Skocz do zawartości

Sens zmiany auta?


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądałem się ostatnio za jakimś nowszym/ z mniejszym przebiegiem autem, myślałem na początku o nowym ale ceny ich odleciały w kosmos i czas oczekiwania również. Chciałbym poznać waszą opinię co byście zrobili?

Obecnie ujeżdżam sedana z 2012/2013rej 167KM 2,4 z LPG + AT 163yś przebiegu.

Mam możliwość zakupu włoskiego  kompakta 2013/2014rej z przebiegiem 67tyś, 1,4 T-Jet 120KM, pierwszy właściciel salon, bezwypadek, fajna wersja wyposażenia black momo edition, nie jest to  F.I.A.T.

Z minusów:

-brak AT

- mniejszy bagażnik ale jest hak

- skrzynia M32, w razie awarii jest do ogarnięcia taniej niż naprawa AT

- mniejsza moc, ale można dołożyć chipa

-brak LPG, też można zainstalować

- wiek, mogą być problemy z korozją

- no i jest włoski 

 

Cena wyjściowa 34500 pln

Obecne auto, którym jeżdżę też jest mniej więcej tyle warte. I jakoś nie widzę sensu obecnie wywalać dodatkowych 25-30 tyś aby kupić coś młodszego używanego z przebiegiem do 50 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza zmianą przebiegu, nie zyskujesz nic na plus dodatni. Ani koszty eksploatacji nie będą niższe, ani komfort jazdy nie będzie chyba nawet porównywalny. Żeby było chociaż kilka lat różnicy to by miało sens. A tak dwa różne, fajne same w sobie auta, w tym samym wieku z niebyt dużą różnicą przebiegu.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lucyfer napisał:

 

To ja się jednak nie  zestarzałem ;]

Dlatego napisałem że większość 👍

Wszystko kwestia ile jeździsz i gdzie. Ja z 10 lat temu jak napisane byli wyżej też się zarzekałem po co AT. Potem wspólnik kupił Lexusa w aitomacie i kółka razy wziąłem go na weekend w trasę. I przy kolejnej zmianie już automat był Kudowy. Dziś sobie nie wyobrażam powrotu do manuala. 

Można, ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanuję. Choć zupełnie nie rozumiem co może być zabawnego w machaniu lewa noga i prawą ręką
Tak samo można zapytać co jest zabawnego w kręceniu kierownica. Można przecież usiąść z tylu.

Zwyczajnie po tylu latach z AT zacząłem tęsknić na MT. Ale dobrym MT !

Nie wiem może za 1/2 roku znowu będę tęsknić na AT?

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujek napisał:

Bez sensu lepiej kupic cos innego niz lancie. Tutaj jeden kolega szuka wloskiej perelki juz chyba z rok.

 

Włoska perełka jest jak każda inna, łącznie z niemieckimi. Mnie się po prostu nie spieszy, bo mam w miarę sprawne, doinwestowane auto i mogę nawet poczekać kolejny rok, żeby kupić Alfę nowszą, poliftową, z ciekawszym odtwarzaczem multimedialnym, bez męczących awarii typu wiązka tylnej klapy (którą posiadał każdy oglądany przeze mnie egzemplarz), czy hacząca skrzynia biegów. Mamy jeszcze trochę demokracji, więc dajcie ludziom robić to na co mają ochotę, a nie to co Wy byście zrobili - bo Wy jesteście najmądrzejsi z całej wsi, przynajmniej na forum... ;(

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Chalek napisał:

Brak AT zamyka temat zmiany IMHO

Też mi się tak wydaje.

AT jest mega wygodne, a z dużą pojemnością silnika przyjemnie się jeździ. Jeśli już ktoś raz spróbował dłużej AT to już nad powrotem do manualna trzeba się zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, robciolas napisał:

Rozglądałem się ostatnio za jakimś nowszym/ z mniejszym przebiegiem autem, myślałem na początku o nowym ale ceny ich odleciały w kosmos i czas oczekiwania również. Chciałbym poznać waszą opinię co byście zrobili?

Obecnie ujeżdżam sedana z 2012/2013rej 167KM 2,4 z LPG + AT 163yś przebiegu.

Mam możliwość zakupu włoskiego  kompakta 2013/2014rej z przebiegiem 67tyś, 1,4 T-Jet 120KM, pierwszy właściciel salon, bezwypadek, fajna wersja wyposażenia black momo edition, nie jest to  F.I.A.T.

Z minusów:

-brak AT

- mniejszy bagażnik ale jest hak

- skrzynia M32, w razie awarii jest do ogarnięcia taniej niż naprawa AT

- mniejsza moc, ale można dołożyć chipa

-brak LPG, też można zainstalować

- wiek, mogą być problemy z korozją

- no i jest włoski 

 

Cena wyjściowa 34500 pln

Obecne auto, którym jeżdżę też jest mniej więcej tyle warte. I jakoś nie widzę sensu obecnie wywalać dodatkowych 25-30 tyś aby kupić coś młodszego używanego z przebiegiem do 50 tyś km.

Jeden minus możesz wykreślić. Jak to rocznik 2013 to napewno nie ma już skrzyni M32. Od bodajże 2010 wywalali ją z konfiguracji na C635 by FPT

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

...bez męczących awarii typu wiązka tylnej klapy (którą posiadał każdy oglądany przeze mnie egzemplarz)...

Widocznie TTTM i sprawne auto, którego szukasz w przyrodzie nie występuje, a szkoda.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co chcesz zmieniac na samochod na o 10% nowszy.

Ja jezdze od 8 lat jednym samochodem(od nowosci) i nie widze sensu na żadna zmiane po za kolejnym nowym z salonu lub może rocznym, ale i tak chyba jeszcze pojezdze nim z 5 lat, w sumie mi odpowiada a nowy o podobnych parametrach to 200k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tower napisał:

Nie wiem po co chcesz zmieniac na samochod na o 10% nowszy.

Ja jezdze od 8 lat jednym samochodem(od nowosci) i nie widze sensu na żadna zmiane po za kolejnym nowym z salonu lub może rocznym, ale i tak chyba jeszcze pojezdze nim z 5 lat, w sumie mi odpowiada a nowy o podobnych parametrach to 200k.

W obecnym aucie boję się ponownego padu skrzyni AT, naprawa do tanich nie należy a TTTM.

Przydał by mi się hak w Malibu, a sam hak kosztuje 1200 zł + montaż. I tak się zastanawiam czy zainwestować w montaż czy sprzedać i kupić coś innego.

Po za tym znudził mi się już, raczej nie jeżdżę dłużej używanymi autami dłużej niż 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie TTTM i sprawne auto, którego szukasz w przyrodzie nie występuje, a szkoda.
 

W pewnym sensie masz rację. Nikt się specjalne pięknej i sprawnej Alfy pozbyć nie chce, więc większość ofert stanowią mniejsze lub większe przypały zza zachodniej granicy. Tak jak wspominałem w innym temacie jeśli zdecyduję się na auto z komisu czy tam od handlarza, to tylko w ofercie z gwarancją/ubezpieczeniem GetHelp. Ponoć to nawet działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2021 o 09:39, robciolas napisał:

W obecnym aucie boję się ponownego padu skrzyni AT, naprawa do tanich nie należy a TTTM.

Przydał by mi się hak w Malibu, a sam hak kosztuje 1200 zł + montaż. I tak się zastanawiam czy zainwestować w montaż czy sprzedać i kupić coś innego.

Po za tym znudził mi się już, raczej nie jeżdżę dłużej używanymi autami dłużej niż 3 lata.

 

No i to w pewnym sensie uzasadnia zmianę, zwłaszcza to znudzenie ;)

Wartość aut podobna, więc nie trzeba podchodzić z workiem pieniędzy. A 100 tys różnicy w przebiegu robi swoje. Malibu to u nas trochę egzotyczne auto, choć pewnie jest spokrewnione z Vectrą, Delta to Bravo czy Giulietta, a silniki montowali także w Grande Punto, Tipo i innych.

Swego czasu bardzo poważnie rozważałem zakup Delty - fajne auto o nietuzinkowym wyglądzie i często nieźle wyposażone. A momo black to już w ogóle wypas.

O korozji jakoś nie słychać, zawieszenie proste, silnik dostępny w wielu fiatach i chwalony, a do tego lubi się z gazem.

Najlepiej usiąść, przejechać się

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Majkiel napisał:

 Malibu to u nas trochę egzotyczne auto, choć pewnie jest spokrewnione z Vectrą, Delta to Bravo czy Giulietta

 

Malibu to mechanicznie Insignia, więc części tanie jak barszcz.

Gorzej z blacharką, mam pełne AC w razie stłuczki to ASO Opla chyba ogarnie temat lub ubezpieczyciel robi całkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, robciolas said:

Malibu to mechanicznie Insignia, więc części tanie jak barszcz.

Gorzej z blacharką, mam pełne AC w razie stłuczki to ASO Opla chyba ogarnie temat lub ubezpieczyciel robi całkę.

 

Wg mnie jedyny argument za zmiana, to ze niedlugo Malibu moze byc warte czapke sliwek...

Jednak Chevrolet powoli znika z ulic i swiadomosci kupcow... Cos jak z Leganza/Nubira po upadku Daewoo.

Inna kwestia, ze z Delta moze byc podobnie, ale chyba latwiej znalezc amatora ;]
Mnie sie te Delty zawsze podobaly :ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2021 o 09:39, robciolas napisał:

W obecnym aucie boję się ponownego padu skrzyni AT, naprawa do tanich nie należy a TTTM.

Przydał by mi się hak w Malibu, a sam hak kosztuje 1200 zł + montaż. I tak się zastanawiam czy zainwestować w montaż czy sprzedać i kupić coś innego.

Po za tym znudził mi się już, raczej nie jeżdżę dłużej używanymi autami dłużej niż 3 lata.

 

Lubiłem Malibu na rentalu w USA, choć z tyłu ma miejsca jak w kompakcie. I tym sposobem masz kolejny argument do zmiany, bo w delcie raczej znacznie mniej miejsca nie uświadczysz. 3 lata to zdrowa granica bujania jednym autem :ok: Też potrzebowałem hak i zamontowałem dopiero po zmianie auta, polecam ;] Także zmieniaj i się nie zastanawiaj, zmiany są potrzebne :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem z forum marki kupca ale chyba przesadziłem z ceną i go wystraszyłem.

Czapkę śliwek to może być warty za 5 lat. Teraz auta 8-10 letnie mają chore ceny i prawdopodobnie trend się utrzyma. Może być drożej jeśli nówki są wyceniane coraz drożej.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2021 o 07:17, robciolas napisał:

Cena wyjściowa 34500 pln

Obecne auto, którym jeżdżę też jest mniej więcej tyle warte. I jakoś nie widzę sensu obecnie wywalać dodatkowych 25-30 tyś aby kupić coś młodszego używanego z przebiegiem do 50 tyś km.

 

masz ochotę pojeździć czymś innym to po prostu zmień i nie szukaj racjonalnych powodów. Życie jest za krótkie na to. Co do T-Jeta, to te najpopularniejsze w wersjach 120KM dają lepsze odczucia niż to wynika z papierów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszaj. Też mnie Grand swędzi, bo od COVID jeździ tylko w trasy, więc nie boli w mieście rozmiar i mógłbym wrócić do Galaxego, ale nowy to abstrakcja z ceną, a używki też tanie nie są i często szukać trzeba długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.