Marko33 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Pojeździłem wczoraj po zmroku po lesie moim Jimny i bez dwóch zdań potrzebuję dodatkowego oświetlenia. Chciałbym na zderzaku przednim (nad tablicą) umieścić listwę led/lightbar np jak z aukcji poniżej https://allegro.pl/oferta/lampa-60-led-dalekosiezna-lightbar-combo-180w-9-32-9021768264 Zastanawiam się tylko nad podłączeniem. Nie chciałbym ciągnąć dużo kabli, dziurawić deski pod dodatkowy przełącznik, dlatego pomyślałem o podpięciu pod długie światła. I teraz: czy to dobry pomysł i jak to zrealizować ? Po prostu masę gdzieś z nadwozia a plus z przewodu idącego do żarówki długich ? Chyba zbyt duży pobór prądu ma taki panel led więc raczej zasilanie stałe z aku z jakimś bezpiecznikiem po drodze na przekaźnik a z plusa długich sygnał do przekaźnika. Dobrze kombinuję ? Jeżeli tak to podpowiedzcie jaki przekaźnik i najlepiej jakiś schemat podłączenia. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Jeżeli chcesz koniecznie podłączyć pod światła drogowe, to proponuję zrobić to na przekaźniku. Sygnał bierzesz ze świateł drogowych ( możliwości są dwie, długie masz sterowane plusem bądź masą, nie pamiętam jak jest w Jimnym ), zasilanie LEDbara oczywiście bezpośrednio z akumulatora, zabezpieczone bezpiecznikiem. Nie będzie to trudne w wykonaniu, chyba że jesteś totalna noga z elektryki. Dodatkowo, żeby dowód nie poleciał przy pierwszym nadgorliwym patrolu, rozwiązanie to nie może być stałe. Pod maską możesz zamontować jakiś przełącznik, który będzie aktywował to rozwiązanie w razie potrzeby, lub wyciągać bezpiecznik z zasilania LEDa. Najprostszy przekaźnik uniwersalny wytrzymuje chyba 20A, bez problemu to udźwignie. Dodatkowo, od siebie dodam że montaż nad tablicą, w zderzaku nie jest zbyt fortunnym rozwiązaniem. Zderzak pracuje dożo mocniej niż karoseria, na wybojach wiązka światła będzie Ci latała góra dół, co może irytować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, Bravus napisał: Jeżeli chcesz koniecznie podłączyć pod światła drogowe, Dodatkowo, od siebie dodam że montaż nad tablicą, w zderzaku nie jest zbyt fortunnym rozwiązaniem. Zderzak pracuje dożo mocniej niż karoseria, na wybojach wiązka światła będzie Ci latała góra dół, co może irytować. bez sensu pod drogowe. A na zderzaku to bardzo zle. Rozbijesz, zatopisz. Pomysl @Marko33 - jak idziesz w nocy z latarką, to trzymasz lampę koło kolan czy nad głową ? masz relingi, kup jedna belkę i zamocuj leda 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 20 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, mati1.6dohc napisał: bez sensu pod drogowe. A na zderzaku to bardzo zle. Rozbijesz, zatopisz. Pomysl @Marko33 - jak idziesz w nocy z latarką, to trzymasz lampę koło kolan czy nad głową ? masz relingi, kup jedna belkę i zamocuj leda Świetna myśl z belką ale: Trzeba kablem przejść przez dach, trzeba montować dodatkowy przełącznik Podpięcie pod drogowe i montaż na zderzaku (jest tam fajne miejsce nad tablicą) to minimum ingerencji w auto 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Naprawdę w Jimnym zderzak tak pracuje? Przecież żeby zauważyć latanie wiązki światła, to zderzak musiałby cały czas pracować ładnych parę centymetrów w obie strony. Dla mnie to rozwiązanie z montażem przed grillem jest bardzo ok, nie hałasuje, światło nie odbija się od maski, itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 W dniu 20.08.2021 o 14:59, Marko33 napisał: Świetna myśl z belką ale: Trzeba kablem przejść przez dach, trzeba montować dodatkowy przełącznik Podpięcie pod drogowe i montaż na zderzaku (jest tam fajne miejsce nad tablicą) to minimum ingerencji w auto i minimum światła. przełącznik musisz mieć. Jak wjedziesz w chaszcze do pasa, to faktycznie będziesz miał jasno .. Co do dziurki w dachu - jak nie chcesz wiercić (?) to puść przy snorkelu. Tymczasowo. a potem o tak zrobisz otwór w dachu dla kolejnych lamp . To terenówka a nie S-classe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 i minimum światła. przełącznik musisz mieć. Jak wjedziesz w chaszcze do pasa, to faktycznie będziesz miał jasno .. Co do dziurki w dachu - jak nie chcesz wiercić (?) to puść przy snorkelu. Tymczasowo. a potem o tak zrobisz otwór w dachu dla kolejnych lamp . To terenówka a nie S-classe Chaszcze faktycznie ok argument Ale przełącznik dlaczego konieczny?Dodatkowa robota, dziura w desce itd.I tak zawsze z długimi... Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 11 godzin temu, Marko33 napisał: I tak zawsze z długimi... Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka nie wolno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 W dniu 22.08.2021 o 19:18, Marko33 napisał: Ale przełącznik dlaczego konieczny? Dodatkowa robota, dziura w desce itd. Pogadamy za rok - okaże się, że kupisz bagażnik na dach do wożenia trapów, hilifta i szpadla, a jak już będzie bagażnik, to będziesz chciał oświetlenie na boki i do tyłu. Wtedy i tak trzeba będzie robić dziury na carlingi albo od razu cały panel do sterowania światem. W dniu 20.08.2021 o 14:59, Marko33 napisał: Świetna myśl z belką ale: Trzeba kablem przejść przez dach Trzeba, wystarczy hermetyczny dławik za kilkanaście PLN w dobrym miejscu gdzieś przy relingu. Ja nic nie wierciłem tylko wykorzystałem otwór na antenę od radia - wywaliłem ją, bo i tak muzyka leci po BT. Z resztą patrz wyżej. P.S. jeden mechanik od terenówek mi powiedział jak odbierałem od niego auto po naprawie: "Jak się następny razem zobaczymy, to twój samochód będzie wyglądał dużo inaczej." Jeszcze się nie widzieliśmy, a już tak jest. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.