Skocz do zawartości

Golf 7 - "sprawdź klocki hamulcowe"


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

Wyświetlił mi taki komunikat niedawno. I teraz pytanie: to się wyzwala z czujnika gdzieś przy zasisku, który mniej więcej mierzy rzeczywistą grubość klocków, czy zlicza np z przebiegu auta i może to nie mieć nic wspólnego z rzeczywistym stanem klocków? 

 

Aha, no i drugie pytanie: on gdzieś poinformuje czy chodzi mu o przód czy o tył w tym komunikacie? 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, iwik said:

Wyświetlił mi taki komunikat niedawno. I teraz pytanie: to się wyzwala z czujnika gdzieś przy zasisku, który mniej więcej mierzy rzeczywistą grubość klocków, czy zlicza np z przebiegu auta i może to nie mieć nic wspólnego z rzeczywistym stanem klocków? 

 

Aha, no i drugie pytanie: on gdzieś poinformuje czy chodzi mu o przód czy o tył w tym komunikacie? 

 

Zazwyczaj jest kabelek w klocku zatopiony i jak sie dostatecznie zuzyje to zamyka obwod i zapala kontrolke.

Komp serwisowy pewnie pokaze z ktorego czujnika jest sygnal. Zaczalbym sprawdzanie od tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlił mi taki komunikat niedawno. I teraz pytanie: to się wyzwala z czujnika gdzieś przy zasisku, który mniej więcej mierzy rzeczywistą grubość klocków, czy zlicza np z przebiegu auta i może to nie mieć nic wspólnego z rzeczywistym stanem klocków? 
 
Aha, no i drugie pytanie: on gdzieś poinformuje czy chodzi mu o przód czy o tył w tym komunikacie? 
Tez w najbliższej przyszłości czeka mnie wymiana klocków, zużył się przod przy ok. 56 kkm. Cena w ASO za same klocki to 550 zł. Jadę do zaprzyjaźnionego mechanika.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

Tez w najbliższej przyszłości czeka mnie wymiana klocków, zużył się przod przy ok. 56 kkm.

U mnie 54kkm. 

W skodzie nic taniej?

Klocki OEM widzę po 200PLN w sklepach, TRW bez logo VW pewnie jeszcze taniej, 550 za same klocki to chyba jakiś żart :pukpuk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 54kkm. 
W skodzie nic taniej?
Klocki OEM widzę po 200PLN w sklepach, TRW bez logo VW pewnie jeszcze taniej, 550 za same klocki to chyba jakiś żart :pukpuk:
Ja ci podaję cenę z ASO Skody z autoryzacja VW do Golfa 7. Znając życie ASO VW krzyknie stowke, dwie więcej za same klocki.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu nie ma czujnika. Z przodu jest i pewnie się przetarł. On jest na wewnętrznym klocku, więc trzeba dokładnie obejrzeć po zdjęciu kół. Polecam klocki Textara, kosztują ok 160 zł. U mnie przód robiłem przy ok 110 kkm razem z tarczami, tył przy 113 kkm, bo się zacisk zablokował i spaliło klocki.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu nie ma czujnika. Z przodu jest i pewnie się przetarł. On jest na wewnętrznym klocku, więc trzeba dokładnie obejrzeć po zdjęciu kół. Polecam klocki Textara, kosztują ok 160 zł. U mnie przód robiłem przy ok 110 kkm razem z tarczami, tył przy 113 kkm, bo się zacisk zablokował i spaliło klocki.
Textar robi OEM do vaga

Co do tematu głównego

Jeśli masz gwarancję to kup gdzieś w necie OEM klocki, czujniki może moooozna odzyskać ale to koszt z 50 za dwa.
Załóż sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, hefi napisał:

Textar robi OEM do vaga

 

Nie do końca. W tytułowym VW, chodzi o Golfa na płycie MQB, który z tyłu ma system hamulcowy ATE (tu producentem klocków OEM jest Textar), a z przodu ma system hamulcowy TRW i klocki dla OEM sprzedaje TRW, ale dla TRW robi je Jurid. Ja mimo wszystko na przód dałem Textara, bo mam największe zaufanie do tego producenta, a i hamuje bez zarzutu.

Kiedyś przekonałem się do tej firmy po tym, jak kupiłem e46, w której ktoś przed sprzedażą założył nowy zestaw tarcz z klockami przód/tył, tarcze były Bosch, a klocki firmy mało znanej (już nie pamiętam nazwy). Coś mi w tych hamulcach nie pasowało, jakieś tępe były, przejechałem kilka tys.km i żadnej poprawy, więc stwierdziłem, że zmienię same klocki i wpadły właśnie Textary. Jakież było moje zdziwienie, kiedy od pierwszych kilometrów na niedotartych klockach do używanych już tarcz auto zaczęło stawać dęba przy lekkim wciskaniu pedału. Różnica wyczuwalna bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.