Skocz do zawartości

Skonfigurowałem nową Fabię


format

Rekomendowane odpowiedzi

16 minutes ago, format said:

 

Ja mam w Astrze 80kkm, i cały hamulec z pierwszego montażu.

 

Zalezy gdzie i jak sie jezdzi :ok: W Astrze J mialem po 4 latach i 70kkm jeszcze prawie polowe klockow, ale przebiegi glownie w trasie.

Do tego sporo hamowania silnikiem i raczej plynna jazda na tempomacie. W miescie nie ma szans na taki wynik

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gregoryj napisał:

pewnie ze masz racje. tylko kupujacych nowe auta powinno byc nie wiecej niz 15% ogółu kupujących i wtedy ...... matematycznie sie to spina. w sumie to nie wiem jaka jest aktualna proporcja kupujacych nowe/uzywane

 

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

musimy też pamiętać, że akurat w przemyśle samochodowym (nie wiem jak to jest z elektrykami) jest bardzo efektywny recycling. To w sumie motoryzacja zapoczątkowała obecną erę odzyskiwania surowców. O ile pamietam samochody są średnio przetwarzane w prawie 90%.

 

Gdyby wszystkie "odpady" miały taki wskaźnik recyclingu to problem zaśmiecenia planety byłby znacznie mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

W Astrze J tarcze i klocki poleciały przy 56 kkm, w aktualnym Golfie mam prawie 60 kkm i klocki wymieniam w tym miesiącu. Tak więc coś tam trzeba wymienić nawet w nowym (2-letnim) aucie.

W moim klocki i tarcze z przodu poszły do wymiany po 45 kkm. Teraz przy 76 kkm tył do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Maciej__ napisał:

Zalezy gdzie i jak sie jezdzi :ok: W Astrze J mialem po 4 latach i 70kkm jeszcze prawie polowe klockow, ale przebiegi glownie w trasie.

Do tego sporo hamowania silnikiem i raczej plynna jazda na tempomacie. W miescie nie ma szans na taki wynik

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

U mnie OK, ale ASO określiło, że zużyte w stopniu kwalifikującym do wymiany.

 

 

Wszystkie podzespoły w samochodzie są dostatecznie zużyte by kwalifikować się do wymiany ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maro_t napisał:

 

ja słyszałem taką teorię że tył szybciej się kończy tym, co jeżdżą raczej spokojnie i hamują delikatnie, ale nie wiem ile w tym prawdy. W swoich autach chyba zawsze tył wymieniam szybciej niż przód, więc może coś w tym jest

No to u mnie paradoks - bo przód wymieniałem przy 112 Mm, a tył jeszcze ma wytrzymać "nie wiadomo ile". Z tego wniosek, że jeżdżę dynamicznie, ale jakim cudem w takim razie tyle przód wytrzymał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2021 o 10:26, format napisał:

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

Jak patrzę na te malpy na autostradzie to mi się niedobrze robi od tego ich bezsensownego hamowania. W większości wystarczy odpuscic gaz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał:

Jak patrzę na te malpy na autostradzie to mi się niedobrze robi od tego ich bezsensownego hamowania. W większości wystarczy odpuscic gaz. 

Aktywny tempomat depcze na przemian w gaz i hamulec. Strasznie wkurzający styl jazdy. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Vadero napisał:

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50% ;)

Bo mogły do następnego przeglądu nie starczyć 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

Aktywny tempomat depcze na przemian w gaz i hamulec. Strasznie wkurzający styl jazdy. 

Ja rzadko używam za, dużo ułanów na drodze i przez to jest za nerwowy. Częściej w korku włączam żeby sam jechał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vadero napisał:

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50% ;)

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 

 

opony się wymienia jak przestają mieć przyczepność, czy to z powodu zużycia bieżnika, czy z upływu czasu. Nie wiem czy kiedyś zjechałem opony poniżej połowy bieżnika, ale zawsze po kilku latach czuć utratę właściwości, zwłaszcza w zimówkach. Zazwyczaj więc wyrzucam (albo sprzedaję ;]) opony ze sporym bieżnikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 


50% grubości klocków hamulcowych to oznacza sporo kilometrów jeszcze do pokonania. ASO chciało w tym przypadku ewidentnie naciągnąć na wymianę - to szybki i opłacalny temat dla serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pejus1982 napisał:


50% grubości klocków hamulcowych to oznacza sporo kilometrów jeszcze do pokonania. ASO chciało w tym przypadku ewidentnie naciągnąć na wymianę - to szybki i opłacalny temat dla serwisu.

 

to inaczej działa, auto może mieć interwał serwisowy 30kkm i takie klocki zużyte w 50% grubości mogą nie dojechać do następnego serwisu. A priorytetem jest żeby nie było żadnych wizyt w serwisie poza tymi wynikającymi z interwału serwisowego, szczególnie w autach flotowych.

To że takie klocki przejadą jeszcze sporo kilometrów to zupełnie inna sprawa, szczególnie w prywatnym aucie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, maro_t napisał:

 

opony się wymienia jak przestają mieć przyczepność, czy to z powodu zużycia bieżnika, czy z upływu czasu. Nie wiem czy kiedyś zjechałem opony poniżej połowy bieżnika, ale zawsze po kilku latach czuć utratę właściwości, zwłaszcza w zimówkach. Zazwyczaj więc wyrzucam (albo sprzedaję ;]) opony ze sporym bieżnikiem.

 

No. To oni tak samo podeszli do klocków.

:skromny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2021 o 09:24, gregoryj napisał:

pewnie ze masz racje. tylko kupujacych nowe auta powinno byc nie wiecej niz 15% ogółu kupujących i wtedy ...... matematycznie sie to spina. w sumie to nie wiem jaka jest aktualna proporcja kupujacych nowe/uzywane

 

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

 

Drogi kolego, przy założeniu, że zakupy nowych aut to powinno być 15% transakcji a cykl życia samochodu to 20 lat, samochód ów musiałby zmieniać właściciela w tym czasie mniej więcej 6 razy, co wychodzi akurat średnio co 3 lata.

Quod erat demonstrandum.

 

:lol::lol::lol:

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, Dark_Knight said:

 

Drogi kolego, przy założeniu, że zakupy nowych aut to powinno być 15% transakcji a cykl życia samochodu to 20 lat, samochód ów musiałby zmieniać właściciela w tym czasie mniej więcej 6 razy, co wychodzi akurat średnio co 3 lata.

Quod erat demonstrandum.

 

:lol::lol::lol:

 

 

 

no i co to za spam? to zgodne z moimi obliczeniami. a sprawdziles co kolega @maro_t stwierdzil ze co jaki czas nie stac go na wymiane auta na nowe?

 

drugie, co 3 lata dotyczy glownie 1ego wlasciciela, bo kolejny to juz niewazne czy jezdzi 3-6-9-12-15-18 lat do tej teoretyzowanego cyklu zycia 20 lat. 

 

 

w sumie to dobrze ze auta drozeja. musza byc bardzo drogie bo inaczej to drog nie wystarczy zeby pomiescic tych wszystkich jezdzacych w kolko wszedzie. a to oznacz zaoszczedzone srodki w budzecie Panstwa, bo nie trzeba bedzie tyle budowac/remontowac🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

no i co to za spam? to zgodne z moimi obliczeniami. a sprawdziles co kolega @maro_t stwierdzil ze co jaki czas nie stac go na wymiane auta na nowe?

 

drugie, co 3 lata dotyczy glownie 1ego wlasciciela, bo kolejny to juz niewazne czy jezdzi 3-6-9-12-15-18 lat do tej teoretyzowanego cyklu zycia 20 lat. 

 

Ja się nie spodziewałem, że zrozumiesz ale wyjaśniam, że jeśli auto nie będzie w ciągu tych 20 lat zmieniało średnio co 3 lata właściciela to nie osiągniesz wymyślonego przez siebie wskaźnika 15% transakcji na samochodach nowych.

Sam spróbuj policzyć dlaczego, matematyka nie gryzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Ja się nie spodziewałem, że zrozumiesz ale wyjaśniam, że jeśli auto nie będzie w ciągu tych 20 lat zmieniało średnio co 3 lata właściciela to nie osiągniesz wymyślonego przez siebie wskaźnika 15% transakcji na samochodach nowych.

Sam spróbuj policzyć dlaczego, matematyka nie gryzie.

 

 

a moze Ty znasz jakas wyzsza matematyke? to ile osiagnie? 12-13%? Ja wszystko pisalem w przyblizeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2021 o 21:36, Vadero napisał:

Na krajówkach jednopasmówka h spoko,w korku spoko, ale wielopasmowych męczący... 

 

Wystarczy jechać prawym pasem, wtedy się zajebiście spisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.