Skocz do zawartości

Skonfigurowałem nową Fabię


format

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie sa firmowe, bo gdyby nie JDG to wiekszosc by tego wynajmu zwyczajnie nie wziela...

To sie zaczyna kalkulowac w momencie jak mozesz wrzucic w koszty.

 

Tak i nie. Przy JDG wrzucasz 50% więc szału nie ma. Przy aucie wartym 150k w trzyletnim wynajmie poduszka to około 200-300zł miesięcznie. To kwota dająca możliwość zrobienia jakiegoś upgrade'u i cieszenia się autem wyższej klasy ale nie decydująca o tym czy w ogóle brać auto. Byłoby bez tego po prostu trochę gorzej wyposażone.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Tak i nie. Przy JDG wrzucasz 50% więc szału nie ma. Przy aucie wartym 150k w trzyletnim wynajmie poduszka to około 200-300zł miesięcznie. To kwota dająca możliwość zrobienia jakiegoś upgrade'u i cieszenia się autem wyższej klasy ale nie decydująca o tym czy w ogóle brać auto. Byłoby bez tego po prostu trochę gorzej wyposażone.

 

 

 

 

Cala rata wynajmu idzie w koszty, 50% to VAT i eksploatacja...

Realnie to wychodzi dobre 25-30% taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Cala rata wynajmu idzie w koszty, 50% to VAT i eksploatacja...

Realnie to wychodzi dobre 25-30% taniej.

 

Z tego co ja zrozumiałem te wynajmy to tak naprawdę leasingi i w koszty idzie 50%. Ale ja się nie znam na księgowości. Patrząc na kwoty moich podatków to te wynajmy jakoś szału u mnie nie robią. I dodatkowo jest czapka na 150k, więc to co powyżej to idzie w gwizdek.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał:

Zamiawianie takiego auta z takim wyposażeniem jest tak dalece bez sensu, jak tylko można sobie to wyobrazić ;]

 

Dlaczego? Potrzebujesz małego auta do miasta które jest uczciwie wyposażone. Bierzesz gołe BMW 3 czy wyposażoną Fabię?

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2021 o 21:49, kaczorek79 napisał:

 

To mnie w takim razie zastanawia, co robi te ok 1000 szt Skód na placu u Plichty w Trójmieście.

Zrobiłem fotkę placu pod Łodzią. Zawsze było tu pełno...

IMG_20210901_084839.jpg.50e1ef8529c81b12cd8dfab9289a08d8.jpg

 

A tak bywało wcześniej:

image.png.c2043eac01abcef7ecbc29912b1c0b42.png

Edytowane przez Lupus
  • Haha 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał:

 

Dlaczego? Potrzebujesz małego auta do miasta które jest uczciwie wyposażone. Bierzesz gołe BMW 3 czy wyposażoną Fabię?

 

klient 3er nie kupi fabii i odwrotnie, jak już to kupi 1er.

 

a tak btw. musze pogratulować hit wątku :] nowa fabia jest:

- większa i lepiej zrobiona, pomijam, że w końcu może się podobać

- można włożyć dużo więcej wyposażenia niż do poprzedniej (a to najbardziej winduje cenę)

- i w końcu auta ogólnie podrożały

 

A Ty się dziwisz jest drożej... a do tego już wątkach obok piszą, że fabia to teraz kosztuje 110k :] gdzie z dsg i wszystkim co trzeba a nawet więcej to ~80k, a jak się unormuje i wejdą rabaty to będzie odpowiednio mniej.
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak tak dalej pójdzie to może się okazać, że w wynajmach w których nie miałem zamiaru aut wykupić nagle opcja wykupu stanie się atrakcyjna. Ten kraj oszalał - chyba już możemy uznać, że nasza "dobra zmiana" doprowadziła do galopującej inflacji i czeka nas los Zimbabwe?

:hmm:

 

 

Ale ceny aut poszybowaly nie tylko w PL.

W UK jest podobnie.Znajoma rok temu brala w wynajem Hyundaia I20 w sredniej wersji wyposazenia.Koszt calkowity w wynajmie    na 4 lata to niecale 14 tys funtow .Teraz nowy I20 w takiej konfiguracji to okolice 20 tys-a ceny golasow zaczynaja sie od ponad 17 tysiecy.I jest to cena kupna -wynajem bedzie przeciez drozszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wlad napisał:

Ale ceny aut poszybowaly nie tylko w PL.

W UK jest podobnie.Znajoma rok temu brala w wynajem Hyundaia I20 w sredniej wersji wyposazenia.Koszt calkowity w wynajmie    na 4 lata to niecale 14 tys funtow .Teraz nowy I20 w takiej konfiguracji to okolice 20 tys-a ceny golasow zaczynaja sie od ponad 17 tysiecy.I jest to cena kupna -wynajem bedzie przeciez drozszy.

 

 

W PL mamy za to kumulację.

:ok:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, format napisał:

 

Dlaczego? Potrzebujesz małego auta do miasta które jest uczciwie wyposażone. Bierzesz gołe BMW 3 czy wyposażoną Fabię?


Bierzesz Mini lub coś innego co już jest tak wyposażone.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ty chyba nie widziales konfiguratora Mini :hehe:

Tam ze 100kPLN mozna zrobic 200 bez zadnego problemu ;]

 

Dokładnie, z czego połowa to nie będą wodotryski tylko w miarę sensowne opcje czy pakiety.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2021 o 08:22, format napisał:

 

Dlaczego? Potrzebujesz małego auta do miasta które jest uczciwie wyposażone. Bierzesz gołe BMW 3 czy wyposażoną Fabię?

 

 

Oczywiście że BMW. Jeździłem kilkoma 1er jak BMW zostawało w serwisie i to naprawdę super samochód, nawet "w biedzie". Bez problemu mógłbym takim samochodem jeździć na co dzień. Fabią żadną... chyba że R5. :P

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale to nie znaczy, ze to sa auta na sprzedaz...
Moze sa juz zamowione i czekaja na odbior przez jakas flote.
Tak, non stop i nieustająco z codziennym odbiorem i od razu uzupelnieniem, bo aut zasadniczo nie ubywa a lory z rozładunkiem wciąż stoją.... zwłaszcza że Plichta ma tam jeden obok drugiego cała grupa Vag ( bez Porche i Bent), Forda i Fiata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja koleżanka z pracy dawno temu kupiła nową Skodę Fabię I w Szwajcarii. Auto miału automatyczną skrzynię biegów i klimatyzacje, i bardzo ładną jasną tapicerkę. Mieliśmy w pracy służbowe Fabie I i te firmówki wyglądały bardzo ubogo przy jej ''wypasie''. Największa różnica była w tapicerce gdzie nasza to była zrobiona chyba z worków po ziemniakach a ona z tego co kojarzę to chyba welur miała. Tak więc czasami warto dopłacić do wypasu bo komfort podróżowania dużo wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fili_P napisał:
W dniu 31.08.2021 o 18:23, Maciej__ napisał:
 
Ale to nie znaczy, ze to sa auta na sprzedaz...
Moze sa juz zamowione i czekaja na odbior przez jakas flote.

Tak, non stop i nieustająco z codziennym odbiorem i od razu uzupelnieniem, bo aut zasadniczo nie ubywa a lory z rozładunkiem wciąż stoją.... zwłaszcza że Plichta ma tam jeden obok drugiego cała grupa Vag ( bez Porche i Bent), Forda i Fiata

No więc jestem właśnie na etapie zmiany służbówki i w skali kraju skoda nie ma ani jednego auta dostępnego od reki następującej konfiguracji: Octavia Liftback 2,0 TDI Style z pakietem Selection w dowolnym kolorze...

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lupus napisał:

No więc jestem właśnie na etapie zmiany służbówki i w skali kraju skoda nie ma ani jednego auta dostępnego od reki następującej konfiguracji: Octavia Liftback 2,0 TDI Style z pakietem Selection w dowolnym kolorze...


Jedź do Radomia do dowolnego komisu to kupisz Octavię w tedeiku tak wyplakowane że stan lepszy niż fabryczny.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

Coś mi w oko wpadło i od razu pomyślałem o tym temacie. ;) 

 

 

241175264_4286208931462707_831599329322909012_n.jpg

 

Obydwie w swoich najochydniejszych wydaniach jakie były na rynku. :) Szczególnie Fabia II to było paskudztwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pejus1982 napisał:


Jedź do Radomia do dowolnego komisu to kupisz Octavię w tedeiku tak wyplakowane że stan lepszy niż fabryczny.

Dziś wybrałem się do dealera. Octavia zamówiona dziś to dostawa w lutym... 

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2021 o 21:49, kaczorek79 napisał:

 

To mnie w takim razie zastanawia, co robi te ok 1000 szt Skód na placu u Plichty w Trójmieście.

 

To ciekawe.

Importerzy mają teraz bardzo niskie stocki, dziwne, że dealer ma takie ilości.

 

Edytowane przez bnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2021 o 19:21, format napisał:

Spodziewałem się czegoś złego, ale efekt przerósł mimo wszystko moje oczekiwania :totalszok:

 

Aha, to nie jest wyklikany cały cennik z góry na dół.

Screenshot_20210828-185913_Brave.jpg

 

 

Generalnie każde auto da się tak skonfigurować, aby wypas był 2 razy droższy niż podstawa. A w premium to i nawet 3 razy... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2021 o 22:29, kravitz napisał:

Utrata wartości będzie tak ogromna, że taniej pewnie będzie kupic jakieś BMW z odpowiednim wyposażeniem.

Przy sprzedaży Fabii i Bety i podsumowaniu wydatków, wyjdzie podobnie

 

Zależy. Kupując auto np. na 10 lat policz ile więcej ubezpieczenia zaplacisz za BMW, nie mówiąc o tym ile będą kosztowały naprawy jak coś padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, maro_t said:

 

Zależy. Kupując auto np. na 10 lat policz ile więcej ubezpieczenia zaplacisz za BMW, nie mówiąc o tym ile będą kosztowały naprawy jak coś padnie.

 

W BMW wszystko bedzie duzo drozsze, opony, hamulce, spalanie, przeglady, etc...

Pomijam juz fakt, ze taka BMW 1 za 100kPLN to bedzie naprawde bieda z wyposazeniem.

Chyba, ze ktos rozpatruje w kategoriach leasingu na max 3-4 lata, to moze sie to jakos zepnie finansowo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W BMW wszystko bedzie duzo drozsze, opony, hamulce, spalanie, przeglady, etc...

Pomijam juz fakt, ze taka BMW 1 za 100kPLN to bedzie naprawde bieda z wyposazeniem.

Chyba, ze ktos rozpatruje w kategoriach leasingu na max 3-4 lata, to moze sie to jakos zepnie finansowo.

Bez przesady, statystyczny Kowalski zrobi około 15tys w rok. Auto na 4 lata, opon nie będzie musiał wymieniać , hamulcu również, w jednym i drugim przypadku przedłużona gwarancja i pakiet przeglądów. Dodatkowych kosztów brak. 
 

szacun u sąsiada bez cenny 😂🤣
 

w leasingu jest za darmo 😂

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sdss napisał:

Bez przesady, statystyczny Kowalski zrobi około 15tys w rok. Auto na 4 lata, opon nie będzie musiał wymieniać , hamulcu również, w jednym i drugim przypadku przedłużona gwarancja i pakiet przeglądów. Dodatkowych kosztów brak. 
 

szacun u sąsiada bez cenny 😂🤣
 

w leasingu jest za darmo 😂

 

 

Dodkładnie tak jest. Trzeba mieć pecha żeby coś padło do 100tys. a na tym dystansie nie wymienia się ani klocków ani tarcz a tylko filtry i oleje. Jak się coś rozleci to jest gwarancja std. plus rok czy dwa przedłużonej i spokój. Do niedawna przeglądy w BMW były w cenie samochodu, więc było zupełnie bez kosztów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

Trzeba mieć pecha żeby coś padło do 100tys. a na tym dystansie nie wymienia się ani klocków ani tarcz a tylko filtry i oleje.

klocków nie wymienia się przez 100 tyś ?

 

Nie wiem czy wiesz, ale na gwarancji najwięcej usterek jest właśnie przed 100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

ale to o co to cale larum? czyżby forumowicza z AK nie bedzie stac na nowe auto z salonu? nawet w darmowym leasingu? myslalem ze 80-150 tysi to pestka .......... oczywiscie nie dla zarabiajacego srednia krajowa 🤣

 

mnie np. nie stać żeby wymieniać samochoód co 3 lata. Leasing traktuję po prostu jako tańszy kredyt (bo część się odlicza) a potem dalej użytkuję. Pierwszy samochód kupiony jako nowy miałem 9 lat, drugi ma teraz 7 lat (leasing był na 3 lata - Kia), a Astra ma 3 lata, ale jak patrzę na dzisiejsze ceny samochodów, to pewnie znów nią długo pojeżdżę. Ciężko mi sobie wyobrazić takie BMW, w którym po pięciu latach zaczną się sypać jakieś turbiny po kilkanaście tys zł czy inne podobne atrakcje.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bergerac napisał:

klocków nie wymienia się przez 100 tyś ?

 

Nie wiem czy wiesz, ale na gwarancji najwięcej usterek jest właśnie przed 100 kkm.

 

Klocki mi starczają bez problemu na 120tys. W ostatnich 4 autach ASO nawet nie proponowało wymiany. 

 

To dość logiczne, ponieważ zazwyczaj gwarancja jest właśnie do 100kkm. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, chojny napisał:

 

 

Dodkładnie tak jest. Trzeba mieć pecha żeby coś padło do 100tys. a na tym dystansie nie wymienia się ani klocków ani tarcz a tylko filtry i oleje. Jak się coś rozleci to jest gwarancja std. plus rok czy dwa przedłużonej i spokój. Do niedawna przeglądy w BMW były w cenie samochodu, więc było zupełnie bez kosztów. 

 

W Astrze J tarcze i klocki poleciały przy 56 kkm, w aktualnym Golfie mam prawie 60 kkm i klocki wymieniam w tym miesiącu. Tak więc coś tam trzeba wymienić nawet w nowym (2-letnim) aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, spad napisał:

 

W Astrze J tarcze i klocki poleciały przy 56 kkm, w aktualnym Golfie mam prawie 60 kkm i klocki wymieniam w tym miesiącu. Tak więc coś tam trzeba wymienić nawet w nowym (2-letnim) aucie.

 

 

Mam w Golfie 90tys. i na ubiegłomiesięczym przeglądzie powiedzieli w ASO, że klocków z przodu jest połowa, z tyłu trochę mniej ale to wynika z używania ACC, które hamuje właśnie bardziej tyłem.  

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

 

Mam w Golfie 90tys. i na ubiegłomiesięczym przeglądzie powiedzieli w ASO, że klocków z przodu jest połowa, z tyłu trochę mniej ale to wynika z używania ACC, które hamuje właśnie bardziej tyłem.  

 

W mieście też jeździsz na ACC? Bo to można robić, ale z automatem, wtedy byłoby wygodnie. Bo manual, ACC i miasto to już nie widzi mi się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, chojny napisał:

 

 

Mam w Golfie 90tys. i na ubiegłomiesięczym przeglądzie powiedzieli w ASO, że klocków z przodu jest połowa, z tyłu trochę mniej ale to wynika z używania ACC, które hamuje właśnie bardziej tyłem.  

 

W Astrze nie mam ACC, ale tylne klocki wymieniłem przy 50 tys. przebiegu. Przednie jeszcze za to grube. W serwisie mówili, że w tym modelu jakoś ten tył szybko znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, chojny napisał:

 

Klocki mi starczają bez problemu na 120tys. W ostatnich 4 autach ASO nawet nie proponowało wymiany. 

 

To dość logiczne, ponieważ zazwyczaj gwarancja jest właśnie do 100kkm. :]

to musisz mega delikatnie jeździć :ok:

 

ja niestety wymieniam zawsze w okolicach 60 tyś najpóźniej ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

W Astrze nie mam ACC, ale tylne klocki wymieniłem przy 50 tys. przebiegu. Przednie jeszcze za to grube. W serwisie mówili, że w tym modelu jakoś ten tył szybko znika.

 

Ja mam w Astrze 80kkm, i cały hamulec z pierwszego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, maro_t said:

 

mnie np. nie stać żeby wymieniać samochoód co 3 lata. Leasing traktuję po prostu jako tańszy kredyt (bo część się odlicza) a potem dalej użytkuję. Pierwszy samochód kupiony jako nowy miałem 9 lat, drugi ma teraz 7 lat (leasing był na 3 lata - Kia), a Astra ma 3 lata, ale jak patrzę na dzisiejsze ceny samochodów, to pewnie znów nią długo pojeżdżę. Ciężko mi sobie wyobrazić takie BMW, w którym po pięciu latach zaczną się sypać jakieś turbiny po kilkanaście tys zł czy inne podobne atrakcje.

 

nie musisz mi tego tlumaczyc.

w ogole przecietnego polskiego kowalskiego z przecietna placa nie stac na nowe w ogole. szczegolnie przy aktualnych cenach.

 

wymiana auta co 3 lata? kurde to juz lekka przesada dla prywatnej osoby.  auta powinny miec trwalosc 20 lat i tyle jezdzic. bo z technicznego punktu widzenia nie jest to zaden problem. w innym wypadku jest to zasmiecanie srodowiska i marnowanie zasobow i ................. wiedzy ludzkiej 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2021 o 19:21, format napisał:

Spodziewałem się czegoś złego, ale efekt przerósł mimo wszystko moje oczekiwania :totalszok:

 

Aha, to nie jest wyklikany cały cennik z góry na dół.

Screenshot_20210828-185913_Brave.jpg

 

Bo Skoda  to teraz Premium jest przecież, no i mało pali;]

Przeklikaj sobie ich SUVa…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

wymiana auta co 3 lata? kurde to juz lekka przesada dla prywatnej osoby.  auta powinny miec trwalosc 20 lat i tyle jezdzic. bo z technicznego punktu widzenia nie jest to zaden problem. w innym wypadku jest to zasmiecanie srodowiska i marnowanie zasobow i ................. wiedzy ludzkiej 😃

ale przecież tak mniej więcej jest ? Średni wiek użytkowanego auta w Polsce to ponad 12 lat o ile pamiętam, więc nie bardzo rozumiem z czym polemizujesz.

 

Przecież jak ktoś kupuje nowe auto i wymienia na kolejne nowe po 3 latach, to nie oddaje starego na złom, tylko odsprzedaje dalej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

 

W mieście też jeździsz na ACC? Bo to można robić, ale z automatem, wtedy byłoby wygodnie. Bo manual, ACC i miasto to już nie widzi mi się. 

 

Nie, tylko na trasie, w mieście "wolę mieć kontrolę nad samochodem". :]

 

5 minut temu, bergerac napisał:

to musisz mega delikatnie jeździć :ok:

 

Tak właśnie jest, mam bardzo niskie spalanie, zerową usterkowość, śladowe zużycie opon i hamulców. Taki mam styl jazdy, nawet na rajdach się ze mnie śmieją, że nie zużywam opon. Chłopaki kończyli na drutach z zagotowanymi hamulcami a ja miałem masę mięsa, klocków i lepsze czasy przejazdów.

 

Kto hamuje ten przegrywa.  :]

 

9 minut temu, maro_t napisał:

W Astrze nie mam ACC, ale tylne klocki wymieniłem przy 50 tys. przebiegu. Przednie jeszcze za to grube. W serwisie mówili, że w tym modelu jakoś ten tył szybko znika.

 

 

W Golfie 7 zużywały się równomiernie, w 7,5 też własnie tył kończy się szybciej, więc pewnie zależy to od balansu hamulców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chojny napisał:

Tak właśnie jest, mam bardzo niskie spalanie, zerową usterkowość, śladowe zużycie opon i hamulców. Taki mam styl jazdy, nawet na rajdach się ze mnie śmieją, że nie zużywam opon. Chłopaki kończyli na drutach z zagotowanymi hamulcami a ja miałem masę mięsa, klocków i lepsze czasy przejazdów.

 

Kto hamuje ten przegrywa.  :]

no cuda paaanie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

W Golfie 7 zużywały się równomiernie, w 7,5 też własnie tył kończy się szybciej, więc pewnie zależy to od balansu hamulców

 

ja słyszałem taką teorię że tył szybciej się kończy tym, co jeżdżą raczej spokojnie i hamują delikatnie, ale nie wiem ile w tym prawdy. W swoich autach chyba zawsze tył wymieniam szybciej niż przód, więc może coś w tym jest

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:

no cuda paaanie :) 

 

 

Żadne cuda, odpowiednia technika jazdy i wyczucie samochodu. :oki:

 

Teraz, maro_t napisał:

ja słyszałem taką teorię że tył szybciej się kończy tym, co jeżdżą raczej spokojnie i hamują delikatnie, ale nie wiem ile w tym prawdy. W swoich autach chyba zawsze tył wymieniam szybciej niż przód, więc może coś w tym jest

 

 

Nie słyszałem ale by się zgadzało. Oczywiście w samochodach z automatyczną skrzynią hamulce zużywają się też bardziej niż z manualem. 

 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, bergerac said:

ale przecież tak mniej więcej jest ? Średni wiek użytkowanego auta w Polsce to ponad 12 lat o ile pamiętam, więc nie bardzo rozumiem z czym polemizujesz.

 

Przecież jak ktoś kupuje nowe auto i wymienia na kolejne nowe po 3 latach, to nie oddaje starego na złom, tylko odsprzedaje dalej.

pewnie ze masz racje. tylko kupujacych nowe auta powinno byc nie wiecej niz 15% ogółu kupujących i wtedy ...... matematycznie sie to spina. w sumie to nie wiem jaka jest aktualna proporcja kupujacych nowe/uzywane

 

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gregoryj napisał:

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

 

Obecnie produkowane nie wytrzymają a nawet jak wytrzyma mechanika to nie wiem jak będzie z elektroniką, czy będzie dla niej wsparcie, oprogramowanie, części do naprawy. 

 

EU wprowadzi zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi, pozamykają stacje i się problem sam rozwiąże. 

 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.