Skocz do zawartości

Leasing/wynajem a plombowanie komputera/gniazda OBD...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkaliście się z czymś takim?

 

Niektóre auto dość łatwo jest zmodyfikować/podnieść moc...

Z drugiej strony auto w wynajmie nie jest własnością użytkownika, a firmy która nie musi być zainteresowana zwiększaniem mocy z różnych względów...

Kwestia choćby gwarancji czy ryzyka awarii...

 

Słyszeliście o takich zabezpieczeniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, K3 said:

Spotkaliście się z czymś takim?

 

Niektóre auto dość łatwo jest zmodyfikować/podnieść moc...

Z drugiej strony auto w wynajmie nie jest własnością użytkownika, a firmy która nie musi być zainteresowana zwiększaniem mocy z różnych względów...

Kwestia choćby gwarancji czy ryzyka awarii...

 

Słyszeliście o takich zabezpieczeniach?

 

Nie slyszalem, wg mnie jest to tak marginalne zjawisko, ze koszty implementacji beda wyzsze niz korzysci...

Poza tym jesli cos takiego by wyszlo na jaw w trakcie umowy, to pewnie koszty naprawy poniesie uzytkownik.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkaliście się z czymś takim?
 
Niektóre auto dość łatwo jest zmodyfikować/podnieść moc...
Z drugiej strony auto w wynajmie nie jest własnością użytkownika, a firmy która nie musi być zainteresowana zwiększaniem mocy z różnych względów...
Kwestia choćby gwarancji czy ryzyka awarii...
 
Słyszeliście o takich zabezpieczeniach?
Firmy leasingowe mają dziesiatki tysięcy aut w obsłudze. Koszt blokowania, plombowania byłby niewspółmierny do ryzyka. Zresztą za usterki mechaniczne z winy użytkownika odpowiada użytkownik. A chętnych do podkręcenia mocy w całej tej masie będzie znikoma. Nie ma to ekonomicznego sensu dla leasingu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

Firmy leasingowe mają dziesiatki tysięcy aut w obsłudze. Koszt blokowania, plombowania byłby niewspółmierny do ryzyka. Zresztą za usterki mechaniczne z winy użytkownika odpowiada użytkownik. A chętnych do podkręcenia mocy w całej tej masie będzie znikoma. Nie ma to ekonomicznego sensu dla leasingu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Tylko, że o ile nie ma sensu plombowanie floty Fordów Fiesta, czy innych okrętów flagowych przedstawicieli handlowych, to w przypadku aut z górnej półki może być już inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, K3 said:

 

Tylko, że o ile nie ma sensu plombowanie floty Fordów Fiesta, czy innych okrętów flagowych przedstawicieli handlowych, to w przypadku aut z górnej półki może być już inaczej...

 

Spokojnie, Kia Proceed raczej nie zablokowali ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Ale to był/jest pakiet fabryczny performance by Volvo

To nie to samo co na gazowni u "tunera"

P.S. też mam :)


Tapatalk
 

Tak czy inaczej nie było z tym problemu, tylko zastosowałem taki myk, żeby za to nie płacić, że cena pakietu została wliczona w cenę zakupu auta a sama usługa wykonana po dostępności pakietu :).

Mimo, że oddałem im cert Polestara do schowka i mieli to w specyfikacji to sprzedawali auto jak bez tego pakietu (brak info o mocy i Polestarze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

Jak coś się wysra to przy zdaniu auta dostaniesz fakturę korygująca i zapłacisz leasingowi różnice.

A jest opcja wymówić umowę i windykować klienta bo np ktoś przełożył silnik i nie pytał Was o zgodę?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest opcja wymówić umowę i windykować klienta bo np ktoś przełożył silnik i nie pytał Was o zgodę?
 
 
Silnik to część, jak kojarzę to nawet jego numeru nie zbieramy. W zasadzie jak nas nie poinformujesz to się nie dowiemy. A póki płacisz to płacisz i tyle nam do tego. Wypowiedzieć nie wypowiemy, ale jak masz opcje zwrotu auta do leasingu to tam może być ryzyko, że sprawa wyjdzie i wtedy moga dowalić utratę wartości. Choć na dwoje babka wróżyła.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2021 o 00:25, K3 napisał:

Niektóre auto dość łatwo jest zmodyfikować/podnieść moc...

Z drugiej strony auto w wynajmie nie jest własnością użytkownika, a firmy która nie musi być zainteresowana zwiększaniem mocy z różnych względów...

 

Mój leasingodawca nie widział nawet auta, po co miałby coś zaklejać ;l Może na rynku istnieje jakaś firma która tak robi, ale co zrobiłby serwis? Zrywał plomby??? Przecież przy przeglądzie podpinasz się do gniazda ....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komor napisał:

 

Mój leasingodawca nie widział nawet auta, po co miałby coś zaklejać ;l Może na rynku istnieje jakaś firma która tak robi, ale co zrobiłby serwis? Zrywał plomby??? Przecież przy przeglądzie podpinasz się do gniazda ....

 

I serwis by nakleił nową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie dotyczy to głównie umów z limitami kilometrów ?
Żeby utrudnić trochę skręcanie licznika.
Skręcanie licznika we współczesnym aucie lądującym na serwisie w ASO średnio raz w roku? Ty tak na serio? Najem długoterminowy z limitem kilometrów i Janusze skręcające liczniki? To nie ten sam klient, dwie strony galaktyki.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sheckley napisał:

A czy nie dotyczy to głównie umów z limitami kilometrów ?

Żeby utrudnić trochę skręcanie licznika.

Skręcanie liczników przy obecnych autach, przeglądach, aplikacjach .. jak ?

Ja mam odwrotny problem jak w tą pandemię wyrobić zakontraktowany limit (żeby nie zmniejszyli za rok :phi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2021 o 17:26, spad napisał:

Skręcanie licznika we współczesnym aucie lądującym na serwisie w ASO średnio raz w roku? Ty tak na serio? Najem długoterminowy z limitem kilometrów i Janusze skręcające liczniki? To nie ten sam klient, dwie strony galaktyki.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

No to akurat znamy innych użytkowników  😁

Znam paru z JDG którym wiem żeby się chciało. 

Co do tego jak to się nie wypowiem bo moja wiedza w tym temacie się zamknęła na rocznikach do 2010.

W dniu 27.08.2021 o 22:25, sherif napisał:

Skręcanie liczników przy obecnych autach, przeglądach, aplikacjach .. jak ?

Ja mam odwrotny problem jak w tą pandemię wyrobić zakontraktowany limit (żeby nie zmniejszyli za rok :phi:)

J.w. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J.w. 
Nawet jeżeli znajdziesz dziesięciu chętnych na skręcanie licznika to jest to kropla w morzu wszystkich klientów w leasingu. Nawet dla tych 10-ciu przypadkow nie ma sensu wymyślania blokad. 10 aut po dzisiejszej średniej wartości w leasingu to 1,2 mPLN netto. Dla takiej kasy nikt nie będzie cudowal, łatwiej i szybciej wystawić refakture poniesionych kosztów na klienta jeżeli coś by wyszło na jaw a auto wraca do leasingu. Bo jak jest wykup przez klienta to możesz nawet kurnik mieć w samochodzie, nic nam do tego.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, spad said:

Nawet jeżeli znajdziesz dziesięciu chętnych na skręcanie licznika to jest to kropla w morzu wszystkich klientów w leasingu. Nawet dla tych 10-ciu przypadkow nie ma sensu wymyślania blokad. 10 aut po dzisiejszej średniej wartości w leasingu to 1,2 mPLN netto. Dla takiej kasy nikt nie będzie cudowal, łatwiej i szybciej wystawić refakture poniesionych kosztów na klienta jeżeli coś by wyszło na jaw a auto wraca do leasingu. Bo jak jest wykup przez klienta to możesz nawet kurnik mieć w samochodzie, nic nam do tego.

 

Nawet jak kilka osob skreci liczniki, to nie bdzie to problem firmy leasingowej, a kolejnego klienta ktory kupi to auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nawet jak kilka osob skreci liczniki, to nie bdzie to problem firmy leasingowej, a kolejnego klienta ktory kupi to auto...
Tylko, że problem jest trochę szerszy.
Np 2 lata temu auto zwrócone do firmy a po tygodniu na stronie z nalotem o "100" mniejszym i bezwypadkowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spad napisał:

Nawet jeżeli znajdziesz dziesięciu chętnych na skręcanie licznika to jest to kropla w morzu wszystkich klientów w leasingu. Nawet dla tych 10-ciu przypadkow nie ma sensu wymyślania blokad. 10 aut po dzisiejszej średniej wartości w leasingu to 1,2 mPLN netto. Dla takiej kasy nikt nie będzie cudowal, łatwiej i szybciej wystawić refakture poniesionych kosztów na klienta jeżeli coś by wyszło na jaw a auto wraca do leasingu. Bo jak jest wykup przez klienta to możesz nawet kurnik mieć w samochodzie, nic nam do tego.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

Oczywiście przy zwykłym leasingu niema to żadnego znaczenia.

Dlatego pisałem o umowach z limitami kilometrów. Tu jest jednak strata kasy dla firmy jeśli użytkownik nie zapłacił za nadmiarowe kilometry.

Ale to tylko moje gdybanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.