Jump to content

Skonfigurowałem nową Fabię


format
 Share

Recommended Posts

16 minutes ago, format said:

 

Ja mam w Astrze 80kkm, i cały hamulec z pierwszego montażu.

 

Zalezy gdzie i jak sie jezdzi :ok: W Astrze J mialem po 4 latach i 70kkm jeszcze prawie polowe klockow, ale przebiegi glownie w trasie.

Do tego sporo hamowania silnikiem i raczej plynna jazda na tempomacie. W miescie nie ma szans na taki wynik

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, gregoryj napisał:

pewnie ze masz racje. tylko kupujacych nowe auta powinno byc nie wiecej niz 15% ogółu kupujących i wtedy ...... matematycznie sie to spina. w sumie to nie wiem jaka jest aktualna proporcja kupujacych nowe/uzywane

 

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

musimy też pamiętać, że akurat w przemyśle samochodowym (nie wiem jak to jest z elektrykami) jest bardzo efektywny recycling. To w sumie motoryzacja zapoczątkowała obecną erę odzyskiwania surowców. O ile pamietam samochody są średnio przetwarzane w prawie 90%.

 

Gdyby wszystkie "odpady" miały taki wskaźnik recyclingu to problem zaśmiecenia planety byłby znacznie mniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, spad napisał:

 

W Astrze J tarcze i klocki poleciały przy 56 kkm, w aktualnym Golfie mam prawie 60 kkm i klocki wymieniam w tym miesiącu. Tak więc coś tam trzeba wymienić nawet w nowym (2-letnim) aucie.

W moim klocki i tarcze z przodu poszły do wymiany po 45 kkm. Teraz przy 76 kkm tył do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Maciej__ napisał:

Zalezy gdzie i jak sie jezdzi :ok: W Astrze J mialem po 4 latach i 70kkm jeszcze prawie polowe klockow, ale przebiegi glownie w trasie.

Do tego sporo hamowania silnikiem i raczej plynna jazda na tempomacie. W miescie nie ma szans na taki wynik

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Teraz, format napisał:

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

 

czyli jak poćwiczę jeszcze to zejdę ze średnim poniżej 6l/100km ;]

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, rwIcIk napisał:

W moim klocki i tarcze z przodu poszły do wymiany po 45 kkm. Teraz przy 76 kkm tył do wymiany.

 U mnie przód przy 30kkm, ale to dlatego że tarcze lekko biły...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, K3 napisał:

 U mnie przód przy 30kkm, ale to dlatego że tarcze lekko biły...

U mnie OK, ale ASO określiło, że zużyte w stopniu kwalifikującym do wymiany.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

U mnie OK, ale ASO określiło, że zużyte w stopniu kwalifikującym do wymiany.

 

 

Wszystkie podzespoły w samochodzie są dostatecznie zużyte by kwalifikować się do wymiany ;) 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, format napisał:

 

Wszystkie podzespoły w samochodzie są dostatecznie zużyte by kwalifikować się do wymiany ;) 

Szczególnie w ASO, gdy klient płaci ;]

 

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, format napisał:

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

 

 

Zawsze mówię że samochód dużo pali nie od wciskania gazu ale właśnie hamulca. :oki:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, maro_t napisał:

 

ja słyszałem taką teorię że tył szybciej się kończy tym, co jeżdżą raczej spokojnie i hamują delikatnie, ale nie wiem ile w tym prawdy. W swoich autach chyba zawsze tył wymieniam szybciej niż przód, więc może coś w tym jest

No to u mnie paradoks - bo przód wymieniałem przy 112 Mm, a tył jeszcze ma wytrzymać "nie wiadomo ile". Z tego wniosek, że jeżdżę dynamicznie, ale jakim cudem w takim razie tyle przód wytrzymał?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.09.2021 o 10:26, format napisał:

 

Taka prawda, tym którym samochody dużo palą szybko zużywają się klocki :skromny:

Jak patrzę na te malpy na autostradzie to mi się niedobrze robi od tego ich bezsensownego hamowania. W większości wystarczy odpuscic gaz. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.09.2021 o 10:38, rwIcIk napisał:

Szczególnie w ASO, gdy klient płaci ;]

 

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50% ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wujek napisał:

Jak patrzę na te malpy na autostradzie to mi się niedobrze robi od tego ich bezsensownego hamowania. W większości wystarczy odpuscic gaz. 

Aktywny tempomat depcze na przemian w gaz i hamulec. Strasznie wkurzający styl jazdy. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Vadero napisał:

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50% ;)

Bo mogły do następnego przeglądu nie starczyć 😁

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Vadero napisał:

Aktywny tempomat depcze na przemian w gaz i hamulec. Strasznie wkurzający styl jazdy. 

Ja rzadko używam za, dużo ułanów na drodze i przez to jest za nerwowy. Częściej w korku włączam żeby sam jechał. 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, wujek napisał:

Ja rzadko używam za, dużo ułanów na drodze i przez to jest za nerwowy. Częściej w korku włączam żeby sam jechał. 

Na krajówkach jednopasmówka h spoko,w korku spoko, ale wielopasmowych męczący... 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Vadero napisał:

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50% ;)

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 

 

opony się wymienia jak przestają mieć przyczepność, czy to z powodu zużycia bieżnika, czy z upływu czasu. Nie wiem czy kiedyś zjechałem opony poniżej połowy bieżnika, ale zawsze po kilku latach czuć utratę właściwości, zwłaszcza w zimówkach. Zazwyczaj więc wyrzucam (albo sprzedaję ;]) opony ze sporym bieżnikiem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

No i co? Opony zużyte w 50% (mające 4mm bieżnika) też się wymienia na nowe.

;]

 


50% grubości klocków hamulcowych to oznacza sporo kilometrów jeszcze do pokonania. ASO chciało w tym przypadku ewidentnie naciągnąć na wymianę - to szybki i opłacalny temat dla serwisu.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, pejus1982 napisał:


50% grubości klocków hamulcowych to oznacza sporo kilometrów jeszcze do pokonania. ASO chciało w tym przypadku ewidentnie naciągnąć na wymianę - to szybki i opłacalny temat dla serwisu.

 

to inaczej działa, auto może mieć interwał serwisowy 30kkm i takie klocki zużyte w 50% grubości mogą nie dojechać do następnego serwisu. A priorytetem jest żeby nie było żadnych wizyt w serwisie poza tymi wynikającymi z interwału serwisowego, szczególnie w autach flotowych.

To że takie klocki przejadą jeszcze sporo kilometrów to zupełnie inna sprawa, szczególnie w prywatnym aucie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, maro_t napisał:

 

opony się wymienia jak przestają mieć przyczepność, czy to z powodu zużycia bieżnika, czy z upływu czasu. Nie wiem czy kiedyś zjechałem opony poniżej połowy bieżnika, ale zawsze po kilku latach czuć utratę właściwości, zwłaszcza w zimówkach. Zazwyczaj więc wyrzucam (albo sprzedaję ;]) opony ze sporym bieżnikiem.

 

No. To oni tak samo podeszli do klocków.

:skromny:

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.09.2021 o 09:24, gregoryj napisał:

pewnie ze masz racje. tylko kupujacych nowe auta powinno byc nie wiecej niz 15% ogółu kupujących i wtedy ...... matematycznie sie to spina. w sumie to nie wiem jaka jest aktualna proporcja kupujacych nowe/uzywane

 

problem tylko ze nie ma rekojmi/gwarancji 10-20 lat i nie wiem jak te nowe auta beda wytrzymywac zakladane 20 lat.

 

Drogi kolego, przy założeniu, że zakupy nowych aut to powinno być 15% transakcji a cykl życia samochodu to 20 lat, samochód ów musiałby zmieniać właściciela w tym czasie mniej więcej 6 razy, co wychodzi akurat średnio co 3 lata.

Quod erat demonstrandum.

 

:lol::lol::lol:

 

 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Dark_Knight said:

 

Drogi kolego, przy założeniu, że zakupy nowych aut to powinno być 15% transakcji a cykl życia samochodu to 20 lat, samochód ów musiałby zmieniać właściciela w tym czasie mniej więcej 6 razy, co wychodzi akurat średnio co 3 lata.

Quod erat demonstrandum.

 

:lol::lol::lol:

 

 

 

no i co to za spam? to zgodne z moimi obliczeniami. a sprawdziles co kolega @maro_t stwierdzil ze co jaki czas nie stac go na wymiane auta na nowe?

 

drugie, co 3 lata dotyczy glownie 1ego wlasciciela, bo kolejny to juz niewazne czy jezdzi 3-6-9-12-15-18 lat do tej teoretyzowanego cyklu zycia 20 lat. 

 

 

w sumie to dobrze ze auta drozeja. musza byc bardzo drogie bo inaczej to drog nie wystarczy zeby pomiescic tych wszystkich jezdzacych w kolko wszedzie. a to oznacz zaoszczedzone srodki w budzecie Panstwa, bo nie trzeba bedzie tyle budowac/remontowac🤣

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, gregoryj napisał:

no i co to za spam? to zgodne z moimi obliczeniami. a sprawdziles co kolega @maro_t stwierdzil ze co jaki czas nie stac go na wymiane auta na nowe?

 

drugie, co 3 lata dotyczy glownie 1ego wlasciciela, bo kolejny to juz niewazne czy jezdzi 3-6-9-12-15-18 lat do tej teoretyzowanego cyklu zycia 20 lat. 

 

Ja się nie spodziewałem, że zrozumiesz ale wyjaśniam, że jeśli auto nie będzie w ciągu tych 20 lat zmieniało średnio co 3 lata właściciela to nie osiągniesz wymyślonego przez siebie wskaźnika 15% transakcji na samochodach nowych.

Sam spróbuj policzyć dlaczego, matematyka nie gryzie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Ja się nie spodziewałem, że zrozumiesz ale wyjaśniam, że jeśli auto nie będzie w ciągu tych 20 lat zmieniało średnio co 3 lata właściciela to nie osiągniesz wymyślonego przez siebie wskaźnika 15% transakcji na samochodach nowych.

Sam spróbuj policzyć dlaczego, matematyka nie gryzie.

 

 

a moze Ty znasz jakas wyzsza matematyke? to ile osiagnie? 12-13%? Ja wszystko pisalem w przyblizeniu

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.09.2021 o 21:36, Vadero napisał:

Na krajówkach jednopasmówka h spoko,w korku spoko, ale wielopasmowych męczący... 

 

Wystarczy jechać prawym pasem, wtedy się zajebiście spisuje.

Link to comment
Share on other sites

Mi ASO Audi zakwalifikowało do wymiany klocki, które dzień wcześniej (przy okazji czyszczenia hamulców i malowania zacisków) oglądałem - zużyte w ok 50%
We fiacie mialem to samo, dodatkowo jeszcze zawieszenie do wymiany hehe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.