Skocz do zawartości

Luzy zaworowe


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Serwisówka do mojego auta podaje wartości luzów zaworowych od 0,3÷0,4 zarówno dla ssących i wydechowych. Jako że auto przejechało już 170 tys, a luz nigdy sprawdzany nie był postanowiłem zrobić to dzisiaj tj. w niedzielę  I tak:
 
Cylinder I: 0,15 i 0,35
Cylinder II: 0,25 i 0,25
Cylinder III: 0,3 i 0,35
Cylinder IV: 0,25 i 0,35
 
Powiedzcie mi, które zawory w głowicy są ssące - nieparzyste czy parzyste? Silnik fiatowski 1.9 8V mJTD 120KM.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bochumil napisał:

Serwisówka do mojego auta podaje wartości luzów zaworowych od 0,3÷0,4 zarówno dla ssących i wydechowych. Jako że auto przejechało już 170 tys, a luz nigdy sprawdzany nie był postanowiłem zrobić to dzisiaj tj. w niedzielę ;) I tak:

 

Cylinder I: 1,5 i 0,35

Cylinder II: 0,25 i 0,25

Cylinder III: 0,3 i 0,35

Cylinder IV: 0,25 i 0,35

 

Powiedzcie mi, który zawory w głowicy są ssące - nieparzyste czy parzyste? Silnik fiatowski 1.9 8V mJTD 120KM.

 

To jest chyba to samo co w Oplu tak? Z19DT(L) tam były.

 

Jak tak to łap:

image.png.cc6ad87e407eea87dbc2679741b8b516.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

Być może w 16V tak jest. Ja piszę o głowicy 8V, więc się raczej nie rozumiemy. Tutaj masz zdjęcie poglądowe tego silnika, a właściwie głowicy

 

Twój silnik, licząc od strony napędu rozrządu, ma naprzemiennie: ssący, wydechowy, ssący, wydechowy itd.   Tylko co to wnosi do tematu regulacji, skoro wszystkie powinny mieć podobne luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik, licząc od strony napędu rozrządu, ma naprzemiennie: ssący, wydechowy, ssący, wydechowy itd.   Tylko co to wnosi do tematu regulacji, skoro wszystkie powinny mieć podobne luzy?
Chciałem potwierdzić teorię jakoby na wydechowych luz zawsze się zmniejsza. Nie udało się
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Temat bardziej dotyczy PB i lpg, regulowałem zawory w takim 1.9jtd 8v w okolicy 200kkm i za bardzo nie było co regulować.

Napisałem, że na pierwszym cyl. jest zaledwie 0,15. Sprawdzone osobiście. Prawdopodobnie przez to korekta na tym cylindrze zwłaszcza na zimnym dochodzi do +2,5 mm. Instrukcja pojazdu zaleca kontrolę luzów w JTD co 60 tys. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

Napisałem, że na pierwszym cyl. jest zaledwie 0,15. Sprawdzone osobiście. Prawdopodobnie przez to korekta na tym cylindrze zwłaszcza na zimnym dochodzi do +2,5 mm.

Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmianka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmianka

Sam nie będę wymieniał, bo nie mam odpowiednich narzędzi. Brak wprawy, rysa od wkrętaka na szklance i robi się problem. Na forum Opla temat zgłębiali ale nikt manuala nie stworzył. Jest kilka fotek, ludzie do tego tematu podchodzą jak pies do jeża...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, volf6 napisał:

Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmianka:)

 

A jednak... Ktoś już podobny temat przerabiał. Silnik ten sam. Luz w okolicy 0,18, czyli podobnie jak u mnie. Więcej pod linkiem

 

https://forum.vectraklub.pl/topic/225772-korekta-dawki-wtrysków-a-regulacja-zaworów/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bochumil napisał:

 

A jednak... Ktoś już podobny temat przerabiał. Silnik ten sam. Luz w okolicy 0,18, czyli podobnie jak u mnie. Więcej pod linkiem

 

https://forum.vectraklub.pl/topic/225772-korekta-dawki-wtrysków-a-regulacja-zaworów/

Mniejsze spalanie i równiejsza praca:totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, volf6 napisał:

Mniejsze spalanie i równiejsza praca:totalszok:

 

Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bochumil napisał:

 

Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem.

Mój serwis tak stwierdzał czy jest sens regulować zawory (przy lpg) poprzez odczyty korekt, a że gość miał dużoe doświadczenie z marką to dokładnie mógł to określić zamiast ściągać z klientów kasę za regulację.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał:

Mój serwis tak stwierdzał czy jest sens regulować zawory (przy lpg) poprzez odczyty korekt, a że gość miał dużoe doświadczenie z marką to dokładnie mógł to określić zamiast ściągać z klientów kasę za regulację.

 

Temat nie jest taki prosty jak się wydaje, bo np. w takim 8 zaworowym JTD i korektach dodatnich winnym może być zarówno niewłaściwy luz zaworowy, niesprawny wtryskiwacz jak i gorsza kompresja cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bochumil napisał:

 

Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem.

O ile szybciej?:totalszok:

To nie ma znaczenia, istotne aby jakiś luz był i tyle.

Wyregulujesz to sie przekonasz-tylko przy okazji ie wymieniaj pół silnika, bo wtedy różnica może być ale akurat regulacja zaworów będzie miał sie do tego nijak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

 

Temat nie jest taki prosty jak się wydaje, bo np. w takim 8 zaworowym JTD i korektach dodatnich winnym może być zarówno niewłaściwy luz zaworowy, niesprawny wtryskiwacz jak i gorsza kompresja cylindra.

Tutaj właśnie sprawdza się doświadczenie. Jak ktoś robi dane silniki x lat to wie jak odczytywać wskazania. Nie wiem na ile to można zastosować w każdym przypadku ale w prostych Subaru się sprawdzało. Tym bardziej, że regulacja 3.0 następowała po jego wymontowaniu ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bochumil napisał:


Sam nie będę wymieniał, bo nie mam odpowiednich narzędzi. Brak wprawy, rysa od wkrętaka na szklance i robi się problem. Na forum Opla temat zgłębiali ale nikt manuala nie stworzył. Jest kilka fotek, ludzie do tego tematu podchodzą jak pies do jeża...

Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek? ;)

http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek?
http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293
Jak pewnie inspektor zauważył temat nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, a wśród lokalnych mechaników wiedza w tym temacie mimo upływu czasu również się nie zmieniła, co potwierdziło kilka telefonów po okolicznych warsztatach.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bochumil napisał:
10 godzin temu, shapyr napisał:
Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek? emoji6.png
http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293

Jak pewnie inspektor zauważył temat nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, a wśród lokalnych mechaników wiedza w tym temacie mimo upływu czasu również się nie zmieniła, co potwierdziło kilka telefonów po okolicznych warsztatach.

 

Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, steyr napisał:

 

Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje.

 

Bo jak kupuje nowe to po co się tym interesować 😇

Ja generalnie we wszystkich swoich nowych autach nie czekam do 200 000 aby je sprzedać. Co więcej obecnie koło 100 000 je sprzedaje, czasami nawet na oni klockach i oponach dojeżdżają do sprzedaży 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje.
Kontrola i regulacja luzu zaworowego jest zaleceniem serwisowym co 60 tys km, które znajduje się w tej samej tabeli co rozrząd oraz olej. Auto ma przebieg 3 większy. Problem jest z korektami i smrodem nieprzepalonej ropy z wydechu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Camel napisał:

 

Bo jak kupuje nowe to po co się tym interesować 😇

Ja generalnie we wszystkich swoich nowych autach nie czekam do 200 000 aby je sprzedać. Co więcej obecnie koło 100 000 je sprzedaje, czasami nawet na oni klockach i oponach dojeżdżają do sprzedaży 😂

 

Jak masz taka możliwość i Ciebie stać to ok, w Tipo mam 100kkm i raczej drugie tyle pewnie zrobię [po 100kkm zmieniam rozrząd i jadę dalej]. Nie zapowiada się zmiana chyba  że wygram w lotto.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bochumil napisał:
44 minuty temu, steyr napisał:
 
Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje.

Kontrola i regulacja luzu zaworowego jest zaleceniem serwisowym co 60 tys km, które znajduje się w tej samej tabeli co rozrząd oraz olej. Auto ma przebieg 3 większy. Problem jest z korektami i smrodem nieprzepalonej ropy z wydechu.

Jeśli myślisz, ze to wszytko, przez to, ze na jednym zaworze masz luz 0,15 zamiast 0,30 to się zdziwisz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bochumil napisał:
2 minuty temu, volf6 napisał:
Jeśli myślisz, ze to wszytko, przez to, ze na jednym zaworze masz luz 0,15 zamiast 0,30 to się zdziwiszemoji4.png

Czyli na zrzutach z forum Opla mamy fotomontaż?

Wymień tą płytkę i się przekonasz, to kilka minut roboty (jak masz na podmiankę).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tą płytkę i się przekonasz, to kilka minut roboty (jak masz na podmiankę).
 
Trzeba wyjąć, odczytać wartość z płytki, dla pewności zmierzyć i zamówić w intercarsie odpowiedni rozmiar. Na stanie raczej nie mają. Szukam manuala żeby czegoś nie spie...

Właśnie otrzymałem odpowiedź z polecanego serwisu w moim mieście. Mają w nazwie PRO. Odpisali, że w tym silniku jest hydraulika i jeśli to konieczne trzeba regenerować głowicę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bochumil napisał:

Trzeba wyjąć, odczytać wartość z płytki, dla pewności zmierzyć i zamówić w intercarsie odpowiedni rozmiar. Na stanie raczej nie mają. Szukam manuala żeby czegoś nie spie...

Wciskasz szklankę naciskając przy jej krawędzi a czym ostrym lub magnesem wyciągasz podkładkę.

Ewentualnie rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałek i kulturalnie masz pełny dostęp do płytek...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Wciskasz szklankę naciskając przy jej krawędzi a czym ostrym lub magnesem wyciągasz podkładkę.
Ewentualnie rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałek i kulturalnie masz pełny dostęp do płytek...

Auto już na warsztacie. Zaczęło mi coś piszczeć przy rozrządzie więc była dodatkowa zachęta Jutro pochwalę się efektami tej całej regulacji luzów i jaki miała wpływ na korekty wtryskiwaczy.
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak...Regulacji wymagały wg mechanika 3 zawory. Efekty... Na zimnym korekty się poprawiły. Zmienił się również dźwięk silnika podczas przyspieszania na zimnym - brak charakterystycznego terkotania/klepania. Na rozgrzanym korekty bez zmian, natomiast generalnie poprawiła się dynamika silnika. Stilon jakby nabrał lekkości, jest teraz zauważalnie żwawszy. Na wyniki spalania jeszcze za wcześnie. Chciałem podjechać na hamownię, ale jej właściciel już nie robi samych pomiarów bez chipowania, a chip to u niego 1100 złotych. Za połowę kwoty mam u polecanego tunera na forum AR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.