowadzą te nowe przepisy z podwyżkami mandatów to nawet ten słaby silnik będzie za mocny, chyba, ze ktoś będzie jakieś wycieczki na tor czy niemieckie autostrady uskuteczniał:)

 

Patrząc przez pryzmat czasu do kompakta nie wróciłem bym z silnikiem 1.6 D, za słabe to jednak, jeżeli chcesz bezpiecznie wyprzedzać to potrzebujesz w kl C już 150 KM. I tu nie chodzi o mandaty, a o bezpieczeństwo po prostu. Może te 1.6 mniej palą, ale ile mniej?

 

Focus 3 z 2015 roku z 1.6 TDCi 115 KM miałem z 60 kkm 5,9 l ON/100 km

Mondeo 5 z 2017 roku z 2.0 TDCi 180 KM po 10 kkm mam 6,83 l ON/100 km

 

Tryb jazdy podobny, mondeo mocniej się depcze bo przyjemniej jedzie.

Ocenę pozostawiam Wam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, komor said:

 

Patrząc przez pryzmat czasu do kompakta nie wróciłem bym z silnikiem 1.6 D, za słabe to jednak, jeżeli chcesz bezpiecznie wyprzedzać to potrzebujesz w kl C już 150 KM. I tu nie chodzi o mandaty, a o bezpieczeństwo po prostu. Może te 1.6 mniej palą, ale ile mniej?

 

 

Zalezy tez ile, gdzie i jak sie jezdzi... Ja obecnie wyprzedzam pewnie max kilka razy w miesiacu, bo wiekszosc przebiegow to drogi wielopasmowe.

A jak juz jade zwyklada krajowka, to czesto jest taki ruch, ze wyprzedzanie w sumie nic nie daje.

Na duze przebiegi  to faktycznie lepiej brac cos mocniejszego, do normalnej jazdy spokojnei takie 1,6d wystarczy.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy tez ile, gdzie i jak sie jezdzi... Ja obecnie wyprzedzam pewnie max kilka razy w miesiacu, bo wiekszosc przebiegow to drogi wielopasmowe.

A jak juz jade zwyklada krajowka, to czesto jest taki ruch, ze wyprzedzanie w sumie nic nie daje.

Na duze przebiegi  to faktycznie lepiej brac cos mocniejszego, do normalnej jazdy spokojnei takie 1,6d wystarczy.

 

Zgodzę sie, ja po prostu lubie zapier....  czasem, słabsze auto mi nie leży choć na autostradzie nie jestem demonem prędkości.

Słabsze często wystarczy, ale przez 3 lata z małym dieslem musiałem być bardzo ostrożny przy wyprzedzaniu, jest po prostu mniejszy margines błędu wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, komor napisał:

 

Zgodzę sie, ja po prostu lubie zapier....  czasem, słabsze auto mi nie leży choć na autostradzie nie jestem demonem prędkości.

Słabsze często wystarczy, ale przez 3 lata z małym dieslem musiałem być bardzo ostrożny przy wyprzedzaniu, jest po prostu mniejszy margines błędu wtedy.

Mały diesel ale trochę bardziej wysilony, też może być żwawy. Mam 140 KM i całkiem sprawnie porusza się. Wyprzedzanie też mu zgrabnie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy tez ile, gdzie i jak sie jezdzi... Ja obecnie wyprzedzam pewnie max kilka razy w miesiacu, bo wiekszosc przebiegow to drogi wielopasmowe.

A jak juz jade zwyklada krajowka, to czesto jest taki ruch, ze wyprzedzanie w sumie nic nie daje.

Na duze przebiegi  to faktycznie lepiej brac cos mocniejszego, do normalnej jazdy spokojnei takie 1,6d wystarczy.

Większość wyprzedza bo musi a nie, że jest uzasadniona potrzeba. Czy mi się tylko wydaje, że u nas występuje tylko coś takiego jak jazda jeden za drugim w odległości do przypuszczenia ataku? 

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.