bochumil Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Serwisówka do mojego auta podaje wartości luzów zaworowych od 0,3÷0,4 zarówno dla ssących i wydechowych. Jako że auto przejechało już 170 tys, a luz nigdy sprawdzany nie był postanowiłem zrobić to dzisiaj tj. w niedzielę I tak: Cylinder I: 0,15 i 0,35 Cylinder II: 0,25 i 0,25 Cylinder III: 0,3 i 0,35 Cylinder IV: 0,25 i 0,35 Powiedzcie mi, które zawory w głowicy są ssące - nieparzyste czy parzyste? Silnik fiatowski 1.9 8V mJTD 120KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Ssące są od strony kolektora ssącego (srebrny), wydechowe od wydechowego (zardzewiały). Pytanie tak banalne, że nie wiem co odpowiedzieć , albo się nie rozumiemy . 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Godzinę temu, amazaque napisał: albo się nie rozumiemy . Być może w 16V tak jest. Ja piszę o głowicy 8V, więc się raczej nie rozumiemy. Tutaj masz zdjęcie poglądowe tego silnika, a właściwie głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 4 godziny temu, bochumil napisał: Serwisówka do mojego auta podaje wartości luzów zaworowych od 0,3÷0,4 zarówno dla ssących i wydechowych. Jako że auto przejechało już 170 tys, a luz nigdy sprawdzany nie był postanowiłem zrobić to dzisiaj tj. w niedzielę I tak: Cylinder I: 1,5 i 0,35 Cylinder II: 0,25 i 0,25 Cylinder III: 0,3 i 0,35 Cylinder IV: 0,25 i 0,35 Powiedzcie mi, który zawory w głowicy są ssące - nieparzyste czy parzyste? Silnik fiatowski 1.9 8V mJTD 120KM. To jest chyba to samo co w Oplu tak? Z19DT(L) tam były. Jak tak to łap: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 3 godziny temu, bochumil napisał: Być może w 16V tak jest. Ja piszę o głowicy 8V, więc się raczej nie rozumiemy. Tutaj masz zdjęcie poglądowe tego silnika, a właściwie głowicy Twój silnik, licząc od strony napędu rozrządu, ma naprzemiennie: ssący, wydechowy, ssący, wydechowy itd. Tylko co to wnosi do tematu regulacji, skoro wszystkie powinny mieć podobne luzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 To jest chyba to samo co w Oplu tak? Z19DT(L) tam były. Jak tak to łap: Tak. To ten sam silnik. Niestety tutaj też brak info nt zaworów. Podobny poradnik jest we fiatowskiej apce eLearn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Twój silnik, licząc od strony napędu rozrządu, ma naprzemiennie: ssący, wydechowy, ssący, wydechowy itd. Tylko co to wnosi do tematu regulacji, skoro wszystkie powinny mieć podobne luzy?Chciałem potwierdzić teorię jakoby na wydechowych luz zawsze się zmniejsza. Nie udało się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Patrząc jak kanały dolotowe i wydechowe są prowadzone można rozpoznać kolejność zaworów. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 8 godzin temu, bochumil napisał: Chciałem potwierdzić teorię jakoby na wydechowych luz zawsze się zmniejsza. Nie udało się Temat bardziej dotyczy PB i lpg, regulowałem zawory w takim 1.9jtd 8v w okolicy 200kkm i za bardzo nie było co regulować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Temat bardziej dotyczy PB i lpg, regulowałem zawory w takim 1.9jtd 8v w okolicy 200kkm i za bardzo nie było co regulować.Napisałem, że na pierwszym cyl. jest zaledwie 0,15. Sprawdzone osobiście. Prawdopodobnie przez to korekta na tym cylindrze zwłaszcza na zimnym dochodzi do +2,5 mm. Instrukcja pojazdu zaleca kontrolę luzów w JTD co 60 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 55 minut temu, bochumil napisał: Napisałem, że na pierwszym cyl. jest zaledwie 0,15. Nie. Napisałeś, że jest 1,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Nie. Napisałeś, że jest 1,5 Oops. Poprawione. Jest 0,15 więc poza zakresem rekomendowanym 0,3-0,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 3 godziny temu, bochumil napisał: Napisałem, że na pierwszym cyl. jest zaledwie 0,15. Sprawdzone osobiście. Prawdopodobnie przez to korekta na tym cylindrze zwłaszcza na zimnym dochodzi do +2,5 mm. Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmianka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmiankaSam nie będę wymieniał, bo nie mam odpowiednich narzędzi. Brak wprawy, rysa od wkrętaka na szklance i robi się problem. Na forum Opla temat zgłębiali ale nikt manuala nie stworzył. Jest kilka fotek, ludzie do tego tematu podchodzą jak pies do jeża... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 11 godzin temu, volf6 napisał: Wątpię, ale musisz sam sprawdzić-kupując podkładkę 0,2 mm cieńszą i podmianka A jednak... Ktoś już podobny temat przerabiał. Silnik ten sam. Luz w okolicy 0,18, czyli podobnie jak u mnie. Więcej pod linkiem https://forum.vectraklub.pl/topic/225772-korekta-dawki-wtrysków-a-regulacja-zaworów/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 8 minut temu, bochumil napisał: A jednak... Ktoś już podobny temat przerabiał. Silnik ten sam. Luz w okolicy 0,18, czyli podobnie jak u mnie. Więcej pod linkiem https://forum.vectraklub.pl/topic/225772-korekta-dawki-wtrysków-a-regulacja-zaworów/ Mniejsze spalanie i równiejsza praca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 7 minut temu, volf6 napisał: Mniejsze spalanie i równiejsza praca Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 3 minuty temu, bochumil napisał: Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem. Mój serwis tak stwierdzał czy jest sens regulować zawory (przy lpg) poprzez odczyty korekt, a że gość miał dużoe doświadczenie z marką to dokładnie mógł to określić zamiast ściągać z klientów kasę za regulację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 6 minut temu, sherif napisał: Mój serwis tak stwierdzał czy jest sens regulować zawory (przy lpg) poprzez odczyty korekt, a że gość miał dużoe doświadczenie z marką to dokładnie mógł to określić zamiast ściągać z klientów kasę za regulację. Temat nie jest taki prosty jak się wydaje, bo np. w takim 8 zaworowym JTD i korektach dodatnich winnym może być zarówno niewłaściwy luz zaworowy, niesprawny wtryskiwacz jak i gorsza kompresja cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 17 minut temu, bochumil napisał: Ale to tak może być. Przy mniejszym luzie zawór otwiera się szybciej i cała misternie wyliczona układanka inżynierów z Fiata idzie się kochać - w sensie cylinder jest słabszy przez nieefektywne spalanie i stąd korekta na + czyli podlewanie paliwem. O ile szybciej? To nie ma znaczenia, istotne aby jakiś luz był i tyle. Wyregulujesz to sie przekonasz-tylko przy okazji ie wymieniaj pół silnika, bo wtedy różnica może być ale akurat regulacja zaworów będzie miał sie do tego nijak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 1 minutę temu, volf6 napisał: O ile szybciej? Być może wystarczająco aby sterownik silnika wyłapał przez CPW nieprawidłowość i podlał cylinder dodatkową dawką paliwa. Nie mam zamiaru wymieniać połowy silnika. Skąd Ci to przyszło do głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Godzinę temu, bochumil napisał: Temat nie jest taki prosty jak się wydaje, bo np. w takim 8 zaworowym JTD i korektach dodatnich winnym może być zarówno niewłaściwy luz zaworowy, niesprawny wtryskiwacz jak i gorsza kompresja cylindra. Tutaj właśnie sprawdza się doświadczenie. Jak ktoś robi dane silniki x lat to wie jak odczytywać wskazania. Nie wiem na ile to można zastosować w każdym przypadku ale w prostych Subaru się sprawdzało. Tym bardziej, że regulacja 3.0 następowała po jego wymontowaniu . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 8 godzin temu, bochumil napisał: Sam nie będę wymieniał, bo nie mam odpowiednich narzędzi. Brak wprawy, rysa od wkrętaka na szklance i robi się problem. Na forum Opla temat zgłębiali ale nikt manuala nie stworzył. Jest kilka fotek, ludzie do tego tematu podchodzą jak pies do jeża... Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek? http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek? http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293Jak pewnie inspektor zauważył temat nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, a wśród lokalnych mechaników wiedza w tym temacie mimo upływu czasu również się nie zmieniła, co potwierdziło kilka telefonów po okolicznych warsztatach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 5 godzin temu, bochumil napisał: 10 godzin temu, shapyr napisał: Roztrząsasz ten temat od 2016 roku, czy to tylko przypadek? http://www.klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=13293 Jak pewnie inspektor zauważył temat nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem, a wśród lokalnych mechaników wiedza w tym temacie mimo upływu czasu również się nie zmieniła, co potwierdziło kilka telefonów po okolicznych warsztatach. Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 4 minuty temu, steyr napisał: Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje. Bo jak kupuje nowe to po co się tym interesować Ja generalnie we wszystkich swoich nowych autach nie czekam do 200 000 aby je sprzedać. Co więcej obecnie koło 100 000 je sprzedaje, czasami nawet na oni klockach i oponach dojeżdżają do sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje.Kontrola i regulacja luzu zaworowego jest zaleceniem serwisowym co 60 tys km, które znajduje się w tej samej tabeli co rozrząd oraz olej. Auto ma przebieg 3 większy. Problem jest z korektami i smrodem nieprzepalonej ropy z wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 (edytowane) 4 minuty temu, Camel napisał: Bo jak kupuje nowe to po co się tym interesować Ja generalnie we wszystkich swoich nowych autach nie czekam do 200 000 aby je sprzedać. Co więcej obecnie koło 100 000 je sprzedaje, czasami nawet na oni klockach i oponach dojeżdżają do sprzedaży Jak masz taka możliwość i Ciebie stać to ok, w Tipo mam 100kkm i raczej drugie tyle pewnie zrobię [po 100kkm zmieniam rozrząd i jadę dalej]. Nie zapowiada się zmiana chyba że wygram w lotto. Edytowane 24 Sierpnia 2021 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 34 minuty temu, bochumil napisał: 44 minuty temu, steyr napisał: Bo dla 95% użytkowników temat jest godny uwagi jak zaczynają się problemy. Jak jeździ to po co ruszać, i zostawiać $ u mechanika na jakieś pomiary, regulacje. Kontrola i regulacja luzu zaworowego jest zaleceniem serwisowym co 60 tys km, które znajduje się w tej samej tabeli co rozrząd oraz olej. Auto ma przebieg 3 większy. Problem jest z korektami i smrodem nieprzepalonej ropy z wydechu. Jeśli myślisz, ze to wszytko, przez to, ze na jednym zaworze masz luz 0,15 zamiast 0,30 to się zdziwisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Jeśli myślisz, ze to wszytko, przez to, ze na jednym zaworze masz luz 0,15 zamiast 0,30 to się zdziwiszCzyli na zrzutach z forum Opla mamy fotomontaż? Mam na myśli korekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Bo jak kupuje nowe to po co się tym interesować Złomek zostaje w rodzinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Teraz, bochumil napisał: 2 minuty temu, volf6 napisał: Jeśli myślisz, ze to wszytko, przez to, ze na jednym zaworze masz luz 0,15 zamiast 0,30 to się zdziwisz Czyli na zrzutach z forum Opla mamy fotomontaż? Wymień tą płytkę i się przekonasz, to kilka minut roboty (jak masz na podmiankę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Wymień tą płytkę i się przekonasz, to kilka minut roboty (jak masz na podmiankę). Trzeba wyjąć, odczytać wartość z płytki, dla pewności zmierzyć i zamówić w intercarsie odpowiedni rozmiar. Na stanie raczej nie mają. Szukam manuala żeby czegoś nie spie... Właśnie otrzymałem odpowiedź z polecanego serwisu w moim mieście. Mają w nazwie PRO. Odpisali, że w tym silniku jest hydraulika i jeśli to konieczne trzeba regenerować głowicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 26 minutes ago, bochumil said: Właśnie otrzymałem odpowiedź z polecanego serwisu w moim mieście. Mają w nazwie PRO. Odpisali, że w tym silniku jest hydraulika i jeśli to konieczne trzeba regenerować głowicę... profesjonaliści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 31 minut temu, bochumil napisał: Trzeba wyjąć, odczytać wartość z płytki, dla pewności zmierzyć i zamówić w intercarsie odpowiedni rozmiar. Na stanie raczej nie mają. Szukam manuala żeby czegoś nie spie... Wciskasz szklankę naciskając przy jej krawędzi a czym ostrym lub magnesem wyciągasz podkładkę. Ewentualnie rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałek i kulturalnie masz pełny dostęp do płytek... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2021 Wciskasz szklankę naciskając przy jej krawędzi a czym ostrym lub magnesem wyciągasz podkładkę. Ewentualnie rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałek i kulturalnie masz pełny dostęp do płytek...Auto już na warsztacie. Zaczęło mi coś piszczeć przy rozrządzie więc była dodatkowa zachęta Jutro pochwalę się efektami tej całej regulacji luzów i jaki miała wpływ na korekty wtryskiwaczy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2021 No więc tak...Regulacji wymagały wg mechanika 3 zawory. Efekty... Na zimnym korekty się poprawiły. Zmienił się również dźwięk silnika podczas przyspieszania na zimnym - brak charakterystycznego terkotania/klepania. Na rozgrzanym korekty bez zmian, natomiast generalnie poprawiła się dynamika silnika. Stilon jakby nabrał lekkości, jest teraz zauważalnie żwawszy. Na wyniki spalania jeszcze za wcześnie. Chciałem podjechać na hamownię, ale jej właściciel już nie robi samych pomiarów bez chipowania, a chip to u niego 1100 złotych. Za połowę kwoty mam u polecanego tunera na forum AR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.